[Click here to go back to World Challenge Pulpit Series multilingual page] Tego, co duchowe nie da si skopiowa (That Which is Spiritual Cannot Be Duplicated) ------------------------------------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------------------------------------ By David Wilkerson 10 kwietnia 2000 __________ Tutaj, na ulicach Nowego Jorku mona za 15 dolarw kupi zegarek firmy "Rolex". Sprzedawca krzyczy: "Tutaj kupisz Rolexa" i wymachuje wiecc tarcz zegarow z napisem "Rolex". Po przyjrzeniu si wszystko wyglda jak w prawdziwym zegarku "Rolex". Ale kady nowojorczyk wie, e te zegarki nie s prawdziwymi "Rolexami". To zwyke podrbki - tanie kopie oryginau. Tysice osb odwiedzajcych Nowy Jork kupuje te "Rolexy" od ulicznych sprzedawcw, zabiera je z sob do domu i nosi na rce. Na pocztku s zadowoleni, e mog si pokaza w swoich "drogich" zegarkach. Ale szybko orientuj si, e nie powinni dawa innym oglda tego zegarka, poniewa way on tylko jedn dziesit wagi prawdziwego "Rolexa". W Nowym Jorku mona te znale inne podrbki ekstrawaganckich produktw. Na przykad w sklepie "Saks" na Pitej Alei sukienka znanego projektanta kosztuje 1000 dolarw - ale na ulicy Orchard Street mona za 95 dolarw kupi jej podrbk, ktra wyglda dokadnie tak jak orygina. Te podrabiane sukienki nie s zrobione z tego samego materiau, co oryginay, ale nie da si tego rozpozna na pierwszy rzut oka. Istniej te podrbki drogich torebek, okularw przeciwsonecznych i biuterii. W rzeczywistoci wiele diamentw, ktre nosz osoby z bogatych klas to podrbki. Ci bogaci nowojorczycy boj si nosi prawdziwe diamenty w miejscach publicznych, poniewa kto mgby je pochwyci i ukra. Tak wic zamiast nich nosz cyrkonie - tanie imitacje oryginaw. Wydaje si, e obecnie istniej kopie praktycznie wszystkiego. Jest jednak co, czego nie da si skopiowa - prawdziwa duchowo. Nie da si skopiowa niczego, co jest prawdziwie duchowe. Pan rozpoznaje dzieo wasnych rk i nie zaakceptuje wykonanej przez czowieka kopii jakiegokolwiek z Jego Boskich dzie. ------------------------------- W kadym pokoleniu powstaje ruch dcy do skopiowania nowotestamentowego Kocioa apostolskiego. ------------------------------- Co jaki czas niektrzy chrzecijanie otrzymuj takie przekonanie: "Aby by pobonymi, musimy powrci do przeszoci i przyj zwyczaje oraz obrzdy pierwszego zboru. Tylko w ten sposb moemy prawdziwie czci Boga i by moe zapocztkowa now Pidziesitnic". Ludzie ci realizuj wszystkie znane programy kocioa apostolskiego wspczesnego uczniom Jezusa. Ustanawiaj starszych, diakonw i biskupw tak, jak robi to Pawe i adaptuj apostolskie zalecenia co do sposobw ubierania i zachowywania si. Nastpnie w "boskim porzdku" ustanawiaj rozporzdzenia dotyczce chrztu i wieczerzy, dokadnie tak, jak czyni to pierwszy zbr. Ale jeeli to wszystko jest tylko kopi bez mocy Ducha witego, pozostaje to jedynie martw religi. Niestety, jedynym owocem tego rodzaju wysikw jest rwnie martwa, stworzona przez czowieka duchowo. Dlaczego? Poniewa niemoliwe jest, aby czowiek skopiowa co, co jest prawdziwie duchowe. Jest to dzieem tylko i wycznie Ducha witego. On nieustannie pracuje, czynic nowe rzeczy w Swoim ludzie. I nie ma adnego sposobu na skopiowanie tego dziea. Na tym polega zasadniczy bd wspczesnej religii. Wydaje nam si, e jeeli po prostu przekaemy ludziom wiedz zawart w Pimie witym i zasady biblijne, ludzie ci stan si duchowi. Wysyamy nawrconych do szk lub seminariw biblijnych, gdzie s faszerowani Sowem, teologi i etyk. Uczymy ich jak gosi kazania, chrzci i administrowa. Ksztatujemy ich na teologw, pastorw i misjonarzy. Ale faktem pozostaje to, e adna osoba ani instytucja nie ma mocy wytworzenia w kim duchowoci. Zrobi to moe tylko Duch wity. W twoim zborze mog si odbywa wspaniae naboestwa uwielbiajce, spotkania modlitewne, grupy domowe, studia biblijne. Ale te rzeczy same w sobie nie wytwarzaj duchowoci. Tak naprawd mona zosta prawdziwym wojownikiem w modlitwie lub gorliwym wiadkiem dla Chrystusa, mie cakowicie przemienione mylenie i zachowanie, a jednak cigle nie by osob duchow. Jeli tej pracy nie wykona Duch wity, jestemy bezradni. Dzisiaj wielu pastorw z umierajcych zborw rwnie popenia ten sam bd. S przekonani, e jeeli tylko bd w stanie zaimportowa jaki rodzaj duchowego przebudzenia do swojego zboru, to Duch Boy powrci. Tak wic cigle szukaj jakiego ruchu duchowego, ktry byby dla nich koem ratunkowym. Ale w rezultacie otrzymuj kopi bez prawdziwego namaszczenia. Uczszczaem do tego typu zboru "kopii", bdc kilka lat temu na urlopie. Pastor sta za kazalnic prbujc wykrzesa energi i rado, ktrej dowiadczy w pewnym dobrze znanym przebudzeniu. Ale cae naboestwo byo martwe. Pastor stworzy jedynie podrbk - tani kopi oryginau, ktra wcale nie skutkowaa. Z powodu tego rodzaju prb kopiowania, obecnie w kocioach maj miejsce podziay. Biedne zbory s zagubione i umieraj duchowo, poniewa nie karmi si ich czystym Sowem Boym. Powiadam wam, nie da si skopiowa tego, co jest prawdziwie duchowe - tego, co jest prawdziwie z Boga. ------------------------------- Duchowo, ktr wytwarza Duch wity jest gbokim, niewidzialnym dziaaniem w sercu. ------------------------------- Bardzo niewiele z tej pracy, jak wykonuje w nas Duch Boy, mona zobaczy. Dlatego prawdziwie duchowi ludzie rzadko szukaj widocznych dowodw Jego dziaania. Pawe mwi: "...nie patrzymy na to, co widzialne, ale na to, co niewidzialne" (2 Kor 4,18). W kontekcie tego fragmentu, Pawe mwi o cierpieniu i uciskach. Sowa Pawa mona streci w ten sposb: "Nikt, oprcz Ducha witego, nie wie o tych wszystkich rzeczach, przez ktre przechodzimy. I wanie tak przejawia si prawdziwa duchowo - w tyglu cierpienia". Jednak nie kady kto cierpi, staje si osob duchow. Wielu chrzecijan dowiadczajcych silnych uciskw staje si ludmi zgorzkniaymi, zatwardziaymi, wciekymi na Boga i cay wiat. S przekonani, e Pan z nich zrezygnowa i oskaraj Go o wydanie ich w dzikie szpony szatana. Ale ci, ktrzy poddaj si prowadzeniu Ducha Boego, ktrzy przechodz przez swoje uciski, majc pewno, e Pan co w nich wytwarza - wynurzaj si ze swojego tygla wzmocnieni w wierze. I zawiadczaj, e Duch nauczy ich wicej podczas okresu cierpienia ni wtedy, gdy wszystko w ich yciu byo w porzdku. Mog o tym zawiadczy na podstawie wasnego ycia. Przez wszystkie lata chodzenia z Panem rzadko ogldaem wzrost mojej duchowoci w przyjemnych okresach ycia. Wzrost mia raczej miejsce zwykle wtedy, gdy znajdowaem si w trudnych pooeniach, znosiem agoni i prby - wszystkie te wydarzenia dopuci Duch wity. Wiem, e to samo moe powiedzie wikszo prawdziwie duchowych ludzi, ktrych znam od dawna. Upodabnianie si do Chrystusa byo w nich wytwarzane w chwilach, gdy przechodzili przez piec ucisku. W takich wanie momentach najlepiej poznawali swojego Pana. W pewnym momencie chodzenia w wierze Pawe powiedzia: "Duch wity stanowczo upewnia mnie, e czekaj mnie wizy i uciski" (patrz Dz 20,23). I rzeczywicie przez cae ycie Pawa uciski nigdy nie ustaway. Przychodziy jeden za drugim. Moecie si zastanawia: "Jak to moliwe? Bg, ktremu suymy jest wszechmogcy i zwyciski. Wystarczy, e powie sowo, a wszystkie nasze uciski i cierpienia przemin w jednej chwili. Mgby sprawi, e bdziemy przechodzi przez ycie triumfujc, nie dowiadczajc w ogle adnych problemw. Dlaczego wic nasz miujcy, troskliwy Bg pozwala, aby Jego lud tak cierpia?" Pawe odpowiada: "Albowiem nieznaczny chwilowy ucisk przynosi nam przeogromn obfito wiekuistej chway" (2 Kor 4,17). Wedug Pawa, nasze uciski i trudnoci przyczyniaj si do wytworzenia w nas wartoci wiecznych. Parafrazujc, sowa Pawa brzmi: "Cierpienie, przez ktre przechodzimy na tej ziemi, bdzie prawdopodobnie trwao przez cae nasze ycie. Ale w porwnaniu do wiecznoci jest to tylko moment. I wanie w tej chwili, kiedy dowiadczamy uciskw, Bg wytwarza w nas objawienie Swojej chway, ktre bdzie trwao na wieki". Tak jak wikszo chrzecijan, wierz, e Pawe by duchowym gigantem. Mia wspaniae objawienie Chrystusa, niesamowicie siln wiar i ogromne poznanie duchowe. W jaki sposb Pawe doszed do tego wszystkiego? Gdzie pozyska takie rdo chway Chrystusowej? Wszystko to osign poprzez rnorodne uciski - cierpienie za cierpieniem. Raz za razem Pawe by uderzany i bity, kamienowany przez wcieke tumy, rabowany przez zodziei, wtrcany do wizienia. Trzy razy Bg sta obok, gdy statek Pawa si rozbi i aposto by oddany na pastw wzburzonego morza. Cierpia gd, zimno, nago. By policzkowany przez samego diaba, ktry krzyowa jego plany. Napisa: "Dlatego chcielimy przyj do was... ale przeszkodzi nam szatan" (1 Tes 2,18). Lista cierpie Pawa jest bardzo duga. To wszystko brzmi niebiblijnie, le, a nawet jak zoliwo ze strony Boga. Ale w rzeczywistoci, gdyby Pawe nie przechodzi tego rodzaju cierpie, nie mielibymy takiego Nowego Testamentu, jak dzisiaj. Listy nie byyby podobne do tych, ktre znamy. Dlaczego? Pawe byby zupenie innym czowiekiem. Czytaem ostatnio szokujc wypowied kaznodziei ewangelii sukcesu. Czowiek ten powiedzia: "Aposto Pawe niepotrzebnie cierpia. Gdyby dysponowa duchow wiedz, ktr my dzisiaj dysponujemy, mgby przej wadz nad wrogiem". Nie, przenigdy! Dawid odpowiada na takie oszustwo ognist prawd: "Bdziem, zanim przyszo utrapienie; teraz jednak strzeg Twej mowy. Dobrze to dla mnie, e mnie poniye, bym si nauczy Twych ustaw" (Ps 119,67.71 BT). Pawe rozumia, e we wszystkim, przez co przechodzi, Duch wity uczy go rzeczy, ktrych nie mgby si nauczy w aden inny sposb. Napisa: "Ja, Pawe... teraz raduj si z cierpie, ktre za was znosz i dopeniam na ciele moim niedostatku udrk Chrystusowych za ciao jego... abym w peni rozgosi Sowo Boe" (Kol 1,23-25). Aposto mwi tutaj: "Bg poprzez t prb daje mi co dla was. Objawia mi prawd, ktra bya ukryta przez wieki. A prawd t jest Chrystus w was, nadzieja chway. Jego moc potnie w was dziaa" (patrz werset 29). ------------------------------- Ewangelia Pawa nie bya kopi ani imitacj czyjego wymysu. ------------------------------- Gdy Pawe postanowi uda si do Jerozolimy, nie byo to spowodowane tym, i usysza, e rozpoczo si tam przebudzenie. Nie by zniechconym kaznodziej, poszukujcym kogo, kto udzieliby mu czego Boego. Nie - jasno stwierdza: "Udaem si... do Jerozolimy... na skutek objawienia i wyoyem im... ewangeli, ktr zwiastuj" (Gal 2,1-2). Pawe uda si do Jerozolimy w celu podzielenia si tajemnic, jak Bg chcia objawi Swojemu ludowi. Ten pobony czowiek mia wasne, chwalebne objawienie Chrystusa. Nie poznawa doktryn, ktrych naucza, poprzez zamykanie si w gabinecie z ksikami i komentarzami. Nie by jakim oderwanym od wiata filozofem, ktry wyni sobie teologiczne prawdy z myl: "Pewnego dnia, przysze pokolenia bd czyta moje prace i naucza o nich". Pozwlcie, e powiem wam, jak i gdzie Pawe pisa swoje listy. Ot pisa je w ciemnych, wilgotnych celach wiziennych. Pisa je i jednoczenie ciera z plecw wasn krew po biczowaniu. Pisa je po wyczoganiu si z morza po kolejnej katastrofie morskiej. Pawe wiedzia, e caa prawda i objawienie, jakich naucza, bray si z pola bitewnego wiary. Radowa si w swoich uciskach, jakie znosi dla ewangelii. Powiedzia: "Teraz dopiero mog gosi z wszelkim autorytetem kademu marynarzowi, ktry przey katastrof morsk, kademu winiowi, ktry przebywa w zamkniciu bez adnej nadziei, kademu, kto zajrza mierci w oczy. Duch Boy czyni ze mnie dowiadczonego weterana, tak, abym mg przekazywa Jego prawd kademu, kto ma tylko uszy do suchania". Pozwlcie, e was zapytam: do kogo zwracacie si po pomoc w chwilach smutku i ucisku? Z pewnoci nie zwracacie si do jakiego niedowiadczonego teoretyka tryskajcego teologi, ktry zna jedynie atw drog. Nie - zwracacie si do witego, ktry przeszed wielkie trudnoci i udowodni, e Bg by wierny w nich wszystkich. Pawe mwi o takich witych: "We wszystkim okazujemy si sugami Boymi w wielkiej cierpliwoci, w uciskach, w potrzebach, w utrapieniach, w chostach, w wizieniach, w niepokojach... jako nieznani, a jednak znani; jako umierajcy, a oto yjemy; jako karani, a jednak nie zabici; jako zasmuceni, ale zawsze weseli; jako ubodzy, jednak wielu ubogacajcy; jako nic nie majcy, a jednak wszystko posiadajcy" (2 Kor 6,4-5.9-10). Bg nie odda ci w apy szatana. Nie - zezwoli na twoj prb, poniewa Duch wity wykonuje w tobie niewidzialn prac. Chwaa Chrystusa jest w tobie formowana na ca wieczno. ------------------------------- Prawdziw duchowo odnajdujemy nie poprzez zmian naszych okolicznoci, ale przez pozostawanie porodku obecnej sytuacji. ------------------------------- Nie da si zdoby prawdziwej duchowoci od kogo innego lub z innego rda. Jeli chcesz zasmakowa Boej chway, to musi si ona pojawi dokadnie tam, gdzie si znajdujesz wanie teraz - w obecnych okolicznociach, przyjemnych czy te nie. Bg nie zmieni twojej sytuacji, dopki nie zrealizuje w tobie Swojego wiecznego celu. Wierz, e jedn z wielkich tajemnic duchowoci Pawa bya jego gotowo do zaakceptowania bez adnego narzekania kadych warunkw, w jakich si znalaz. Pawe pisze: "...nauczyem si wystarcza sobie w warunkach, w jakich jestem" (Flp 4,11 BT). "Umiem si ogranicza, umiem te y w obfitoci... umiem by nasycony, jak i gd cierpie, obfitowa i znosi niedostatek" (Flp 4,12). Grecki zwrot "wystarcza sobie" oznacza tutaj "odwraca". Pawe mwi: "Nie prbuj zabezpieczy si przed nieprzyjemnymi okolicznociami. Nie bagam Boga o uwolnienie mnie z nich. Przeciwnie, skwapliwie z nich korzystam. Wiem z dotychczasowego ycia z Bogiem, e dokonuje On we mnie czego wiecznego". Wiele frustracji, jakich dowiadczamy w naszym yciu, bierze si z naszego niezadowolenia z okolicznoci, w jakich si znajdujemy. Z tego powodu znaczna cz naszych modlitw skada si z bagania Boga o zmian jakiego bolesnego stanu: "Panie, wycignij mnie z tego. Ju wystarczajco dugo w tym trwam. Powiedziae, e nie pozwolisz mi cierpie wicej ni to mog znie". Jednak sowo "znie", ktrego Pawe uywa w 1 Licie do Koryntian 10,13, sugeruje, e nasz stan nie zmieni si. Rzecz w tym, ebymy wytrwali w konkretnej sytuacji. Dlaczego? Bg wie, e jeli spowoduje zmian naszego stanu, zakoczy si to naszym zniszczeniem. Pozwala, abymy cierpieli, poniewa nas kocha. Przedstawi to obrazowo. Wemy pod uwag wysoki odsetek rozwodw wrd chrzecijan. Jedno z bada ankietowych mwi, e odsetek ten jest wyszy wrd chrzecijan ewangelicznych ni wrd osb wieckich. Sdz, e przyczyn tego wszystkiego jest ludzkie niezadowolenie. W miar jak w maestwie narastaj frustracje, kada ze stron stawia mury. Jeli jedna ze stron nie chce szuka Boga celem uzyskania aski i zadowolenia w tej prbie, to nie ma adnej szansy na uzdrowienie takiego zwizku. Wielu chrzecijan rozumuje sobie: "Nie jestem w stanie dalej si z tym boryka. Na pewno jest gdzie kto, kto zrozumiaby mnie, okazaby wspczucie i pokochaby takiego, jaki jestem. Czy Bg nie chce tego dla mnie?". Mwi wam, takie myli pochodz prosto od wroga. S chwytem, za pomoc ktrego szatan prbuje was przekona, e wasze maestwo jest skoczone. Droga ono, czy naprawd uwaasz, e lepiej byoby ci w separacji od twojego ma? Czy pozwalasz sobie na to, eby myle, i Bg moe mie dla ciebie kogo innego, kogo bardziej troskliwego i speniajcego twoje najgbsze potrzeby? Mu, czy jeste przekonany, e twoja sytuacja w domu jest beznadziejna? Czy wszystkie ktnie i spory w kocu doprowadziy do tego, e zastanawiasz si nad odejciem? Czy mwisz do siebie: "Mam ju do. Cokolwiek innego, tylko nie to"? Do kadej osoby pozostajcej w zwizku maeskim, ktra czyta te sowa chc powiedzie nastpujce sowa - nigdy nie osigniesz stanu prawdziwej duchowoci, jeli spakujesz walizki i uciekniesz. Bg zezwala na twoj prb z konkretnego powodu. Nie zmieni jeszcze okolicznoci, w jakich si znajdujesz, poniewa chce przemieni ciebie. Naszym zadaniem w kadej prbie jest ufa Bogu, e daje nam wszelk moc i wszelkie rodki potrzebne do odnalezienia zadowolenia porodku naszego cierpienia. Nie zrozumcie mnie le - bycie "zadowolonym" w naszych prbach nie oznacza, e si z nich cieszymy. Oznacza tylko, e nie prbujemy ju zabezpiecza si przed nimi. Jestemy zadowoleni z tego, e pozostajemy na swoim miejscu i znosimy wszystko, co Bg na nas zsya, poniewa wiemy, e nasz Pan dopasowuje nas do obrazu Swojego Syna. Twoja obecna sytuacja moe si zmieni w pieko na ziemi i wycisn z ciebie wszystkie zy. Ale jeli jeste wierny, pozostajc w tej sytuacji - jeli szanujesz Boe Sowo, wierzc, e Pan da ci siy do wytrwania, to On radykalnie przemieni ci w prawdziwie duchow osob. Niedawno kto mi powiedzia, e jeden z najbardziej utalentowanych byych futbolistw amerykaskich przyj Jezusa. Trudno mi byo w to uwierzy, poniewa syszaem, e czowiek ten by wanie bliski rozwodu. y w separacji z on z powodu wybrykw w swoim "nocnym yciu" i cigych romansw. Pomylaem sobie: "Ten czowiek skoczy zapewne tak samo jak wielu innych "nawrconych" sportowcw. Zarobi pienidze na skadaniu swojego wiadectwa, ale nadal bdzie prowadzi podwjne ycie". Jednak krtki czas pniej inny znajomy powiedzia mi, e ten futbolista wcale nie skada wiadectwa. Zamiast tego, uczestniczy w sesjach chrzecijaskiego poradnictwa. Chcia doprowadzi do odbudowy swojego maestwa i ponownie zabiega o wzgldy swojej ony, umawiajc si z ni na randki i zalewajc j mioci. Powiedzia: "Nie mam co gosi kaza, dopki nie udowodni, e Jezus naprawd we mnie mieszka. A jeli Jego obecno jest realna, to okae On Swoj uzdrawiajc moc w moim maestwie". To przekonao mnie o zbawieniu tego czowieka. Duch wity pokaza mu to, co jest najwaniejsze. Ten czowiek by gwiazd sportu i mg sobie w dowolnej chwili pozwoli na zaspokojenie kadej ze swoich podliwoci, a jednak zamiast tego, chcia wrci do swojej ony, znowu boryka si z problemami maeskimi i tym wszystkim. ------------------------------- Obecne pokolenie nie ma pojcia, co oznacza sowo "wytrwa". ------------------------------- Sowo "wytrwa" oznacza "wytrzyma pomimo trudnoci; cierpliwie znosi nie poddajc si". Krtko mwic, oznacza ono trzyma si albo nie ustpowa. Jednake sowo to oznacza bardzo niewiele dla obecnego pokolenia. Wielu dzisiejszych Amerykanw atwo si poddaje, wczajc w to chrzecijan. Rezygnuj ze swoich maestw, swoich rodzin i swojego Boga. Piotr odnosi si do tej kwestii w nastpujcy sposb: "Albowiem to jest aska, jeli kto zwizany w sumieniu przed Bogiem znosi utrapienie i cierpi niewinnie" (1 Ptr 2,19). Po czym dodaje: "Bo jaka to chluba, jeeli okazujecie cierpliwo, policzkowani za grzechy? Ale jeeli okazujecie cierpliwo, gdy za dobre uczynki cierpicie, to jest aska u Boga. Na to bowiem powoani jestecie, gdy i Chrystus cierpia za was, zostawiajc wam przykad, abycie wstpowali w Jego lady; On grzechu nie popeni, ani nie znaleziono zdrady w ustach Jego; On, gdy mu zorzeczono, nie odpowiada zorzeczeniem, gdy cierpia, nie grozi, lecz porucza spraw temu, ktry sprawiedliwie sdzi. On grzechy nasze sam na ciele swoim ponis na drzewo, abymy obumarszy grzechom, dla sprawiedliwoci yli; Jego sice uleczyy was. Bylicie bowiem zbkani jak owce, lecz teraz nawrcilicie si do pasterza i stra dusz waszych" (wersety 20-25). Podobnie aposto Pawe nakazuje: "Zno zatem trudy jako dobry onierz Chrystusa Jezusa" (2 Tym 2,3 KJV). I wreszcie sam Pan daje nam obietnic: "A kto wytrwa do koca, ten bdzie zbawiony" (Mat 24,13). Pytam ci - na czym polegaj twoje przeciwnoci? Czy masz problemy w maestwie? Czy przeywasz kryzys w pracy? Czy masz konflikt z kim bliskim, z osob, od ktrej wynajmujesz mieszkanie, czy te z przyjacielem, ktry ci zdradzi? Wydawao mi si kiedy, e modzi ludzie nie maj wielu okazji do cierpienia. Kiedy tylko syszaem jak jaki mody czowiek mwi o swoich dowiadczeniach, mylaem sobie: "A na co on moe narzeka? Nadal ma wszystkie wosy, wszystkie zby, nadal dobrze widzi. Nie budzi si codziennie z blem staww, uniemoliwiajcym wstanie z ka. Wszystko mu si dobrze ukada i nawet o tym nie wie". By moe modzi ludzie nie cierpi w taki sposb jak starsi. Ale cierpi rwnie mocno na swj wasny sposb. Widz mnstwo cierpienia wrd ludzi w wieku okoo trzydziestu lat. Wielu z nich odczuwa bl zwizany z poczuciem niekompetencji, nieprzydatnoci, niespenienia. Niektrzy nie wiedz, co zrobi z reszt swojego ycia. S samotni, peni obaw, nie maj celu - a ich bl stale si przeciga. Umiowani, zrozumcie moje sowa - takie jest ycie. Nadal kademu z nas bdzie ciko, dopki nie znajdziemy si w domu w ramionach Jezusa. Jedyne, co si zmieni w miar jak bdziemy si starze, to nowe prby, jakim bdziemy poddawani. Naszego cierpienia nie bd ju stanowi samotno i poczucie niekompetencji, ale raczej bl fizyczny, wrzody, utrata wczeniej posiadanych zdolnoci. Bdziemy stawia czoa blowi, ale rwnie radoci zwizanej z wychowywaniem dzieci i wnukw. A jednak mamy mie nadziej. Widzisz, tak jak cierpienia Pawa nigdy nie ustaway, tak samo nie ustaway jego objawienie, dojrzao, gboka wiara, niewzruszony pokj. Pawe powiedzia: "Jeli mam by osob duchow - jeli naprawd chc przypodoba si mojemu Panu - nie mog walczy ze swoimi okolicznociami. Bd si trzyma i nigdy si nie poddam. Nic na tej ziemi nie moe da mi tego, co daje mi codziennie Duch Boy w moich prbach. On czyni ze mnie duchowego czowieka". ycie Pawa "ziono" Duchem Chrystusowym. I dokadnie tak samo jest z kad naprawd duchow osob. Z wntrza takiego sugi wylewa si Duch wity, bdc niebiaskimi podmuchami Boego wiatru. Osoba taka nie jest zrezygnowana, nie szemrze ani nie narzeka na swj los. By moe przechodzi przez prb swojego ycia, ale nadal si umiecha, poniewa wie, e Bg w niej pracuje, objawiajc Swoj wieczn chwa. Drogi wity, kiedy niesusznie cierpisz, nadstaw drugi policzek i przyjmij obelg. Moesz dowiadczy zadowolenia w kadej sytuacji, poniewa masz obietnic Jezusa: "Ten, kto wytrwa do koca, bdzie zbawiony". --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. ------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------ Times Square Church Information | New Reader Information ------------------------------------------------------------------------ COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2001 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2001 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moeby publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. ------------------------------------------------------------------------ This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org ------------ Copyright (c) 2001 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie ! Stron zaktualizowano 17 padziernika 2001 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studuim Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series