[Click here to go back to World Challenge Pulpit Series multilingual page] Proces przesiewania (The Sifting Process) ------------------------------------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------------------------------------ David Wilkerson 16 lipca 2001 __________ Noc poprzedzajc Jego mier, Jezus zasiad wraz ze swymi uczniami, by spoy wieczerz paschaln. Wsplnie przeywali zay spoeczno. Nastpnie, po zakoczeniu posiku Chrystus z powag powiedzia: Lecz oto rka tego, ktry mnie wydaje, jest ze mn przy stole (uk. 22:21). Dostrzeg t okropn prawd w tak zayym momencie. Szatan zuchwale wszed w jednego z uczniw Jezusa Judasza. Przy tym stole miaa ju miejsce inna niezwyka chwila. Jezus wzi kawaek chleba, reprezentujcy Jego zamane ciao, zamoczy go w winie i poda Judaszowi. Spiskujcy ucze wycign nastpnie swoj optan przez demona rk, aby przyj chleb. To tak, jakby sam szatan bra w swe rce ciao Jezusa, by je zmiady. Moe, podobnie jak ja, zastanawiasz si: w jaki sposb diabe mg opta Judasza? Nikt nie mgby przecie odpa tak daleko z dnia na dzie. aden grzech nie mgby nagle kim zawadn do tego stopnia, e rozmylnie zdradziby Syna Boego, wiedzc, e to doprowadzi do Jego mierci. Niestety, prawd jest, e Judasz by atw zdobycz dla szatana. Z ewangelii dowiadujemy si, e Judasz niejednokrotnie ulega chciwoci. Potajemnie zabiera pienidze ze wsplnej szkatuki, a poniewa houbi ducha chciwoci, szatan z czasem mg go zwie. To samo dziao si wielokrotnie z chrzecijanami na przestrzeni wiekw. Szatan doprowadzi do upadku wielu wierzcych, ktrzy nigdy nie pozwolili na swe uwolnienie od jakiego usidlajcego grzechu. Widziaem, jak wokoo upadao wielu bogobojnych posugujcych mw, ktrych wczeniej Bg uywa w potny sposb. W miar upywu lat ci kaznodzieje zostali usidleni przez jak podliwo, ktrej nigdy nie chcieli si pozby, a w konsekwencji tego upadli z hukiem, tracc wszystko. Sam Judasz by w potny sposb uywany przez Boga. Czyni cuda razem z innymi uczniami, uzdrawiajc chorych i wyganiajc demony. Podobnie jak oni, chodzi blisko Jezusa, Sowa ywota. Tumy uwaay Judasza za oddanego sug Boego. Jednak Biblia stawia spraw jasno: Judasz by sug nieprawoci od samego pocztku. Jego ukryta podliwo zawsze czyhaa gdzie w pobliu i nic nie byo w stanie dotkn grzechu w jego sercu ani to, co ten bogosawiony m widzia, przygldajc si yciu Jezusa, ani to, co sysza. Judasz by cakowicie wydany na pastw swojej podliwoci. W rezultacie zosta kompletnie opanowany przez diaba. Rozmawiaem kiedy z posugujcym, ktry dowiadczy wanie czego takiego. Powiedzia mi: Mj ojciec by kaznodziej przez 50 lat i zawsze by biedny. Kiedy przeszed na emerytur, on i mama yli w biedzie, ledwo wic koniec z kocem. Kilka lat temu odwiedziem ich w przyczepie kempingowej, ktra bya ich domem i wtedy wanie podjem pewne postanowienie. Powiedziaem sobie, e nigdy nie skocz w takiej biedzie, jak oni. Jeli bdzie trzeba, skorzystam z kadej okazji, zrobi wszystko, eby tylko mie zabezpieczenie na staro. Ten czowiek by liderem w swojej denominacji i nadzorowa prac wielu pastorw. Ale w krtkim czasie zacz inwestowa w podejrzany handel nieruchomociami. Wiedzia, e nie powinien tego robi, ale nie mg uwolni si od ducha, ktry go nie odstpowa na krok. By cigle zwizany strachem, e skoczy jako biedak. Podobnie jak Judasz, ten czowiek by atw zdobycz dla szatana, ktry wtargn do jego chciwego serca. Kilka lat temu wiat dozna szoku, kiedy ujawniono grzech seksualny znanego ewangelisty. Wielu chrzecijan zastanawiao si: Jak taki bogobojny m mg popa w tego rodzaju grzech?. Zanim zosta zdemaskowany, zadzwoniem do niego uprzedzajc go o tym, co miao nadej. Wyzna mi, e zajmowa si pornografi od dziecistwa. Powiedzia mi: Nkao mnie to od lat. Nosiem to brzemi przez cay czas swojego usugiwania. Innymi sowy, nawet wtedy, gdy z moc gosi, wraca do swojego naogu. Oczywicie zniewolenie tego czowieka nie zaistniao z dnia na dzie. Bardzo wczenie zosta naznaczony przez diaba i nigdy nie cieszy si peni zwycistwa. Jestem przekonany, e wielu chrzecijan jest w takim samym stanie. S uywani przez Boga, arliwie uwielbiaj Pana i szczerze Mu su. Jednak pozwolili sobie na grzech w swoim yciu, a ten z czasem przeistoczy si w potn warowni. Stali si atwym upem dla szatana. Diabe wtargn na teren, ktry jest ich sabym punktem i pokona ich. W czasie wieczerzy paschalnej szatan wiedzia, e wkrtce nadejdzie krlestwo Jezusa. Kiedy wic opta Judasza, postanowi sign po nastpnego ucznia. Wierz, e przy stole dao si odczu jego obecno, poniewa powsta spr midzy nimi o to, kto z nich ma uchodzi za najwikszego (uk. 22:24). Czy wyobraasz sobie t dyskusj? Uczniowie wanie spdzili zayy czas spoecznoci ze swym Panem, ktry powiedzia im, e niedugo umrze. Ale najwyraniej nic nie zrozumieli z tego, co powiedzia Jezus. Zaczli si kci o to, kto ma by Jego nastpc. Dla szatana by to z pewnoci szwedzki st. Prawdopodobnie przyglda si uczniom, jednemu po drugim, zastanawiajc si: Kto bdzie nastpny? Natanael? Nie, Jezus powiedzia, e nie ma w nim faszu. A moe Jan? Nie, on jest zbyt blisko Mistrza, zawsze wsparty o Jego pier. A kt tam siedzi, jeli nie Piotr? Jezus nazwa go ska. Powiedzia nawet, e zbuduje swj Koci na wyznaniu Piotra, e On jest Mesjaszem. Tak, Piotr si nadaje. Jeeli tylko si do niego dobior, osabi fundamenty przyszego Kocioa. ------------------------------- Szatan poprosi o pozwolenie na wyprbowanie lojalnoci Piotra. ------------------------------- Prawdopodobnie dobrze znasz histori Joba ze Starego Testamentu. Jeeli tak, to pamitasz, e szatanowi nie wolno byo dotkn tego bogobojnego ma, zanim nie uzyska pozwolenia z nieba. Pan powiedzia diabu, do jakiego stopnia mg gnbi Joba. Mg nka jego ciao, mg zsya na niego zaskakujce prby, ale nie mg go zabi. Szatan prbowa teraz za pomoc intryg obra sobie za cel Piotra. Powiedzia do Jezusa: Twierdzie, e zbudujesz swj Koci na wiadectwie tego czowieka. Jeeli jeste taki pewny, e Piotr jest ska, pozwl mi przez chwil zaj si przesiewaniem go. Zobaczysz, e nie jest on kamieniem nadajcym si na jakikolwiek fundament. Gboko w swym wntrzu jest zwykym piaskiem. Wiesz, e ju dobraem si do jednego z Twoich dwunastu liderw, stanowicych fundament. Teraz mwi Ci, e Piotr wykruszy si tak jak Judasz. Wiemy ju, e Pan pozwoli na to, aby w yciu Piotra rozpocz si proces przesiewania. Dlaczego jednak byo to konieczne? Wierz, e scena wieczerzy paschalnej pozwala nam to zrozumie. Jezus obieca sowim uczniom: Przekazuj wam Krlestwo... abycie jedli i pili przy stole moim w Krlestwie moim i zasiadali na tronach, sdzc dwanacie plemion Izraela (uk. 22:29-30). Naladowcy Jezusa musieli wpa w zachwyt, syszc te sowa. Ich przyszo bya w peni zabezpieczona. Sam Pan powiedzia, e zdali do nieba. Zarezerwowa nawet dla nich miejsca przy swoim stole. Mieli te nosi korony, panujc i sprawujc wadz razem z Nim przez ca wieczno. C za wspaniaa gwarancja bezpieczestwa. Te sowa Jezusa wystarczyyby, aby kadego czowieka przeprowadzi przez ycie w peni wiary i ufnoci. Suchajc ich Piotr zapewne czu, e jest bardzo kochany i myla sobie: Mam elazn obietnic od Jezusa. On bdzie mnie uywa przez ca wieczno. To przynosi mi cakowite uwolnienie, ktre sprawia, e mog Mu suy i nie musz si o nic martwi. Rado i rozwaania Piotra zostay jednak raptownie przerwane. Nagle Jezus zwrci si do niego z tym dziwnym ostrzeeniem: Szymonie, Szymonie, oto szatan wyprosi sobie, aby was przesia jak pszenic (uk. 22:31). Wyobraam sobie zdziwienie Piotra. Prawdopodobnie wykrzykn: Dlaczego szatan chce mnie mie, Panie? Czy moje serce jest ze? Czym sobie na to zasuyem, e to wanie ja zostaem wytypowany? W kocu to ja jako pierwszy wyznaem Twoj bosko. Inni wtpili, ale ja nie. Chodziem nawet z Tob po wodzie. Co masz na myli mwic, e bd przesiewany? Czy mam rozumie, e szatan zapyta, czy moe to ze mn uczyni, a Ty si zgodzie? Gdzie jest Twoja ochrona nade mn, Jezu? O co w tym wszystkim chodzi?. W tamtym czasie Izrael by narodem rolniczym, wic kady Izraelita dobrze wiedzia, na czym polega proces przesiewania zboa. Rolnicy opat wsypywali zboe do sita, ktre zwykle byo drewnian ram o wymiarach okoo 120x120 cm, na ktrej rozpinano siatk. Nastpnie energicznie potrzsali sitem, a wszystkie mieci oraz plewy wypady przez oczka siatki na ziemi. W sicie pozostawao tylko czyste ziarno. Jest rzecz oczywist, e przesiewanie to proces oczyszczajcy, w ktrym oddziela si elementy ze i bezuyteczne od dobrych i przynoszcych owoce. Moe zapytasz: Dlaczego szatan chcia przesia Piotra, skoro rezultatem tego mia by jedynie dobry owoc?. Moim zdaniem szatan sdzi, e wiara Piotra zawiedzie, kiedy si ni potrznie. Planowa przesiewa Piotra tak gwatownie, jak to tylko moliwe, aby mg udowodni, i ziarna jego wiary s tylko plewami. ------------------------------- Zbyt pewny siebie Piotr nie mia pojcia, co go za chwil spotka. ------------------------------- Piotr odpowiedzia Jezusowi: Panie, jestem gotowy na wszystko. Jestem skonny i z Tob do wizienia, by ukrzyowanym, umrze u Twego boku. Ju mi powiedziae, co jest przygotowane dla mnie w wiecznoci. Czy odrobina przesiewania moe mi zaszkodzi? (zob. uk. 22:33). Prawda jest jednak taka, e nikt nie jest gotowy na przesiewanie. W ciele nie jestemy w stanie nic zrobi, aby przygotowa si na tego rodzaju okropne wstrzsanie, jakiego mia wkrtce dowiadczy Piotr. Wierz, e Pan pozwala przesiewa szatanowi w szczeglnoci zbyt pewnych siebie i polegajcych na sobie chrzecijan. Tacy dobrze wyszkoleni wierzcy s przekonani, e dadz sobie rad z wszelkimi pociskami szatana. Przechwalaj si: Jeeli wrg kiedykolwiek bdzie prbowa mnie powali, zdepcz go w Boej mocy. Przepdz go z mojego ycia przy pomocy Sowa. Diabe nie moe mnie dotkn. Sysz tego rodzaju przechwaki z kazalnic w caej Ameryce. Oczywicie zgadzam si z tym, e mamy zwycistwo nad szatanem przez wiar w dzieo Jezusa na krzyu. Jednak prdzej czy pniej kady chrzecijanin dowiadczy nagego, niespodziewanego przesiewania, nie zdajc sobie sprawy z tego, e za tym wszystkim stoi diabe. W duchowym wiecie cay czas co si dzieje, a my wiemy o tym bardzo niewiele. Nie moemy pozostawa niewiadomi, jakich podstpw uywa wrg, ale jak mwi Pawe: Teraz widzimy jakby w zwierciadle, niejasno... (1 Kor. 13:12 BT). Moe wanie w tej chwili stawiasz czoa cikiej prbie, niewyjanionemu wstrzsaniu. Jeste wywracany do gry nogami, przewracany na lew stron. By moe mylisz, e dzieje si tak, poniewa jest w tobie co zego. To jednak szatan przez cay czas przesiewa ci jak pszenic za zgod Boga. Nie zrozum mnie le: diabe nie moe dobra si do dzieci Boych, kiedy tylko ma na to ochot. Nie moe po prostu doprowadza nas do upadku wedug swojego upodobania. Co wicej, mamy to zapewnienie: Pan pozwala tylko na przesiewanie tych ludzi, ktrych wybra do odbudowania swego upadego Kocioa. Okres przesiewania ma zaowocowa w nas czyst i niewzruszon wiar. Wtedy Jezus moe nas uywa do odbudowy swojego Kocioa w dniach ostatecznych: Jak napisano: Potem powrc i odbuduj upady przybytek Dawida (Dz. 15:15-16). Jezus pokaza swoim uczniom rnic midzy przesiewaniem a walk duchow. Powiedzia im: A kto nie ma miecza, niech sprzeda sukni swoj i kupi (uk. 22:36). Chrystus mwi: Wkrtce was opuszcz. Bdziecie stawia czoa intensywnej walce duchowej. Bdc z wami przez cay czas chroniem was, ale teraz bdziecie musieli y przez wiar. Bdziecie musieli uchwyci w do duchowy miecz i stacza dobry bj wiary. Jednak jest co, co wystawi was na jeszcze wiksz prb ni walka duchowa. To proces przesiewania. Przesiewanie to walka oko w oko z samym szatanem, bitwa, ktrej dowiadcza niewielu ludzi. Piotrze, znajdziesz si na jaki czas w rkach wroga, a aden miecz nic ci nie pomoe. Diabe zamierza wkrtce przypuci atak, ktrego celem jest zniszczenie twojej wiary. On chce ci ograbi z wszelkiej nadziei, jak ci daem. Kiedy jestemy przesiewani, szatan wszczepia do naszych umysw wszelkiego rodzaju ze myli, jakie ma w swoim demonicznym arsenale. Sprawia, e wierzymy, i te okropne myli zrodziy si w naszym sercu, a nie w piekle. Jest to tak piekielna i rozpaczliwa prba, e Chrystus nie pozwoliby, abymy jej dowiadczali, gdyby nie zoy przyrzeczenia, e bdzie si za nami wstawia w czasie jej trwania. Jezus zapewni Piotra: Ja za prosiem za tob, aby nie ustaa wiara twoja (uk. 22:32). Innymi sowy Jezus mwi: Piotrze, dobrze wiem, e jest to walka o wielk stawk, zwizana z twoj wiar. Bd si modli o ciebie przez cay czas, kiedy bdziesz atakowany. Mwi ci ju teraz, e twoja wiara nie zawiedzie. ------------------------------- Jezus proroczo zapowiedzia dotkliw prb, ktra czekaa Piotra. ------------------------------- Jezus ostrzega Piotra przed czekajc go prb, tak dotkliw, e: Nie zapieje dzisiaj kur, a ty si trzykro zaprzesz, e mnie znasz (uk. 22:34). Piotr jednak wierzy, e jest przygotowany. Kilka godzin pniej, kiedy tum przyszed zaaresztowa Jezusa, ten ucze stan do walki za swojego Mistrza. Odwanie wyj swj miecz i odci ucho pewnemu czowiekowi. Ale przesiewanie Piotra tak naprawd zaczo si dopiero pniej. Rozpoczo si, kiedy Jezus sta przed swoimi oskarycielami na dziedzicu paacowym. Piotr sta na zewntrz ogrzewajc si przy ognisku, kiedy rozpoznaa go pewna moda dziewczyna: Gdy za pewna suca zobaczya go siedzcego w blasku ognia, przyjrzawszy mu si, rzeka: I ten by z nim (uk. 22:56). Kiedy ta dziewczyna wpatrywaa si w Piotra, ten zacz dre i szybko odpowiedzia: Niewiasto, nie znam go (uk. 22:57). Teraz szatan trzyma Piotra w sicie i zacz go gwatownie przesiewa. Biblia mwi: A niedugo potem kto inny zobaczywszy go rzek: I ty jeste z nich. A Piotr rzek: Czowieku, nie jestem (uk. 22:58). W tym momencie Piotr dowiadcza ju potrzsania i nie wiedzia, skd bior si sowa, ktre wypowiada. Wreszcie, godzin pniej, trzecia osoba rozpoznaa go i powiedziaa: Doprawdy i ten by z nim... Piotr za odrzek: Czowieku, nie wiem, co mwisz (uk. 22:59-60). Wedug innej Ewangelii, w tym momencie Piotr zacz przeklina (zob. Mar. 14:71 BG). Sprbuj wyobrazi sobie t scen. Zaledwie kilka godzin wczeniej ten wierny ucze by najodwaniejszym obroc Jezusa, wymachujc mieczem przeciwko znacznie silniejszemu wrogowi. Teraz jednak Piotr by zupenie zaamany i wypiera si wszelkiej znajomoci z Jezusem. Szatan z pewnoci napawa si tym, mylc: Mam Piotra. Jest skoczony tak jak Judasz. Teraz zabior si za nastpnego ucznia. Biblia mwi, e w momencie, gdy Piotr zapiera si po raz trzeci: Zapia kur. A Pan obrciwszy si, spojrza na Piotra (uk. 22:60-61). Wyobra sobie, jak musia czu si Piotr, kiedy jego Mistrz spojrza na niego. Zapewniam ci jednak, e spojrzenie Jezusa nie byo oskarajce. Chrystus nie mwi: Jak moge Mi to zrobi, Piotrze? Blunie przeciwko Mnie, wypierajc si Mnie, chocia ci ludzie wiedz, e naleysz do Mnie. Jak moge upa tak nisko po tym, co dla ciebie zrobiem?. Przeciwnie, Jezus przepowiedzia te wydarzenia przez wzgld na Piotra. Teraz spojrza na niego, aby rozproszy jego wtpliwoci, jakby chcia powiedzie: Trzymaj si, przyjacielu. Ostrzegaem ci, e szatan bdzie ci przesiewa, pamitasz? On chce ci zama i zniszczy mj Koci. Ale przypominam ci teraz Piotrze, e dowiadczysz odnowy. Jeste dla mnie wany. Nie uciekaj wic ode mnie. Ta bitwa skoczy si, a przed tob jest jeszcze wiele do zrobienia. Tak naprawd Jezus powiedzia Piotrowi: Gdy si kiedy nawrcisz, utwierdzaj braci swoich (uk. 22:32). Dokadny przekad tego zdania z greckiego brzmi nastpujco: Kiedy powrcisz, bd wzmocnieniem dla swoich braci i sistr. Innymi sowy Chrystus mwi: Zaprzesz si mnie, Piotrze. Jednak zapewniam ci, e dowiadczysz odnowy i po tym wszystkim bdziesz mia co istotnego do przekazania innym. Bdziesz bogosawiestwem poprzez to, czego si nauczye. Wanie z tego powodu Bg pozwala na nasze przesiewanie. Aposto Pawe napisa: Bogosawiony niech bdzie... Ojciec miosierdzia i Bg wszelkiej pociechy, ktry pociesza nas we wszelkim utrapieniu naszym, abymy tych, ktrzy s w jakimkolwiek utrapieniu, pociesza mogli tak pociech, jak nas samych Bg pociesza... Jeli tedy utrapienie nas spotyka, jest to dla waszego pocieszenia i zbawienia; jeli za pocieszenie, jest to ku waszemu pocieszeniu, ktrego dowiadczacie, gdy w cierpliwoci znosicie te same cierpienia, ktre i my znosimy. A nadzieja nasza co do was jest mocna, gdy wiemy, i jako w cierpieniach udzia macie, tak i w pociesze (2 Kor. 1:3-7). Bg wyranie pozwala, by jego sudzy przechodzili przez gbokie wody i dowiadczali kryzysw, ktrych nie s w stanie poj, aby mogli by wiadectwem i pocieszeniem dla innych. W ten sposb przesiani chrzecijanie pomagaj odbudowa te czci domu Boego, ktre si zawaliy. Zastanw si nad tym: przesiewanie Piotra nie miao nic wsplnego z cielesnymi pokusami, takimi jak podanie, chciwo czy zachanno. Nie, atak szatana mia na celu podkopanie wiary w Boe obietnice, zoone temu czowiekowi. Szatan chcia, eby Piotr by przekonany, i jest zupenie niegodny obietnicy nieba, ktr da mu Jezus. I przez chwil diabu si to udawao. Po tym, jak Jezus spojrza na Piotra, ten ucze wyszed na zewntrz i gorzko zapaka. Wyobra sobie, jakie kamstwa szatan wykrzykiwa do tego zamanego czowieka: Aha, wic to ty jeste ska Jezusa? To ty masz podnie Koci z ruin? Spjrz na siebie, Piotrze. Jeste sabeuszem, mazgajem, blunierc. Zapare si Tego, ktry ci powoa i umiowa. Jeeli nadal mylisz, e zasidziesz przy stole Jezusa w raju, to zapomnij o tym. Zgrzeszye przeciwko wiatoci wiata. Nie jeste godzien Jego obietnic. Jeste zy, pozbawiony wszelkiej mocy. To twj koniec. Piotr jednak nie zdawa sobie sprawy, e wanie otrzymywa kluczowe przesanie dla nowego Kocioa: Byem bardziej zdesperowany i ogarniao mnie wiksze poczucie beznadziejnoci ni moecie to sobie wyobrazi. Ale mj Pan wycign mnie z tego, abym mg was pociesza. ------------------------------- W 21 rozdziale Ewangelii Jana odnajdujemy jedn z najbardziej poruszajcych scen w Biblii. ------------------------------- W 21 rozdziale Ewangelii Jana zmartwychwstay Jezus ukaza si kilka razy swoim wyznawcom. Z pewnoci, kiedy przeszed przez ciany Wieczernika, czule spojrza z ojcowsk mioci na kadego, cznie z Piotrem. Jednak Piotr najwyraniej nadal czu si osabiony wczeniejszymi dowiadczeniami. Pewnego dnia owiadczy reszcie: Id owi ryby (Jan 21:3). Innymi sowy wraca do swojego zawodu rybaka. Piotr nie postrzega ju siebie jako odpowiedniej osoby na przywdc duchowego. Pewnie myla: Bg nie moe uywa takiego czowieka, jak ja. Zgrzeszyem bardziej ni ktokolwiek inny w historii. Nic ju mi nie pozostao. Moe przypominasz sobie, co si wydarzyo dalej. Piotr namwi kilku innych uczniw, aby poszli z nim. owili ryby ca noc, ale nic nie zapali. Wtedy, wczenie rano kto zawoa do nich z brzegu. Powiedzia im, eby zarzucili sieci po drugiej stronie odzi. Kiedy to zrobili, naapali tyle ryb, e sieci zaczy si rozrywa. Piotr wiedzia, e t postaci na brzegu by z pewnoci Jezus, wic natychmiast skoczy do wody i popyn do brzegu. Odnalaz tam Chrystusa przygotowujcego dla nich niadanie. Kiedy inni przybyli, Jezus zaprosi ich: Chodcie, posilcie si! (Jan 21:12 BT). Pan wyciga rce do swoich wybranych, pragnc na nowo doprowadzi ich do peni spoecznoci z Nim, a w szczeglnoci myla o Piotrze. Podczas posiku Jezus zapyta tego ucznia trzykrotnie: Piotrze, czy mnie miujesz?. Za kadym razem Piotr odpowiada: Panie, Ty wiesz, e ci miuj (zob. Jan 21:15-16). Musisz zrozumie, e Jezus nie pyta po to, aby si przekona o oddaniu swojego ucznia. Nie pyta te ze wzgldu na innych uczniw. Robi to dla Piotra. Chrystus w zasadzie mwi do Piotra: Wiem, e jeste pewien Mojej mioci do ciebie. Jeste przekonany o tym, e pomimo twoich potkni w peni darz ci bezwarunkow mioci. Ale chc, eby by pewien jeszcze jednego: WIEM, E TY MNIE MIUJESZ. W peni do mnie powrcie, Piotrze, i wiem, e wicej mnie nie zdradzisz. Znam twoje serce i jestem przekonany, e kochasz mnie z caej duszy. Nie pozwalaj wic szatanowi, by ci z tego ograbi. Jeste wyranie pewien mojej mioci do ciebie. Bd teraz pewien swojej mioci do mnie. To przygotuje ci do pracy, jak zaplanowaem dla ciebie na przyszo, ktr jest pasienie moich owieczek (zob. Jan 21:17). Umiowani, przesiewanie w naszym yciu koczy si, kiedy moemy powiedzie diabu: Mj Zbawiciel kocha mnie bezwarunkowo, pomimo wszystkich moich grzechw, poniewa powrciem do Jego mioci. Ponadto przekona mnie, e chocia Go zawiodem, On wie, i nadal Go kocham z caego serca. Nie moesz mnie ju wic z tego ograbia, diable. Nie pozwol ci wmawia mi czego innego. Kocham Jezusa i On wie o tym. ------------------------------- Wiem, jak to jest cieszy si tym samym, co Piotr. ------------------------------- Tak jak Piotr odczuwaem szczeglne dotknicie Jezusa w swoim yciu. Trzymaem si kurczowo cennej obietnicy od Pana, mwicej, e moje ostatnie dni bd najbardziej owocne. W sodkiej spoecznoci otrzymywaem rwnie od Niego chleb ywota. Uwierzyem take w Jego obietnic korony, ktra czeka na mnie w chwale. Jednak podobnie jak Piotr dotykay mnie nage walki duchowe, ktrych nie rozumiaem. Znosiem diabelskie nkanie i kamliwe oskarenia, a podczas kadej prby nie wiedziaem czy przyczyn jest moje ciao, diabe, czy Boe karcenie majce na celu oczyszczenie mnie z jakiej nieznanej niegodziwoci. Identyfikowaem si z Jobem, ktry zapyta Boga: Dlaczego ze mn spr wiedziesz? (Job 10:2). Job mwi: Panie, nie wiem, co si dzieje. O co chodzi w tej cikiej prbie?. Wierz, e nasze dowiadczenia zwizane z przesiewaniem przeplatane s okresami potnych objawie i jeszcze wikszej uytecznoci dla Krlestwa Boego. Zauwacie, czego nauczy si Pawe dziki swoim prbom: Albowiem nie siebie samych gosimy, lecz Chrystusa Jezusa, e jest Panem, o sobie za, emy sugami waszymi dla Jezusa. Bo Bg, ktry rzek: Z ciemnoci niech wiato zawieci, rozwieci serca nasze, aby zajaniao poznanie chway Boej, ktra jest na obliczu Chrystusowym (2 Kor. 4:5-6). Pawe mwi, e dziki swoim prbom nauczy si gosi nie siebie, lecz tylko Chrystusa. W tym momencie swego ycia przesta koncentrowa si na sobie. Teraz cae jego nauczanie, wiadectwo i ycie byy w peni powicone wywyszaniu Jezusa. Ponadto Pawe otrzymywa coraz potniejsze objawienia. Mwi nam, e Duch wity rozwieci jego serce, przynoszc jeszcze wicej wiata, dziki ktremu Pawe mg objawia Chrystusa innym. C za wspaniae miejsce: by cakowicie ponionym, ale za to penym objawienia, wiatoci i wizji Boej chway. Na koniec Pawe wyjania, co nastpowao po kadym objawieniu: Zewszd uciskani, nie jestemy jednak pognbieni, zakopotani, ale nie zrozpaczeni, przeladowani, ale nie opuszczeni, powaleni, ale nie pokonani, zawsze mier Jezusa na ciele swoim noszcy, aby i ycie Jezusa na ciele naszym si ujawnio. Zawsze bowiem my, ktrzy yjemy, dla Jezusa na mier wydawani bywamy, aby i ycie Jezusa na miertelnym ciele naszym si ujawnio. Tak tedy mier wykonuje dzieo swoje w nas, a ycie w was (2 Kor. 4:8-12). Zauwa, jakich nieprzyjemnych sw aposto uywa w tych wersetach: ucisk, zakopotanie, przeladowanie, bycie powalonym, noszenie na swoim ciele mierci Jezusa. Krtko mwic, Pawe opisuje proces przesiewania. Na pocztku nie mg zrozumie, dlaczego po kadym cudownym dziele Ducha Boego w jego yciu nastpowa burzliwy okres potrzsania. Wtedy Duch wity objawi mu przyczyn: nie chodzio o ujawnienie jakiego grzechu w nim lub ukaranie czy skarcenie go. Pawe mwi, e chodzio tu raczej o innych: Wszystko to bowiem dzieje si ze wzgldu na was, aby, im wicej jest uczestnikw aski, tym bardziej obfitowao dzikczynienie ku chwale Boej... [oraz bezmiar BT] wiekuistej chway (2 Kor. 4:15-17). Pawe dobrze wiedzia, dlaczego niektrzy wierzcy przechodz wicej prb, znosz wiksz liczb wstrzsw, stawiaj czoa powaniejszym dowiadczeniom: Dzieje si tak ze wzgldu na ciao Chrystusowe, a ostatecznie dla chway Boej. Widzisz, kiedy inni patrz, jak reagujesz na najgortszy ogie, uwiadamiaj sobie, e Bg nie opuci take ich w czasie prb. Drogi wity, przesiewanie, ktrego dowiadczasz w tej chwili, ma miejsce ze wzgldu na twoj rodzin, przyjaci, wsppracownikw i osoby z twego otoczenia, ktre kochaj Jezusa. Nie bj si wic tych prb. Jezus zna ich kocowy rezultat i mwi ci to samo, co Piotrowi: Trzymaj si, przyjacielu. Wstawiam si za tob. Kiedy ju przejd te ciemne chmury, dowiadczysz odnowy. Zamierzam uy ci do odbudowania mojego Kocioa. Mam w tym przesiewaniu swj odwieczny cel. To wszystko dzieje si ze wzgldu na obfito Mojej chway. --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. ------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------ Times Square Church Information | New Reader Information ------------------------------------------------------------------------ COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2003 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2003 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moe by publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. ------------------------------------------------------------------------ This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org ------------ Copyright (c) 2003 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie ! Stron zaktualizowano 28 listopada 2003 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studium Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series