[Click here to go back to World Challenge Pulpit Series multilingual page] Brzmienie Jego gosu (The Sound of His Voice) ------------------------------------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------------------------------------ David Wilkerson 4 marca 2002 __________ Jezus przey swoje dni na ziemi cakowicie polegajc na Ojcu Niebiaskim. Nasz Zbawiciel nic nie czyni i nie mwi, zanim nie porozumia si ze swoim Ojcem przebywajcym w chwale. Nie dokona adnych cudw oprcz tych, ktre poleci Mu Ojciec. Ogosi: "...tak mwi, jak mnie mj Ojciec nauczy. A Ten... nie zostawi mnie samego, bo Ja zawsze czyni to, co si jemu podoba" (J 8,28-29). Chrystus powiedzia to bardzo wyranie, e by codziennie prowadzony przez swego Ojca. Czci Jego codziennego ycia bya cakowita zaleno od Ojca i suchanie zawsze Jego gosu. Wida to w scenie z Ewangelii Jana. Pewnego sabatu Jezus przechodzi koo sadzawki Betezda, kiedy to ujrza chromego lecego na macie. Zwrci si do niego i rozkaza mu podnie swe oe i i. Natychmiast czowiek ten zosta uzdrowiony i odszed. To rozwcieczyo przywdcw ydowskich. W ich mniemaniu Jezus zama prawo sabatu, uzdrawiajc tego czowieka. Ale Chrystus odpowiedzia: "Zrobiem tylko to, co rozkaza mi mj Ojciec". Wyjania: "...Mj Ojciec a dotd dziaa i Ja dziaam... nie moe Syn sam od siebie nic czyni, tylko to, co widzi, e Ojciec czyni; co bowiem On czyni, to samo i Syn czyni. Ojciec bowiem miuje Syna i ukazuje mu wszystko, co sam czyni..." (J 5,17-20). Jezus stwierdzi bardzo jasno: "Mj Ojciec nauczy mnie wszystkiego, co mam robi". Moecie si zastanawia: kiedy dokadnie Bg Ojciec pokaza Chrystusowi, co robi? Kiedy Jezus widzia Boga czynicego cuda? Kiedy Ojciec oznajmi Mu o wszystkim, co mia mwi i robi? Czy to wszystko wydarzyo si w chwale, zanim Jezus sta si ciaem? Czy zasiedli obydwaj razem z Ojcem, zanim jeszcze cokolwiek zostao stworzone i zaplanowali w szczegach kady dzie ycia Jezusa? Czy Ojciec powiedzia Synowi: "Drugiego sabatu, szstego miesica ydowskiego kalendarza bdziesz przechodzi obok sadzawki Betezda. Spotkasz tam chromego. Rozka mu wsta i i". Gdyby tak byo, nikt z nas nie mgby mie z tym nic wsplnego. Takie postawienie sprawy nie miaoby adnego zwizku z nasz codzienn spoecznoci z Panem. Wiemy jednak, e Jezus przyszed, aby ustanowi dla nas wzorzec do naladowania. Przyszed On wszak na ziemi, aby dowiadczy wszystkiego, przez co przechodzimy, odczuwajc przy tym to wszystko, co i my odczuwamy, jak i bdc dotykanym naszym blem i sabociami. My z kolei mamy y w taki sam sposb, jak On. Faktem jest, e Jezus bdc w ciele musia polega na codziennym dziaaniu gosu swego Ojca w swoim wntrzu. Przez cay czas musia by zaleny od Niego, aby sysze Jego gos udzielajcy Mu wskazwek. W przeciwnym razie nie byby w stanie dokona tych wszystkich rzeczy. Jezus musia sysze gos swego Ojca z godziny na godzin, od cudu do cudu, na bieco. W jaki sposb Jezus by w stanie sysze ten agodny, cichy gos Ojca? Biblia mwi, e dziao si to przez modlitw. Jezus konsekwentnie udawa si na odosobnione miejsce, by si tam modli. Uczy si sucha gosu Ojca na kolanach, a Jego Ojciec wiernie pokazywa Mu wszystko, co robi i mwi. Wyobra sobie Jezusa stajcego przez wan decyzj - np. wyborem swych uczniw. W jaki sposb Pan wybra dwunastu apostow z tych licznych tumw, jakie za Nim chodziy? To bya z pewnoci kluczowa decyzja. W kocu to ci uczniowie mieli stanowi filary Jego nowotestamentowego Kocioa. Czy Ojciec poda Mu dwanacie imion, kiedy jeszcze przebywa z Nim w chwale? Jeeli tak, to dlaczego Jezus spdzi ca noc na modlitwie, zanim wywoa tych dwunastu? ukasz podaje: "...wyszed na gr, aby si modli, i spdzi noc na modlitwie do Boga" (k 6,12). Nastpnego ranka Jezus wywoa tych dwunastu. Skd wiedzia, ktrzy to s? Ojciec objawi Mu to poprzedniej nocy. Co wicej, tej samej nocy Ojciec przekaza Synowi bogosawiestwa z kazania na grze: "Bogosawieni ubodzy... Bogosawieni wszyscy, ktrzy pacz... Biada wam, jeli osdzacie..." (patrz Mt 5-7). Jezus otrzyma je prosto z serca Ojca. ------------------------------- Jezus spdza codziennie czas z Ojcem. ------------------------------- To wanie podczas tych godzin, kiedy by z sam na sam z Ojcem, Jezus sysza Jego gos. Otrzyma kade sowo zachty, kade prorocze ostrzeenie trwajc w modlitwie. Prosi Ojca, chwali Go i poddawa si Jego woli. Po kadym cudzie, nauczaniu czy starciu z faryzeuszem Jezus spieszy z powrotem do spoecznoci z Ojcem. Widzimy tego rodzaju oddanie w 14 rozdziale Ewangelii Mateusza. Jezus otrzyma wanie wie o mierci Jana Chrzciciela: "Gdy Jezus o tym usysza, oddali si stamtd w odzi na miejsce puste, na osobno..." (Mt 14,13). (Zastanawiam si, czy uda si na t sam pustyni, gdzie Jan spdzi cae lata na rozmylaniu i przygotowywaniu si do posugi.) Jezus by tam sam, modlc si i gorzko opakujc mier Jana. Jan by umiowanym przyjacielem i powaanym prorokiem Boym. Teraz, kiedy Chrystus mia spoeczno z Ojcem, poprosi o ask i otrzyma j. Tam, na pustyni, bdc jedynie z Ojcem, otrzyma wskazwki na nastpny dzie. Natychmiast po opuszczeniu tego miejsca zacz czyni cuda: "I wyszedszy, ujrza mnstwo ludu i zlitowa si nad nimi, i uzdrowi chorych spord nich" (Mt 14,14). Tego samego dnia nakarmi piciotysiczny tum picioma bochenkami chleba i dwiema rybami. Wyobracie sobie jak zajty i ciki by to dla Niego dzie. Wieczorem odesa tumy. Co zatem zrobi Jezus w tamtym momencie? Mona by pomyle, e szukaby odpoczynku lub chciaby zje w spokoju posiek. By moe zebraby kilku najbliszych uczniw i opowiedziaby im o wydarzeniach tego dnia, bd te chciaby pj do Betanii, aby odzyska siy dziki gocinnoci rodziny Marii i Marty. Jezus nie zrobi adnej z tych rzeczy. Pismo mwi: "...wstpi na gr, aby samemu si modli. A gdy nasta wieczr, by tam sam" (Mt 14,23). Raz jeszcze Jezus pospieszy z powrotem do Ojca. Wiedzia, e jedyne miejsce, gdzie odzyska siy, to przebywanie w obecnoci Ojca. Jezus by w peni wiadomy dzie, jakich przyszed dokona na ziemi. Wszystkie zostay zarysowane w Pimie: mia uzdrawia chorych i ucinionych, otwiera oczy lepym, pociesza tych, ktrzy mieli zamane serca, otwiera drzwi wizie, uwalnia jecw, zaspokaja aknienie i pragnienie caych tumw. Ale mimo to w swej codziennej posudze nie czyni adnej z tych rzeczy, zanim nie podda si Ojcu. Nawet mimo tego, e wykonanie wszystkich tych dzie zostao Mu ju powierzone, szuka prowadzenia Ojca w kadej chwili. Pismo naucza, e pewnego razu Jezus uzdrowi "wszystkich, ktrzy si go dotknli". Ale innym razem nie uzdrawia z powodu ludzkiej niewiary. Skd Jezus wiedzia, kiedy uzdrawia, a kiedy nie? Musia sysze ten cichy, agodny gos Ojca przekazujcy Mu sowo, ktre Go prowadzio i niezwykle si z tego radowa. To samo funkcjonuje w odniesieniu do naszego powoania. Wiemy o wszystkim, czego Pismo od nas wymaga: mamy wzajemnie si kocha, modli si bezustannie, i na cay wiat i czyni uczniw, stara si usilnie o to, by stan jako wyprbowani, chodzi w sprawiedliwoci, posugiwa biednym, chorym, potrzebujcym i tym, ktrzy s w wizieniu. Mamy jednak robi te inne rzeczy, ktre nie s wspomniane w Pimie. Stajemy wobec pewnych potrzeb w naszym codziennym yciu: sytuacji kryzysowych czy te innych nie cierpicych zwoki spraw. W takich momentach potrzebujemy, aby gos naszego Ojca poprowadzi nas i mwi nam o rzeczach nie zarysowanych w ramach Jego przykaza. Musimy po prostu sysze ten sam gos Ojca, ktry sysza Jezus, gdy chodzi po ziemi. Wiemy, e Jezus prowadzi tego rodzaju dialog ze swym Ojcem. Powiedzia swoim uczniom: "...wszystko, co syszaem od Ojca mojego, oznajmiem wam" (J 15,15). Powiedzia te przywdcom religijnym: "...[Jam] wam mwi prawd, ktr usyszaem od Boga; Abraham tego nie czyni" (J 8,40). Co Jezus mia przez to na myli? Mwi izraelskim nauczycielom: "Przekazaem wam prawd pochodzc prosto z Boego serca. Abraham tego nie potrafi". Chrystus mwi: "yjecie martw teologi. Badacie przeszo, czcicie waszego ojca Abrahama, uczycie si zasad i nakazw tyczcych si waszego ycia. Ale to, o czym wam mwi, nie pochodzi z odlegej przeszoci. Wanie rozmawiaem z Ojcem, ktry przekaza mi to, o czym was nauczam. Objawi mi, co potrzebujecie usysze". Jan Chrzciciel zawiadcza przeciwko tym samym religijnym przywdcom: "wiadczy o tym, co widzia i sysza, lecz nikt nie przyjmuje jego wiadectwa" (J 3,32). Dzisiaj Jezus mwi nam to samo: "Wystarcza wam suchanie kaza zaczerpnitych z jakich komentarzy biblijnych. Ale sowo, ktre chc wam przekaza, jest wiee". ------------------------------- Pozwlcie, e podziel si tym, w jakim punkcie znajduj si ja sam, jeli chodzi o moje ycie i posug. ------------------------------- Pytaem Pana, czy jest moliwe, aby w obecnych czasach aski y w taki sposb jak On. Czy moemy cakowicie polega na gosie naszego Ojca przebywajcego w chwale? Czy jest moliwe, aby sysze Jego wskazwki dla naszego ycia dzie po dniu, chwila za chwil? Czy jest dla nas osigalny taki rodzaj chodzenia z Panem, kiedy moemy take powiedzie: "Mwi tylko to, co sysz od Pana i robi tylko to, co widz, e i On robi"? Znam rado, ktra pochodzi z tego, e przebywamy sam na sam z Panem. Pochodzi ona z uwielbiania Go, usugiwania Mu, oczekiwania na to, aby objawi nam swoje serce. Nazywam to czasem karmienia Jezusa. Siedz w Jego obecnoci, suchajc Jego agodnego, cichego gosu, a On przemawia do mnie, nauczajc mnie i posugujc mi przez Ducha witego, pokazujc mi rzeczy, ktrych nie nauczyaby mnie adna osoba ani ksika. Jego prawda oywa w moim duchu, a moje serce bije z radoci w mym wntrzu. Oczywicie jeszcze nie osignem tego. Tego rodzaju sporadyczne dowiadczenie nie stao si jeszcze dla mnie stylem ycia. Pytam wic Pana: "Czy moliwe jest ycie w cakowitej zalenoci od Boga? Czy to tylko pobone yczenie? Czy marz o czym niemoliwym do spenienia?". Wierz, i wikszo z nas jest bardzo daleka od korzystania z peni przywilejw, ktre zostay nam dane jako dzieciom Boym. Przykadowo czytam o Eliaszu, stojcym przed Panem i syszcym Jego gos. Czytam o Jeremiaszu, stojcym w Boej obecnoci, syszcym Boe poselstwo. Woa: "Kto... sta w radzie Pana, widzia i sysza Jego sowo? Kto nadsuchiwa Jego sowa i usysza je?" (Jr 23,18 BT). Czytam o podobnym woaniu u Izajasza: "A gdy bdziecie chcieli i w prawo albo w lewo, twoje uszy usysz sowo odzywajce si do ciebie z tyu: To jest droga, ktr macie chodzi!" (Iz 30,21). Dlaczego Bg nie miaby przemawia w naszym pokoleniu, kiedy jest tak wiele lku i niepewnoci? wiat znajduje si w zamieszaniu, poszukuje odpowiedzi. Dlaczego Pan miaby teraz milcze, kiedy bardziej ni kiedykolwiek potrzebujemy sysze Jego gos? Tragiczne jest to, e wielu posugujcych gosi dzisiaj martwe kazania. Ich przesanie nie przekonuje o grzechu ani nie odpowiada na gbokie woanie serc. To zbrodnia. Puste filozofie recytowane w czasie wielkiego godu spowoduj tylko wikszy smutek w sercach suchajcych. Jan Chrzciciel naucza: "Kto ma oblubienic, ten jest oblubiecem; a przyjaciel oblubieca, ktry stoi i sucha go, raduje si niezmiernie, syszc gos oblubieca. Tej wanie radoci doznaj w caej peni" (J 3,29). Dosowny przekad z greki podaje: "Przyjaciel oblubieca, ktry przebywa i pozostaje z nim". Jan mwi swoim uczniom: "Usyszaem gos oblubieca. Sta si on moj najwiksz radoci. Jego brzmienie wypenia moj dusz. W jaki sposb mogem usysze Jego gos? Stojc blisko Niego, suchajc, kiedy wylewa On swoje serce". Moecie si zastanawia: w jaki sposb Jan nauczy si rozpoznawa brzmienia gosu Jezusa? Z tego, co wiemy, ci dwaj spotkali si twarz w twarz tylko przy chrzcie Jezusa, a bya to krtka wymiana zda, opierajca si na kilku sowach. Jan nauczy si sucha gosu Pana dokadnie tak jak Jezus: przebywajc sam na pustyni. Ten czowiek izolowa si na pustkowiu od najmodszych lat ycia. Nie pozwala sobie na adne wiatowe przyjemnoci, wczajc w to smakowite potrawy, mikkie oe, a nawet wygodne ubranie. Nie mia nauczycieli, wychowawcw ani ksiek. Przez te lata spdzone w samotnoci mia spoeczno z Panem i przez cay czas by uczony przez Ducha suchania agodnego, cichego gosu Boego. Tak, Chrystus przemawia do Jana jeszcze zanim przyszed w ciele. ------------------------------- Jeeli oddamy samych siebie tego rodzaju codziennej spoecznoci, Pan bdzie wiernie prowadzi nasze ycie, nawet w szczegowych wskazwkach. ------------------------------- Jan nauczy si wszystkiego, co wiedzia, trwajc w nieustannej spoecznoci z Panem. W taki wanie sposb otrzyma przesanie o pokucie, rozpozna nadejcie Baranka, dostrzeg wasn potrzeb stawania si coraz mniejszym, podczas gdy wzrasta Mesjasz. Jan nauczy si tego wszystkiego od Pana, a brzmienie Boego gosu byo jego radoci. Widzimy tego rodzaju ycie nakrelone w Pimie. Nie mwi tu tylko o odizolowanym yciu jakiego proroka. Po pierwsze, mamy przykad Jezusa. Jego ycie byo zajte czsto do ostatniej godziny dnia. Ale serce Chrystusa byo skoncentrowane na codziennym szukaniu Ojca. Powica Bogu cenny, jakociowo dobry czas, przesiadujc u Jego stp, usugujc Mu i suchajc Jego gosu. By pouczany i prowadzony przez swego Ojca kadego dnia. Moecie zapyta: "Ale co z nami? Jezus by dosownie Synem Boym, zrodzonym z Ojca. Nikt nie zdoa Mu dorwna". Rozwamy przykad setnika Korneliusza. Ten czowiek nie by kaznodziej ani adnym posugujcym. W zasadzie, bdc poganinem, nie by nawet zaliczany do ludu Boego. Ale Pismo mwi, e ten onierz by: "pobony i bogobojny wraz z caym domem swoim, dajcy hojne jamuny ludowi i nieustannie modlcy si do Boga" (Dz 10,2). Oto zajty czowiek. Korneliusz mia stu ludzi pod swoim bezporednim dowdztwem. Ale mimo to modli si w kadej wolnej chwili. Pewnego dnia, podczas modlitwy, Pan przemwi do niego. Pojawi si anio wzywajcy Korneliusza po imieniu. Setnik rozpozna go jako gos Boy. Odpowiedzia: "Co jest, Panie?" (Dz 10,4). Pan przemwi bezporednio do Korneliusza, mwic mu, aby odnalaz apostoa Piotra. Poda mu szczegowe wskazwki, wczajc w to imiona, adres, a nawet to, co ma powiedzie. W tym czasie Piotr modli si na dachu, kiedy to "odezwa si do niego gos" (Dz 10,13). Duch wity da mu znowu szczegowe instrukcje: "Piotrze, wkrtce usyszysz pewnych mw stojcych u drzwi. Id z nimi, gdy to ja ich posaem" (patrz Dz 10,19-20). Piotr uda si z tymi mami do domu Korneliusza, na spotkanie prawdziwie przygotowane przez Boga. To, co si tam stao wstrzsno caym ydowskim Kocioem zielonowitkowym. Pan otworzy drzwi ewangelii poganom. Jednak najtrudniejsze do zaakceptowania dla wierzcych ydw byo to, e Bg przemwi do zwykego, niewyszkolonego poganina. Nie mogli poj, w jaki sposb Korneliusz tak wyranie usysza Boy gos, przemawiajcy z tak wielk moc. To byo wyzwanie dla kadego wierzcego, ktry tam przebywa. Pawe rwnie otrzyma objawienie Jezusa prosto z nieba. Zawiadcza, e rzeczy, ktre wiedzia o Chrystusie, nie nauczy go aden czowiek, lecz e sysza gos samego Jezusa, kiedy modli si na kolanach. "A oznajmiam wam, bracia, e ewangelia, ktr ja zwiastowaem, nie jest pochodzenia ludzkiego; albowiem nie otrzymaem jej od czowieka, ani mnie jej nie nauczono, lecz otrzymaem j przez objawienie Jezusa Chrystusa" (Ga 1,11-12). "Ale... si upodobao Bogu... eby objawi... [we mnie - BG] Syna swego, abym go zwiastowa midzy poganami; ani przez chwil nie radziem si ciaa i krwi" (Ga 1,15-16). W czasach Pawa yli wielcy nauczyciele, przywdcy mocni w Sowie Boym, tacy jak Apollos i Gamaliel. Byli take apostoowie, ktrzy chodzili z Jezusem i rozmawiali z Nim. Ale Pawe wiedzia, e objawienie Chrystusa z drugiej rki nie wystarczy. Musia mie stale narastajce objawienie Jezusa od samego Pana. Pawe oczywicie nie by przeciwny nauczycielom. By przecie jednym z nich. Naucza: "[Bg] ustanowi jednych apostoami, drugich prorokami, innych ewangelistami, a innych pasterzami i nauczycielami" (Ef 4,11). Ale Pawe widzia, e bdzie musia stawi czoa bezbonemu wiatu pogan. Potrzebowa osobistego objawienia Jezusa, by mc wytrwa. Doprawdy, mwi, e kady wierzcy potrzebuje by uczony przez Pana: "Jelicie [go - BG] tylko syszeli [i przez niego - KJV] pouczeni zostali, gdy prawda jest w Jezusie" (Ef 4,21). ------------------------------- Dlaczego dzisiaj gosi si tak mao na podstawie objawienia od Jezusa Chrystusa? ------------------------------- Mamy dzisiaj dziesitki doskonale wyszkolonych posugujcych - ludzi wielce powaanych i wspaniale wyksztaconych. Spdzili cae lata w seminarium, studiujc teologi, filozofi oraz etyk. Zostali wyksztaceni przez utalentowanych nauczycieli, powaanych ludzi, ktrzy s ekspertami w swoich dziedzinach. Ale kiedy wielu z tych wyszkolonych posugujcych staje za kazalnic, aby gosi, wypowiadaj jedynie puste sowa. Mog ci powiedzie mnstwo ciekawych rzeczy o yciu i posudze Chrystusa. Ale to, co mwi, pozostawia twego ducha zimnym. Dlaczego? Nie maj objawienia Jezusa, adnego osobistego dowiadczenia relacji z Nim. Wszystko, co wiedz o Chrystusie, zostao przefiltrowane przez umysy innych ludzi. Ich spostrzeenia s tylko zapoyczonymi naukami. Tak naprawd to Pawe pyta Efezjan: "W jaki sposb nauczylicie si Chrystusa?". Innymi sowy: kto nauczy ci tego, co wiesz o Jezusie? Czy przyszo to dziki wysuchaniu wielu kaza lub uczestniczeniu w szkce niedzielnej? Jeeli tak, to dobrze. Ale czy to jest wszystko, co wiesz o Chrystusie? Nie ma znaczenia, z jak moc moe gosi twj pastor albo jak namaszczeni mog by twoi nauczyciele. Potrzebujesz Jezusa w wikszej mierze ni zawiera to wiedza intelektualna. Wielu wierzcych zadowala si tym, co nazywam wstpnym, jednorazowym objawieniem zbawczej mocy i aski Chrystusa. Jest to jedyne objawienie Jezusa, jakie otrzymali w caym swoim yciu. Zawiadczaj: "Jezus jest Mesjaszem, Zbawicielem. On jest Panem, Synem Boym". Kady prawdziwy wierzcy dowiadcza tego wspaniaego, przemieniajcego ycie objawienia. Ale to tylko pierwszy krok. Przed nami jest ycie pene gbszych, bardziej chwalebnych objawie Chrystusa. Pawe o tym wiedzia. Otrzyma niezwyke objawienie Jezusa na drodze do Damaszku. Zosta dosownie zrzucony ze swego konia i przemwi do niego gos z nieba. Nikt nie mia bardziej osobistego objawienia Chrystusa. Ale mimo to Pawe wiedzia, e to tylko pocztek. Stwierdza on, e od tamtej chwili uzna "za waciwe nic innego nie umie midzy wami, jak tylko Jezusa Chrystusa i to ukrzyowanego" (1Kor 2,2). Mateusz podaje wymowny przykad jednorazowego objawienia Jezusa. Jezus wanie dokoczy twardego nauczania tumw i wielu ludzi odeszo. Tak wic zwoa swoich uczniw i zapyta: "...A wy za kogo mnie uwaacie? A odpowiadajc Szymon Piotr rzek: Ty jest Chrystus, Syn Boga ywego" (Mt 16,15-16). Jezus powiedzia: "...Bogosawiony jeste, Szymonie, synu Jonasza, bo nie ciao i krew objawiy ci to, lecz Ojciec mj, ktry jest w niebie" (Mt 16,17). Chrystus mwi: "Nie otrzymae tego objawienia jedynie dziki chodzeniu za Mn, Piotrze. Mj Ojciec objawi ci to z nieba". Krtko mwic, Piotr otrzyma pene chway wstpne objawienie, ktre przychodzi do kadego, kto uwierzy. Zacza mu by objawiana chwaa Chrystusowego zbawienia. Ale dalsza cz tego fragmentu brzmi: "Wtedy przykaza uczniom swoim, aby nikomu nie mwili, e On jest Mesjaszem" (Mt 16,20). Dlaczego Jezus to powiedzia? Czy to nie samo niebo ju ogosio, e by Barankiem Boym, ktry przyszed zbawi wiat? Faktem jest, e uczniowie nie byli gotowi do skadania wiadectwa o Nim jako o Mesjaszu. Ich objawienie w tej kwestii byo jeszcze niepene. Nic nie wiedzieli o krzyu, drodze penej cierpienia, gbi ofiary ich Mistrza. Tak, uzdrawiali ju chorych, wyrzucali ze duchy i wiadczyli wielu osobom. Ale mimo tego, e byli z Jezusem przez te wszystkie lata, nadal nie posiadali gbokiego, osobistego objawienia tego, kim On jest. Kolejny werset to potwierdza: "Od tej pory zacz Jezus Chrystus tumaczy uczniom swoim..." (Mt 16,21). Innymi sowy, Chrystus zacz objawia im samego siebie, ukazujc im gbsze rzeczy o sobie. Pozostaa cz tego wersetu brzmi: "...e musi pj do Jerozolimy, wiele wycierpie od starszych arcykapanw i uczonych w Pimie, e musi by zabity i trzeciego dnia wzbudzony z martwych" (Mt 16,21). ------------------------------- Czy zabiegasz o to, by zna gos Jezusa? ------------------------------- Czy jeste pouczany przez Jezusa w swojej komorze modlitewnej? Czy szukasz Go w sprawach, ktrych rozwizania nie mona znale w adnych ksikach ani usysze od jakich nauczycieli? Czy siedzisz w milczeniu w Jego obecnoci, oczekujc na to, by usysze Jego gos? Biblia mwi, e wszelka prawda jest w Chrystusie. To jedynie On moe ci jej udzieli przez swego bogosawionego Ducha witego. W twym umyle moe si teraz pojawi pytanie: "Czy nie jest to niebezpieczne otworzy swj umys na jaki agodny, cichy gos? Czy nie dlatego wanie tak wielu chrzecijan wpada w tarapaty? Przychodzi wrg i naladuje gos Boy, mwic im, aby zrobili co niedorzecznego lub wierzyli w co takiego. I tacy chrzecijanie kocz zwiedzieni. Czy Biblia nie jest jedynym gosem, na jaki mamy zwaa? Czy Duch wity nie ma by naszym jedynym nauczycielem?". Jeeli o to idzie wierz, e: 1. Tak jak Ojciec i Syn, Duch wity jest oddzieln, yw, pen mocy, inteligentn, Bosk osob sam w sobie. Nie jest osob z ciaa, ale z ducha, jest odrbn osobowoci. On rzdzi Kocioem. Przynosi Boy porzdek, pociesza zranionych, umacnia sabych i poucza nas o bogactwach Chrystusowych. 2. Pismo okrela Ducha witego mianem Ducha Syna: "...Bg zesa Ducha Syna swego do serc waszych..." (Ga 4,6). Jest te znany jako Duch Chrystusowy: "...na ktry albo na jaki to czas wskazywa dziaajcy w nich Duch Chrystusowy..." (1P 1,11). "...Jeli za kto nie ma Ducha Chrystusowego, ten nie jest jego" (Rz 8,9). Jasne jest, e Duch Boy i Duch Chrystusowy to jedno i to samo. Chrystus jest Bogiem i z obojga emanuje ten sam Duch. Duch wity jest sednem zarwno Ojca, jak i Syna, jest zsyany przez nich obydwu. 3. Istnieje sposb, w jaki moemy by ochronieni od zwiedzenia podczas gbokiej modlitwy, w ktrej szukamy Pana. Nasza ochrona zawarta jest w czekaniu. Gos ciaa zawsze si spieszy. Chce natychmiastowego zaspokojenia, wic nie ma cierpliwoci. Jest zawsze skoncentrowany na sobie, a nie na Panu, zawsze chce pospiesznie wyrwa nas z Boej obecnoci. Natomiast gos wroga jest cierpliwy, ale tylko do pewnego momentu. Moe by delikatny, sodki, przekonujcy i logiczny. Ale jeeli poddamy go prbie po prostu czekajc - tzn. nie podejmujc od razu krokw na jego podstawie, ale czekajc i sprawdzajc, czy to gos Pana - zrobi si niecierpliwy i sam si zdemaskuje. Nagle stanie si nieprzyjemny i dajcy, gromicy i potpiajcy nas. Wtedy moemy by pewni, e nie jest to gos Boy. Wanie dlatego Biblia powtarza bez przerwy: "Czekaj na Pana... czekaj na Niego... czekaj". To podczas naszego czekania demaskowane s te inne gosy, bd te nu si i odchodz. Mamy czeka, czeka i jeszcze raz czeka, aby zarwno niebiosa, jak i pieko wiedziay, e nie damy za wygran zanim Pan nie przejmie kontroli. Widzimy to w 42 rozdziale Ksigi Jeremiasza. Resztka ludu Boego przysza do Jeremiasza, szukajc sowa od Pana dajcego prowadzenie, wic prorok poszed si modli. Nastpnie "po upywie dziesiciu dni doszo Jeremiasza sowo Pana" (Jr 42,7). Dziesitego dnia Bg wreszcie przemwi do Jeremiasza. Prorok cierpliwie czeka, zanim nie by pewien, e syszy Boy gos. Jestemy chronieni take w inny sposb: wszystko, co syszymy mamy konfrontowa z Bibli. Nie moemy zaakceptowa niczego, co nie jest zgodne ze Sowem Boym. Tak, kochani wici, taki rodzaj chodzenia z Panem jest moliwy. Powinien sta si nasz wit obsesj. --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. ------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------ Times Square Church Information | New Reader Information ------------------------------------------------------------------------ COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2002 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2002 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moeby publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. ------------------------------------------------------------------------ This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org ------------ Copyright (c) 2002 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie ! Stron zaktualizowano 17 listopada 2002 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studuim Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series