Polski | Polish "Dotyk Boga - Czowiek nalecy do Boga" (The Touch of God - The God-Possessed Man) by David Wilkerson, founding pastor of Times Square Church, New York City - 17 czerwca 2002 Dotyk Boga - Czowiek nalecy do Boga (The Touch of God - The God-Possessed Man) Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright David Wilkerson 17 czerwca 2002 __________ Chciabym zwrci wasz uwag na trzy punkty, ktre stanowi sedno mojego kazania dotyczcego Boego dotknicia: 1. Gdy Bg kogo dotyka i bierze w swoje posiadanie, nie jest tylko na jaki czas. To przemiana na cae ycie. Pan nigdy nie odda pod wadanie szatanowi tego, co do Niego naley. 2. Tych, ktrych Bg bierze w swoje posiadanie, rwnie strzee. Moemy by chwiejni, zawodzi lub wpa w sida przynoszcego zniszczenie grzechu. Lecz gdy Bg ju raz wemie nas w posiadanie, to nigdy, przenigdy z nas nie zrezygnuje: Bo Pan... nie opuszcza swoich wiernych; na wieki ich strzee (Ps 37:28). 3. Tych, ktrych Bg bierze w swoje posiadanie, przygotowuje do coraz bardziej efektywnej suby. Dotyczy to rwnie tych, ktrzy niegdy suyli Bogu, a teraz oddalili si od Niego i popadli w zniechcenie. Moesz by przekonany, e Bg z ciebie zrezygnowa i nie moe ci ju uy. Prawda jest jednak taka, e jeli jeste skruszony w sercu, to Bg nieustannie przygotowuje ci do czego znacznie wikszego. Bg uywa nawet tych rzeczy, ktre w zamyle szatana maj nas zniszczy. W wielu fragmentach Biblii widzimy, jak ten schemat powtarza si w yciu nalecych do Boga ludzi. Czytamy o pobonych witych, ktrzy popeniaj godne poaowania bdy i grzechy. Czasami s bliscy rezygnacji, lecz Bg z nich nie rezygnuje. Zamiast tego wci ich nawiedza i wielu podnosi si z prochw ruin i zostaje uzdrowionych. Zaiste, ich najlepsze dni s jeszcze przed nimi. To sedno tego, co chciabym ci przekaza. Chce ci udowodni, e gdy Bg ju raz ci dotknie i wemie w swoje posiadanie, to wybawi ci z kadej puapki zastawionej przez szatana, jeli tylko zwrcisz si o pomoc do Pana. Bdzie ci strzeg przed gniewem diaba i uyje kadego aspektu twego ycia wczajc w to twoje bdy, problemy, prby by przygotowa ci do czego wspanialszego, co wci jest przed tob. Wr pamici do chwili, w ktrej Bg nawiedzi ci, dotykajc twej duszy w ponadnaturalny sposb. Przywoa Ci do siebie i wypeni Duchem witym. W tym momencie Bg zoy ci przyrzeczenie: Chc ciebie i roszcz sobie prawo do ciebie. Naleysz do Mnie. W jednej chwili przej kontrol nad twoim yciem i nic nie bdzie w stanie zmieni tego faktu. Stae si Bo wasnoci nabyt przez Niego samego: ...zbr Boy, ktrego naby przez wasn krew (Dz 20:28 BG). Stworzyciel wszechwiata wykupi ci za cen wasnej krwi, a nic innego nie ma wikszej mocy. Tak wic pozostajesz Bo wasnoci, nawet kiedy moce piekielne zwodz ci i potpiaj. Szatan moe osobicie pochwyci ci w puapk rodem z pieka. Jednak dokadnie w momencie, gdy diabe myli: Mam go, Bg odpowiada: Nie szatanie, nie bdziesz go mia. On naley do Mnie. Wykupiem go. Oddaj teraz Moj wasno. Nadal naleysz do Boga, a On ci strzee i przygotowuje do czego wspanialszego. Oto biblijny schemat: 1. Rozwa ycie nalecego do Boga przywdcy Izraela, Mojesza. Mojesz nalea do Boga. Pan strzeg go w czasie kadej prby jak przechodzi i jednoczenie przygotowywa go do wielkiego dziea. Mojesz zosta dotknity przez Boga jeszcze w czasie gdy przebywa w domu faraona, w wyniku czego sprzeciwi si, by nazywano go synem faraona: I wola raczej znosi uciski wesp z ludem Boym, anieli zaywa przemijajcej rozkoszy grzechu, uznawszy hab Chrystusow za wiksze bogactwo ni skarby Egiptu; skierowa bowiem oczy na zapat [nagrod anglojzyczny przekad KJV] (Hbr 11:25-26). Bez wtpienia Bg dotkn ycia Mojesza, gdy ten by jeszcze w Egipcie. Mojesz odrzuci wszystko co pochodzio z ciaa. Wiedzia, e zosta powoany, by wybawi Izraela z niewoli i faktycznie zakada, e izraelici uznaj go za swego wyzwoliciela, gdy pozbawi ycia egipskiego nadzorc niewolnikw. Szczepan skada takie wiadectwo o Mojeszu: ... zabi Egipcjanina. Sdzi za, e bracia zrozumiej, i Bg przez jego rce daje im wybawienie (Dz 7:24-25). Zamiast tego Mojesz musia obawia si ze strony faraona kary za to, co uczyni, wic uciek z Egiptu. Jednak ju w tamtym momencie cakowicie nalea do Boga. Zrezygnowa ze wszystkiego w imi Chrystusa. Nie wiedzia jednak, e ju za ma chwil mia wkroczy w dugi okres, podczas ktrego ukrywa si na skraju pustyni przez czterdzieci lat. Co w yciu Mojesza reprezentuje ten okres spdzony na pustyni? To czas, ktrego dowiadcza wielu nalecych do Boga sug. Odczuwaj, e utknli w jakim miejscu, gdzie wymaga si od nich czego znacznie poniej ich moliwoci. Rola, jak odgrywaj nie da si w aden sposb porwna z tym, co w ich przekonaniu zamyli dla nich Bg. Mojesz by wanie takim sug. Odczuwa wag Boego powoania nad swoim yciem i marzy, aby dokonywa wielkich dzie dla Boga. Jednak tkwi na skraju pustyni, nie majc widokw na przyszo. Zastanawiam si jak czsto Mojesz spoglda na swoje owce i modli si: Boe, dotkne mnie w tak namacalny sposb. Mylaem, e powoae mnie, by by Twoim wyzwolicielem. Dlaczego pozostawie mnie tutaj? Z pewnoci moge powierzy mi co wikszego od pasienia tych kilku owiec. Pozwolie mi wyksztaci si u najlepszych egipskich nauczycieli. Pokazae mi wielkie rzeczy, ktrych mogaby dokona Twoja rka. Czuj si jednak pominity, odoony na pk. Czy to wszystko, co dla mnie przygotowae? Wierz, e Mojesz by przekonany, i jego czas ju min. Z jego zdaniem nikt si nie liczy, nie odbiera adnego przesania od Boga. Pogodzi si wic z egzystencj pasterza na kracach pustyni. Lecz Bg by szczerze oddany temu czowiekowi i przez cay ten czas, kiedy Mojesza wypeniaa frustracja nad sw marn egzystencj, Pan strzeg i przygotowywa go do znacznie wikszych rzeczy. W tym czasie te Mojesza, Jetro przeszukiwa pustyni, wyznacza miejsca obfitujce w wod oraz punkty nawigacyjne, odnajdywa szlaki. Mojesz nie zdawa sobie sprawy, e Jetro mia si sta przewodnikiem rodu izraelskiego w jego podry przez pustyni. Jednoczenie Pan przygotowywa w ukryciu Boych pasterzy i szkoli ich, jak przetrwa na pustyni wszystko po to, aby mogli zrealizowa Boe dzieo, jakie na nich czekao. Chwil pniej, Mojesz nieoczekiwanie natkn si na gorejcy krzew. Ten krzew by prawdopodobnie zwykym krzakiem, nisko pncym si nad ziemi i bezuytecznym. Ale Bg postawi go w pomieniach ognia i wydoby si z niego gos, mwicy: Zdejmij z ng swoje sanday Mojeszu, bo miejsce na ktrym stoisz jest ziemi wit. Nastpnie Pan przemwi wprost do serca Mojesza i po zaledwie kilku godzinach spdzonych przy tym krzewie, ycie Mojesza zmienio si raz na zawsze. Bg pouczy go: Id, zgromad rd Izraela. Powiedz faraonowi: Wypu mj lud. Oto nalecy do Boga czowiek, ktry by strzeony i przygotowywany przez wiele lat. Teraz z gorejcego krzewu przemawia do niego sam Bg. Wszystko to miao znaczy: Nie zapomniaem o tobie. Przez cay ten czas byem z tob. To Ja wyprowadziem ci na pustyni, jak rwnie strzegem przed faraonem. Stoisz teraz u progu znacznie wikszych dzie w ramach swej suby dla Mnie. Ten gorejcy krzew by ogniem Ducha witego, dziaajcym poprzez naturalny przedmiot. Bg uy bezuytecznego krzaka i sprawi, e przez ten krzew zaszy niezwyke zmiany. By moe, w podobny sposb i ja jestem dzi nisko pncym si nad ziemi krzewem, ktrego Bg uywa, by przemwi do twojego serca. Pozwl mi zapyta: Czy jeste na kracach pustyni? By moe gdzie utkne, wykonujc nisko patn prac i nie majc nadziei, e bdziesz mia wpyw na cokolwiek. Albo twoja ona, czy m jest osob niewierzc i chwilami wasze maestwo poddaje prbie twoj dusz. Wcale nie zazdrocisz innym bogosawiestwa, ale zastanawiasz si: Panie, dlaczego mnie nie uywasz? Dae mi serce wypenione pragnieniem, by czyni co wicej dla Twojego krlestwa. Nie pomijaj mnie. Bg jest oddany tobie tak samo jak Mojeszowi. Moe jeste sfrustrowany swoj marn egzystencj. Lecz w midzyczasie Bg strzee ci i przygotowuje. Moe nie jeste powoany do jakiego wielkiego dziea, ale za to do chodzenia z Panem w nowym wymiarze, jakiego nigdy wczeniej nie dowiadczye. Jeste rwnie powoany, by usugiwa w Chrystusie tak, jak nigdy dotd. Twoja rola sprowadza si do uwierzenia, e Bg doprowadzi ci do wyej pooonej witej ziemi. On chce objawi ci znacznie wicej o sobie samym i rozpali w tobie swj ogie. Chce, by ci, ktrzy s wok ciebie uwiadomili sobie: Ta osoba bya z Jezusem. Gdy ju zaczniesz Go gorliwie szuka, bdziesz dowiadcza cudw. Zostaniesz przemieniony w nowego ma, czy niewiast, a wszystko to stanie si dlatego, e naleysz do Niego. Twoje najlepsze dni s nadal przed tob. 2. Dawid by rwnie czowiekiem nalecym do Boga. W sercu Dawida toczya si zacieka walka z podliwoci. Oto rycerz, pogromca olbrzyma, namaszczony psalmista, krl potnie uywany w rzdzeniu ludem Boym. Sam Pan nazwa Dawida mem wedug swego serca. Jednak u samego szczytu Boego bogosawiestwa i przychylnoci, zostaje on nagle zaskoczony gwatownym atakiem podliwoci. Ten sprawiedliwy krl, dopiero co odnis seri zwycistw nad wieloma wrogami, odzyska ark przymierza i przywrci j na jej miejsce, otrzyma obietnic, e Pan utrwali jego dom na wieki. Pismo mwi: ... [strzeg - anglojzyczny przekad KJV] Pan Dawida wszdzie, gdzie si obrci" (2 Sm 8:14). Lecz ktrego dnia, Dawid ujrza Batszeb i zosta przytoczony ogromn podliwoci. Popeni cudzostwo i spodzi z ni dziecko. Dawid usiowa rozpaczliwie ukry ten okropny grzech. Manipulowa, knu intrygi i kama, by to zatuszowa. Ostatecznie upad tak nisko, e przyczyni si do mierci ma swojej kochanki. Gdyby prasa bya znana spoeczestwom yjcym na przestrzeni dziejw, w kadym przypadku ten okropny grzech Dawida widniaby w nagwkach gazet. Gdyby y w jego czasach, prawdopodobnie pomylaby: Bg wkrtce zrezygnuje z tego czowieka. Przecie zgrzeszy w obliczu tak ogromnej wiatoci. Co jednake reprezentuje dzi upadek Dawida? Oto obraz nalecego do Boga sugi zaskoczonego przez przytaczajc podliwo. Szatan prbuje zaskoczy kadego sug, ktry powanie traktuje chodzenie w spoecznoci z Bogiem. Czy zdarzyo ci si kiedy, e zostae zaskoczony i pokonany przez jakiego rodzaju podliwo? Miae czyst kart i wzorowo chodzie w spoecznoci z Jezusem. Uwaano ci za prawego sug, za kogo rozmiowanego w Bogu. Ale szatan ani na chwil nie spuszcza ci z oka, wycelowa w ciebie i wystrzeli piekielny arsena ognistych strza. By moe twoim upadkiem byo cudzostwo, a moe pornografia albo potajemne pijastwo. Tak, jak to byo w przypadku Dawida, twj grzech odnalaz ci i zostae zdemaskowany. (Mam posugujcego przyjaciela, ktry tego dowiadczy. Kiedy podczas swej podroy z posug duchow spdza noc w hotelu spostrzeg, e jest kuszony przez okropn podliwo. W kocu podda si jej i zamwi film pornograficzny. Ale w przecigu zaledwie kilku minut jego grzech zosta ujawniony.) By moe powiesz: W moim yciu nie ma takiego grzechu. yj w czystoci. Ale, co z korzeniem wszystkich grzechw, jakim jest niewiara? Moe dotare do miejsca zwycistwa, jakiego szczytu w swoim chodzeniu w wierze. Czue, e przebie si na drug stron i dotare do Boga. Lecz nagle, ni std, ni zowd, zostae przytoczony niewiar. Drczya ci depresja, lk, niepokj, a nawet zo na Boga. W jednej chwili zacze wtpi, czy Bg jest obecny w twoim yciu. Powiadam ci, e sama ta myl to puapka zastawiona przez szatana. Wrg nie pragnie niczego wicej, jak tylko zniszczy wiar kadego nalecego do Boga wierzcego. Nie wane jakiej niegodziwoci si dopucie. Nie ma takiego grzechu w twoim yciu, ktry spowodowaby, e Bg z ciebie zrezygnuje. Nadal jeste Jego wykupion wasnoci. Cho Dawid pogardzi Bogiem, popeniajc cudzostwo, Pan nie opuci go. Pismo mwi nam: Wtedy Pan posa Natana do Dawida (2 Sm 12:1). Podczas, gdy Mojeszowi zostao postawione wyzwanie w postaci gorejcego krzewu, Dawid zosta skonfrontowany przez proroka. Natan wskaza na niego i powiedzia: Jeste tym mem, ktry zgrzeszy. Popenie cudzostwo. W jaki sposb zareagowa Dawid? Ukorzy si, wyznajc: Zgrzeszyem wobec Pana (2 Sm 12:13). Dawid ponis straszne konsekwencje swojego grzechu. Jednak Bg strzeg go w tej yciowej prbie. Po tym jak Natan podda Dawida konfrontacji, powiedzia krlowi: Pan rwnie odpuci Twj grzech (2 Sm 12:13). W istocie, po swoim upadku Dawid by przygotowywany do jeszcze wikszej suby. Jego gos sycha byo w kraju jak nigdy dotd. Dzi czytamy jego namaszczone sowa w Psalmach. W rzeczy samej, Sowo, ktre Bg objawi Dawidowi poprzez jego prb jest treci kaza do dnia dzisiejszego. Niestety, Saul, poprzednik Dawida, nie by tak strzeony jak Dawid. Saul rwnie zosta dotknity przez Boga i Duch Paski nim zawadn. Lecz Saul sprzeciwia si wszelkiemu sowu wypowiedzianemu pod jego adresem przez proroka Samuela. Zamiast ukorzy si, Saul pozwoli, by zgorzknienie i gniew wobec Boga wzrastay w nim. Pan prbowa dotrze ponownie do Saula w Ramie, wylewajc na niego Ducha witego. Lecz Saul zamkn si na to dziaanie. Cakowicie zrezygnowa z Boga, zwracajc si po porad do czarownicy. Faktem jest, e Bg nigdy ci nie zostawi. Jeli znalaze si w sidach grzechu, On postawi ci twarz w twarz przed przekonywujcym sowem proroczym. Wielokrotnie powtarzaem, e nigdy nie twierdziem, i jestem prorokiem. Lecz teraz wiem, e usuguj jako prorok wielu czytelnikom tego kazania. Jestem twoim Natanem i owiadczam ci: Jeli wyznasz i porzucisz swj grzech, jeli zaufasz Bogu, e wypeni wzgldem ciebie obietnice zawarte w Nowym Przymierzu, to dowiadczysz nie tylko przebaczenia i odnowy, lecz najlepsze, najbardziej owocne dni bd jeszcze przed tob. 3. Piotr by czowiekiem prawdziwie nalecym do Boga. Ten nalecy do Boga ucze popeni najwikszy grzech z moliwych. To, e Mojesz uciek i ukry si przed Bogiem, a Dawid pogardzi Panem, to nie to samo. Najgorszej rzeczy dopuci si Piotr, zapierajc si, e zna Chrystusa. Nawet przekl swego Pana. Jezus powiedzia, e jego dobry przyjaciel Piotr jest ska. Ten odwany ucze nawet chodzi z Panem po wodzie. Ze miaoci przysiga, e gotw umrze za swojego Mistrza. Jednak pniej, gdy Piotr zosta oskarony o bycie uczniem Chrystusa, chodno odpowiedzia tymi sowy: Nie znam tego czowieka (Mt 26:72), a gdy tum nalega pocz przeklina i przysiga, mwic: Nie znam tego czowieka (Mt 26:74 BG). Czy potrafisz wyobrazi sobie t okropn scen? Gdybymy znali Piotra, pomylelibymy: To koniec, Piotr jest skoczony. Przekl oblicze samego Boga i zapar si Jezusa, dopomagajc w ten sposb w Jego ukrzyowaniu. Nie ma dla niego adnej nadziei. Bg musi z niego zrezygnowa. Szatan z pewnoci napawa si upadkiem Piotra, woajc: Mam ci. Teraz jeste mj." Lecz Bg nie zrezygnowa ze swego prawa wasnoci. Zamierza strzec Piotra i zawoa: Nie diable, on jest Moj wasnoci. Spjrz tylko, co z nim uczyni. Podczas, gdy Mojesz stan twarz w twarz przed gorejcym krzewem, a Dawid przed prorokiem, Piotr zosta skonfrontowany przez Ducha witego. Duch wity przypomnia mu, co powiedzia mu Chrystus: I wspomnia Piotr na sowa Jezusa, ktry powiedzia: Zanim kur zapieje, trzykro si mnie zaprzesz. I wyszedszy gorzko zapaka (Mt 26:75). Duch wity zstpi na Piotra, przekonujc go o grzechu i zmikczajc jego serce, ktre zostao zamane, a jego duch skruszony. Zaledwie kilka tygodni pniej widzimy cakowicie odmienionego Piotra. Ten czowiek odwanie gosi ewangeli w dzie Zielonych witkw stojc przed 3,000 ludzi. Ten sam ucze, ktry stchrzy przed jak suc, by teraz nieustraszonym i namaszczonym ewangelist penym ognia. Oto pierwszorzdny przykad tego, w jaki sposb Pan strzee i przygotowuje to, co do Niego naley. Czy dostrzegasz ju ten schemat? Piotr by przygotowany nawet w czasie, gdy zapiera si Jezusa. Bg obrci na sw chwa to, co w zamyle diaba miao sta si wielkim zem. W jaki sposb? Ci sami kapani, ktrzy widzieli Piotra zapierajcego si Jezusa, ujrzeli jak ten sam czowiek powsta i gosi o zmartwychwstaym Chrystusie. wita odwaga Piotra wprowadzia ich w zdumienie: Ten czowiek by z Jezusem, ktrego sam si zapar. Co za moc prowadzi i namaszcza go? 4. Bg poprzysig ochron i owocne ycie wszystkim, ktrzy do Niego nale. Poprzez przymierze Pan przysig ratunek i odnow dla upadych, zranionych sug, ktrzy do Niego nale. Czy moesz szczerze powiedzie, e Bg sprawi, e stae si Jego wasnoci? Pamitam ten dzie, kiedy sam tego dowiadczyem. Braem udzia w spotkaniu namiotowym, a miaem wtedy osiem lat. Duch Boy zstpi na mnie, biorc w posiadanie moje ciao, umys, dusz oraz ducha. Powoa mnie, by gosi Jego Sowo. Poniewa Bg wzi mnie wtedy w swoje posiadanie, strzeg mnie przez wszystkie te lata. Wybawia mnie z kadej zasadzki, jak szatan zastawi na mojej drodze. Kada z tych demonicznych puapek moga zniszczy moj sub i zrujnowa moje ycie. Poniewa jednak Bg wzi mnie w swoje posiadanie, za kadym razem wkracza, ogaszajc: Nie oddam ci go szatanie. Teraz, w wieku siedemdziesiciu jeden lat, wiem, e moje najlepsze lata s jeszcze przede mn. Widz rwnie, e wszystkie moje prby przygotoway mnie wanie na ten czas. Przed laty dowiadczyem najciemniejszego okresu w swej subie. Byem atakowany przez wszelkiego rodzaju pokuszenie z pieka rodem. Moja ona Gwen z powodu swojej choroby poddana bya ogromnej presji. Najciemniejszy scenariusz, jaki mgbym sobie wyobrazi dla swojej suby, zrealizowa si wanie w tamtym okresie. W pewnym momencie moi wsppracownicy zaczli mnie opuszcza. Obawiaem si gosi Sowo, gdy dostrzegaem tak wiele hipokryzji we wasnym yciu. Czuem si nieczysty i niegodny. Bl, jaki odczuwaem w tym czasie by nie do opisania. Siedziaem w kociele bagajc: Boe, zelij mi sowo, jak osob, co, co moe umierzy ten bl w moim wntrzu. Powiedz mi prosz, gdzie popeniem bd. Dlaczego szatan policzkuje mnie w ten wanie sposb? Bagam ci, uwolnij mnie z tej zasadzki. Mylaem, e jestem skoczony, cakowicie skonany. Czuem, e Bg ma pene prawo, by odebra mi swoje namaszczenie, gdy byem takim nieudacznikiem. To wanie w czasie tego ciemnego okresu Bg przysa do mnie ma Boego, proroka Leonarda Ravenhilla. Ten czowiek agodnego serca ofiarowa mi ksik i powiedzia: Dawidzie, Bg posa mnie do ciebie. Masz tu ksik, przeczytaj j, a odmieni to twoje ycie. I tak te si stao. Bya to ksika Chrzecijanin w penej zbroi autorstwa purytaskiego pisarza Williama Gurnalla. Po przeczytaniu zaledwie 20 stron, padem na twarz. Sowa Gurnalla wstrzsny mn do szpiku koci i rozbudziy moj dusz. Zrozumiaem: Panie, nie znam Ciebie tak dogbnie, jak ten czowiek. Bg uy tego dowiadczenia, by odnowi mego ducha i powoanie. Objawi mi: Dawidzie, kocham ci i wcale ci nie opuciem. Chc jednak, eby rozprawi si z kilkoma sprawami w swoim yciu. Chc rwnie, by zrozumia, e twoje najlepsze dni s jeszcze przed tob. Bg nigdy ze mnie nie zrezygnowa. W rzeczywistoci pozwoli mi upa tak nisko, abym mg umierci wszelk ufno pokadan w ciele. Przez cay ten czas wiedziaem, e On mnie strzee, gdy Jego duch nie przestawa szepta do mnie: Kocham ci. Ostatecznie Duch wity wybawi mnie, objawiajc mi Boe obietnice zawarte w Nowym Przymierzu. Uwolni mnie, otwierajc mi oczy na porczon przez Pana przysig, e bdzie dla mnie Bogiem: przebaczajc mi, okazujc miosierdzie i oferujc wybawienie. On zaspokoi kad moj potrzeb. Oto obietnice Nowego Przymierza, ktre poprzysig nam Bg. Czy jeste owadnity jakim usidlajcym grzechem? Czy jeste przekonany, e ten nag ci zniszczy? Obietnice Boego przymierza przyniosy mi wolno, odpocznienie oraz zwycistwo. 1. Bg obieca poskromi wszystkie nasze grzechy. ... zmyje nasze winy; wrzuci do gbin morskich wszystkie nasze grzechy (Mi 7:19). Sowo przetumaczone jako zmy oznacza tutaj poskromi, pokona. Pan obiecuje umierci i usun wszystkie nasze grzeszne naogi i warownie poprzez wiar i prawdziw pokut. 2. Bg obieca sprawi, e bdziemy chodzi w witoci. Czy mylisz sobie: Chc by wolny, ale nie jestem na tyle zdeterminowany, by porzuci swj grzech? Pan odpowiada: ... oczyszcz was... i dam wam serce nowe... mojego ducha dam do waszego wntrza i uczyni, e bdziecie postpowa wedug moich przykaza, moich praw bdziecie przestrzega i wykonywa je (Ez 36:25-27). 3. Pan obieca nigdy nie opuci tych, ktrzy s Jego wasnoci. Bg karci nas za nasze grzechy, ale nigdy nie opuszcza swojego potomstwa: Jeeli zniewa ustawy moje i nie bd przestrzegali przykaza moich, to ukarze rzg przestpstwo ich... ale aski mojej nie odmwi mu, ani te nie zami wiernoci mojej; nie narusz przymierza mego i nie zmieni sowa ust moich... Potomstwo jego trwa bdzie na wieki, a tron jego jak soce przede mn (Ps 89:32-37). 4. Pan obieca umieci sw boja w naszych sercach. ... w ich serce wo boja przede mn, aby ode mnie nie odstpili [nie odstpi ju ode mnie anglojzyczny przekad KJV] (Jr 32:40). Chc skierowa me sowa bezporednio do tych, ktrzy zmagaj si z ukrytym grzechem, rozpacz lub duchowym znueniem: jedyn rzecz oddzielajc ci od cakowitego zwycistwa jest niewiara. Bg przysig ofiarowa ci wszelk moc, jakiej tylko potrzeba, by przestrzega kadego z Jego sw. W rzeczy samej, Pan da ci te obietnice przymierza, by zaprzesta prb pokonywania grzechu przy uyciu wasnych si. Oto klucz do zrozumienia Nowego Przymierza: Bg nie zna adnych granic ani ogranicze. To my ograniczamy Pana poprzez wasne zawone rozumowanie. Lecz On da nam swe obietnice przymierza, abymy zrzucili kajdany, ktre na Niego nakadamy. W ogrodzie Eden, szatan uy nie znajcej ogranicze natury Boga, by zwie Adama i Ew. Powiedzia im: Moecie by jak Bg. On nie zna granic, adnych ogranicze. Wy te moecie to osign. (Z tego oto kamstwa zrodzia si faszywa doktryna, ktra gosi: Moesz dokona wszystkiego, co tylko jeste w stanie zrodzi w swoich mylach. Jeli tylko potrafisz to sobie wyobrazi, moesz te to osign.) Pan musia zesa swoje prawo, by pokaza ludzkoci, e nie moemy by tacy, jak Bg. Po prostu nie jestemy w stanie pokona wszystkich granic i ogranicze, jakie istniej w naszym ciele. Tak wic Bg uy prawa, by pomc nam rozpozna nasz cakowit bezsilno. Jezus rwnie demonstrowa t prawd. Naoy na samego siebie ograniczenia ciaa, proklamujc: Bez Ojca nie potrafi niczego uczyni. Jednak Chrystus przyszed take, by objawi nam, e kady wierzcy, ktry ufa Panu moe sign po nastpujc obietnic Nowego Przymierza: Bd twoim Bogiem bez adnych granic i ogranicze. Moe mylisz, e twj niezbawiony maonek czy maonka nigdy nie zwrci si ku Chrystusowi. Lecz Bg mwi: Ograniczasz Mnie. We Mnie nie ma granic. Na podobnej zasadzie w pewnym okresie czasu koci myla, e komunizm zacznie w kocu wada nad wiatem. Rozumowalimy w nastpujcy sposb: Pan nie jest w stanie dziaa pod rzdami tak bezbonej dyktatury. Lecz tym samym ograniczalimy Boga. W swoim czasie Bg doprowadzi ten system do upadku, rozpoczynajc od Muru Berliskiego. Powiew Jego Ducha odczuwalny by w caej Europie wschodniej oraz Rosji. Chrzecijanie podobnie myleli w przypadku kurtyny bambusowej. Naoylimy ograniczenia na Bo mono wstrznicia Chinami. Lecz dzi ta ogromna nacja nosi w sercach ogie rozpalony przez Ducha Boego. Woylimy rwnie ograniczenia na Boga w przypadku Kuby. Lecz cakiem niedawno widziaem film dokumentalny, informujcy o 100,000 kubaskich Metodystw przepenionych ogniem Ducha witego. Powiadam wam, Bg nie zna adnych granic, adnych ogranicze, nawet w wiecie Islamu. Boe przebudzenie moe zdarzy si wszdzie, gdzie tylko Panu si spodoba. Moe wydarzy si w twoim domu, gdzie dowiadcza go bd twoje dzieci, a nawet pord twoich nienawrconych bliskich. Bg moe w kadej chwili zmie z powierzchni ziemi aborcj i pornografi. Naszym zadaniem jest jedynie zaniecha tego, co moe zrodzi w mylach nasze ciao i podporzdkowa si wiernym obietnicom Boga. Musimy Mu uwierzy w kwestii cudw. Gdy stawiasz czoa swojemu zmaganiu, pamitaj, e Bg nie zrezygnuje z ciebie. On nazywa ci swoim przyjacielem i wci trzyma na tobie sw rk, a prosi ci jedynie o pokutujce serce i cakowite zaufanie Jego obietnicom. Musisz jednak wzi sobie do serca to ostrzeenie: pomimo, e Bg z ciebie nie zrezygnuje, ty moesz zrezygnowa z Niego. A to prowadzi do zatwardziaoci serca. Pamitaj o przykadzie Saula. Gdyby tylko ten czowiek o zatwardziaym sercu zwrci si do Pana zamiast do czarownicy, Bg by go zbawi. Wanie teraz stajesz zarwno przed gorejcym krzewem jak i proroczym gosem. Mocno wierz, e Duch wity przemawia do ciebie poprzez moje sowa, ogaszajc: Oto godzina twojej wolnoci. Nie odkadaj tego przesania, pozostajc z nieprzemienionym sercem. Nie pozwl sobie na to, by odej z ciarem jakiegokolwiek zniechcenia, zniewolenia, warowni, poczucia winy czy te usidlajcego grzechu. Zamiast tego uchwy si obietnic Nowego Przymierza. Naleysz do Boga, a On ci potrzebuje. Ju wkrtce wyprowadzi ci na zielone niwy i nad spokojne wody. Tak wic przyjmij teraz przez wiar Jego mio, moc, przebaczenie i wolno. Twoje najlepsze dni s jeszcze przed tob. Bo nie odrzuci Pan ludu swego, a dziedzictwa swego nie opuci (Ps 94:14). --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright Times Square Church Information | New Reader Information COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2005 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2005 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moe by publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org Copyright (c) 2005 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie! Stron zaktualizowano 12 lipca 2005 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studium Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series