Polski | Polish "Suba ogldania Jego oblicza" (The Ministry of Beholding His Face) by David Wilkerson, founding pastor of Times Square Church, New York City - 17 marca 2003 Suba ogldania Jego oblicza (The Ministry of Beholding His Face) Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright David Wilkerson 17 marca 2003 __________ Kady chrzecijanin jest powoany do suby. Biblia pokazuje to bardzo wyranie. Aposto Pawe pisze: [My wszyscy tedy] majc t sub (...) nie upadamy na duchu [II Kor. 4:1]. Mimo to, wikszo wierzcych ma niezbyt biblijne pojcie na temat suby. Czsto postrzegamy j jako zajcie wycznie dla ordynowanych kaznodziejw czy misjonarzy. Mylimy o usugujcych jako o absolwentach seminariw, ktrzy udzielaj lubw i pogrzebw, buduj kaplice, prowadz naboestwa i gosz kazania. Traktujemy ich jak duchowych lekarzy, ktrzy maj leczy i opatrywa zranionych, cierpicych ludzi. Bg nie ocenia suby w taki sposb, jak my. Wikszo z nas patrzy gwnie na jej wielko i efektywno, przez pryzmat dokonanych dobrych uczynkw i osigni. Lecz w Boych oczach najwaniejsze nie jest to, na ile efektywna jest dana suba, jak duy koci zbudowalimy ani do jak wielkich rzesz dotarlimy z Ewangeli. Oczywicie, wielu przywdcw Kocioa osigno w swej subie niewiarygodne sukcesy. Obdarowani przez Boga mczyni i kobiety zbudowali mega-kocioy, zaoyli rne instytucje i gosili Ewangeli milionom ludzi. Jednake, niektrzy z nich sprawowali sw sub z nieoczyszczonymi sercami, pogronymi w ciemnoci. Cudzoonicy, wszetecznicy, pijacy, homoseksualici - wszyscy uywali swych talentw i inteligencji do osigania wielkich celw w ramach dziaalnoci Kocioa. Dzikuj Bogu za kadego prawego sug, ktry zbudowa sub na sprawiedliwej podstawie. Caa Biblia wzywa nas do usugiwania cierpicej ludzkoci w jej potrzebach. Problem polega jednak na tym, e wikszo chrzecijan wyobraa sobie sub jako co, co robimy, jako dzieo do wykonania - a nie jako co, czym jestemy, albo czym si stajemy. Pawe pisze o pewnej subie, do ktrej kady chrzecijanin zosta powoany. Nie wymaga ona szczeglnych darw czy talentw. Moe j podj kady, kto narodzi si na nowo z Ducha, zarwno duchowny jak i zwyky wierzcy. Tak naprawd, suba ta jest podstawowym powoaniem kadego wierzcego, a wszystkie denia powinny wypywa wanie z niej. adna suba nie bdzie mia Bogu, jeeli nie zrodzi si z tego powoania. Mwi o subie ogldania oblicza Chrystusowego. Pawe mwi: My wszyscy tedy, z odsonitym obliczem, [ogldamy] jak w zwierciadle chwa Pana (...) [II Kor. 3:18]. Co to znaczy oglda chwa Pana? Pawe pisze tutaj o uwielbieniu skoncentrowanym na Jezusie. Jest to czas, gdy po prostu z Nim jestemy. Aposto dodaje od razu: Dlatego [mamy] t sub [II Kor. 4:1]. Tym samym wskazuje, e wszyscy powinnimy si powici subie stania przed Panem i ogldania Jego oblicza. Grecki odpowiednik wyrazu oglda zawiera bardzo silny adunek emocjonalny. Oznacza on nie tyle patrze, co wpatrywa si, koncentrowa si na jakim widoku. Oznacza podjcie decyzji: Nie rusz si z tego miejsca. Zanim podejm si czegokolwiek, musz znale si w Boej obecnoci. Wielu chrzecijan bdnie rozumie okrelenie ogldajc jak w zwierciadle [3:18]. Myl oni, e patrzc w lustro, powinni widzie oblicze Jezusa. Pawe nie ma niczego podobnego na myli. Mwi o intensywnym wpatrywaniu si, o prbie zobaczenia czego najdokadniej, jak mona [zapominaj, e w czasach apostolskich zwierciada byy robione z polerowanego metalu i dlatego odbicie nie byo tak wyrane, jak w dzisiejszych lustrach - przyp. tum.]. Mamy zatem zamkn si w komorze, majc tylko jedno pragnienie: wpatrywa si w oblicze Pana tak intensywnie i by z Nim tak blisko, by doznawa przemiany. Pawe pisze, e osoba, ktra pozostaje blisko Pana, doznaje przemiany ogldajc Jego chwa. Co si dzieje, gdy wierzcy oglda oblicze Chrystusa? Pawe pisze: My wszyscy tedy, z odsonitym obliczem, ogldajc jak w zwierciadle chwa Pana, zostajemy przemienieni w ten sam obraz, z chway w chwa, jak to sprawia Pan, ktry jest Duchem [II Kor. 3:18]. Sowo przemiana to w oryginale metamorfoza czyli zmiana, przemienienie, przeistoczenie. Kady, kto czsto wchodzi do miejsca najwitszego i koncentruje duchowy wzrok na Chrystusie, doznaje metamorfozy, czyli przeistoczenia. Polega ono na staej przemianie naszego charakteru na podobiestwo Jezusa. By moe czsto stajecie przed obliczem Pana, lecz nie odczuwacie, e doznajecie przemiany. Powiadam wam, moecie by pewni, e taka przemiana ma miejsce. Z ca pewnoci co si dzieje, gdy nie mona oglda chway Pana i jednoczenie pozostawa niezmienionym. Zwrmy uwag na ostatni fragment Pawowego stwierdzenia: My wszyscy (...) zostajemy przemienieni w ten sam obraz, z chway w chwa, jak to sprawia Pan, ktry jest Duchem [3:18 podkrelenie moje]. Duch wity wykonuje prac przeistaczania nas. A teraz przeczytajmy werset poprzedni: A Pan jest Duchem; gdzie za Duch Paski, tam wolno [3:17]. Czy rozumiecie, co ma na myli Pawe w tym fragmencie? Mwi: Jeli ogldacie oblicze Chrystusa, uzyskujecie wolno do przemiany. Bdc w obecnoci Pana, dajemy Duchowi witemu wolno, aby mg rzdzi naszym yciem i czyni swoj wol. Jest to akt poddania, w ktrym mwimy: Panie, Twoja wola jest moj. Bez wzgldu na koszty, zmieniaj mnie na podobiestwo Jezusa. Pierwsz rzecz, jak widzimy ogldajc oblicze Pana, jest nasz brak podobiestwa do Chrystusa. Niewane, jak dobrze o sobie mylimy - Duch Boy pokazuje nam, jak bardzo brakuje nam Jego chway, jak bardzo polegamy na sobie i jak bardzo wysilamy si w naszym ciele. Gdy wpatrujemy si w Chrystusa, rozpoczyna si w nas automatycznie pewna praca. Widzimy, e On pozyska dla nas wszelk sprawiedliwo. Dlatego nie musimy ju walczy w pocie czoa o osignicie stanu witoci. Zaprawd, ulegamy przemianie - nie dziki wasnym wysikom, lecz w wyniku dziaania Ducha witego. To On rozpocz w nas chwalebny proces przemiany. Teraz wszystko odbywa si na podstawie Przymierza, przez Jego Ducha. Do nas naley jedynie jak najczstsze przebywanie w Jego obecnoci i wpatrywanie si w Jego oblicze. Mamy zoy w Nim sw ufno, jako w sprawcy i dokoczycielu naszej wiary. On bdzie nas przemienia na swoje podobiestwo moc swego Ducha. Wielu chrzecijan uwaa si za napenionych Duchem witym. Wierz jednak, e istnieje test, dziki ktremu moemy pozna, czy rzeczywicie rzdzi On naszym yciem. Polega on na tym, e musi zachodzi w nas stae pogbianie si charakteru Chrystusowego. Jeli Duch Boy istotnie posiada pen kontrol nad naszym yciem, to owo pogbianie nie przebiega chaotycznie i skokowo. W takiej sytuacji nie bdziecie przeywali gwatownych kryzysw i momentw odejcia od Jego obecnoci. Przeciwnie, bdziecie obserwowa u siebie stae narastanie przemian i nie bdzie ono jedynie skutkiem prb i dowiadcze od Boga. Bdzie stale postpowao, poniewa zmiany wypracowane przez Ducha witego dokonuj si nieprzerwanie. W Jego pracy nie ma okresw stagnacji. To prawda, e przemiana zachodzi gwnie w wyniku prb i cierpie. Pawe pisze: Mamy za ten skarb w naczyniach glinianych, aby si okazao, e moc, ktra wszystko przewysza, jest z Boga, a nie z nas [II Kor. 4:7]. Pewnie si zastanawiacie, w jaki sposb takie kruche naczynia jak my mog w sobie zawiera i coraz silniej przejawia chwa charakteru Chrystusowego - szczeglnie wtedy, gdy znajdujemy si pod ostrzaem przeciwnoci? Nie wiemy, w jaki sposb Duch bdzie nas przemienia. Nie znamy metod, ktre wybierze w naszym przypadku. Moemy jednak by pewni, e kady ucisk i cierpienie maj przynie zmian. Kiedy Gwen i ja dowiedzielimy si o wykryciu nieuleczalnego nowotworu mzgu u naszej wnuczki Tiffany, od razu pomylelimy o tym, jak kruchym naczyniem jest jej matka - nasza crka Debbie. Zastanawialimy si, jak ona to wytrzyma, bdc tak delikatn osob. Lecz Debbie bya niczym skaa. Caa rodzina zobaczya Bo moc przejawiajc si w niej podczas tych trudnych chwil. Skd Debbie wzia t si? Przez cae miesice wpatrywaa si w oblicze Jezusa, czytajc wartociowe dziea Madame Guyon oraz Amy Carmichael. Kiedy zacza je czyta powiedziaa mi: Tato, chc po prostu lepiej pozna Jezusa. Spdzaa cae miesice na osobistej modlitwie, patrzc w Jego oblicze. I Duch wity zmieni j tak, e istotnie bya wiatoci dla wiata. Zostaa przemieniona. T sam si zobaczylimy u jej ma, Rogera. Ich wiara, ufno i odpocznienie w Panu byy wielkim wiadectwem dla innych w okresie ich najwikszego ucisku. Chc podkreli z ca moc: wszystkie cierpienia i uciski w yciu prawego dziecka Boego s powoaniem do suby. Nikt nie moe was powoa do suby dla Pana. Moecie mie dyplom ukoczenia seminarium, moecie zosta ordynowani przez biskupa lub wysani przez jaki koci. Lecz Pawe wskazuje na jedyne rdo kadego prawdziwego powoania do suby: Dziki skadam temu, ktry mnie wzmocni, Chrystusowi Jezusowi, Panu naszemu, za to, e mnie uzna za godnego zaufania, zleciwszy mi t sub [I Tym. 1:12]. Co ma na myli Pawe piszc, e Jezus wzmocni go i uzna za godnego zaufania? Powrmy na chwil do jego nawrcenia. Trzy dni po tym wydarzeniu Chrystus powoa go do suby, a konkretnie do suby zwizanej z cierpieniem: Ja sam bowiem poka mu, ile musi wycierpie dla imienia mego [Dz.Ap. 9:16]. To jest suba, o ktrej wspomina Pawe piszc: Dlatego, majc t sub (...) [II Kor. 4:1]. I dalej dodaje: ktra nam zostaa poruczona z miosierdzia, nie upadamy na duchu. Mwi o subie zwizanej z cierpieniem i wyranie naucza, e wszyscy jestemy do niej powoani. Pawe mwi, e Jezus da mu obietnic dotyczc tej suby. Obieca, e pozostanie wierny Pawowi i wzmocni go we wszystkich prbach. Grecki odpowiednik wyrazu wzmocni oznacza stay napyw si. Pawe stwierdza: Jezus obieca mi, e obdarzy mnie si do przejcia caej drogi, jaka jest przede mn. On mnie wzmacnia, ebym mg by Mu wierny w tej subie. Dziki Niemu nie upadn na duchu ani nie poddam si, lecz wydam dobre wiadectwo. Pozwlcie, e zapytam: jak mylicie, co stanowio dla Pawa priorytet w jego subie? Czy byo to goszenie przekonywujcych kaza? Gbia jego nauczania? Nie. Pawe nie by zbyt elokwentnym mwc. Sam przyznaje, e gosi w saboci, z dreniem i bojani. Nawet aposto Piotr napisa, e czasem Pawe pisa rzeczy trudne do zrozumienia [zob. II Piotra 3:15-16 BT]. W tamtym czasie Pawe ju dawno odrzuci swoj wiatow uczono i ziemsk mdro. Zdawa sobie spraw, e jego suba nie polega na goszeniu kaza, uzdrawianiu chorych czy pokazywaniu swej ludzkiej byskotliwoci. Jego sub byo ukazywanie charakteru Chrystusowego we wasnym yciu, ktry by w nim ksztatowany poprzez wielkie cierpienia. Ten wielki aposto wywar niezwyky wpyw na wspczesne mu pokolenie, i wci wywiera dziki temu, w jaki sposb reagowa na prby i uciski we wasnym yciu. Pawe czsto uywa okrelenia Chrystus we mnie. Mwi tym samym: Widzicie istot ludzk, stojc przed wami. Lecz Bg przeprowadzi mnie przez wielkie uciski nierozerwalnie zwizane z cierpieniem, ktre uksztatowao we mnie charakter Chrystusowy. To On jest rdem wiatoci, jak we mnie widzicie. Tylko wierny Pan, ktry wzmacnia, moe wytworzy taki owoc w ludzkim yciu. Jedynie On moe woy w usta swoich sug pie i wiadectwo pord kadego ucisku. Oto, jak Pawe podsumowuje swoj sub: Zewszd uciskani, nie jestemy jednak pognbieni, zakopotani, ale nie zrozpaczeni, przeladowani, ale nie pokonani, zawsze mier Jezusa na ciele swoim noszcy, aby i ycie Jezusa na miertelnym ciele naszym si ujawnio [II Kor. 4:8-10]. Pawe nie by nadczowiekiem. Zna uczucie rozpaczy z pierwszej rki. Bywa w takich sytuacjach, e mier zagldaa mu ju w oczy. Jak sam zawiadcza: Nie chcemy bowiem, abycie nie wiedzieli, bracia, o utrapieniu naszym, jakie nas spotkao w Azji, i ponad miar i ponad siy nasze bylimy obcieni tak, e nieomal zwtpilimy o yciu naszym; doprawdy, bylimy ju cakowicie pewni tego, e mier nasza jest postanowiona, abymy nie na sobie samych polegali, ale na Bogu, ktry wzbudza umarych, ktry z tak wielkiego niebezpieczestwa mierci nas wyrwa i wyrwie; w nim te nadziej pokadamy, e i nadal wyrywa bdzie (...) [II Kor. 1:8-10]. Czy rozumiecie, co Pawe ma na myli? Innymi sowy, mwi: Bylimy obcieni ponad ludzkie siy i zupenie tego nie rozumielimy. Bylimy ju pewni, e nasz koniec jest postanowiony. Takie chwile byy dla Pawa najtrudniejsze. Stawa w obliczu mierci, a jednoczenie pamita o swej subie i powoaniu. Myla zapewne: Cay wiat mnie teraz obserwuje. Wygosiem wiele kaza na temat Boej mocy, ktra zachowuje Jego sugi. Teraz wszyscy s ciekawi, czy ja sam naprawd w to wierz. I znw powsta, by po raz kolejny narazi ycie w subie. Zawoa: ywy czy martwy, Paski jestem! Ufam Bogu, ktry wskrzesza z martwych. Po tym wydarzeniu oznajmi Kocioowi w Koryncie: To wasze modlitwy przyszy nam z pomoc. Uzdolnilicie nas do przejcia przez to wszystko z pieni zwycistwa na ustach. Napisa: Przy waszym take wspdziaaniu przez modlitw za nas, aby za udzielony nam dar aski skadane byy z ust wielu dziki za nas [II Kor. 1:11]. Chc powiedzie z ca moc: nigdy nie wolno nam traktowa lekko i powierzchownie modlitwy o braci i siostry, ktrzy s w potrzebie. Pawe pisze, e modlitwy Koryntian byy dla niego darem. Byy cenniejsze od pienidzy, sw pociechy czy nawet dobrych uczynkw wypywajcych z mioci. Moja rodzina wie, co to wdziczno za modlitwy innych. Nasza wnuczka Tiffany przez trzydzieci dni leaa, umierajc w naszym domu. By to okres najciszej prby w naszym yciu. Poznalimy znaczenie wiadectwa Pawowego: spad na nas nagy ucisk, bylimy obcieni ponad miar, stanlimy w obliczu prby, ktrej nigdy nie bylibymy w stanie zrozumie z ludzkiego punktu widzenia. W ostatnich chwilach ycia Tiffany zgromadzilimy si wok jej ka, chwycilimy si za rce i piewalimy: Bg jest tak dobry. Odczuwalimy wtedy moc modlitw witych, wstawiajcych si za nami. Byy tak odczuwalne, jak nasze donie splecione w ucisku. Moemy miao zawiadczy, e zostalimy podniesieni przez modlitwy wstawiennicze braci i sistr. Tak jak aposto Pawe, moemy powiedzie wszystkim, ktrzy woali za nami do Pana: Tak bardzo pomoglicie nam przez swe modlitwy. Udzielilicie nam daru, ktry dopomg nam uwielbi Boga w najtrudniejszym momencie. Nie zostalimy pokonani przez t prb. Przeszlimy przez ni zwycisko. Moe nadej czas, gdy jedynym przesaniem, jakie dotrze do oszalaego wiata bdzie suba, o jakiej teraz mwi. Jestem przekonany, e piszc do Tymoteusza Pawe opisywa rwnie nasze czasy: Zaklinam ci tedy przed Bogiem i Chrystusem Jezusem (...) Go Sowo, bd w pogotowiu w kady czas, dogodny czy niedogodny, [strofuj - BG], grom, napominaj z wszelk cierpliwoci i pouczaniem. Albowiem przyjdzie czas, e zdrowej nauki nie cierpi, ale wedug swoich upodoba nazbieraj sobie nauczycieli, dni tego, co ucho echce, i odwrc ucho od prawdy, a zwrc si ku baniom. Ale ty bd czujny we wszystkim, [zno cierpienie anglojzyczny przekad KJV], wykonuj prac ewangelisty, penij rzetelnie sub swoj [II Tym. 4:1-5]. Pawe ostrzega Tymoteusza: Ludzie oddadz si podliwoci do tego stopnia, e nie znios ju zdrowego nauczania. Lecz ty nie przestawaj gosi Sowa. Strofowanie jest niezbdne. Dlatego grom nieposusznych i zachcaj wszystkich do czynienia dobra. Musimy nadal gosi Sowo pene mocy, naucza zdrowej doktryny i strofowa w Boy sposb. Lecz wkrtce wiat nie bdzie chcia o tym sysze. Ludzko popadnie w tak obsesj na punkcie swoich przyjemnoci i podliwoci, e cakowicie zignoruje Koci. Zwiastowanie rzetelnej doktryny nie bdzie miao adnego wpywu na znarkotyzowane spoeczestwo. Uwaam, e wiat doszed ju do tego punktu. Nominalny Koci okaza si zupenie bezsilny. W wielu przypadkach nie ma adnego wpywu na narody, a nawet na jednostki. Pytam was, jaka suba dotrze do wiata, ktry popada w szalestwo? Dziki Bogu, jest jeszcze taki rodzaj suby, ktry przemawia do ateistw, muzumanw i niewierzcych wszelkiej maci. Jest to wiato Chrystusowa, janiejca w yciu wierzcych, ktrzy przechodz powane i dotkliwe cierpienie. Przez cae wieki bya ona najmocniejszym wiadectwem ludu Boego, ktry dowiadcza potrzsania i by nkany chorob, przeladowaniem i wszelkiego rodzaju cierpieniem. Dziki tym wszystkim prbom, janienie charakteru Chrystusowego w wierzcych dotykao ich otoczenia. Przyjrzyjmy si bliej sowom Pawa w cytowanym powyej fragmencie: Ale ty bd czujny we wszystkim, [zno cierpienie anglojzyczny przekad KJV] [II Tym. 4:5]. Aposto mwi: Pamitaj, e niewierzcy wiat ci obserwuje. Dlatego uwaaj na to, jak reagujesz w czasie ucisku. Nie pozwl, by twoje prby przygnioty ci i zmieniy w niewiern osob, ktra stale narzeka i ali si. W taki sposb zdyskredytowaby kade sowo, jakie wypowiedziae wczeniej o Boej wiernoci. Wykonuj prac ewangelisty [4:5]. Gdy byem modym kaznodziej, nie potrafiem zrozumie, dlaczego nie mog po prostu przej po korytarzach jakiego szpitala, pomodli si z wiar i zobaczy cuda uzdrowienia w caym budynku. Mylaem: Jakie byoby to wiadectwo. Przekonaoby kadego niedowiarka, gdyby zobaczy pacjentw masowo wstajcych z ek. Od tego czasu nauczyem si, e najprawdopodobniej wcale nie byby to najskuteczniejszy rodzaj ewangelizacji. Pomylcie przez chwil. Kto wywarby wikszy wpyw na otoczenie: zdrowy, umiechnity chrzecijanin, ktry wchodzi do szpitalnej sali penej niewierzcych, gdzie gosi Sowo, strofuje i naucza zdrowej doktryny? Czy moe pokorna chrzecijanka z drugiego koca sali, ktra wanie przechodzi rehabilitacj po zabiegu podwjnej mastektomii? Tak kobieta nieustannie cierpi, a jednak nie ma w niej strachu. Umiecha si do pielgniarek, rozwietlajc sal swym wewntrznym pokojem. Nawet najbardziej cyniczni niewierzcy lekarze zastanawiaj si nad rdem jej pokoju. Widz jej cierpienia, a jednak s przycigani, pragnc to rdo pozna. Nie chc dezawuowa suby w szpitalach. Jest to wane powoanie i kade ciao wierzcych powinno je podejmowa. Mog wam jednak powiedzie, co wywierao najwikszy wpyw na ludzi przebywajcych w naszym domu, gdy Tiffany bya umierajca. Przychodzi do nas wtedy jaki niewierzcy robotnik, eby co naprawi. Wiedzia, e nasza wnuczka umiera. Po trzech tygodniach powiedzia swojej onie: W tych ludziach co jest. Czasem widz, jak pacz, lecz nie mog zrozumie tego pokoju, ktry w sobie maj. Musz si tego dowiedzie. Nikt nie wiadczy temu czowiekowi. On po prostu zobaczy Ducha Chrystusowego, janiejcego pord naszych cierpie. Penij rzetelnie sub swoj [4:5]. Grecki wyraz przetumaczony jako rzetelny oznacza dosownie cakowicie przygotowany, pewny. Pawe mwi: Bd przygotowany, zanim nagle przyjdzie na ciebie prba. Upewnij si, czy jeste dobrze wyposaony, czy twoje duchowe zapasy s na tyle uzupenione, e nie wyczerpi si. Obserwuj dzisiaj, jak wielu chrzecijan upada w chwilach prby. Powane cierpienia szybko pograj ich w zaamaniu. Gdy przysuchuj si ich aosnemu ualaniu si, penemu pyta i protestw, zastanawiam si, czy oni w ogle kiedykolwiek poznali Boga. Prawda jest taka, e poznali Jezusa jako sprawc ich wiary, ale nie jako jej wiernego dokoczyciela. Ci ludzie nie zostali przeksztaceni w wyniku swoich cierpie. Zamiast tego, zostali znieksztaceni, zarwno w duchu jak i w charakterze. Wszyscy si zmieniamy, przechodzc metamorfoz. W naszym yciu zachodzi metamorfoza. Prawda jest taka, e jestemy przemieniani przez to, co tak naprawd dominuje w naszym yciu. Stajemy si podobni temu, co zaprzta nasze umysy. Nasz charakter upodabnia si do tego, co tak naprawd houbimy w swoich sercach. Popatrzcie na ycie gejw. Obserwuj sta degeneracj charakteru, zachodzc u wielu homoseksualistw, ktrych kiedy poznaem. W ich sposobie bycia, a nawet w wyrazie twarzy i gosie, zachodz dramatyczne zmiany. Podobnie dramatyczne jest ich coraz wiksze przywizanie do grzechu i miao w jego popenianiu. Dwa lata temu w Nowym Jorku, grupa kilkuset homoseksualistw przysigaa, e nie bdzie uczestniczy w paradzie gejw organizowanej na Pitej Alei. Zarzekali si: Nie zgadzamy si z publicznym eksponowaniem naszej seksualnoci. Nigdy tam nie pjdziemy. A jednak w ubiegym roku wielu mczyzn z teje grupy poszo pnago w pierwszym szeregu parady. Popatrzcie na zmiany, jakie wywouje pornografia. Niektrzy mczyni zaczynaj od ogldania zdj z nagimi kobietami, a kocz pograjc si w pornografii dziecicej. onaci nie umiej zaspokoi swych rozbuchanych dz pornografi, wic zaczynaj cudzooy. Kiedy przysigali, e oddaliby ycie za wasne dzieci, a teraz s gotowi opuci rodziny bez cienia wstydu i alu. Jake szybko ich charakter uleg deprawacji. Przeszli metamorfoz i s ju innymi ludmi. Dzikuj Bogu za wszystkich, ktrzy karmi swoje dusze i umysy duchowymi treciami. Tacy sudzy utkwili wzrok w tym, co czyste i wite. Stale wpatruj si w Chrystusa, spdzajc wartociowy czas na uwielbianiu Go i budowaniu si w wierze. Duch wity pracuje w tych witych, stale zmieniajc ich charaktery na obraz Chrystusowy. Tylko tacy wierzcy bd przygotowani na dotkliwe, ogniste cierpienia, jakie przyjd na ziemi. Gnuni, leniwi, nie modlcy si chrzecijanie bd upada na duchu i przeywa zaamania. Zostan przygniecieni swymi obawami, bo Duch wity w nich nie pracuje i nie przeksztaca ich. Gdy przyjd trudne czasy, oni po prostu nie poradz sobie. Jeli przechodzisz teraz przez ognist prb, wiedz, e zostae posany do tej suby przez samego Pana. Uwaaj, eby nie zniesawi danego ci powoania, zmieniajc si w narzekajcego i biadajcego tchrza. Oto ostatnie Pawowe sowa w tej materii: Nie dajemy w niczym adnego zgorszenia, aby suba nasza nie bya zniesawiona, ale we wszystkim okazujemy si sugami Boymi w wielkiej cierpliwoci, w uciskach, w potrzebach, w utrapieniach, w chostach, w wizieniach (...) jako zasmuceni, ale zawsze weseli, jako ubodzy, jednak wielu ubogacajcy [II Kor. 6:3-5;10]. W jaki sposb ubogacamy wielu? Poprzez nadziej Chrystusow, ktra rozwietla nasze ycie pord cierpie. Prawdziwie ubogacamy innych, gdy nasze wiadectwo skania innych do pytania: Na czym polega jego tajemnica? Jak jest on w stanie przej zwycisko tak prb? Gdzie znajduje taki pokj? Ju teraz zacznijcie przygotowywa swoje serca. Zacznijcie wypenia spichlerze dobrami, jakie mona uzyska wycznie poprzez przebywanie na osobnoci z Jezusem i wpatrywanie si w Niego. Potem bdziecie gotowi stawi czoa wszystkiemu. Oto nasza suba w dniach ostatecznych. --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright Times Square Church Information | New Reader Information COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2004 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2004 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moe by publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org Copyright (c) 2004 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie ! Stron zaktualizowano 5 lipca 2004 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studium Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series