Polski | Polish "Irracjonalno wiary" (The Unreasonableness of Faith) by David Wilkerson, founding pastor of Times Square Church, New York City - 9 czerwca 2003 Irracjonalno wiary (The Unreasonableness of Faith) Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright David Wilkerson 9 czerwca 2003 __________ Kiedy Bg mwi do ludzkoci: Uwierz, wwczas da On czego, co ley w zupenoci poza rozumem. Wiara jest cakowicie sprzeczna z logik. Sama jej definicja ma co wsplnego z tym, co nieracjonalne. Pomyl o tym: List do Hebrajczykw mwi, e wiara jest podstaw tego, czego si spodziewamy, dowodem na to, co niewidzialne. Krtko mwic, dowiadujemy si, e nie istnieje adna namacalna materia, e nie ma adnego dowodu. Mimo to, jestemy wezwani do uwierzenia. Czy przychodzi ci na myl danie rwnie niedorzeczne jak to? Syszymy w tym wezwaniu: Przyjmij to na sowo. Zaufaj temu, co niewidzialne. To zupenie wykracza poza wszelk logik. Poruszam ten temat z wanego powodu. Oto wanie teraz na caym wiecie cae rzesze wierzcych opuszczaj ramiona w zniechceniu. Lud Boy przechodzi przez prby, zmagania, cierpienie i rnego rodzaju zamt. Prawda jest taka, e wszyscy bdziemy musieli stawia czoa zniechceniu w naszym yciu. A jednak wierz, e jeli zdoamy zrozumie natur wiary jej irracjonalny, nielogiczny charakter odnajdziemy pomoc potrzebn do przetrwania. * Rozwamy wiar, ktrej Bg oczekiwa od Noego. Noe y wrd pokolenia, ktre stracio wszelkie zahamowania. Trudno byoby wyobrazi sobie peni za, wrd ktrego y ten czowiek: przemoc i morderstwa byy na porzdku dziennym. Z olbrzymw narodzili si mocarze. Ludzi opanowaa taka podo, e Bg nie mg ju wicej tego znie. Postanowi: Dosy! Koniec tego samozniszczenia. To musi si skoczy. Powiedzia do Noego: Zamierzam zniszczy wszelkie ciao. Ale ocal ciebie i twoj rodzin. Dlatego chc, aby wybudowa ark. Chc, aby zgromadzi w niej wszystkie gatunki zwierzt, po jednej parze z kadego. W czasie, gdy bdziesz wykonywa te prace udziel mieszkacom ziemi 120 lat miosierdzia, a potem zel deszcz, ktry bdzie pada nieprzerwanie przez 40 dni i nocy. Nastanie wielka powd i zetrze z ziemi wszelk yw istot. Nastpnie Bg przeszed do wyznaczenia wymiarw arki jej dugoci, szerokoci i gbokoci w kadym szczegle. Wyobra sobie konsternacj Noego towarzyszc prbie uchwycenia tego, co usysza. Bg zamierza zesa kataklizm, ktry mia zniszczy ca ziemi, a wszystko, co Noe usysza na ten temat, zawierao si w tych krtkich sowach zesanych z nieba. Mia po prostu przyj je przez wiar, bez otrzymywania dodatkowych instrukcji przez 120 lat. Pomyl tylko, czego ta wiara daa od Noego. Otrzyma gigantyczne zadanie wybudowania ogromnej arki, za w midzyczasie musia nadal y w niebezpiecznym, penym przemocy wiecie. Otaczali go olbrzymi, mordercy i sceptycy, ktrzy obserwowali kady jego ruch. Jestem pewien, e drwili z niego w cigu wielu lat budowania arki. I w caej swojej zatwardziaoci pewnie grozili mu mierci. A jednak wiara daa od tego ma Boego, by zachowywa swoje serce pene bojani (zob. Hebr. 11:7). Musia trwa w wierze, gdy cay wiat wok niego taczy, biesiadowa i pogra si w zmysowoci. Krtko mwic, Bg mu powiedzia: Noe, musisz ufa Mojemu sowu. Prosz ci, eby by Mi posuszny bez adnych wymwek. Jeli kiedykolwiek zaczniesz mie wtpliwoci albo zechcesz si podda, wr do tego, co powiedziaem do ciebie. Nie daj ci adnego innego dowodu, a jedynie Moj obietnic i to wycznie na niej musisz polega. Jakie to sprzeczne z logik! Na pewno byy chwile, gdy Noego ogarniao zniechcenie; zarwno zewntrzne jak i wewntrzne. Nie wiemy ile dni spdzi w takim stanie. Ile to razy moe myla: Przecie to takie gupie. Skd mog wiedzie, e to by gos Boy? Jednak Noe zrobi tak, jak kaza Bg. Ufa otrzymanemu sowu przez ponad sto lat. Dlatego przez swoje posuszestwo, jak mwi Pismo: Noe odziedziczy usprawiedliwienie, ktre jest z wiary [Hebr. 11:7]. * Rozwamy teraz przykad Abrahama. Bg powiedzia do tego czowieka: Wyjd z ziemi swojej. Na pewno Abraham si zastanawia: Ale dokd Panie? Bg odpowiedziaby zwyczajnie: Nie powiem ci. Po prostu id. To rwnie nie ma wiele wsplnego z logik. Dla kadej mylcej istoty takie danie byoby cakiem niedorzeczne. Sprbuj to zilustrowa na przykadzie pytania skierowanego do kadej chrzecijaskiej ony: gdyby twj m wrci do domu pewnego dnia i powiedzia: Kochanie, pakuj walizki. Wyprowadzamy si, rzecz jasna chciaaby wiedzie dlaczego, dokd, co si stao, itd. Ale oto jedyna odpowied, jak otrzymujesz: Nie wiem. Wiem tylko, e Bg tak powiedzia. Nie znasz sensu ani powodu takiego dania. W tym po prostu nie ma logiki. A jednak to wanie tak niedorzeczn wskazwk kierowa si Abraham. Przez wiar usucha Abraham, gdy zosta powoany, aby pj na miejsce, ktre mia wzi w dziedzictwo, i wyszed, nie wiedzc, dokd idzie [Hebr.11:8]. Abraham spakowa rodzin i wyruszy nie znajc kresu swej wdrwki. Wszystko, co wiedzia, to krtka instrukcja, ktrej udzieli mu Bg: Id Abrahamie, a Ja bd z tob. adne zo ci nie dosignie. Wiara wymagaa od niego dziaania wycznie na podstawie tej obietnicy. Pewnej gwiadzistej nocy Bg powiedzia Abrahamowi: Spjrz ku niebu i policz gwiazdy, jeli moesz je policzy! I rzek do niego: Tak liczne bdzie potomstwo twoje (zob. I Moj. 15:5]. Abraham musia potrzsn na to gow. By ju stary, podobnie jak jego ona, Sara. Dawno temu min ju czas, kiedy mogliby mie dziecko. Ale oto w tej chwili dostaje obietnic, e bdzie ojcem wielu narodw. A dowd? Tylko sowo z nieba: Ja jestem Pan [I Moj. 15:7]. Jednak Abraham usucha. I Biblia mwi o nim tak samo, jak o Noem: Wtedy uwierzy Panu, a On poczyta mu to ku usprawiedliwieniu [I Moj. 15:6]. Kolejny raz jestemy wiadkami czego niezrozumiaego. Jednak wiara tego czowieka poczytana mu jest ku usprawiedliwieniu. * Przyjrzyjmy si teraz dzieciom Izraela i prbom, jakim podda ich Bg. Wyzwoli ich z niewoli faraona, aby zaraz potem znaleli si w potrzasku nad Morzem Czerwonym. Z jednej strony otaczay ich gry, za z tyu szybko zbliaa si armia faraona. Sytuacja bya beznadziejna, na ludzki rozum bez wyjcia. Ich serca omotay chyba ze strachu na odgos rydwanw i koni wzbudzajcych tumany kurzu. Mimo i znam wynik tej sytuacji, moja stara natura ma ochot pospiera si z Bogiem: To chyba nie jest w porzdku, Panie. Jakie to bolesne dla tych wszystkich rodzin z dziemi. Utknli na tym odludziu bez tratw czy odzi, zastanawiajc si, co robi. Przecie jednej nocy zabie Panie wszystkich pierworodnych Egiptu. Czy wic nie moge zniszczy tych onierzy na pustyni? Co za rnica, czy ich utopisz czy zabijesz zanim zbli si do morza? To takie bezsensowne: dzieci pacz, mczyni i kobiety dr z przeraenia. Przecie Ci usuchali, a mimo to pozwolie, eby to na nich przyszo. Po co to wszystko? Musimy zmierzy si z bezspornym faktem sam Bg doprowadzi ich do tego momentu, a caa ta sytuacja jest pozbawiona logiki i zupenie bez sensu. Bg po prostu oczekiwa od nich wiary w sowo, ktre ju wczeniej do nich posa: Bd nie was na swoich ramionach i przeprowadz was przez pustkowie. aden wrg nie podniesie na was rki, bo Ja bd z wami. Macie tylko wytrwa i oglda zbawienie Pana. Chc was o co zapyta: Ilu to z nas dzisiaj staoby tam z dreniem i paczem, tak samo jak Izraelici? Jeli jestemy szczerzy, to przyznamy, e w taki wanie sposb reagujemy obecnie w wikszoci naszych kryzysw. Czy stan naszego serca nie jest podobny? Mwic wprost, wiara jest bardzo wymagajca. da od nas posuszestwa raz posanemu sowu, bez adnych dodatkowych wskazwek. Nie ma znaczenia jak wielkie s nasze przeszkody, jak niemoliwe do pokonania okolicznoci. Mamy wierzy Jego sowu i dziaa na jego podstawie. Bg powiada: Moja obietnica jest wszystkim, czego potrzebujecie. Uwaam, e nic si nie zmienio od czasw patriarchw. Tak samo jak kade pokolenie przed nami, my te nieraz zadajemy pytania: Panie, dlaczego staj przed t prb? Przekracza to moje zrozumienie. Ju tyle bezsensownych sytuacji dopucie w moim yciu. I dlaczego nie ma wyjanienia na to wszystko, przez co przechodz? Dlaczego moja dusza jest taka udrczona przez tyle cikich prb? Posuchaj raz jeszcze wymagania wiary s cakiem niewytumaczalne dla ludzkoci. Jak wic Pan odpowiada na nasze woania? Ot posya Sowo, przypominajc nam o swoich obietnicach. I mwi: Po prostu usuchaj mnie. Zaufaj mojemu Sowu, ktre ci daem. On nie akceptuje wymwek ani nieposuszestwa, bez wzgldu na to jak niemoliwe mogyby si wydawa wszystkie okolicznoci. Prosz, nie zrozum mnie le. Nasz Bg jest kochajcym Ojcem i nie dopuszcza pochopnie i bezmylnie do cierpienia swoich dzieci. Wiemy, e dysponuje wszelkimi rodkami i moc, aby odsun od nas kady problem czy cierpienie. Moe zwyczajnie wypowiedzie jedno sowo, aby nas wybawi od wszelkich prb i zmaga. Ale prawda jest taka, e Bg nie zamierza nas informowa jak i kiedy wypeni swoje obietnice wzgldem nas. Dlaczego? On nie jest nam winien wyjanienia, skoro ju da nam swoj odpowied. Da nam wszystko, czego potrzebujemy do ycia i pobonoci mamy to w Jego Synu, Jezusie. On jest wszystkim, czego potrzebujemy w kadej sytuacji, w jakiej ycie nas stawia. A Bg zawsze bdzie sta za swoim sowem, ktre ju raz nam objawi: Moje sowo jest w twoim zasigu. Moje obietnice s tak i amen dla wszystkich, ktrzy wierz. Wic polegaj na Mym Sowie, wierz i bd mu posuszny. Biblia mwi, e Izrael dziesi razy drani Pana na pustyni. Czym byo to dranienie? Wydarzyo si dziesi sytuacji, w ktrych Izraelici stanli przed wielkim testem. Raz za razem stawiani byli w wobec okolicznoci, ktre wydaway si nie do przejcia. Moe nieraz si zastanawiae, tak jak ja, czemu to miao suy. W kadym z tych przykadw Bg chcia wzbudzi w swym ludzie promyk wiary. Szuka choby maej jej miary, na ktrej mgby budowa. Pragn wobec caego wiata da wiadectwo wiernoci wobec swego wybranego ludu. To sam Izrael mia by tym wiadectwem. W skrcie Bg mwi: Kiedy stawiam mj lud w cikich sytuacjach, oczekuj, e bd postpowa w oparciu o Moje obietnice, ktre im daem. Moje sowo jest yciem dla wszystkich, ktrzy wierz i chc aby to przesanie byo goszone i manifestowane wobec zgubionego i gincego wiata. Izrael otrzyma dostp do tego Sowa jeszcze przed tymi wydarzeniami. Bg ju wczeniej im zapowiedzia: Wyprowadz was z niewoli do kraju mlekiem i miodem pyncego. Nikt ju nie podniesie na was rki, bo Jestem, ktry jestem bdzie z wami. adna Moja obietnica nie zawiedzie. To samo dotyczy ludu Boego dzisiaj. Dopki ziemia istnieje, Boe obietnice s niezmienne: Wyprowadz was z ucisku. Ufajcie wielkiemu Jestem, ktry jestem. Oto dlaczego Bg, peen nieskoczonej cierpliwoci, traci j w obliczu niewiary swoich dzieci. W Licie do Hebrajczykw czytamy: Albowiem niektrzy usyszawszy, rozdranili Pana [Hebr. 3:16 BG]. Co takiego usyszeli ci ludzie? Usyszeli Sowo Boe obietnice ochrony, prowadzenia i dobroci. Jednak zamiast zaufa temu sowu, za kadym razem koncentrowali si na swojej beznadziejnej sytuacji. W ten sposb pozwolili, by niewiara opanowaa ich serca. Bg odpowiedzia na to: ... Przysigem w gniewie moim: Nie wejd do odpocznienia mego [Hebr. 3:11]. Ci ludzie oczekiwali czego racjonalnego. Chcieli oprze si na czym, czego mogliby dotkn, zobaczy i poczu. Chcieli, eby Bg dokadnie okreli drog, ktr mieli przeby. Ale to nie jest wiara. Wiara mwi: Bg da mi obietnic. Bd y i umr w oparciu o ni. Nie wane, ile to bdzie kosztowao stawiam wszystko, cae moje ycie, na szal Jego Sowa. List do Hebrajczykw stawia pytanie: Do kogo mia wstrt przez czterdzieci lat? Czy nie do tych, ktrzy zgrzeszyli, a ktrych ciaa legy na pustyni? A komu przysig, e nie wejd do odpocznienia jego, jeli nie tym, ktrzy nie wierzyli? Widzimy wic, e nie mogli wej z powodu niewiary [Hebr. 3:17-19]. Prawda jest taka, e kada z tych cikich prb w kocu mina i Bg wybawi ich z kadej opresji. Ale ci sami Izraelici, ktrzy dowiadczyli Boej dobroci, pomarli na pustyni. Dlaczego? Wraz z kad prb, narzekali i zatwardzali swoje serce, odwracajc si od wiary. A co z tob? Czy jeste moe teraz w jakim strasznym miejscu, tak jak niegdy Izrael? Czy odczuwasz pustk? Czy wydaje ci si, e jeste pozbawiony nadziei, odarty ze wszystkiego? Wszystkim, ktrzy przechodz przez cik walk, chc powiedzie, e to minie. Czego wic Bg oczekuje od ciebie pord tego wszystkiego? Moe smucisz si, cierpic w blu i zmaganiach, ktrym, jak by si wydawao, nie ma koca. Jeste przygity do ziemi, bardziej zniechcony ni kiedykolwiek wczeniej, a twoi przyjaciele ci mwi: Nie pacz i nie lamentuj. To nie jest manifestacja wiary. Ale sprawa wyglda inaczej jeli masz wiar, to jeste te zdolny do paczu. Nie da si unikn blu. We zach jest te kojca moc. Twj al nie ma nic wsplnego z tym, czy ufasz Boemu Sowu. Czasem moe si zastanawiasz: Panie, co zego zrobiem? Jaki grzech popeniem? Czy to Twj sd? Moe nawet masz ch wyzywajco zawoa: Dlaczego na to pozwolie? Panie, co takiego zrobiem, e zezwolie na to wszystko? Chc ci powiedzie, e Bg daje ci czas na takie pytania. Pozwala, by twoje ciao przeszo przez spazmy rozpaczy. Nastpnie Pan przychodzi wreszcie i mwi: Miae prawo przeywa to w taki sposb. Ale nie masz powodu, eby Mnie oskara lub wtpi we Mnie. Daem ci obietnic. Naprawd daem ci wszystko, czego potrzebujesz. Musisz teraz przyj t obietnic. Jeli to zrobisz, Moje Sowo stanie si dla ciebie yciem. Ono przyniesie ci uzdrowienie wiksze ni jakiekolwiek lekarstwo, skuteczniejsze ni morze ez. W caej Biblii odnajdujemy Boych mw i niewiasty, ktrzy przeywali gbokie rozterki ducha i duszy. Raz po raz psalmista pyta: Dlaczego moja dusza jest przygnbiona? Czuj si bezsilny i zapomniany. Jest we mnie tyle niepokoju. Dlaczego czuj tak bezradno w tym ucisku? Te pytania towarzyszyy nieraz wielu tym, ktrzy kochali Boga i suyli Mu. Wemy za przykad bogobojnego Eliasza. Widzimy go jak siedzi pod krzakiem jaowca i prosi Boga, eby go zabi. Jest w stanie takiej depresji, e straci wol ycia. Spogldamy te na sprawiedliwego Jeremiasza pogronego w rozpaczy. Prorok tak woa: Panie, zwiode mnie. Kazae mi prorokowa o tym wszystkim, ale nic z tego si nie spenio. Nic innego nie robi w swoim yciu poza szukaniem Ciebie. A oto jak mam zapat. Ju nie bd wypowiada Twojego imienia. Kady z tych sug mia chwilowy atak zwtpienia, ale Pan rozumia ich stan w sytuacji chaosu i zwtpienia. Po jakim czasie zawsze wskazywa im drog wyjcia. Porodku ich udrki Duch wity kierowa na nich swoje wiato, za Pismo przytacza ich historie jako przykad dla nas. Rozwamy wiadectwo Jeremiasza o tym, jak wyszed z tego dou: Ilekro pojawiay si twoje sowa, pochaniaem je; twoje sowo byo mi rozkosz i radoci mego serca, gdy twoim imieniem jestem nazwany, Panie, Boe Zastpw [Jer. 15:16]. Podobnie zawiadcza Dawid: Pamitaem twoje Sowo, za Eliasz wyznaje: Twoje Sowo przyszo do mnie. W jakim punkcie kady z tych mw Boych przypomina sobie Sowo Boe, ktre stao si ich radoci i wydwigno ich z dou. Prawd jest, e przez cay czas ich zmaga Pan by tu obok, czekajc. Sysza ich woanie, ich bl i rozpacz. Po jakim czasie mwi do nich: Ju si wypakae i wyalie. Teraz chc, aby Mi zaufa. Czy wrcisz do Mego Sowa? Czy oprzesz si na obietnicy, ktr ci daem? Jeeli tak, wwczas Moje Sowo ci przeprowadzi. Nie ma znaczenia, w jaki sposb doszo u nas do tak opakanego stanu. Czasem to Bg doprowadza nas do koca naszych moliwoci, czasem to atak wroga, tak jak to byo z Jobem. Innym znw razem odzywa si ciao czy to przez pokus, czy psychiczn lub fizyczn prb. W gruncie rzeczy nie ma wikszego znaczenia, co jest przyczyn. Liczy si tylko to, w jaki sposb z tego wyjdziemy. A wyjcie jest tylko jedno Sowo Boe. Duch wity, w swojej wiernoci, chce do nas mwi. Daje nam zna, kiedy czas ju odoy na bok wszystkie zwtpienia i pytania, ale jeeli Mu odmwimy i nie powrcimy do zaufania Jego obietnicom, by stay si radoci naszego ycia niewiara wkradnie si na dobre. Z czasem bdzie twardnie jak beton i wwczas moemy wpa w nowy d, z ktrego ju nigdy nie wyjdziemy. Kada nasza myl o Bogu bdzie twarda i oskarycielska, zamiast pena ufnoci, a Jego gniew skierowany jest przeciwko tym, ktrzy odrzucaj ufno w Jego Sowo. W Nowym Testamencie odkrywamy co, co musi by najbardziej niedorzecznym daniem wiary, jakie Bg kiedykolwiek postawi przed ludzkoci. Przez cae stulecia ydzi oczekiwali na przyjcie Mesjasza. Wierzyli, e wybawiciel Izraela bdzie krlem przychodzcym w majestacie i mocy, by ustanowi wadz w Jerozolimie. Mia by potnym wybawc dowodzcym niewidzialn armi. Mia zama jarzmo okupacji rzymskiej, a nastpnie obali wszelk pozosta na ziemi wadz. Czy jeste w stanie wyobrazi sobie to ogromne oczekiwanie, ktre ywi kady yd w zwizku z obiecanym przyjciem Zbawiciela? On mia uzdrowi kad chorob, zabra wszelki bl, uwolni biednych od ich ndzy i da ludziom to, czego pragno ich serce. On uczyniby Izraela wielkim, zamonym narodem. A wszystko to mia uczyni przez niewiarygodny pokaz swej mocy. Czy zatem Mesjasz przyby wanie w taki sposb? Wiemy, e nie. Urodzi si w stajni, cho byo tyle innych miejsc, za historia Jego narodzin jest najbardziej nielogiczna i niedorzeczna ze wszystkich. Ten Mesjasz nie mia ziemskiego ojca. Zosta poczty w sposb niepokalany, przez Ducha witego i ukryty w onie dziewicy. Jego przybycia nie ogosiy potne trby, ale stary kapan i prorokini w podeszym wieku. Oboje oznajmili po prostu: Ten jest wyczekiwanym Mesjaszem Izraela. Wierzcie w Niego, bo On jest Bogiem. O kim waciwie mwili ci dwoje? O zwykym mieszkacu Nazaretu, cieli. Kiedy Jezus pojawi si na scenie, mwili: Chwileczk, znamy rodzicw tego czowieka. Moliwe, e kto nawet powiedzia: Jzef przyprowadzi go kiedy do nas do pomocy przy naprawie stou. I jak ktokolwiek mia wierzy, e taki kto jest Mesjaszem? Zupenie niedorzeczne. Jezus nie podbudowa swojego Majestatu potn armi. Pojawi si zwyczajnie z dwunastoma niewyksztaconymi uczniami o niskim statusie spoecznym. Nie zostali wyszkoleni w teologii na wysokim poziomie. Byli rybakami, najemnikami do rnych prac, ludmi handlu. Jezus take nie odbiega od tego poziomu. Jak wic ktokolwiek mg przyj, e by on autorytetem w dziedzinie Sowa Boego? Kady wiedzia, e prawdziwi przywdcy Izraela zasiadali u stp Gamaliela, uczc si od tego najznakomitszego mdrca tamtych czasw. W midzyczasie w syn cieli naucza na pustkowiach i wzdu wybrzea, a jego suchaczami byli trdowaci, wdowy, prostytutki. Tym wszystkim mwi: Jestem Bogiem w ciele. Wierzcie we Mnie. Wyobracie sobie reakcj ktrego z przywdcw religijnych: Ten czowiek staje w synagogach, podajc si za Mesjasza. Mwi, e jest posany przez Boga, a przecie nie jest z krlewskiego rodu, ani nawet nie pochodzi od krlw. Nie ma nawet miejsca, gdzie mgby zoy gow. Wpada do wityni i wyrzuca naszych przekupniw. wityni nazywa domem swojego Ojca, ale nie wyjania, skd ma tak wadz. Twierdzi nawet, e sam jest wityni. Mwi, e by jeszcze przed Abrahamem. Twierdzi, e jest yw wod, chlebem, ktry zstpi z nieba, zarwno czowiekiem jak i Bogiem. Potem posuguje si dziwacznym jzykiem, kac nam spoywa Jego ciao i pi Jego krew. Mwi, e jeeli widzielimy Jego, to rwnoczenie widzielimy Ojca, a jeli nie wierzymy w Niego, to take nie wierzymy w Ojca. Jaki autorytet stoi jednak za tymi roszczeniami? Wycznie Jego sowo. Tak po prostu przychodzi i mwi: Wierzcie we Mnie. Pomylcie tylko, jak to byo gdy ci przywdcy syszeli nastpujce sowa Jezusa: Kto sucha sowa mego i wierzy temu, ktry mnie posa, ma ywot wieczny... [Jan 5:24]. Protestowali, mwic do Niego: Ty sam o sobie wiadczysz; wiadectwo twoje nie jest prawdziwe [Jan 8:13]. Jezus jednak odpowiada im znowu, wydawaoby si, w dziwaczny sposb: A przecie w zakonie waszym jest napisane, e wiadectwo dwch ludzi jest wiarygodne. Ja wiadcz o sobie, a take Ojciec, ktry mnie posa, wiadczy o mnie [Jan 8:17-18]. Ostatecznie Jezus nadaje wszystkiemu jednoznaczn perspektyw: Dlaczego mowy mojej nie pojmujecie? Dlatego, e nie potraficie sucha sowa mojego [Jan 8:43]. On mwi: Nie potraficie poj tego, co mwi, bo nie syszycie Mojego Sowa. To samo jest dzisiaj prawd w odniesieniu do kadego wierzcego. Wszystko sprowadza si do jednego: zaufania Boemu Sowu. Jego Sowo jest naszym yciem i nadziej. A po dzie dzisiejszy Bg traci cierpliwo wobec niewiary swojego ludu. yjemy w czasach, kiedy Ewangelia jest goszona z wikszym rozmachem, ni kiedykolwiek wczeniej. Jest ogromna liczba kaznodziejw, ksiek, nawet ilo mediw prezentujcych Ewangeli jest wiksza, ni kiedykolwiek. A jednak nigdy dotd nie byo a tyle frustracji, cierpienia i zamieszania w umysach ludu Boego. Obecnie pastorzy gosz swoje kazania w taki sposb, aby po prostu zebra ludzi i pomc im radzi sobie z rozpacz. Nauczaj o Boej mioci oraz cierpliwoci i przypominaj, e Bg widzi nasze chwile zniechcenia. Mwi si nam: Trzymaj si, nie zniechcaj si. Nawet Jezus czu si opuszczony przez Ojca. Nie mwi, e to co zego sam take o tym nauczam. Jednak jestem pewien, e istnieje jeszcze inna przyczyna, dla ktrej widzimy tak niewiele zwycistwa i wybawienia tym czym jest niewiara. Jest faktem, e Bg przemwi w bardzo jasny sposb w tych naszych czasach ostatecznych. A oto przesanie tych sw: Daem wam ju Moje Sowo zakoczone i kompletne. Stjcie teraz na jego fundamencie. Niech nikt wam nie wmawia, e dowiadczamy godu Sowa Boego. Prawd jest, e dowiadczamy godu suchania Sowa Boego i posuszestwa wobec niego. Dlaczego? Wiara jest taka nieracjonalna. Nigdy nie przychodzi do nas przez logik czy rozum. Pawe nazywa to zwyczajnie: Wiara jest ze suchania, za suchanie przez sowo Boe [Rzym. 10:17]. Tylko w ten sposb prawdziwa wiara moe wzrosn w sercu kadego wierzcego. Wiara pochodzi ze suchania Sowa Boego to znaczy uwierzenia, zaufania i dziaania w oparciu o nie. Chc zakoczy wyimaginowan rozmow pomidzy Panem, a zniechconym chrzecijaninem: Chrzecijanin: Panie, jestem przygnbiony i zniechcony. Obiecae, e nie dopucisz, abym nis ciar ponad moje siy, bez drogi wyjcia. Ale w tej chwili jestem przytoczony. Gdyby tylko zechcia mi wyjawi, o co w tym wszystkim chodzi. Pan: Daj ci moje Sowo: Niech modli si do ciebie kady pobony w czasie niedoli, gdy wylej wielkie wody, do niego nie dotr. Ty jeste ochron moj, strzeesz mnie od ucisku, otaczasz mnie radoci wybawienia. Poucz ci i wska ci drog, ktr masz i; bd ci suy rad, a oko moje spocznie na tobie [Ps. 32:6-8]. Chrzecijanin: Panie, czuj si taki bezradny. Caa moja sia zanika. Drcz mnie lki i zwtpienia. Nie widz przed sob adnego wyjcia. Przyszo nie ma adnych perspektyw. Pan: Daj ci moje sowo: Oto oko Pana jest nad tymi, ktrzy si go boj, nad tymi, ktrzy spodziewaj si aski jego, aby ocali od mierci dusze ich i podczas godu zachowa przy yciu. Dusza nasza oczekuje Pana, On pomoc nasz i tarcz nasz [Ps. 33:18-20]. Chrzecijanin: Panie, czasem wydaje mi si, e musiaem ci czym obrazi. Czy to, co si dzieje, to jaki sd nade mn? Czy to si kiedy skoczy? Pan: Daj ci moje Sowo: Ten biedak woa, a Pan sucha i wybawi go z wszystkich uciskw jego. Anio Paski zakada obz wok tych, ktrzy si go boj i ratuje ich. Skosztujcie i zobaczcie, e dobry jest Pan: bogosawiony czowiek, ktry u niego szuka schronienia! Oczy Paskie patrz na sprawiedliwych, a uszy jego sysz ich krzyk... Woaj, a Pan wysuchuje ich i ocala ze wszystkich udrk... Wiele nieszcz spotyka sprawiedliwego, ale Pan wyzwala go ze wszystkich... Pan wyzwala dusz sug swoich i nie bd ukarani ci, ktrzy mu ufaj [Ps.34:7-9,16,18,20,23]. W tych trzech psalmach mamy wystarczajco duo Sowa, aby wyj ze stanu niewiary. Ponaglam was teraz: usyszcie je, uwierzcie w nie i dziaajcie na jego podstawie. A wreszcie odpocznijcie w nim. W ten sposb zoymy wiadectwo o naszym wiernym Bogu w czasie kadej prby i ucisku. --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright Times Square Church Information | New Reader Information COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2005 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2005 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moe by publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org Copyright (c) 2005 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie ! Stron zaktualizowano 24 czerwca 2005 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studium Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series