Polski | Polish "Wiara w ponad-naturalno" (Faith for the Supernatural) by David Wilkerson, founding pastor of Times Square Church, New York City - 22 wrzenia 2003 Wiara w ponad-naturalno (Faith for the Supernatural) Wezwanie do uwierzenia w ponadnaturaln wiato Chrystusa Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright David Wilkerson 22 wrzenia 2003 __________ Ewangelia Jana mwi nam: Wystpi czowiek, posany od Boga, ktry nazywa si Jan. Ten przyszed na wiadectwo, aby zawiadczy o wiatoci (...). Nie by on wiatoci, lecz mia zawiadczy o wiatoci. Prawdziwa wiato, ktra owieca kadego czowieka, przysza na wiat [Jan 1:6-9]. Jezus jest wiatoci opisywan powyej. Napisane jest, e jest On wiatoci wiata by wszyscy przeze uwierzyli [1:7]. Dalej jednak czytamy: A wiato w ciemnoci wieci i ciemno jej nie ogarna [1:5 BT]. Do swej wasnoci przyszed, ale swoi go nie przyjli [1:11]. Niewiara zawsze zasmucaa serce Jezusa. Gdy nasz Pan przyszed w ciele na ziemi, przynis na wiat niezwyk wiato. wiato ta miaa otworzy ludziom oczy. A jednak, mimo tego, e ukaza j w zdumiewajcy sposb, Pismo mwi o nieprawdopodobnych przykadach niewiary w obliczu wiatoci we wasnej Osobie. Jeden z takich przykadw zosta opisany w 12 rozdziale Ewangelii Jana. Jezus przebywa wanie w Betanii, spoywajc wieczerz w domu azarza, Marty i Marii. Byo to ju po tym, jak dokona cudu wskrzeszenia azarza z martwych. Teraz wszyscy chcieli zobaczy Jezusa. By to okres paschalny, gdy tumy pielgrzymw przechodziy przez miasteczko udajc si w kierunku Jerozolimy. Chcieli przyjrze si czowiekowi zwanemu Mesjaszem oraz temu, ktrego wskrzesi z martwych azarzowi. W tym samym rozdziale widzimy ich, jak machaj gazkami palmowymi i piewaj Hosanna! Jezusowi wjedajcemu do Jerozolimy na rebiciu olicy. Byli wiadkami wypenienia proroctwa, o ktrym syszeli przez cae ycie: Wesel si bardzo, crko syjoska! Wykrzykuj, crko jeruzalemska! Oto twj krl przychodzi do ciebie, sprawiedliwy on i zwyciski, agodny i jedzie na ole, na olciu, rebiciu olicy [Zach. 9:9]. Wreszcie, w tym samym rozdziale czytamy o gosie grzmicym z nieba, kiedy to Ojciec uwielbi swoje imi. Jezus zwrci si wtedy do zdumionego tumu i powiedzia: Nie gwoli mnie odezwa si ten gos, ale gwoli was [Jan 12:30]. Prawdopodobnie aden inny rozdzia Biblii nie zawiera tylu dowodw boskoci Jezusa, co 12 rozdzia Ewangelii Janowej. Widzimy czowieka wzbudzonego z martwych. Widzimy wypenienie proroctwa wypowiedzianego wiele wiekw wczeniej i znanego kademu Izraelicie. Widzimy wreszcie scen, w ktrej dosownie odzywa si gos z nieba. Kada z powyszych scen rozegraa si w obecnoci wielkiego tumu religijnych ludzi. Bg da im niegdy prawo, przymierze i obietnice. A jednak po tym, jak dowiadczyli tych cudw, mieli czelno kwestionowa mesjask tosamo Jezusa. Lud mu odpowiedzia: Syszelimy z zakonu, e Chrystus trwa na wieki; jake wic moesz mwi, e Syn Czowieczy musi by wywyszony? [12:34]. Mwili: Twierdzisz, e zostaniesz ukrzyowany. A przecie wiemy, e Mesjasz bdzie y wiecznie. A potem lud zada pytanie, ktre absolutnie zdumiao Jezusa: Kime jest w Syn Czowieczy [12:34]. Chrystus z pewnoci nie mg si nadziwi ich lepocie. Nawet nie prbowa odpowiedzie na ich pytanie. Zamiast tego, ostrzeg: Chodcie, dopki wiato macie, aby was ciemno nie ogarna (...). Wierzcie w wiato, dopki wiato macie [12:35-36]. Musimy mie na uwadze powag powyszego stwierdzenia Jezusa. Objawi tym ludziom swe potne rami. Dokona na ich oczach cudw. Przekaza im dobr wie, o ktrej prorokowali stre Izraela, od Izajasza do Zachariasza. A mimo to, wci w Niego nie wierzyli. wiato zawiecia w ich ciemnoci. Lecz ich przymione umysy tego nie ogarny (zob. 1:5 BT). Greckie sowo ogarn oznacza rwnie poj, uchwyci, posi prawd dajc ycie i moc. Tym ludziom oferowana bya prawda, ktra przemienia ycie. Lecz oni nie ogarnli, ani nie uchwycili si jej. Nie pojli prawdy Chrystusowej, poniewa nie pragnli jej posi. To Jezus powiedzia, i odszedszy, ukry si przed nimi [12:36]. W tym jednym wersecie widzimy Bo postaw wobec niewiary. Rzeczywicie, na kartach caej Biblii Bg nigdy nie wyraa politowania ani wspczucia w stosunku do niewiary. To samo przejawia si w opisanej scenie. Jezus po prostu odszed od niewierzcych tumw. W rezultacie ci ludzie opucili Jerozolim bdzc w ciemnociach, poniewa nie chodzili w wiatoci, ktra zostaa im dana. Nie byo dla nich nadziei na wiato ze wzgldu na niewiar. Chodcie, dopki wiato macie, aby was ciemno nie ogarna [12:35]. Ciemno oznacza tutaj duchow lepot, zamieszanie, utrat klarownoci, mrok. Dzie po dniu, chmura niepewnoci zawisaa nad tymi ludmi. Zamieszanie wkradao si do ich codziennych spraw. W kocu zostali przez nie cakowicie pochonici. Kocem tego procesu miaa by zupena ciemno. Gdy czytaem to napawajce lkiem ostrzeenie Jezusa, Duch wity powiedzia do mnie: To samo odnosi si dzisiaj do Mojego ludu. Z pocztku oniemiaem. Zastanawiaem si: Ciemno nad ludmi, ktrzy kochaj Jezusa? Ktrzy si modl i studiuj Jego Sowo? Jak to moliwe, by ciemno ogarna Boy lud? Z chci przyznaj, e osobicie bywaem dosownie zalewany wiatoci Jezusa. W cigu pidziesiciu lat mojej suby byem wiadkiem, jak Boa moc wskrzeszaa duchowo martwych ludzi. Widziaem wielu azarzy wychodzcych z grobw uzalenienia od narkotykw i alkoholu. Moja ksika Krzy i sztylet jest w caoci powicona cudownej mocy Boga. Przez cae swoje ycie patrzyem na martwych ludzi powstajcych do ycia Bo moc zmartwychwstania. Widziaem wiele innych promieni wiata od yciodajnych imion Boga, poprzez Jego obietnice zwizane z Nowym Przymierzem, a do wypenienia proroctw. W pewnym sensie byem wiadkiem wszystkiego, co zostao opisane w 12 rozdziale Ewangelii Jana, a nawet czego wicej. Bg objawia dzisiaj swemu ludowi to, czego wczeni ydzi nie mogli zobaczy. Wiemy ju nie tylko z Pism, ale rwnie z dowiadczenia, e Bg przygotowa wielkie rzeczy dla tych, ktrzy Go miuj. Otrzymalimy Pisma Nowego Testamentu, aby si z nimi zapozna. Ponadto otrzymalimy Ducha witego, aby nas naucza. Mamy rwnie lepsze obietnice, na podstawie ktrych moemy sta si uczestnikami Jego boskiej natury. Zostalimy rwnie ubogosawieni namaszczonymi nauczycielami, pasterzami, ewangelistami i prorokami, aby zalewali nasze serca i umysy Bo wiatoci. Oni zanurzaj nas w prawdzie, wypeniaj nas penymi chway obietnicami i przypominaj o Boej wiernoci, ktra ratuje nas z opresji raz za razem. Pytam was, jak to moliwe, bymy majc wszystkie te cudowne bogosawiestwa, pozwalali by zwisay nad nami czarne chmury? Zazwyczaj duchowa ciemno kojarzy nam si z ateistami lub po prostu steranymi grzesznikami bdzcymi po bezdroach grzechu, z pustk i smutkiem w sercach. To prawda, e grzech jest krain ciemnoci, ktrej ksiciem jest diabe. Aposto Pawe wspomina o bezowocnych uczynkach ciemnoci. Nie jest to jednak ten rodzaj ciemnoci, o jakim mwi Jezus w 12 rozdziale Ewangelii Jana. Nie, ta ciemno jest obokiem zamieszania, duchowej lepoty, chwiejnoci, duchowego i umysowego zamroczenia i to wszystko zstpuje na wierzcych. Zauwacie, e Jezus nie kieruje tego ostrzeenia do niewierzcych czy odstpcw. Mwi do swoich witych braci. Mwi o stanie zamienia, jaki przychodzi na chrzecijan, ktrzy nie chc powiza suchanego Sowa z wiar. Nie chwytaj si go, nie przyjmuj i nie chodz w wiatoci, jaka zostaa im dana. I pewnego dnia budz si z refleksj: Bg ju do mnie wcale nie mwi! Zastanawiam si, ilu chrzecijan czytajcych to przesanie znajduje si wanie w oboku zamieszania. Czy to okrelenie pasuje do ciebie? By moe twoje modlitwy nie s wysuchiwane. Jeste stale przygnbiony. Stajesz w obliczu sytuacji, ktrych nie potrafisz wyjani. Jeste rozczarowany okolicznociami i ludmi wok ciebie. Wci wtpisz w siebie, twj umys jest nieustannie zalewany pytaniami i bez przerwy badasz swe serce szukajc miejsca, w ktrym moge popeni jaki bd. Czujesz si tak, jakby chodzi w mroku, rozpaczy, niezdecydowaniu i nie potrafisz si z tego wszystkiego otrzsn. Moe jeste dojrzaym chrzecijaninem. Przez lata suchae dobrego, biblijnego nauczania. Lecz teraz zaczynasz wtpi w siebie i wydaje ci si, e do niczego si nie nadajesz. Nie odczuwasz radoci Paskiej, tak jak kiedy. Dlatego zastanawiasz si, czy Bg nie ma z tob spornej sprawy. Jezus ostrzega, e wanie taka ciemno moe sta si naszym udziaem, jeli nie uchwycimy si wiatoci, ktr otrzymalimy i nie bdziemy w niej chodzi. Pozwlcie, e zapytam: Czy ufacie Jego obietnicom? Czy przyjmujecie Jego drogocenne Sowo? Czy przystpujecie do walki z szatanem uzbrojeni w goszone wam Sowo? Czy moe ignorujecie wierno, ktr Bg okazywa wam w przeszoci? A moe nie wierzycie w to, e On stoi przy was i ma kontrol nad wszystkim, co si wam przydarza? Jeli tak, to wanie otworzylicie si na wpyw ciemnoci. Jezus mwi o osobie yjcej w takim mroku: Kto w ciemnoci chodzi, nie wie, dokd idzie [12:35]. Innymi sowy: Taki czowiek straci kierunek, pomyli drog. Kolejne kroki stawia bdc w zamieszaniu, chodzi w zalepieniu. Prorok Izajasz opisuje wanie takich ludzi. Izraelici uwielbili Boe Prawo i bardzo je szanowali, lecz nie stosowali tego, co w nim czytali. Bg mwi do nich: Suchajcie, wy gusi! A wy, lepi, przejrzyjcie, aby widzie! Kto jest lepy, jeli nie mj suga, i guchy, jeeli nie mj posaniec, ktrego posyam? Kto jest lepy jak posaniec i guchy jak suga Pana? Widzia wiele rzeczy, lecz nie zwaa na nie, jego uszy otwarte, lecz nie syszy. Upodobao si Panu dla jego sprawiedliwoci, aby jego zakon by wielki i sawny. Lecz lud jest zupiony i obrabowany, wszyscy oni s sptani w doach i zamknici w wizieniach, stali si upem, a nie ma kto by ratowa, wydani na spldrowanie, a nikt nie mwi: Oddaj! Kto midzy wami tego sucha? Kto zwraca uwag i sucha tego, mylc o przyszoci? [Iz. 42:18-23]. Kto wyda tych ludzi w objcia tak gbokiej ciemnoci? Izajasz mwi w nastpnym wersecie: Czy nie Pan, przeciwko ktremu zgrzeszylimy? [42:24]. Jaki grzech popenili ci ludzie, e zostali wydani na pastw takiej ciemnoci? Jasnym jest, e powodem bya po prostu ich niewiara. Izajasz mwi, e nie chodzili w wiatoci sowa, ktre usyszeli: Nie chcieli chodzi jego drogami ani te nie suchali jego zakonu, dlatego wyla na niego ar swojego gniewu i okropnoci wojny, tak e objy go zewszd, lecz on tego nie zrozumia, a chocia pomienie go przypiekay, jednak nie bierze sobie tego do serca [42:24-25]. Wiem, jak to jest wej w tak chmur ciemnoci. Wszystko staje si coraz bardziej skomplikowane. Nie jestecie w stanie odebra wyranego sowa od Boga. Chcecie szybkich odpowiedzi, woacie do Boga: Och, Panie, nie widz i nie sysz Ci tak, jak dawniej. A potem prosicie Go, eby okaza wam wicej wspczucia i zmiowania w tej sytuacji. Prawda jest jednak taka, e Bg nie auje ludzi okazujcych jawn niewiar. Owszem, jest zrozpaczony takim stanem czowieka. Spodziewa si jednak, e bdziemy chodzili w wietle, ktre od Niego otrzymalimy. Mamy ufa Jego Sowu i trzyma si Jego obietnic. Tylko wtedy, gdy wracamy do poznania Sowa i poddajemy si przekonaniu od Ducha witego, moemy opuci stref cienia. Gboka ciemno zstpuje na tych, ktrzy koncentruj si na wasnych wydumanych sabociach i niemonociach. Czy znacie chrzecijan, ktrzy zawsze utyskuj na swoj gupot i wiecznie wydaje im si, e do niczego si nie nadaj? Stale sami siebie umniejszaj i poniaj. Porwnuj si do tych, ktrych podziwiaj, mylc: W adnej mierze nie jestem taki, jak on. Nie ma dla mnie nadziei. Zapewne pamitacie starotestamentow histori o izraelskich szpiegach, wysanych na zwiady wgb Ziemi Obiecanej. Wrcili oni mwic: Owszem, jest to kraj mlekiem i miodem pyncy. Lecz s tam rwnie olbrzymi oraz dobrze ufortyfikowane miasta. Nie jestemy w stanie ich zwyciy. W porwnaniu do nich jestemy niczym szaracza [zob. IV Moj. 13]. Ci ludzie nie oskarali Boga. Nie powiedzieli: Bg nie moe nam pomc. Nie jest wystarczajco mocny. Nie mieli wykaza tak jawnej niewiary. Zamiast tego, skoncentrowali si na sobie samych, mwic: Nie jestemy w stanie tego dokona. W oczach wrogw jestemy mali jak pchy. Ale to nie jest pokora. Nie jest to rwnie niewinna, nieszkodliwa gadka. To raczej afront wobec Tego, ktry jest wiatoci wiata. Ta wiato nakazuje nam wierzy, e wszystko mog w Tym, ktry mnie wzmacnia, w Chrystusie [Flp. 4:13]. Widzicie, gdy narzekacie na wasn niemono i sabo, wcale nie jest to przejaw unienia. Jest to ponianie Pana. W jaki sposb? Nie chcecie uwierzy Jego Sowu, ewentualnie chodzi w nim. To jest grzech przeciwko wiatoci i ten grzech sprowadza ciemno. Szpiedzy izraelscy byli tak bardzo skoncentrowani na wasnej niemonoci, e od razu chcieli zrezygnowa. Mwili nawet o powrocie do Egiptu. Jaka bya Boa odpowied na ich obawy i niewiar? Wtedy rzek Pan do Mojesza: Jak dugo zniewaa mnie bdzie ten lud? Jak dugo nie bd mi wierzy mimo wszystkich znakw, ktre wrd nich uczyniem? [IV Moj. 14:11]. Bg wypomnia im jeden grzech: niewiar. Dzisiaj Bg zadaje swemu ludowi to samo pytanie, ktre zada Izraelowi: Kiedy uwierzycie w to, co wam obiecaem? Powiedziaem, e Moja sia wzmocni was, gdy osabniecie. Nie macie polega na sile swego ciaa. Powiedziaem wam, e bd uywa sabych, biednych i wzgardzonych tego wiata, aby zawstydzi mdrych. Ja jestem Jahwe, odwieczne rdo siy i uczyni was silnymi Moj si, poprzez Mojego Ducha. Kiedy zatem zaczniecie dziaa stosownie do tego? Kiedy zaufacie Moim sowom skierowanym do was? Bg si gniewa, gdy Jego lud nie chodzi w wiatoci obietnic przymierza. Mylimy, e gdy nie ufamy Bogu w codziennych sprawach, szkodzimy tylko sobie samym. Mylimy, e po prostu pozbawiamy si Jego bogosawiestw. To jednak nie jest caa prawda. Po pierwsze i najwaniejsze, ranimy i prowokujemy do gniewu naszego bogosawionego Pana. A On ostrzega: Jeli Mi nie ufacie, to skoczycie z zatwardzonym sercem. W Licie do Hebrajczykw czytamy: Nie zatwardzajcie serc waszych, jak podczas buntu, w dniu kuszenia na pustyni, gdzie kusili mnie ojcowie wasi i wystawiali na prb, chocia ogldali dziea moje przez czterdzieci lat. Dlatego miaem wstrt do tego pokolenia i powiedziaem: Zawsze ich zwodzi serce; nie poznali te oni drg moich, tak i przysigem w gniewie moim: Nie wejd do odpocznienia mego [Hebr. 3:8-11]. Co byo powodem niemonoci wejcia ludu Boego do Jego odpocznienia? Czy byo to z powodu cudzostwa, chciwoci, pijastwa? Nie, powodem bya wycznie niewiara. Oto nard, przed ktrego oczyma przez ostatnie czterdzieci lat dokonao si tak wiele znakw i cudw, ktre Bg uczyni ze wzgldu na nich. aden inny nard na wiecie nie by tak miowany i traktowany z tak czuoci. Otrzymywali objawienie za objawieniem o dobroci i surowoci Pana. Suchali sowa, jakie otrzymywa na bieco i regularnie gosi Mojesz, ich przywdca i prorok. Nigdy jednak nie poczyli tego Sowa z wiar. Dlatego suchanie go nie przynioso im spodziewanych korzyci. Pord wszystkich bogosawiestw, jakich dowiadczali, wci nie potrafili zaufa Bogu, e On jest wierny. Z czasem zostali zdominowani przez niewiar i od tego momentu ciemno zacza im towarzyszy w podry po pustyni. Umiowani, niewiara jest przyczyn wszelkiej zatwardziaoci serca. Autor Listu do Hebrajczykw pyta: Do kogo to mia wstrt przez czterdzieci lat? Czy nie do tych, ktrzy zgrzeszyli, a ktrych ciaa legy na pustyni? [3:17]. Uyte tu greckie sowo wstrt oznacza rwnie gniew i oburzenie. Mwic wprost, niewiara ludu rozniecia Boy gniew przeciwko nim, a ponadto rozkrcia spiral popychajc ich ku coraz wikszej niewierze: Baczcie, bracia, eby nie byo czasem w kim z was zego niewierzcego serca, ktre by odpado od Boga ywego (...) aby nikt z was nie popad w zatwardziao przez oszustwo grzechu [3:12-13]. Niewiara jest rdem wszystkich grzechw. Bya pierwszym grzechem popenionym w Ogrodzie Eden. I pozostaje korzeniem wszelkiej goryczy, buntu i oziboci. Dlatego 3 rozdzia Listu do Hebrajczykw jest adresowany do wierzcych (Baczcie, bracia). Autor koczy ten rozdzia surowym stwierdzeniem: A komu to przysig, e nie wejd do odpocznienia jego, jeli nie tym, ktrzy byli nieposuszni [nie uwierzyli anglojzyczny przekad KJV]? Widzimy wic, e nie mogli wej z powodu niewiary [3:18-19]. Niewiara jest najbardziej niebezpieczna, gdy j gono wyraamy. Bg powiedzia Izraelowi: Nie uwierzylicie Mi, gdy powiedziaem, e nie macie si czego ba, bo Ja bd walczy za was. Cakowicie zapomnielicie, e nosiem was na rkach jak niemowl i troszczyem si o was. Nigdy Mi nie ufalicie, nawet wtedy, gdy szedem przed wami, posyaem oboki chronice was przed palcym socem, a take sup ognia owietlajcy wasz drog podczas ciemnej nocy i dodajcy wam otuchy. Zamiast tego, wci gono wyraalicie wtpliwoci, oskaralicie Mnie i robilicie ze Mnie kamc [zob. V Moj. 1:27-35]. Jan powtarza t ostatni fraz na stronach Nowego Testamentu, owiadczajc: Kto nie wierzy Bogu, kamc go uczyni [I Jana 5:10 BG]. Pan mwi do swego ludu: Syszaem, co mwilicie. Narzekalicie, e do niczego si nie nadajecie, e czujecie si porzuceni, e wasze ycie jest bez znaczenia. Powiadam wam, e to rozpala Mj gniew tak bardzo, e nie pozwol wam wej do Mego odpocznienia. Zamierzam pozostawi was na pustyni, abycie reszt ycia spdzili bdzc po bezdroach. Moecie by zbawieni, napenieni Duchem i chodzi w witoci przed Bogiem, a mimo to by winni grzechu niewiary. Mylicie moe: Nie ma we mnie adnej niewiary. Lecz czy nie denerwujesz si, gdy sprawy zaczynaj przybiera zy obrt? Czy nie boisz si, e zawiedziesz Boga? Czy nie popadasz w niepokj i trosk o przyszo? Wierzcy, ktry posiada bezwarunkow wiar w Bo obietnic cieszy si cakowitym odpocznieniem. Czym si ono charakteryzuje? Pen ufnoci w Boe Sowo i cakowitym poleganiem na Jego wiernoci temu Sowu. Zaprawd, odpocznienie jest dowodem wiary. By moe zastanawiacie si, w jaki sposb serce wierzcego ulega zatwardziaoci poprzez niewiar? Szokujc ilustracj takiego stanu widzimy w 6 rozdziale Ewangelii Marka. Uczniowie eglowali w ciemnociach w kierunku Betsaidy, gdy nagle ujrzeli Jezusa idcego po wodzie. Myleli, e to duch i przerazili si. Lecz Chrystus zapewni ich: Ufajcie, Jam jest, nie bjcie si [Mar. 6:50]. Potem wszed do odzi, i wiatr usta. Nastpny werset mwi wszystko o sercach uczniw w tym momencie: A oni byli wstrznici do gbi. Nie rozumieli bowiem cudu z chlebami, gdy serce ich byo nieczue [6:51-52]. (Grecki wyraz nieczue oznacza tu kamienne, lepe, uparcie niewierzce). Autor przypomina nam, e ci ludzie niedawno byli wiadkami niewiarygodnego cudu widzieli, jak Jezus nakarmi 5 tysicy ludzi picioma bochenkami chleba i dwiema rybami (z czego pozostao jeszcze 12 koszy resztek). Dwunastu uczniw miao w tym czynny udzia. Gdy Marek mwi, e uczniowie nie rozumieli tego cudu, oznacza to, e nie potrafili poj czy poukada sobie tego wszystkiego, co widzieli. Czy to dlatego, e zaraz po dowiadczeniu tego cudu nie powicili czasu specjalnie na zastanowienie si nad nim? Dlaczego nie ma relacji o tym, jak uczniowie upadaj przed swoim Mistrzem i uwielbiaj Go jako Boga? Czemu nie czytamy o dreniu, strachu, bojani Boej? Najwyraniej uczniowie po prostu odeszli z miejsca wydarze, wsiedli do odzi i zaczli wiosowa. A potem, zaraz po dowiadczeniu tak niezwykych rzeczy, zdumieli si widzc, jak wiatr cichnie na rozkaz Jezusa. Powiadam wam, e zatwardziao serca postpuje wtedy, gdy z pojcia ponadnaturalne odejmiemy czon ponad-. Ci ludzie tak naprawd nie uwierzyli w to, co na ich oczach niedawno uczyni Jezus. W cigu 24 godzin ich postrzeganie cudu nakarmienia 5 tysicy ludzi zmienio si do tego stopnia, e pamitali je ju teraz jako co naturalnego. Wci mieli wtpliwoci co do ponadnaturalnej mocy Chrystusa. Moc, ktra sprawia, e pozostajemy w Chrystusie, jest ponadnaturalna. W 8 rozdziale Ewangelii Marka jeszcze raz czytamy o nakarmieniu tumu tym razem 4 tysicy ludzi przy pomocy siedmiu bochenkw chleba i kilku ryb. Znowu uczniowie zebrali kilka koszy resztek [zob. Mar. 8:5-8]. Lecz Chrystus rozpozna, e uczniowie wci nie uznaj Jego mocy czynienia cudw. Dlatego stawia pytanie: Czy serce wasze jest nieczue [zatwardzone anglojzyczny przekad KJV]? [8:17]. Uwaam, e u podstaw niewiary uczniw lea jeszcze jeden aspekt. Oni po prostu nie byli w stanie uwierzy, e sam Bg mgby zechcie spdza z nimi tyle czasu. Co wicej, On sam uywa ich podczas cudownych prezentacji swej boskiej mocy. Wyobraam sobie, jak po drugim cudzie nakarmienia tumw uczniowie siedz i nie mog posi si ze zdumienia. Pewnie myleli sobie co w tym rodzaju: To niemoliwe. Jeli Jezus naprawd jest Bogiem, to dlaczego wybiera nas, by to wanie przez nas dziaaa tak wielka moc? Czemu je i pi razem z nami? Jestemy tylko rybakami bez wyksztacenia, bez szczeglnych zdolnoci. Dlaczego Bg miaby chodzi po wodzie i wsiada do naszej dki zamiast objawia swoje cuda innym, bardziej godnym? Prawdopodobnie czasami zastanawiacie si nad podobnymi sprawami, mylc o sobie: Na tej ziemi yj miliardy ludzi. Dlaczego Bg przemwi akurat do mnie? Dlaczego wybra mnie?. Powiem ci, dlaczego: to by absolutny cud. Twoje nawrcenie byo czym ponadnaturalnym. To nie by jaki kolejny niewyjaniony, lecz naturalny przypadek, jakie maj czasem miejsce. Nie, w tym nie byo nic naturalnego. Dlaczego? Poniewa w yciu chrzecijaskim nie ma nic naturalnego. Ono jest cae ponadnaturalne. Jest to ycie polegajce na cudach od samego pocztku (czyli od twego ponadnaturalnego nawrcenia). I ono po prostu nie moe si rozwija bez wiary w ponad-naturalno. Pomylcie o tym: anioowie, ktrzy rozbijaj obz wok was, s istotami ponadnaturalnymi. Moc sprawiajca, e pozostajecie w Chrystusie, rwnie jest cakowicie ponadnaturalna. wiat yje w ciemnoci, lecz wy macie wiato. Dlaczego? Wszystko dlatego, e yjecie w ponadnaturalnej rzeczywistoci. Nie ma nic naturalnego w fakcie, e wasze ciaa s wityni Ducha witego. Nie ma nic naturalnego w tym, e ponadnaturalny Bg wszechwiata mieszka w czowieku. A jednak wanie tutaj czsto pojawia si zatwardziao serca. Ludzie zaczynaj traktowa ponadnaturalne dziea Boe w ich yciu jako co zupenie naturalnego. Nie rbcie tego bdu! Zapominanie Jego cudw jest niebezpieczne. Zaiste, zatrwaajc rzecz jest popatrze za siebie na te wszystkie Jego dziea i powiedzie: C, to si po prostu wydarzyo. Za kadym razem, gdy odejmujecie przedrostek ponad- z wyrazu ponadnaturalne, zatwardziao waszych serc postpuje o may krok. Drogi wity, musisz po prostu przyj to przez wiar: ten sam ponadnaturalny Bg, ktry nakarmi tumy kilkoma bochenkami chleba, bdzie dziaa rwnie ponadnaturalnie w twoich sytuacjach kryzysowych. Jego cudowna moc bdzie ci uwalnia z wszelkich wizw i pozwoli chodzi w wolnoci. On rwnie uyje twoich saboci nawet wtedy, gdy bdziesz w najgorszym stanie by pokaza wiatu swoj zachowujc moc, ktra objawia si w cudowny sposb. I tutaj wracamy do naszej wiary. Trudne chwile z pewnoci przyjd na wszystkich naladowcw Jezusa. Wtedy wanie bdziemy przeywa istne oblenie kuszeniem lub rozpacz i potrzeba bdzie nam cudu. Jednak bdc w takiej sytuacji powinnimy woa z ufnoci: Panie, zrb to raz jeszcze. Tyle razy czynie cuda w moim yciu. W ponadnaturalny sposb uwalniae swoje sugi wielokrotnie na przestrzeni dziejw. Uczy to po raz kolejny i odbierz z tego chwa. Niechaj penia Twojej mocy objawi si w mojej saboci. --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright Times Square Church Information | New Reader Information COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2005 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2005 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moe by publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org Copyright (c) 2005 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie ! Stron zaktualizowano 10 stycznia 2005 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studium Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series