Polski | Polish "Chrystus, ktry bada ludzkie serca" (Christ, the Searcher of Men's Hearts) by David Wilkerson, founding pastor of Times Square Church, New York City - 16 lutego 2004 Chrystus, ktry bada ludzkie serca (Christ, the Searcher of Men's Hearts) Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright David Wilkerson 16 lutego 2004 __________ Chrystus miuje swj Koci. Odda za swe ycie i powiedzia, e bramy piekielne go nie przemog. On sam jest kamieniem wgielnym tego Kocioa, w ktrym jak powiada Pismo, zamieszkuj chwaa i mdro. W dniu Pidziesitnicy Pan zesa Ducha witego, by zaoy Koci i obdarzy swoje Ciao namaszczonymi sugami pasterzami, nauczycielami, apostoami, prorokami i ewangelistami w celu budowania go. Jest oczywiste, e Pan pragnie bogosawi swj Koci. Dlaczego zatem w 2 rozdziale Objawienia Jana widzimy budzcy boja i groz obraz Chrystusa, gdy objawia si On swemu ludowi? Jan pisze, e Jezus przemawia do Kocioa grzmicym gosem i z ogniem w oczach: A pord tych wiecznikw [zobaczyem] kogo podobnego do Syna Czowieczego (...). Gowa (...) jego i wosy byy lnice jak nienobiaa wena, a oczy jego jak pomie ognisty, a nogi jego podobne do mosidzu w piecu rozarzonego, gos za jego jakby szum wielu wd. W prawej doni swojej trzyma siedem gwiazd, a z ust jego wychodzi obosieczny ostry miecz [Obj. 1:13-16]. Objawienie Jana jest podsumowaniem Boego Sowa, opisujcym koniec wszystkiego. I oto pierwszy obraz Chrystusa, jaki widzimy w tej ksidze. Dlaczego Jezus objawia si w tak niepokojcy sposb? Dlaczego przemawia do Kocioa w tak przeszywajcych sowach? Jan pisze, e sowa Chrystusa s ostre jak miecz, przenikajcy a do szpiku. Pamitajmy, e mwi o tym ten sam aposto, ktry niegdy lea wsparty na piersi Jezusa. Teraz jednak pada na twarz: Gdy go ujrzaem, padem do ng jego jakby umary [1:17]. Sam Pan wyjania, dlaczego ukazuje si w sposb, ktry napawa lkiem: I poznaj wszystkie zbory, e Ja jestem Ten, ktry bada nerki i serca, i oddam kademu z was wedug uczynkw waszych [2:23]. To prawda, e Chrystus miuje swj Koci wanie dlatego przychodzi, by zbada jego stan, w mioci napomnie swj lud i podda go oczyszczeniu. Najpierw Jezus mwi do Jana, eby si nie ba: On za pooy na mnie swoj prawic i rzek: Nie lkaj si, Jam jest pierwszy i ostatni [1:17]. Potem Jezus mwi mniej wicej tak: Chc, eby kady czonek mojego Kocioa wiedzia, e przybyem, by zbada wasze wntrza. Czyni to pomiennym wzrokiem i gosem, ktry potrzsa dusz. Nie bd niczego owija w bawen to, co mam do powiedzenia, bdzie zarwno przeszywa jak i leczy wasze dusze. Nie pozwol, by ktrekolwiek z moich dzieci trwao w apatii czy lepocie. Moje oczy i usta przenikaj przez kad fasad. Chrystus dojrza co w swoim Kociele i nakaza Janowi zapisa swoje sowa, a potem posa je do aniow siedmiu zborw. Odnosi si to do usugujcych, ktrych nazywa gwiazdami w swojej doni [zob. 1:16]. Mwi do Jana: Miuj te sugi. Powoaem ich i namaciem. A teraz ty przekaesz im moje sowa. Jako e sam jestem pastorem, zastanawiam si jak musieli si czu ludzie, ktrzy te listy otwierali. Do pastora zboru w Nowym Jorku: Tak mwi Pan o twoim zgromadzeniu... Wyobracie sobie, co musieli przeywa bezporedni adresaci tych pism. Na przykad pastor zboru w Efezie. Czytajc list Janowy, widzi Chrystusa radujcego si ze swego zgromadzenia. Pan chwali Efezjan za cik prac, cierpliwo i zdolno rozrniania midzy dobrem a zem. Czonkowie tego zboru nienawidz za i staj dzielnie po stronie Chrystusa. Przez wiele lat nie ustawali w czynieniu dobra. Pastor jest zachwycony, czytajc t opini. Myli: wietnie, nasz Pan jest z nas zadowolony. Waciwie jest to list rekomendacyjny. Jednak czytajc dalej, trafia na nastpujce sowa: Lecz mam ci za ze, e porzucie pierwsz twoj mio [2:4]. Nastpnie Jezus ostrzega pastora: Wspomnij wic, z jakiej wyyny spade i upamitaj si, i speniaj uczynki takie, jak pierwej; a jeeli nie, to przyjd do ciebie i rusz wiecznik twj z jego miejsca, jeli si nie upamitasz [2:5]. Pastor z Efezu musia w tym momencie dozna szoku. Upamita si? Albo Pan zabierze wiecznik naszego wiadectwa? C za szokujce sowa. Jak to moliwe? Jestemy przecie usprawiedliwionymi przez wiar uczestnikami Nowego Przymierza. Zawsze okazywalimy miosierdzie, mio i trosk o innych. A teraz mamy wrci do pocztkw i sta si tacy, jak wtedy? Co to oznacza? Czy Jezus moe tak mwi? Jake mog przeczyta ten list przed caym zgromadzeniem? Pamitajmy, e sowa tego listu s kierowane do pobonego zgromadzenia. A zatem sprawa w oczach Paskich musiaa by naprawd powana. Dlaczego bowiem miaby tak ostro przemawia do zboru, mogcego suy za przykad wielu innym zgromadzeniom? Pastor dowiaduje si: Wasza pierwsza mio do Mnie nie jest ju taka, jak niegdy. Nie pielgnujecie spoecznoci ze Mn. Upamitajcie si. Jezus stawia spraw jasno: w caej tej kwestii chodzi o Jego obecno. To prawda, e Efezjanie wytrwale speniali dobre uczynki, lecz utracili zay wi z Panem. W nastpnym rozdziale Chrystus podsumowuje swoje przesanie do siedmiu pastorw i ich zgromadze. Oto Jego sowa: Oto stoj u drzwi i koacz; jeli kto usyszy gos mj i otworzy drzwi, wstpi do niego i bd z nim wieczerza, a on ze mn [3:20]. Zbyt czsto jest tak, e chrzecijanie nie otwieraj drzwi swego serca Jezusowi. Kiedy On puka, nawet ich nie ma w domu. Zostawiaj na drzwiach kartk z napisem: Drogi Panie, wyszedem usugiwa w szpitalu, a potem w wizieniu. Do zobaczenia w kociele! Dzisiaj wiele kociow czyni duo dobrych uczynkw w imieniu Chrystusa istniej programy odpowiadajce na niemal kad ludzk potrzeb. Zgromadzenie prowadzi czyste, pobone ycie, starajc si unika grzechu. Co si jednak zmienio w ich sercach. By taki czas, gdy spoeczno z Jezusem pochaniaa ich do tego stopnia, e nie byo dnia, by nie spdzali z Nim czasu na osobnoci. Teraz wszystko wyglda inaczej Pan otrzymuje od nich jedynie krtkie powitanie w drodze do pracy. Na ile powanie traktuje to Jezus? Chrystus traktuje nasz spoeczno z Nim na tyle powanie, e jest gotw usun swoj obecno, ktra jako jedyna moe dotrze do zgubionych dusz. Jezus ostrzega nas: Co zostao zagubione w moim Kociele. To co, to moja napawajca lkiem obecno. Musicie wrci do swoich komr modlitwy i znw zacz ze Mn wieczerza. W przeciwnym razie usun moj obecno spord was. Wszystkie wasze dobre uczynki wasze zwiastowanie, ewangelizowanie i hojno musz wypywa z czasu spdzonego ze Mn. Te dobra powinnicie zbiera z mojego stou. Koci w Efezie straci co, co niegdy posiada objawianie si obecnoci Pana pord zgromadzenia. Zaczli uwaa, e obecno Jezusa jest czym oczywistym i w konsekwencji miao to wpyw na ich sub. Niegdy miowali si wzajemnie i troszczyli o siebie, lecz po pewnym czasie to, e s razem zaczli traktowa jako co naturalnego. Taki stan rzeczy wpyn katastrofalnie na ich wysiki w czynieniu dobra byli tak bardzo zajci sueniem innym, e ich wasne czyny stay si centralnym obiektem ich ycia zamiast mioci Chrystusowej. W tym wszystkim zaczo brakowa Jego potnej obecnoci. Teraz On sam ostrzega ich: Jeli nie zmienicie swego postpowania i nie wrcicie do Mnie jako akncy spoecznoci ze Mn, wasze wiadectwo zostanie wam zabrane. Zostaniecie pozbawieni duchowego autorytetu podczas czynienia dobra i wszystko pjdzie na marne. Widz pewn paralel tej sytuacji w dzisiejszym wiecie. Jedni z najtwardszych ludzi, jakich poznaem, to pracownicy opieki spoecznej oraz instytucji charytatywnych, a w szczeglnoci ci, ktrzy pracowali w zakadach psychiatrycznych i w subie dzieciom z rodzin patologicznych. To byli szczerzy, oddani pracownicy, lecz ogrom cierpienia, jakie na co dzie ogldali, by dla nich zbyt trudny do zniesienia. Z czasem niektrzy z nich stawali si coraz mniej wraliwi na ludzk krzywd. To samo moe przytrafi si chrzecijanom. Posugujcy, jak i zwykli wierzcy widz tyle blu i grzechu wrd ludzi, ktrym usuguj, e mog wytworzy w sobie pewien rodzaj zatwardziaoci. O tym wanie mwi Jezus do pastora w Efezie: Kiedy bye tak wraliwy na potrzeby innych. ywie do nich tak mio i potrafie ich sucha. Teraz jednak oguche na ich problemy. Zasiadasz wrd nich, lecz twoje serce stao si zbyt twarde, by ich sysze. Twoja suba jest niczym bieg w miejscu staa si duchowo martwa. Nie mam innego wyboru, jak tylko odsun od ciebie moj obecno. Bywaem w kocioach, skd Pan usun na pewien czas sw obecno martwota i posucha s tam niemal namacalne. Wszyscy to odczuwaj. Bg mwi do takich kociow: Pozwalam, aby sprawy potoczyy si w ten sposb na pewien czas. Chc was wyrwa z letargu. Chc, ebycie poznali, jak to jest, gdy Mnie nie ma wrd was. Gdy koci osiga taki stan, sytuacja robi si tragiczna. Duch wity nie przekonuje tam ju o grzechu, nic nie porusza zgromadzenia, a modzi ludzie przestaj by duchowo dotykani. Pojawia si inny, powany skutek uboczny ludzie duchowo spragnieni nie pozostan dugo w miejscu, w ktrym ewidentnie brakuje obecnoci Paskiej. Oni postanowili za wszelk cen pozna, jak to jest by blisko Niego. Wic gdy przestan dowiadcza Jego obecnoci w danym miejscu, pjd jej szuka gdzie indziej. Otrzymuj wiele listw zawierajcych t sam skarg: Nie mog znale kocioa, ktry byby oywiony obecnoci Pana. Byem wiadkiem, jak wielu chrzecijan popada w odstpstwo w wyniku takich odczu. Ci ludzie nigdy nie mog znale waciwego kocioa i kocz w domu ogldajc wycznie posug telewizyjnych kaznodziejw. Nigdy nie dostaj odpowiedniej dawki staego pokarmu w swej duchowej diecie. Wreszcie do ich serc zakrada si ozibo, bdca wynikiem unikania wsplnych zgromadze, przed czym wyranie ostrzega List do Hebrajczykw [zob. Hebr. 10:25]. W kocu zaczynaj cakowicie obojtnie na Chrystusa i Jego obecno. Powiadam wam, Bg nie bdzie sucha adnych wymwek takich ludzi. Jezus moe by wszystkim we wszystkim dla kadego czowieka, jeli tylko nie zrywamy osobistej wizi z Nim. Bez wzgldu na to, w jakim stanie jest wasz koci, gorliwie powicajcie Mu najlepsze chwile swego czasu i gboko zanurzajcie si w Jego obecnoci, jeli pragniecie, by doszo do was oywione Sowo od Pana. W wietle Objawienia 1-3 kady wierzcy musi zada sobie pytanie: Czy moje dobre uczynki studiowanie Biblii i suba nie odzieraj mnie z czasu spdzanego z Jezusem? Czy nadal tak bardzo pragn przebywa z Nim, jak to byo kiedy? Czy te moe co straciem? Chrystus bada serca swego ludu w kadym momencie historii w trosce o to, czy aby nie stalimy si duchowo lepi. Kocioy, do ktrych zwraca si Jezus w Objawieniu 2-3 byy prawdziwymi zgromadzeniami w Azji. Niektrzy biblici uwaaj, e zbory te reprezentuj siedem okresw historii Kocioa Powszechnego. Nie zamierzam tutaj podwaa tej teorii. Uwaam po prostu, e przesanie zawarte tutaj jest skierowane do chrzecijan wszystkich epok. Krtko mwic, Jezus bada serca swego ludu w kadym momencie historii w trosce o to, czy aby duchowa lepota nie ogarna Kocioa. Pan mia sporn spraw z picioma spord siedmiu zborw, o ktrych mowa w tym fragmencie. Chciabym si skoncentrowa na trzech: Efezie, Tiatyrze i Laodycei. Jak ju mwilimy, problem zboru w Efezie polega na braku zayoci z Chrystusem. Z Tiatyr byo inaczej. Miao tam miejsce duchowe flirtowanie ze zwodniczymi posugami pochodzcymi od diaba. Wyobracie sobie reakcj pastora tego zboru po przeczytaniu nastpujcych sw: A do anioa zboru w Tiatyrze napisz: To mwi Syn Boy, ktry ma oczy jak pomie ognia [Obj. 2:18]. Jezus patrzy na swj koci oczami paajcymi witym gniewem. Mimo to, dalsze sowa listu zawieraj wyrazy uznania: Znam uczynki twoje, i mio, i wiar, i sub, i wytrwao twoj i wiem, e ostatnich uczynkw twoich jest wicej ni pierwszych [2:19]. Jeszcze raz Chrystus powiada: Znam wasze uczynki. Wasza mio, wiara, suba i wytrwao s wiksze teraz ni wtedy, gdy zaczynalicie. Najwaniejsze jest to, e Pan mwi: Wiem, e Mnie miujecie. Nie karci ich za utrat zayoci z Nim. Pniej jednak czytamy przeszywajce sowa: Lecz mam ci za ze, e pozwalasz niewiecie Izebel, ktra si podaje za prorokini, i naucza, i zwodzi moje sugi, [eby BG] uprawia wszeteczestwo i spoywa rzeczy ofiarowane bawanom [2:20]. Kim waciwie jest Izebel wymieniona w tym wersecie? Jezus mwi o faszywych pasterzach. Karci pastora z Tiatyry za tolerowanie chciwych usugujcych, ktrzy zwodz czonkw zboru: Pozwalasz, by kaznodzieje peni wszelkiego rodzaju podliwoci bez adnych przeszkd przemawiali z twojej kazalnicy. Przychodz oni jako anioowie wiatoci i wypowiadaj nikczemne oszustwa, by zwodzi mj lud. Odniesienie do Izebel wskazuje jednak na co wicej ni chciwych usugujcych. Ci faszywi pasterze tak naprawd potrafi uknu misterne plany, ktre pozwalaj im zaspokoi wasne podliwoci. Imi Izebel symbolizuje wszystko, co ze i godne potpienia w oczach Paskich. C za zdumiewajcy obraz przedstawia nam tutaj Pismo. Oto ludzie, ktrzy miuj Pana, oddani Bogu mowie i niewiasty. Okazywali wytrwao, byli wierni w dawaniu innym. Co ich jednak pocigno ku faszywym prorokom? Jak to si stao, e zostali zwiedzeni przez nikczemnych usugujcych wzgardzonych przez Boga? By moe was to zaszokuje, lecz dzisiaj widz dokadnie to samo w caym naszym kraju. Wilki krce naokoo, by zupi trzod, przemawiaj w kocioach niegdy syncych z przesania o witoci. Pastorzy tych zborw, pytani, dlaczego na to pozwalaj, mwi: Ci kaznodzieje przycigaj tumy. Wicej ludzi przychodzi do naszego kocioa. Niestety, gospodarze pozwalaj w ten sposb, by faszywi prorocy serwowali ludowi Boemu pokarm prosto z pieka ewangeli chciwoci skoncentrowan na wasnym ja. Czy zauwaacie tutaj pewn niekonsekwencj? Jezus nazywa pastora zboru w Tiatyrze czowiekiem mioci i dobroci. A jednak ten sam czowiek toleruje usugujcych promujcych ohydny grzech, pasterzy ktrzy rozbudzaj cielesno suchaczy i zaspokajaj ich dze. Wprowadzaj nikczemne koncepcje, ktre s podstaw faszywego poczucia przebudzenia. W ten sposb doprowadzaj ludzi do demonicznego zwiedzenia. Gboko w sercu pastor z Tiatyry zdaje sobie spraw, e taka ewangelia nie jest czysta. Nie chce jednak przeszkadza tumom gromadzcym si w jego kociele po to, by jej sucha. Teraz Chrystus mwi do niego: Tolerujesz zwodnicz dziaalno tych wilkw. Jeste lepy na to, co oni robi z powierzon ci trzod. Twoi ludzie zaczynaj cichaczem przychodzi na te zgromadzenia, ktre prowadz ich do zniszczenia. Ju zaczli uprawia duchowy nierzd i spoywa z tego, co jest ofiarowane demonom. Ty jednak nie chcesz ich ostrzega. Powoaem ci, by strzeg mojej trzody, ale ty ich nie chronisz. Dlaczego tolerujesz zo? Dlaczego nie podnosisz gosu przeciwko niemu? Jedn z najwaniejszych powinnoci kadego pastora jest utrzymywanie kazalnicy w duchowej czystoci. Nie mona pozwala, by kto stan za ni goszc faszywe sowo. Moe to zabrzmie dla was jak sprawowanie kontroli, ale Bg tego wanie da. Widzicie, Chrystus nie mwi tutaj o wszeteczestwie natury seksualnej mwi o jarzmie za, o cielesnej wsplnocie, o poddawaniu si mocy faszywego nauczania. Ostrzeenie Paskie jest jasne: Spoywacie w waszym duchu z radoci to, co pochodzi z cielesnego podekscytowania. To jest ewangelia zaspokajajca podliwoci. Cen moe by wasze duchowe ycie. Pamitajcie, e Jezus nie mwi tutaj do chrzecijan, ktrzy popadli w odstpstwo. On kieruje swoje sowa do penych mioci wierzcych, ktrzy s skonni odda wszystko, co posiadaj. Dali si jednak pocign ewangelii ciaa. Ulegli subtelnemu szeptowi: Musicie posucha tego czowieka! We wszystkich ewangeliach Jezus ostrzega przed faszywymi pasterzami, ktrzy przychodz, by poera i zwodzi wielu. A jednak jestem zaszokowany brakiem zdolnoci rozrniania pord caych tumw chrzecijan tolerujcych ich faszywe ewangelie. Czy wam rwnie si to przydarza? Czy wasze dusze karmi si jak telewizyjn ewangeli, ktra w istocie jest demoniczna? Czy upajacie si przesaniem kaznodziejw ewangelii sukcesu, ktrzy odwouj si do waszych podliwoci i z ubogich wdw zdzieraj ostatni grosz? By moe pomylicie sobie: C mi zaszkodzi, e ich poogldam? Suchanie ich przesania nie moe mnie dotkn. A poza tym wydaje si, e to, co mwi, pochodzi od Pana. Nie! Jeli tolerujesz zych pasterzy, to znalaze si w ou demonw. Popeniasz duchowe wszeteczestwo ze zem. Nie zrozumcie mnie le: Nie mwi o wszystkich telewizyjnych ewangelistach. Chrzecijanie rozrniajcy prawd od faszu wiedz, na czym polega tutaj rnica. Jezus mwi o tego rodzaju dobrze ugruntowanych witych, ktrzy potrafi przejrze motywacje cielesnych kaznodziejw: Nie poznali gbokoci szataskich [Obj. 2:24 BG]. Chrystus nie przebiera w sowach, mwic o usugujcych, ktrzy wyudzaj pienidze od suchaczy. Mwi: Oni wcigaj dusze na samo dno piekielnych czeluci. Tak, ci usugujcy gosz Chrystusa, ale nie tego, ktry jest peen chway. Owszem, zwiastuj sowo, lecz nie jest to Sowo Paskie. Jest to ewangelia zbrukana doktrynami demonw. Pan mwi o takich zych pasterzach: Daem jej [Izebel] czas, aby si upamitaa, ale nie chce si upamita we wszeteczestwie swoim [2:21]. Czyli innymi sowy: Byem cierpliwy wobec tych faszywych prorokw i ewangelistw. Ostrzegaem ich raz po raz. Mieli mnstwo czasu, eby odwrci si od swoich nikczemnych uczynkw. Lecz oni nie chcieli si upamita. Nastpnie padaj sowa ostrzeenia dla kadego prawego sugi Jego Sowa: Tote rzuc j na oe, a tych, ktrzy z ni cudzoo, wtrc w ucisk wielki, jeli si nie upamitaj w uczynkach swoich. A dzieci jej zabij [2:22-23]. Jezus nie mwi tutaj wycznie o faszywych prorokach, lecz take o kadym, kto ich sucha i popiera. Wszyscy oni skocz w okropnym stanie choroby i duchowej mierci. Ezechiel mwi, e tacy wierzcy popeniaj nierzd z kadym przechodniem [zob. Ez. 16:15]. Innymi sowy: Biegniecie za kadym faszywym usugujcym, a oni was po prostu wykorzystuj. Wyudzaj wasze pienidze, a was samych zostawiaj zranionych i martwych duchowo. Wreszcie Jezus zachca tych, ktrzy wiernie dawali odpr usugujcym Izebel: Trzymajcie si tylko mocno tego, co posiadacie, a przyjd [2:25]. Mwi im: Nauczylicie si odrnia prawd od faszu. Nie pozwolicie na to, by unis was lada podmuch pokrtnej nauki. Dlatego trzymajcie si tego i nie dajcie si zwie. To wszystko, co wam nakazuj. Nie nakadam na was adnego innego ciaru, a do czasu mego powrotu [zob. 2:24]. Nie chciabym by w skrze pastora zboru w Laodycei, ktry otwiera list od Jezusa. Jezus nie wypowiada ani jednej pochway pod adresem zboru w Laodycei. Zamiast tego, pastor czyta: Znam uczynki twoje, e ani zimny, ani gorcy. Oby by zimny albo gorcy! A tak, e letni, a nie gorcy ani zimny, wypluj ci z ust moich [3:15-16]. C za przeraajce sowa z ust Pana. Moje pytanie brzmi: Jak to si mogo sta, e cay koci popad w ten sam niebezpieczny stan? Jak to moliwe, by wszyscy byli duchowo lepi do tego stopnia, e w kocu cae zgromadzenie stao si letnie? Nie ma ani jednej wzmianki o witej resztce w tym zborze. Chrystus opisuje ich wszystkich jako poaowania godnych, ndzarzy, biedakw, lepych i goych [3:17]. Jak to by moe? Jak mona by lepym i goym ndzarzem, nie zdajc sobie z tego sprawy? Stao si tak dlatego, e ludzie ci zostali zalepieni potwornym kamstwem. Laodycejczycy byli bardzo materialistycznymi, bogatymi ludmi sukcesu. (Mogo to oznacza wzrost liczebny ich kocioa, uzyskanie powanych wpyww w otoczeniu czy duy budet). Byli zatem cakowicie zadowoleni z siebie. W oczach chrzecijan nie potraficych odrnia prawdy od faszu taki koci przeywa rozkwit. Ludzie lubili tam przebywa i zapewne gromadziy si tam tumy. Kiedy jednak Chrystus przyjrza si bliej temu wszystkiemu, by zatrwoony tym, co zobaczy. Laodycejczycy byli cakowicie zalepieni kamstwem, ktre brzmiao: Jestem w porzdku. Znajduj si we waciwym miejscu, jeli chodzi o sprawy duchowe. Nie zmieniem si, wci jestem takim samym, oddanym chrzecijaninem. Jestem sprawiedliwy i gorcy dla Pana. Jezus sam wypomina im takie przekonania: Mwisz: bogaty jestem i wzbogaciem si, i niczego nie potrzebuj [3:17]. Dla mnie to zgromadzenie reprezentuje kapitalistyczny sza wspczesnego Kocioa w Ameryce. Nasz nard jest spoecznoci kapitalistyczn, co w skrcie mona uj hasem: nieustajcy wzrost. W wiecie biznesu funkcjonuje motto: Wzrastaj, albo gi musi nastpowa powikszanie. Dlatego kady musi usilnie dy do czynienia wszystkiego najlepszym i najwikszym. Nie ma w tym nic zego, e takie trendy dominuj w biznesie. Mentalno tego typu przenikna jednak do Kocioa. Ameryka jest wiadkiem kapitalistycznego chrzecijastwa. Celem tego tworu nie jest ju wzrost duchowy, lecz ekspansja liczebna, sukces i wielkie pienidze. W ten sza dali si wcign rwnie usugujcy. Osd Jezusa w stosunku do kocioa w Laodycei pasuje do wielu wspczesnych zborw: Nawet nie wiecie, co si z wami dzieje. Wasza lepota spowodowaa cakowit letnio, a wy w ogle tego nie widzicie. Cay czas uwaacie, e jestecie dla Mnie gorcy. Gwnym grzechem kocioa w Efezie bya utrata zayej spoecznoci z Jezusem. W Tiatyrze by nim zanik zdolnoci rozrniania midzy prawd a faszem i w rezultacie duchowy nierzd. W Laodycei widzimy natomiast najgorszy grzech z moliwych: brak potrzeby wizi z Panem. Skoczyo si to nagoci. Jezus wytkn laodycejskim chrzecijanom stan duchowego ogoocenia: Aby nie wystpia na jaw haniebna nago twoja [3:18]. Grecki wyraz uyty dla okrelenia nagoci oznacza dosownie ogoocenie z zasobw. Widzicie, Bg zaopatruje tylko tych, ktrzy zdaj si na Niego, ktrzy bdc w potrzebie polegaj na Nim. W jakie zasoby? W prawdziwe duchowe bogactwa: w Jego si, w Jego moc czynic cuda, w Jego prowadzenie, w objawiajc si Jego obecno. Chrystus ostrzega ten zadufany w sobie koci: Pozbawiem was wszystkich moich zasobw. Wy jednak mylicie, e ich nie potrzebujecie. Jestecie zupenymi ndzarzami, lecz nie zdajecie sobie sprawy ze swojego stanu. Wyobracie sobie takie zgromadzenie, siedzce wygodnie podczas godzinnego naboestwa uwielbieniowego. Po uwielbieniu suchaj krtkiego kazania o tym, jak radzi sobie ze stresem w codziennym yciu, a potem szybciutko kieruj si w stron wyjcia. Nie odczuwaj potrzeby bycia skruszonym czy zamanym przed Jezusem. Nie widz, e nieodzownym jest, by przeszywajce przesanie od Boga poruszao ich do gbi czy przekonywao o grzechu. Brakuje w tym zborze woania: Panie zam mnie, zmikcz moje serce. Tylko Ty jeste w stanie zaspokoi moje aknienie. Gdzie si podziaa niegdysiejsza gorliwo? Kiedy ci sami ludzie biegli do kocioa, by chon Sowo Boe i otwiera serca na wiato Ducha witego. Teraz jednak uwaaj, e od tamtego czasu dojrzeli i nie potrzebuj ju takich rzeczy. Dlatego ograniczyli swoje chrzecijastwo do niedzielnych porankw. To jest jednak religia letnioci. Jezus tak bardzo miowa pastora z Laodycei i jego zbr, e ostrzeg ich, i podejmie radykalne kroki. Powiedzia, e zamierza wytworzy w nim i jego zborze zapotrzebowanie na Boe zasoby: Wszystkich, ktrych miuj, karc i smagam; bd tedy gorliwy i upamitaj si [3:19]. Nadchodzce skarcenie w mioci miao w nich rozbudzi na nowo potrzeb wzywania pomocy Paskiej i objawiania si Jego mocy. Umiowani, dzisiaj Chrystus mwi do nas te same sowa, jakie powiedzia laodycejczykom: Wszystko sprowadza si do wieczerzania ze Mn. Do otwierania drzwi swego serca, gdy pukam. Wzywam was teraz, bycie do Mnie przyszli i weszli w spoeczno ze Mn. Mam wszystko, czego wam trzeba, a kada chwila spdzona w mojej obecnoci bdzie dla was sposobnoci do zaopatrywania si w moje zasoby. Wanie w taki sposb mona je uzyska. Spoeczno ze Mn dostarczy wam czego potrzebujecie w subie. Tylko przebywanie ze Mn moe by rdem tego wszystkiego. Oto, jak Koci Chrystusowy bdzie podtrzymywa swoje wiadectwo w czasach ostatecznych. Amen! --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright Times Square Church Information | New Reader Information COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2004 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2004 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moe by publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org Copyright (c) 2004 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie! Stron zaktualizowano 11 grudnia 2004 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studium Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series