[Click here to go back to World Challenge Pulpit Series multilingual page] Przeamcie szyki! (Breaking Out!) ------------------------------------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------------------------------------ David Wilkerson 16 marca 1986 __________ Prorok Micheasz wygosi przesanie dotyczce naszych czasw, ktre jest zarwno przeraajce jak i przepenione nadziej. Waga tego przesania jest widoczna w sowach: "Suchajcie tego, co mwi Pan!" (Mich. 6,1). To, co znajduje si w Boym sercu, ogaszane jest przez Micheasza ludziom yjcym na przestrzeni wszystkich wiekw - wspczesnym mu odstpczym ydom, resztce wierzcych w dniach ostatecznych, a przede wszystkim pasterzom w naszych czasach. Pamitajcie, e przesanie proroka jest wyroczni od Pana i rwnoczenie Jego postrzeganiem ludu Boego oraz jego pasterzy. ------------------------------- 1. Bg ma spr ze swoim ludem! ------------------------------- "Suchajcie, gry, sporu Paskiego, nakocie uszu, posady ziemi! Oto Pan ma spr ze swym ludem i oskara bdzie Izraela. Ludu mj, cem ci uczyni? Czym ci si uprzykrzyem? Odpowiedz Mi!" (Mich. 6,2-3 BT). Pan przechodzi nastpnie do powoania gr i pagrkw na wiecznych wiadkw co do Jego wiernoci wzgldem Jego dzieci. Mwi o tym, e wyzwoli ich z niewoli, e nie da od nich niczego z wyjtkiem pokornego trwania w spoecznoci z Panem, czynienia tego, co prawe oraz okazywania miosierdzia. Rwnoczenie nawoywa swj lud: "Gdzie jest teraz boja przede Mn? Dom Boy sta si bezbony. Mj lud jest oszukiwany! Ma miejsce zwiedzenie - w Moim domu syszy si kamstwa!" Nastpnie Pan opisuje straszny sd, jaki spada na odstpczy lud. "Nawiedz was chorob, powal was! Wasze grzechy spowoduj spustoszenie pomidzy wami! Nie bdzie prawdziwego nasycenia, wasze duchowe potrzeby nie zostan zaspokojone! Bdziecie chodzili od jednego miejsca do drugiego w poszukiwaniu bezpieczestwa i czego prawdziwego, ale nie pochwycicie tego! Utracicie umiejtno rozrniania. To, z czym zostaniecie, mylc i to jest w kocu ta prawdziwa rzecz, zostanie zniszczone przez kogo, kogo pol z prawdziwym mieczem Pana" (zob. Mich. 6,13-14). Micheasz by prawdziwym prorokiem, ktry widzia Boy lud Boymi oczyma, co sprawiao, e jego dusza zawodzia i lamentowaa! Nie zamierza wybiela stanu, jaki panowa w domu Boym! Widzia teraz w Duchu to samo, co Bg - gboko zakorzenione, ohydne grzechy ludu, pasterzy oraz liderw. Widzia bawochwalstwo, wszeteczny swj lud czerpicy zyski z wasnego nierzdu! "Przeto zawodzi bd i lamentowa, chodzi boso i nago; jak szakale uczyni zawodzenie i lament jak strusie. Bo rana jej jest nieuleczalna; ach, dochodzi a do Judy, dosiga bramy mego ludu, a do Jeruzalem!" (Mich. 1,8-9 BT). Duch buntu i bezbonoci dosign bram wityni. Niegdysiejszy wity lud Boy cierpi teraz na nieuleczaln chorob! Posuchaj lamentowania Micheasza: "(...) nieszczcie od Pana spado na bram Jeruzalemu (...) gdy u ciebie znaleziono przestpstwa Izraela" (Mich. 1,12-13). ------------------------------- 2. Czym jest owa nieuleczalna choroba pord ludu Boego? ------------------------------- Co ogarno ten wybrany lud i doprowadzio ich do tak wielkiego sporu ze witym Bogiem? To, co Micheasz widzi w Duchu, jest tak ohydne w Boych oczach, e Pan zmuszony jest woa: "[Z powodu tego] Ja zamierzam zesa na to plemi niedol, od ktrej nie uchylicie waszych karkw i nie bdziecie dumnie chodzi, bo bdzie to czas nieszczcia" (Mich. 2,3 BT). Micheasz widzia nieuleczaln chorob pord ludu Boego oraz nieunikniony sd Boy. Przyjrzyjcie si temu, co Bg nazywa buntem! Oto przyczyna Boego sporu z nimi: 1. Nowe plany pene podliwoci! Plany uknute przez chciwe na grosz sugi Boe, a zwizane z pienidzmi, posiadaniem i sukcesem. 2. Nacisk pooony na ludzkie ego (moc rk). "Biada tym, ktrzy planuj nieprawo (...) jest [to] w mocy ich rk (...) podaj pl (...) domw (...) dziedzictw (...) Zabieraj [wasno mojego ludu]" (Mich. 2,1-2 BT). 3. Odrzucenie proroczych ostrzee! Wmawianie ludziom, e zwiastowanie sdu nie pochodzi od Boga, e jest ono sprzeczne z Boym charakterem! "Nie przepowiadajcie! (...) Czy skory do gniewu [na swj lud] jest Duch Paski, czy takie (...) [jest] postpowanie [miujcego Boga]?" (Mich. 2,6-7 BT). Faszywi prorocy i pasterze dokonujcy rabunku powiedzieli Micheaszowi, aby si uciszy! "Nie go tak wiele o Boym sdzie! Skocz z tymi mrocznymi ostrzeeniami o nieszczciu! Jestemy Boym ludem. Pan nas miuje i nie spadnie na nas Jego sd." Dosowne tumaczenie oznacza: "Zaprzesta tego! Porzu to przesanie o sdzie Boym nad Jego ludem! Przesta gromi! Przesta gani dobrych ludzi! Zaprzesta wszystkich tych ostrzee o nieszczciu i przesta potpia Koci!" Oni mwili: "To nie pochodzi od Boga". Posuchaj jednak odpowiedzi Micheasza: "Jeli tego przesania nie bdzie si przepowiada (...) haba tego miejsca nigdy nie zostanie cofnita" (zob. Mich. 2,6 anglojzyczny przekad NASB). "Czy jego sowa nie s yczliwe [dobre - BG] dla tego, kto postpuje w sposb prawy?" (Mich. 2,7). "Ostatnio lud mj powsta jako nieprzyjaciel" (Mich. 2,8 anglojzyczny przekad NASB). Micheasz dostrzega przeraajc rzecz pomidzy pasterzami - grzech, ktry z tych wanie dokonujcych rabunku pasterzy uczyni wrogw Boga! Widzia, jak peni podliwoci pasterze zdzieraj szaty sprawiedliwoci prosto z grzbietw niewinnych dzieci Boych. Widzia jak ci, ktrzy pragnli wytchnienia od swych wojen, s zwodzeni i obdzierani przez faszywe nauczanie przepenione podliwoci. "(...) paszcz cigacie z tych, ktrzy niczego zego nie przeczuwaj (...) ktrzy wracaj z wojny" (Mich. 2,8). Jake Boe serce musi bole nad niewinnymi, nie przeczuwajcymi niczego zego, akncymi ludmi, ktrzy wpadaj w sida kaznodziejw zwiastujcych podliwo, penych egoistycznych ambicji i majcych wiatowe nastawienie umysu! Uczestniczyem w seminariach i konferencjach i z przeraeniem przypatrywaem si temu, jak modzi i niedojrzali chrzecijanie byli upieni przez pasterzy oszalaych na punkcie pienidzy! Mwiono im, e mog pozna tajemnic dojcia do bogactwa, zdrowia i dobrobytu za niecae 100 dolarw - kupujc jedynie kasety z nauczaniem jednego z nich. Chodzenie z Bogiem zostao zredukowane do formuek i wzorw. Najsilniej odczuwam zranienie z powodu matek i dzieci! Tak samo byo w przypadku Micheasza! Ostrzega on: "Kobiety ludu mego wyrzucacie z ich miych domw [domu rozkoszy - BG]; dzieciom ich odbieracie chwa moj na zawsze" (Mich. 2,9 BT). Chwaa Paska i dom rozkoszy reprezentuj Bo wito i sprawiedliwo! Ci nie troszczcy si o owce pasterze nie gosz przeciwko grzechowi. Zwiastuj jedynie pokj i bezpieczestwo - szydz z Boych ostrzee na temat sdu i z powodu swojej lekkomylnoci jak i swego nauczania penego podliwoci odbieraj matkom i modziey napawajc lkiem wito Bo! S to pasterze, ktrzy zabraniaj wej do Krlestwa Boego wikszej liczbie ludzi ni mogyby to zrobi wszelkie moce demoniczne. Niech Bg ma w swojej opiece gosiciela ewangelii, ktry jest tak skupiony na wasnych marzeniach przepenionych podliwoci, e odkada swj miecz i staje si pochlebc albo zastrasza lud. Na duchowych szkieletach niewinnych kobiet i modziey zbudowanych zostao wiele kociow! Zza kazalnic wychodziy marzenia i plany zamiast wezwania do witoci i oddzielenia. C za okropne zastraszanie ma miejsce dzisiaj w domu Paskim za spraw pasterzy narzucajcych si swoje marzenia. Widziaem modego czowieka bledncego z alu i zoci, kiedy to siedzia na spotkaniu, gdzie goszono prawd i sprawiedliwo. Powiedzia mi: "Dlaczego nie usyszaem tego wczeniej? Uczszczam do szkoy biblijnej, w ktrej naucza si jedynie sposobw i rodkw do tego, by dobrze prosperowa i odnosi sukces. Jestem oszukiwany! Jestem zy!" ------------------------------- 3. Micheasz ostrzega, e Syjon zostanie zorany jak pole i stanie si kup gruzu - a to za spraw prorokw zwodzcych lud. ------------------------------- "Tak mwi Pan o prorokach, ktrzy zwodz mj lud (...) z powodu was Syjon bdzie zorany jak pole, Jeruzalem stanie si kup gruzu (...)" (Mich. 3,5.12). Jest co bardzo charakterystycznego u chciwych na grosz prorokw, o ktrych jest tu mowa! Dzisiaj s oni wszdzie wok nas - Koci jest nimi przepeniony nawet ju w obecnej chwili! Micheasz tak o nich powiedzia: "DAJ IM SWOJE PIENIDZE, UCZY, CO CI NAKAZUJ - A PRZEKA CI SODKIE SOWO!" Bd ci bogosawi! Bd ci prorokowa dobre rzeczy! "(...) Gdy zby ich maj co gry, zwiastuj pokj" (Mich. 3,5). Ale sprbuj tylko nie da si nabra na ich plan, nie naby tego, co sprzedaj, sprbuj tylko odmwi im pomocy - zaraz wszyscy oni bd ci przeklina! "(...) Lecz przeciwko temu, ktry im nic do ust nie da, ogaszaj wit wojn" (Mich. 3,5). Jedna z osb o charyzmatycznej orientacji zajmujca si zbieraniem funduszy grozia nowotworami kademu, kto by odmwi zoenia pokanej ofiary. Pastorzy, ewangelici - posuchajcie, jak oni grzmi na ludzi, jak im gro i nakaniaj ich poprzez pochlebstwa! "Przeka ofiar mnie, na moj spraw, a Bg bdzie ci bogosawi, uzdrowi ci, da ci wszystko, czego tylko pragniesz. Jeli jednak tego nie uczynisz, jeli nie przekaesz mi ofiary, to wszystko wok ciebie si zawali! Bg zamknie ci okna niebieskie! Bdziesz odpowiedzialny za wstrzymanie dziaalnoci mojej suby." C za groby brzmice jak wieci o nadchodzcej wojnie! Oni maskuj swoje doktryny przepenione podliwoci, mwic: "Pan jest ze mn!". "(...) jego kapani nauczaj za zapat, jego prorocy wieszcz za pienidze, i na Pana si powouj, mwic: Czy nie ma Pana wrd nas? Nie spadnie na nas nieszczcie!" (Mich. 3,11). Pana nie byo pomidzy nimi, ale oni nie potrafili tego rozpozna. Bg ogasza, e zabiera wszelk umiejtno rozpoznawania pobonoci, zabiera wszelkie poznanie dotyczce Jego obecnoci - jest to sd nad skupianiem si na sobie samym oraz podliwymi praktykami i takowym nauczaniem. "Dlatego zaskoczy was noc i nie bdzie widzenia, zapadnie ciemno i nie bdzie wieszczby; soce zajdzie nad prorokami i dzie stanie si im ciemnoci. Jasnowidze bd zawstydzeni, a wieszczkowie [ci, ktrzy mwi: "Pan mi powiedzia"] zawiedzeni (...) bo nie bdzie odpowiedzi Boga" (Mich. 3,6-7). Micheasz bardzo jasno stawia spraw - zdolno rozrniania zanika w ich gronie. Nie ma teraz prawdziwego sowa od Pana i nauczane s doktryny ciemnoci, poniewa Sowo zostao wykrzywione! "(...) Wykrzywiacie wszystko, co proste" (Mich. 3,9). Czsto padaj sowa: "Tak mwi Pan!", "Bg mi powiedzia". Czsto jest mowa o nowym objawieniu! Czsto syszy si przechwaki: "Prawdziwie Bg jest z nami!" Jest duo polegania na liczbach, wzrocie, wielkim sukcesie, jako na rzeczach, ktre maj by dowodem na to, e Pan jest z nimi. Jednak prorok Micheasz nazywa to CIEMNOCI, NAPRZYKRZENIEM SI BOGU, HAB! Ci pasterze maj donie splamione krwi! W Boych oczach obcieni s win za zbrodni! "Budujecie Syjon, przelewajc krew, a Jeruzalem, popeniajc zbrodni" (Mich. 3,10). Oznacza to, e pasterz ma donie splamione krwi, jeli jego nauczanie lub ycie odgradza kogokolwiek od peni Chrystusowej. W przypadku pasterzy usugiwanie w sytuacji, gdy lgn oni do podliwoci i grzechu, jest zbrodni, jako e nic nie skazuje ludzkiej duszy na potpienie bardziej ni posuga pozbawiona witoci! Ta zbrodnia, to podjcie si usugiwania innym, a nastpnie pozbawione namaszczenia budowanie wielkich kociow! To usugiwanie pozbawione trawicego ognia Boego! Pozbawione przekonania o grzechu od Ducha witego! To budowanie kociow przez goszenie ewangelii pokoju i bezpieczestwa oraz doradzanie buntu poprzez schlebianie zu i nazywanie za dobrem! C mogoby by wiksz zbrodni ni to, e na krawdzi sdu pasterz Paski uspokaja ludzkie dusze, zapewnia je o pokoju i skazuje na wieczne pieko poprzez skrywanie prawdy? Jak wielu pasterzy stanie przed tronem sdziowskim Chrystusa, majc swe donie splamione krwi zalepionych wierzcych? Sami nie wchodz w wito i peni Chrystusow, a jeszcze przeszkadzaj wej tam take i owcom. To nie s jakie srogie, nie majce adnego zwizku z tematem mowy proroka zwiastujcego nieszczcie. S to sowa Pana przedstawiajce, w jaki sposb postrzega On stan panujcy pord Jego ludu! Stalimy si osobami uywajcymi sloganw. Biblijne slogany takie jak: ODNOWA, NAPRAWA, ODBUDOWA obfituj. Sysz, jak wspczeni prorocy mwi: "Koci nigdy nie by bardziej oywiony. Nigdy nie byo wicej uwielbienia. Nigdy nie byo takiego gromadzenia si razem." Ale Pan mwi: "Wstacie i uchodcie, bo tu nie jest wasze miejsce spoczynku (...)" (Mich. 2,10 BT). W oryginale hebrajskim brzmi to: "O moja chwao! Powsta i odejd na zawsze! Gdy to nie bdzie miejscem twego spoczynku. Z powodu swego zanieczyszczenia jest ono skazane na cikie ble." To nie jest prawdziwy Syjon! Uciekaj od tego zanieczyszczonego systemu! Ale co z tym caym taczeniem, chwaleniem Boga, z tymi wesoymi tumami, ktre klaszcz w donie i piewaj tak gono? Co z tymi wielkimi i wspaniaymi budynkami, mega-kocioami (z ktrych kady twierdzi, e jest najszybciej rozwijajcym si w kraju)? Co z tymi wszystkimi seminariami, konferencjami, uroczystymi zgromadzeniami? Zwacie na proroctwo Micheasza: "Gdyby kto przyszed i w duchu kamstwa i faszu (...) wam prorokowa (...) [abycie POBAALI sobie w - anglojzyczny przekad autorstwa Helen Spurrell] winie i trunku - to byby (...) [prorok - BG] dla tego ludu!" (Mich.2,11). Ten lud chce PROROKW POREDNIKW, poredniczcych w zaspakajaniu ich zmysowych pragnie. Wino i mocny trunek reprezentowao w czasach Micheasza DOCZESNE BOGOSAWIESTWA, DOBROBYT MATERIALNY! Owi prorocy zwiastowali bogosawiestwa z V Ksigi Mojeszowej: "Napeni ci Pan w obfitoci dobrami (...)" (V Moj. 28,11 BT), ale odmawiali zwiastowania pozostaej czci tego rozdziau: "Lecz jeeli nie usuchasz gosu Pana (...) i nie bdziesz pilnie spenia wszystkich jego przykaza (...) to przyjd na ci te wszystkie przeklestwa i dosign ci (...). Porazi ci Pan obdem i lepot, i przytpieniem umysu [dezorientacj w sercu - anglojzyczny przekad NASB]" (V Moj. 28,15.28). Jeremiasz powiedzia: "Prorocy s tylko wiatrem i brak w nich sowa Paskiego" (Jer. 5,13 BT). Nie mg on poj kamliwego ducha tych prorokw. "I rzekem: Ach! Wszechmocny Panie, oto prorocy mwi im: Nie ujrzycie miecza, a gd was nie dotknie, lecz dam wam trway pokj na tym miejscu. A Pan rzek do mnie: Faszywie prorokuj prorocy w moim imieniu; nie posaem ich ani nie daem im polece, ani nie mwiem do nich. Kamliwe widzenia, marne wieszczby i wymysy [zwiedzenie - anglojzyczny przekad NASB] swojego serca wam prorokuj" (Jer. 14,13-14). Ponownie prorok Jeremiasz mwi: "Rzeczy okropne i ohydne dziej si w tym kraju. Prorocy prorokuj faszywie, a kapani nauczaj wedug wasnego widzimisi; mj za lud kocha si w tym (...)" (Jer. 5,30-31). W kraju nie syszy si dzisiaj prawdziwego sowa od Pana! Jedynie nieliczni gosz prawd i upamitanie! Zazwyczaj zwiastowana jest pusta, powierzchowna, pena zmysowoci, zniewieciaa ewangelia. Taczenie, jakiego mona by wiadkiem nie jest wcale spontaniczn odpowiedzi pokutujcego serca na prawdziwe poruszenie zainicjowane przez Ducha witego. Jest to uoony przez choreografw taniec ludzkiego ego i pychy. Nie mona nauczy si taczenia w Duchu - a to, co widz dzisiaj skupia si na ciele. Jest to arka na NOWYM WOZIE! Ona nie dotrze na Syjon! Rozgldam si dzisiaj i sysz, jak Duch mwi do mnie: "To nie to! To nie jest waszym odpocznieniem! To wszystko zmierza w kierunku ruiny! To tylko rozrywka! To tylko poklask! Jest to skupione na ludzkim ego, pysze, ambicji i materializmie! Bg odszed ju od tego wszystkiego." ------------------------------- 4. wita resztka przeamie szyki tego odstpczego systemu! ------------------------------- Micheasz zwraca nasz uwag na jedno z najbardziej przepenionych chwa proroctw w caym Starym Testamencie. Prorokowa on o ludzie ktry pjdzie za Panem na nowe pastwisko. "Na pewno zbior caego Jakuba, na pewno zgromadz resztk Izraela. Skupi go jak owce w ogrodzeniu, jak trzod na wygonie, i bdzie to gwarny tum ludzi. Przed nimi pjdzie ten, ktry bdzie ama szyki (...) [przeami - anglojzyczny przekad NASB] opr na przedzie, przejd przez bram i wyjd. Przed nimi bdzie kroczy ich Krl, a Pan bdzie na ich czele" (Mich. 2,12-13). Micheasz widzia, jak wyprowadzany jest lud Boy, w ktrym wszystkie serca bij jak jedno, ktry jest w takim stopniu prowadzony przez Ducha, e zostanie okrelony mianem wyrzutkw przez odstpczy koci. "W owym dniu - wyrocznia Pana - zbior chromych, zgromadz wygnacw i tych, ktrych utrapiem. Chromych uczyni Reszt, a wyrzutkw - narodem mocnym. I bdzie krlowa Pan nad nimi na grze Syjon, odtd i a na zawsze" (Mich. 4,6-7 BT). Kto stanowi t wit resztk? Na pewno nie przepenione pych, skupione na samych sobie posugi, eleganckie i oklaskiwane gwiazdy - NIE! Jest to dowiadczony lud, ktry przechodzi przez ogie prb. W jego skad wchodz osoby nieznane, wyrzutkowie z denominacji, ci ktrzy uwaani s za chromych w porwnaniu do wysoko i dobrze sytuowanego Kocioa, a take ci, ktrzy podnosz swj gos przeciwko zepsuciu w domu Boym. Bg mwi: "Zbior ich razem!". Wszelkie ludzkie wysiki zjednoczenia ze sob sug Boych s daremne. Musi tego dokona sam Bg, a elementem, ktra czy ze sob t resztk, sprawiajc e s oni cakowicie zgodni ze sob jest pokutujce serce zjednoczone z Chrystusem. Zostali oni cignici do jednej zagrody - zagrody wywoanej z wszetecznego Kocioa! Septuaginta [grecki przekad Starego Testamentu - przyp. tum.] mwi: "Wyskocz spomidzy ludzi" (Mich. 2,12). Hieronim [jeden z Ojcw Kocioa, yjcy na przeomie IV i V wieku - przyp. tum.] opisuje t grup jako "te dzieci Boe, ktre pokutuj, wznosz si ponad sprawy tego wiata i maj aspiracje w kierunku nieba". Jest to lud o niebiaskim nastawieniu umysu, ktry znuony jest lekkomylnoci i kompromisem. Lud, ktry tskni za witoci w domu Boym. Powiadam wam, nawet ju teraz wita resztka wyskakuje spomidzy ludzi. Kady m i niewiasta Boa, ktrzy maj zamane serca z powodu grzechu i zepsucia w domu Boym potrafi odczu to poruszenie Ducha! Wyjcie, przeamanie szykw jest tu tu! ------------------------------- "Przed nimi pjdzie ten, ktry bdzie ama szyki" ------------------------------- "TEN, KTRY PRZEAMUJE SZYKI" to okrelenie dobrze znane ydom. By to jeden z tytuw, jakie przypisywali Mesjaszowi. Dr Driver napisa: "Ten, ktry przeamuje szyki posuwa si naprzd przed nimi, przebijajc si przez bramy wizienia, w ktrym zamknity zosta ten lud. Oni id za Nim, maszerujc naprzd w tryumfie t otwart drog. Ich Krl, majc u boku Boga Jahwe, idzie na czele tej zwyciskiej procesji. Oni przebili si naprzd, przeszli przez bramy." To triumfalne przeamanie szykw byo zmartwychwstaniem naszego Pana Jezusa Chrystusa! Wtedy to powid On za sob jecw (zob. Efezjan 4,8). Od tamtego dnia a po dzie dzisiejszy zawsze mia swoj wit resztk. Jake stalimy si wynioli! Wnioskujemy, e jedyny dzie odnowienia ma miejsce w naszych czasach, e resztka istnieje tylko w dniach ostatecznych! NIE! Piotr powsta w dniu Pidziesitnicy i ogosi: "To s czasy ostateczne. O tym wanie prorokowa Joel odnoszc si do dni ostatecznych." Znajdujemy si w epoce czasw ostatecznych od blisko 2000 lat. Pan mia odnowion, wit resztk nawet w mrocznych czasach redniowiecza. Waldensi, ten wity klan, podtrzymywali pomie wiata ewangelii przez lata, podczas gdy Koci by zepsuty i okrutny! Bracia Morawscy, Purytanie, Metodyci, Bracia - w kadym dniu odstpstwa Pan mia wity lud, ktry przeamywa szyki! Lud, ktry szed za swoim Panem, wchodzc w now sfer witoci i wiary! To, co widzimy dzisiaj, jest kamieniem gzymsowym na tej resztce! Ostatniej resztce! Zatracilimy poczucie biegu historii! Mylimy, e Bg istnieje jedynie dla naszych czasw, e wszystkie obietnice, wszystko, co On uczyni jest tylko dla nas! Jednak nie stanowimy penej resztki bez tych wszystkich, ktrzy przeamali szyki przed nami. Oni te nie stanowi jeszcze penej resztki, gdy czekaj a ten dom zostanie ukoczony. "(...) aby oni nie osignli celu bez nas" (Hebr. 11,40). ------------------------------- "Przeami opr na przedzie, przejd przez bram i wyjd" ------------------------------- Czy pragniesz przeama szyki, przej przez ten odstpczy system, wyj z niego i pj z Nim "poza bram"? Co si stanie, jeli Duch wity powie ci, aby oderwa si od denominacyjnej struktury, ktrej jeste czonkiem? Czy jeste gotw przeama szyki i pj za Barankiem, gdziekolwiek by ci poprowadzi? "Dlatego i Jezus, aby uwici lud wasn krwi, cierpia poza bram. Wyjdmy wic do niego poza obz, znoszc pohabienie jego. Albowiem nie mamy tu miasta trwaego, ale tego przyszego szukamy" (Hebr. 13,12-14). Czy szukasz ziemskiego krlestwa, ziemskiego Syjonu, czy te moe krlestwa niebiaskiego? "Lecz wy podeszlicie do gry Syjon i do miasta Boga ywego, do Jeruzalem niebieskiego i do niezliczonej rzeszy aniow, do uroczystego zgromadzenia i zebrania [Kocioa - anglojzyczny przekad NASB] pierworodnych, ktrzy s zapisani w niebie, i do Boga, sdziego wszystkich, i do duchw ludzi sprawiedliwych, ktrzy osignli doskonao, i do porednika nowego przymierza, Jezusa, i do krwi, ktr si kropi, a ktra przemawia lepiej ni krew Abla" (Hebr. 12,22-24). "Przeto okamy si wdzicznymi, my, ktrzy otrzymujemy [otrzymalimy - anglojzyczny przekad NASB] krlestwo niewzruszone, i oddawajmy cze Bogu tak, jak mu to mie: z nabonym szacunkiem i bojani. Albowiem Bg nasz jest ogniem trawicym" (Hebr. 12,28-29). Nawet ju teraz Pan wstrzsa wszystkim, czym tylko mona wstrzsn. Ostrzeenia Izajasza stoj tu u naszych drzwi. Bg opuszcza odstczy, wszeteczny Koci, a zostawi go w opakanym stanie, w jakim si ju teraz znajduje. "Teraz wic, obywatele jeruzalemscy i mowie judzcy, rozsdcie midzy mn i midzy moj winnic! C jeszcze naleao uczyni mojej winnicy, czego ja jej nie uczyniem? Dlaczego oczekiwaem, e wyda szlachetne grona, a ona wydaa ze owoce? Ot teraz chc wam ogosi, co uczyni z moj winnic: Rozbior jej pot, aby j spasiono, rozwal jej mur, aby j zdeptano. Zniszcz j doszcztnie: Nie bdzie przycinana ani okopywana, ale poronie cierniem i ostem, nadto naka obokom, by na ni nie spuszczay deszczu" (Iz. 5,3-6). Wierz, i to, co Bg powiedzia Micheaszowi, jest prawd. Ziemski Syjon, ten wszeteczny system, bdzie ruin zaoran jak pole - stanie si kup gruzu. Wtedy to niebiaski Syjon powstanie poza obozem! Syjon jest ludem - ludem obmytym krwi, uwiconym i oddzielonym. Ludem, ktry wzdycha i pacze nad obrzydliwociami, jakie maj miejsce w kraju. Bg nazywa ten lud NOWYM JERUZALEM - JERUZALEM Z WYSOKOCI. To wanie z tego witego Jeruzalem - witego, oddzielonego ludu wyjdzie Sowo. "I stanie si w dniach ostatecznych, e gra ze wityni Pana bdzie sta mocno jako najwysza z gr i bdzie wyniesiona ponad pagrki, a ludy tumnie bd do niej zda. I pjdzie wiele narodw, mwic: Pjdmy w pielgrzymce na gr Pana i do wityni Boga Jakuba, i bdzie nas uczy swoich drg, abymy mogli chodzi jego ciekami, gdy z Syjonu wyjdzie zakon i sowo Pana z Jeruzalemu!" (Mich. 4,1-2). Czy odczuwasz "ble porodowe" witego Syjonu? "Ten, ktry przebija si do przodu" przyby do Babilonu, aby wyprowadzi Swj lud. "Wij si z blu i jcz, crko syjoska, jak rodzca! Gdy wkrtce bdziesz musiaa wyj z miasta i zamieszkasz na polu, i pjdziesz a do Babilonu. Tam bdziesz wyratowana, tam wykupi ci Pan z rki twoich nieprzyjaci" (Mich. 4,10). ------------------------------- "Bdziesz musiaa wyj - bdziesz wyratowana z Babilonu" ------------------------------- I ju na zakoczenie - musimy przeama szyki wszetecznych systemw jedynie po to, aby pj za Barankiem, gdziekolwiek by nas poprowadzi. Nie moemy osi w obozie kogo innego. Nie moe by adnego innego obozu doktrynalnego dla tego wyzwolonego ludu, poniewa poda on za "TYM, KTRY PRZEAMUJE SZYKI" do Jego komnaty weselnej. Nie ma miejsca pord tego oddzielonego ludu na przywizanie do jakiego sawnego kaznodziei lub ewangelisty, gdy jego oczy zwrcone s jedynie na Pana. Oni s w tym wiecie, ale ju nie z tego wiata. --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. ------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------ Times Square Church Information | New Reader Information ------------------------------------------------------------------------ COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2002 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2002 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moeby publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. ------------------------------------------------------------------------ This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org ------------ Copyright (c) 2002 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie ! Stron zaktualizowano 18 listopada 2002 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studuim Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series