[Click here to go back to World Challenge Pulpit Series multilingual page] wita ziemia (Holy Ground) ------------------------------------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------------------------------------ David Wilkerson bez daty __________ O t wasno nikt si nie troszczy, nie bdzie wic sprzeciww, by j rozda. Zbudowana zostaa za pienidze Boych ludzi. Ciesz si, widzc t wasno uywan we waciwy sposb. To naprawd pobogosawio mnie, kiedy wczoraj wieczorem widziaem bezuyteczno tej wasnoci i byo to pragnieniem mojego serca. Miaem co do zrobienia, kiedy Pan przemwi do mojego serca. I nigdy tego nie aowaem. I zawsze przyznaj, e Loren Cunningham [dyrektor "Modziey z Misj" - przyp. tum.] jest jednym z Boych ludzi tego pokolenia. Rwnie ciesz si, suchajc kiedy mwi jego rodzice. Ich ycie tak samo wywaro na mnie wraenie, jak rwnie sposb w jaki yli. Oni wraz z bratem Ravenhill s wanie tymi, ktrzy reprezentuj specjalny rd starszych chrzecijan, ktry prawie wygin. Powiedziaem wszystkim moim synom i crkom, aby lepiej powicili jak najwicej czasu, aby pozna brata Ravenhilla, gdy kiedy on odejdzie, to odejdzie jeden z ostatnich. Kiedy ci ludzie odchodz, to s jednymi z ostatnich. Ale dziki Bogu, e nie ma On wzgldu na osob i wzbudza innych. Tak, On to czyni. On ma zawsze swj lud w kadym pokoleniu. Czuj bardzo mocno, e Bg stara si odej od indywidualizmu. On dziaa wspdzielnie poprzez Swoje ciao. Jeli mwi do kogo indywidualnie, to musi to by wsplne z tym, co mwi do caego ciaa. Im bardziej Go szukam, tym bardziej widz, na ile my reprezentujemy Jego ciao, kiedy by odrzucony. Chrystus by odrzucony w miejscu, gdzie stoj ja i ty. Naprawd wierz, e On prbuje pomniejszy wietno i przepych posugiwania Sowem. Wierz, e upokarza i doprowadza do ruiny wielkie religie i prbuje, abymy traktowali Boga bardziej jako cae ciao, ni indywidualnie. Dzi wieczr jestem zadowolony, czujc si jako cz tego ciaa. Jestemy czci tego wspaniaego, niewidzialnego ciaa Chrystusa na tej ziemi. Czasami kiedy patrz wok, widz ludzi mwicych: "Gdzie mona znale Koci? Gdzie mog znale Koci, ktry zaspokoi moje potrzeby?" Nawet jeeli go nie widzimy, to Koci jest tutaj. Koci jest wszdzie tam, gdzie Bg ma swoich szczeglnych ludzi obcujcych z Niebem. Sowo, ktre wam przynosz dzi wieczr jest zasiane w moim sercu od okoo dwch lat i prawdopodobnie potrzeba jeszcze okoo roku, zanim poznam jego pene objawienie, ktre Pan ma dla mnie. Myl, e nie bd gosi do was tyle samo, co chciabym si tym z wami podzieli, raczej tylko szybko czytajc. Mog to czyta. Wiele wanych przekazw byo czytanych przez Boych ludzi. Nie prbuj wam powiedzie, e jestem mem Boym, ktry wam to objawia, ale czuj, e to, co mwi jest dzi tak realne dla mnie. Chc abycie niczego nie stracili. Jeszcze nie jest to na tyle uksztatowane we mnie, abym mg mwi improwizujc. I duo przeszedem, aby odej od wywierania nacisku na ludzi moimi kazaniami. I naprawd, nie wydobywam tylko gosek z kazania, ale wydobywam je poprzez poznanie Jego, ktry jest niewidzialny, poniewa On jest yciem i On jest wiatem. Ojcze Niebieski, Ty chcesz przemwi do nas wszystkich dzi wieczorem. Panie, pomazanie nie ma nic wsplnego z tym jak gono mwi, jak szybko mwi. Pomazanie jest zwizane z moc Sowa, ktre Ty dae. Stoimy w tej mocy, przychodzimy do Ciebie Panie Jezu, poniewa chcemy zobaczy Ciebie, pozna Ciebie. Panie, to jest to poselstwo: "wita ziemia". Postaw nas na witej ziemi dzi wieczorem. Pom nam zrozumie, co znaczy by na witej ziemi i pom nam pozosta na niej. Panie, porusz nas w ten szczeglny sposb. Panie, potrzebuj Twego dotknicia i nie czuj niczego emocjonalnie, ale czuj co bardzo gboko w mym wewntrznym czowieku, w moim duchowym czowieku, poniewa Ty Panie nawoujesz tam, prbujesz by syszanym w tym wewntrznym czowieku. Pozwl nam usysze Ciebie, Panie, nie uszami, ale w wewntrznym czowieku. To moe by jedno zdanie, ktrym Duch wity jest w stanie spenetrowa nas, tak jak penetruje mnie. My usyszymy to, o Boe. Prosz, nie pozwl nam patrze na czowieka, ale patrze na Ciebie, autora i dokoczyciela naszej wiary. Dzi wieczorem mwimy o witej ziemi. Przyjmij nasz modlitw Panie Jezu. Amen. ------------------------------- wita ziemia. ------------------------------- Bg nie moe uy czowieka, dopki nie postawi go na witej ziemi. wity Bg musi mie witego czowieka na witej ziemi. wita ziemia nie jest miejscem w sensie fizycznym, jest to miejsce duchowe. Kiedy Bg nakaza Mojeszowi zdj buty, poniewa by na witej ziemi, nie mwi o kawaku dwa na cztery prawdziwej ziemi, ani nie mwi w ogle o ziemi, poniewa Krlestwo Boe nie jest z rzeczy ziemskich, ale jest rzecz duchow. On mwi o stanie duchowym tego czowieka, w jakim si on wtedy znajdowa. Bg zawezwa Mojesza z poncego krzewu i nakaza mu: "Zdejm z ng sanday swoje, bo miejsce, na ktrym stoisz, jest ziemi wit" (2 M.3,5). Miejsce byo wite, i mamy pytanie: czym jest to miejsce? Jest to stan duchowy, w ktrym Mojesz wtedy si znajdowa. Mojesz doszed do takiego miejsca we wzrocie duchowym, e Bg by w stanie do niego mwi i dotrze do niego. Nie mg on usysze tego przesania nawet chwil przedtem. Mojesz by w duchu podatny i gotowy do suchania, dojrzay na tyle, aby Bg mg si nim zajmowa. Prosz nie mylcie, e Mojesz by jedynym na witej ziemi. O ile o mnie chodzi, to wierz, i cay Izrael znajdowa si na witej ziemi, chocia by w niewoli, nie zdajc sobie z tego sprawy. Oni take byli na witej ziemi. Ani razu w swoim yciu nie wierzyem, e Bg narzuci niewol caemu narodowi, kiedy wspdziaa tylko z jednym czowiekiem. Syszaem kazanie, e Bogu zajo czterdzieci lat, aby wyksztaci Mojesza. Mj Bg nie ma wzgldu na osob, aby trzyma trzy miliony ydw w wizach niewoli przez czterdzieci lat, tylko po to, by uksztatowa jednego czowieka. Bg pracowa rwnie nad narodem izraelskim, aby postawi go take na witej ziemi. Nasz Pan w czasie tych czterdziestu lat nauki, przygotowywa zarwno Izrael jak i Mojesza. Poprzez osdzanie z mioci Bg prowadzi Izraela z powrotem do witej ziemi, aby znowu pragnli Boga Jahwe. I oni doszli do tego stanu, do tych warunkw, aby by na witej ziemi. Mojesz jest tam na grze wyzuty z wszelkich praw. Przedstawione jest to poprzez zdjcie sandaw. I Mojesz wiedzia, e kiedy zdj sanday to zrezygnowa ze swoich praw. Jozue wiedzia, e to co byo, byo przykazaniem Paskim i nie byo pyta: "Czy jeste ze mn?", "Czy jeste z nami?". To byo naprawd pytanie anioa Paskiego w jego sercu: "Jozue, ty jeste ze mn". I zawsze tak jest, kiedy yd pojmuje czym jest wita ziemia. Wyzucie si z sandaw jest rezygnacj ze swoich praw. A kiedy oni tam rezygnowali ze swoich praw, to w tym samym czasie, w dolinie, Izrael by pozbawiany swojej siy. Bg okaza si by Bogiem. Udowodni Siebie dla nich wanie w ten sposb. Kiedy mia ma bez adnych praw i lud pozbawiony wasnej siy. Bg mg udowodni Siebie jako Bg "Jestem, ktry jestem" w ten tylko wanie sposb, gdy inaczej oni nie potrzebowaliby Boga "Jestem, ktry jestem". Silny nard tego nie potrzebowa. Czowiek, ktry chodzi, goszc swoje prawa nie ma czasu, aby polega na Bogu Jahwe. ------------------------------- Czym jest wita ziemia? ------------------------------- Pozwlcie sobie poda cztery charakterystyczne stany duchowe. Jest ich o wiele wicej i Bg nakazuje mi codziennie... ale chciabym zaj si tylko trzema lub czterema dzi wieczorem. ------------------------------- 1. wita ziemia jest miejscem, gdzie cay ukryty trd jest zdemaskowany. ------------------------------- Mojesz jako jedyny w tym czasie zosta naprawd dotknity Bo rk. Prawdziwie Bg powoa czowieka. Zosta powoany w sposb nadprzyrodzony i mia pene objawienie Boga. Nikt inny w tym czasie nie mgby powiedzie kim by Bg, jak tylko Mojesz. W caej peni zostao mu dane Boe prowadzenie, jakie tylko mg zna czowiek. By pokorny, pobony, nosi brzemi czci dla Boga. Miowa Boga i bola nad grzechami ludzi. Pomimo tego wszystkiego Mojesz nie wiedzia, e jest trd w jego wasnym sercu: "Rzek Pan... do niego: W rk swoj w zanadrze. I woy rk swoj w zanadrze, a gdy j wyj, oto rka jego bya pokryta trdem i biaa jak nieg" (2 M 4,6). C za przeraenie - woy rk w zanadrze i dotkn trdu! C za pogldowa lekcja zepsucia, skaenia ludzkiego ciaa. Nie ma nic innego jak tylko choroba i mier w naszej starej naturze, w starym czowieku. Jake wic Mojesz mgby wycign trdowat rk i przynie uwolnienie? To niemoliwe! Bg nie pozwala sobie na jak magi z Mojeszem. Bg nie zabawia si trickami, sztuczkami. Jest to jedna z najpotniejszych lekcji w Jego Sowie dla chrzecijaskich pracownikw, ktrzy prbuj si czego nauczy. Mamy tutaj Boy sposb osdzania Jego ludzi: "Jeli dziaasz wedug swojego ja, zakoczysz ranic ludzi, przynoszc hab i wyrzuty na Moje dziaanie. Jeli prbujesz wykonywa Moj prac w spektakularny, cielesny sposb, to usugujesz mierci, a nie yciem. Nie mog uy tej starej natury z Egiptu. Ona nie moe by nawet przemieniona, poniewa jest trdowata i zawsze bdzie trdowata. To musi by nowy czowiek, nowy czowiek uchwycony w chwale i mocy Boga 'Jestem, ktry jestem'". Bg prbowa pokaza Mojeszowi kim on jest w ciele i nakaza mu ponownie woy trdowat rk w jego zanadrze. "I woy j ponownie w zanadrze, a gdy j wyj ze swojego zanadrza" - wyj j po raz drugi - "oto bya jak reszta ciaa" (2 M 4,7). On musia to uczyni znowu na oczach caego Izraela. Boy lud mia zobaczy na wasne oczy zarwno cudowne namaszczenie na tym czowieku, jak i moliwo uczynienia strasznego za. Oni nie mieli nakierowywa swoich oczu na Mojesza, ale na wielkiego, wspaniaego Boga "Jestem, ktry jestem". Ciekawy jestem czy by jakikolwiek mczyzna czy kobieta w Izraelu, ktrzy omielili si woy rk w swe zanadrze, aby przekona si czy nie ma trdu w ich wasnym sercu. Cae ciao zostao wystawione na pokaz tego dnia przed Izraelem - w jego caej brzydocie, ohydzie, zepsuciu, poniewa jak wiecie, wycignicie rki reprezentuje usugi takie jak: rozstpienie si morza, zstpienie ognia, cuda byy dokonywane w ten sposb. Kt jest pomidzy wami, kto omieli si wycign trdowat rk? Kto sprbuje dokonywa Boych dzie z sercem wypenionym nie wystawionym na pokaz trdem? Nawiasem mwic, ten trd zawsze tam bdzie. To jest to utajenie w starym czowieku, grzeszna natura. Bg musi to wystawi na pokaz, zanim uduchowi. Nie tylko to, e nie ma w nas adnej dobrej rzeczy, ale jest tam trd. To jest ta straszna rzecz, ktra walczy przeciwko Duchowi. To jest ta miertelna rzecz w nas, dla ktrej musimy umrze na krzyu. Jaki al musi by w Boym sercu, kiedy odrzuca tak wiele dzie wykonywanych w Jego imieniu, gdy jest w nich trd. Trd to jest ego, trd to ludzki sukces, konkurowanie, motywowanie samego siebie. To jest choroba z trdem. Trd w Boym pracowniku zadaje bl, zakaa wszystko, czego on dotyka. Mona wykreowa wspania, widowiskow prac dla Boga i ludzie mog chwali jej wielko i wznioso, ale pewnego dnia prawda wychodzi na zewntrz, poniewa jeli kto ma posiew trdu w sobie, to on rozszerzy si i doprowadzi do zniszczenia. Czym jest ten trd, modzi ludzie, jeli nie grzechem? Ukrytym, niewyjawionym, nieporzuconym grzechem! Co si dzieje, gdy kobieta czy mczyzna znajdzie si na witej ziemi? Czy nie jest prawd, e wszystkie jego zamiary zostaj wyjawione? Jego najgbsze, ukryte grzechy s wyniesione na wiato i nie moesz kama, gdy wpatrujesz si w rk pokryt trdem! Nie moesz kama! Od tego dnia, gdy widzisz rk, ktr dotkne trdu w swoim sercu, nie moesz ju duej chodzi i mwi ludziom, co zrobie dla Boga. Nie moesz duej chwali si w swojej usudze. Jeste zbyt upokorzony tym, co zostao wyjawione - tym, co znalaze w swoim ciele. Nigdy wicej nie zlekcewaysz tego potencjau za, ktry jest w tobie ukryty. Nie! Dziki Bogu za to, drugie uwicajce dotknicie! I to jest takie bliskie, e moemy mwi o drugim dziaaniu aski. W tym oczyszczajcym momencie, kiedy poprzez wiar twoje ciao jest oczyszczone - wiadomie poprzez wiar - twoja rka jest oczyszczona jeszcze raz. To samo ciao. Czym jest to wanie ciao? Jest to Jego Ciao - ciao Jezusa Chrystusa naszego Pana. Przyodzianie w Jego ciao. ------------------------------- 2. wita ziemia jest miejscem bez reputacji, dobrego imienia, sawy. ------------------------------- Mojesz straci swoj saw do zera. On by w wysokim powaaniu, by doradc na wysokim szczeblu w rzdzie. Mia dobre imi, presti i porusza si pomidzy bogatymi i wpywowymi osobami. By prawdopodobnie jednym z najbardziej znanych ludzi w tych dniach. By doradc rnych potentatw. Ale Bg nie mg uy Mojesza, dopki nie odcign go od jego dobrego imienia, jego powaania. Komu by teraz znany Mojesz? On poszed na drug stron, zosta wyciszony, straci swoje wpywy. Nie ma teraz ujcia dla swej wielkiej energii. Nikt nie zwraca teraz uwagi na jego sowa. Jaki wiatowy przywdca chciaby wsppracowa z tym samotnym pasterzem o zapachu otwartych pl? W tym samym momencie, gdy Mojesz sta si zerem, cakowicie pozbawiony swojej reputacji, kiedy nic nie pozostao z tej starej przeszoci, wywyszajcej go w Egipcie, zosta postawiony na witej ziemi! To wanie Bg mwi do niego: "Mojeszu jeste na witej ziemi, doszede do miejsca w ktrym na ciebie czekam". Teraz Bg czeka na niego w krzewie, ktry si nie spala i da mu pene objawienie samego Siebie, kiedy caa jego reputacja opucia go. Kiedy pozbdziesz si swojej reputacji i sawy, to otrzymasz objawienie. Wanie w tym finalnym momencie przeomowym, kiedy Mojesz prawdziwie nie troszczy si o swoj prac, o swoj reputacj, kiedy zrezygnowa z ostatniego skrawka swego dobrego imienia, Bg przynis wspaniae objawienie do jego serca. Wiecie, Pan Jezus sta na tej samej witej ziemi. Pismo mwi o tym w licie do Filipian 2,7: "Lecz wypar si samego siebie, przyj posta sugi..." Wypar si samego siebie - to by dobrowolny wybr. Unikanie reputacji, stanie si sug. I dziki Bogu, e Duch wity wzbudza dzisiaj innych, ktrzy s wprowadzani na t wit ziemi, nie majc reputacji. Wspaniay m Boy napisa do mnie ostatnio: "Dawidzie, m Boy, ktry prawdziwie gosi Chrystusa w kocu staje si coraz mniej znany. Jeli gosi Chrystusa w peni, to jego reputacja, dobre imi bdzie stale zmniejszao swoje znaczenie, a Chrystus bdzie wzrasta. Prawdziwi prorocy umieraj nieznani. Bg daje im uszanowanie dopiero, kiedy umr." I ja w to wierz! Rozumiem to coraz bardziej. Jeli jako usugujcy lub jako chrzecijaski pracownik zyskuj du lub szeroko rozprzestrzeniajc si saw, to czego brakuje w moim kazaniu. Moje ja jest zbyt wydatne, wystajce. Chrystus powinien by tym, ktry wzrasta, a ja powinienem traci uznanie, powinienem by coraz mniej znany w miar upywu lat, aby pod koniec podobnie jak Pawe, pozosta zamknity w wizieniu - sam tylko z Bogiem. Ostatnio napisaem do pewnego brata w Anglii, ktry by na czele Kingston Trust. Ten Boy czowiek powici swoje ycie, aby rozprowadza ksiki takich autorw jak: Darby, Stoney, C.A. Coates, Mackintosh, a take tych wspaniaych, witych angielskich pisarzy, ktrzy s ju z Panem. Ci ludzie poruszyli nasze dusze. Ich poznanie Chrystusa jest niezwyke. Wraz z bratem Ravenhillem wydajemy magazyn dla chrzecijaskich pracownikw "Oczyszczajcy Ogie", poniewa widzimy wielu modych, godnych ludzi, ktrzy nie dochodz do sedna, poniewa wikszo tego, co jest napisane przez wspczesnych pisarzy jest tylko plewami i nie ma gbi. Poszlimy wic i znalelimy tych starych, nie bdcych ju w druku autorw. Ci ludzie w Kingston Trust maj w wikszoci po siedemdziesit, ponad siedemdziesit i osiemdziesit lat. Brat Ravenhill myla, e to bdzie dobry pomys, aby przy kadym artykule zamieci fotografi i krtki rys biograficzny przy kadym z autorw. Wic okoo miesica temu napisaem do Kingston Trust, proszc o krtki rys biograficzny na temat Stoney'ego, Coatesa i innych wspaniaych Boych ludzi, jak T. Austin-Sparks. Otrzymaem trzy dni temu list od zarzdzajcego Kingston Trust i oto co pisze: "Drogi Dawidzie, ci ludzie pracowali w wikszoci jako nieznani i nieuznawani w ich czasach. Nie pozwalali wiele pisa o sobie. W konsekwencji niczego nie moemy przysa. Oni byli zainteresowani tylko chwa Jezusa Chrystusa i nie troszczyli si o dobre imi, czy te uznanie." Ci ludzie czsto nawet nie podpisywali swoich prac, zostawiali tylko inicjay. T. Austin-Sparks nie pozwala, aby jego ksiki byy drukowane w kolorze. On chcia aby obwoluty byy proste, aby mniej odcigay od zawartoci. Nie ma wic zdj! adnych broszur, o czym i jak on gosi! adnych wycinkw prasowych, adnych byszczcych fotografii, kwiatw od znanych osobistoci! Nic nie pozostao. Oni wszyscy umarli, odeszli. Nic nie pozostao, a tylko ich dziea. Nic nie pozostao oprcz ich dzie. Nic nie pozostao dla dobrego imienia i reputacji, a tylko sowo chway o Jezusie i Jego peni. To wszystko. Ci ludzie obawiali si, e kto mgby ich pochwali i Jezus mgby zosta nieco obrabowany ze Swojej chway. Nie mog nigdzie znale adnego zdjcia tych mczyzn! Nie mog znale nawet jednego paragrafu! Jednak dzisiaj przemawiaj oni goniej ni kiedykolwiek. Oni wszyscy umarli w wierze, odrzuceni przez zorganizowan religi i w wikszoci nieznani w swoich czasach. Odkrywam, e wikszo tych, ktrzy przychodz jak najgbiej do Boga, s w danym przypadku odrzuceni przez zorganizowan religi. Jestem ciekaw, jak wielu ewangelistw dzisiaj byoby podlegych do tego rodzaju zamknicia posugi, jak narzucono apostoowi Pawowi? Jednego dnia by mocno zajtym pasterzem szeroko znanych kociow. By owocnym ewangelist, nauczycielem, wstrzsa narodami. Podrowa, szkoli pracownikw, uzdrawia tumy w mocy Chrystusa. Nastpnego dnia kolejny obraz: cakowita izolacja. On jest wyeliminowany z horyzontw dziaania, osadzony w ciemnym wizieniu. Ale dziki Bogu za to wite zamknicie, z ktrego powstay listy do ciaa Chrystusowego. To nie by czas reputacji, ale by to czas objawienia. Chciabym co teraz powiedzie odnonie tego, co mam na myli. Pozwlcie mi uczciwie powiedzie w co wierz. Pewna liczba dobrze znanych usugujcych powinna uczyni, co nastpuje. Dotyczy to szczeglnie ewangelistw, wcznie z telewizyjnymi: odci si od wszystkiego na rok, y zgodnie z Bogiem, wej w czas i miejsce bez uznania i reputacji. Rozpocz umniejszanie siebie, odci wszelkiego rodzaju usugi, odczenie od wszelkiego rodzaju kamer, wyciszenie wszelkiego rozgosu, wszelkie awanse odsunite. Niech ten drogi m Boy odizoluje si od dziaalnoci publicznej, niech prosi Boga o nowe objawienie tego, kim jest Jezus Chrystus. A wtedy niech przyniesie to do Boga w nowej, oczyszczonej formie. Prosz nie klaska. Co moe straci czowiek? Mwicie: dusza i wola nie bdzie jedno. Jake czowiek mgby bardziej przypodoba si Bogu, ni poprzez zamknicie si z Nim w komorze, aby szuka nowego objawienia tego, co Chrystus prbuje wyrazi dla tego pokolenia? Bg pokaza mi do dawno temu, e jest bardziej zainteresowany, aby pozyska mnie caego, ni abym to ja pozyskiwa cay wiat dla Niego. Nawiasem mwic, Bg nie moe uy do zbawienia dusz czowieka, ktry nie uniy si. On nie moe zbawia wiata poprzez czowieka z reputacj, z dobrym imieniem. Wecie na przykad tego drogiego brata Ravenhilla, ktry jest pord was. By czas, e go znaem kiedy jego imi znane byo w domostwie. On jest cigle znany w prawdziwym ciele Chrystusa, ale w rzeczywistoci on cieszy si, e teraz jest mniej znany, ni trzydzieci, czy czterdzieci lat temu. To modlitwa mojego serca, bym im duej yj, stawa si coraz mniej znanym. Jeli w zamian mona uwielbi Chrystusa i On bdzie wzrasta, to czy nie jest to prawd, e jeli czowiek naprawd gosi Jezusa, to musi stawa si mniej znanym. Nie troszczymy si o nasz reputacj. Po trzecie, i to bdzie prawdopodobnie najtrudniejsze dla mnie, poniewa jeszcze nie jestem na tym miejscu. To mj cel. ------------------------------- 3. wita ziemia jest stanem, w ktrym jest si wolnym od materializmu. ------------------------------- Mojesz porzuci Egipt, wybierajc raczej wieczerz z Boymi ludmi, ni czerpanie przyjemnoci na grzesznym miejscu przez pewien czas. Nic bardziej nie zwizuje mocy i autorytetu Boego ma ni materializm. Prawdziwie Boy m nie moe jednoczenie nakierowa swego serca na Boga i na rzeczy tego wiata. To niemoliwe! Materializm nie jest rzecz sam w sobie - jest ubieganiem si o rzeczy. Jest to paliwo, ktre rozpala nasz podliwo. Materializm nie jest grzechem bogatych, jest to bardziej grzech tych, ktrzy maj mao, ktrzy podaj o wiele wicej. Im mniej maj, tym bardziej nieustpliwie si tego trzymaj. Zwykle mylaem, e materializm jest grzechem tych, ktrzy maj duo. Prawdziwie wierz, e jestem mniej przywizany do materializmu, ni kiedy byem dwudziestopicioletnim kaznodziej, ktry pragn i konsumowa tak duo, poniewa miaem to wszystko i zobaczyem pustk tego i pjd w drug stron. Widziaem wielu modych pracownikw, tak jak wielu z was tutaj siedzcych, ktrzy czasami chepi si swoim ubstwem, a jednak s zwiedzieni materializmem i chciwoci bardziej ni jakikolwiek milioner w Stanach Zjednoczonych. Jest to smutne, kiedy Bg odkrywa w tobie t ukryt, sekretn rzecz, t podliwo. Dzisiaj Chrystus stoi przed nami jako napomnienie, na ktre nie moemy zamkn swoich oczu i uszu. On przedstawi nam Ewangeli jako biedny czowiek, jako ten pogardzony, zhabiony, przeladowany, nie majcy gdzie skoni swojej gowy. Jezus nigdy nie znajdowa przyjemnoci w rzeczach tego wiata, w jego wasnociach, bogactwach, przyjemnociach i sukcesach. On zadowala si powszednim chlebem. Nawiasem mwic, poleci aby tylko o to si modli, o ten powszedni, codzienny chleb. Gdyby w rzeczach z tego wiata byo cokolwiek wartociowego, to On miaby w nich udzia. On odrzuci te rzeczy, gdy wiedzia, e s bez wartoci. Wiedzia, e rzeczy z tego wiata mog sta si obiektem naszych uczu, pochaniajcym nasz czas i energi. Wiedzia, jak rzeczy z tego wiata odcigaj nas od duchowych spraw i jak uciszaj dusz i wizj. To wanie dlatego Pan wzgardzi rzeczami z tego wiata. On chcia, abymy byli tak odczeni od tego wiata i jego rzeczy, abymy byli gotowi do opuszczenia go wraz z Nim w kadej chwili. Jaki to wstyd, e wolimy to fizyczne bogosawiestwo Starego Przymierza bardziej ni duchowe bogosawiestwo Nowego Testamentu! Prawie kady kaznodzieja w Ameryce, goszcy o dobrobycie zapoycza ze Starego Przymierza i nic nie wie o Nowym Przymierzu - duchowym bogosawiestwie. Nawiasem mwic, goszenie o dobrobycie - te kazania o pomylnoci i bogactwie - jest jednym z najwikszych wypacze Ewangelii Jezusa we wspczesnym wiecie. To jest wypaczenie Ewangelii Jezusa, nie dlatego, e ci, ktrzy to gosz nie s mami Boymi, ale dlatego, e byli w Betelu, ale nie byli nad potokiem Jabok. I to jest ta rnica. To jest poselstwo z Betelu. Nie moesz powrci do Betelu, aby odnale jego prawdziwe znaczenie, dopki nie przekroczysz potoku Jabok. Chrystus chce, abymy wiedzieli, e powouje Koci, ktry nie ugania si za materialnymi rzeczami. Rozumiemy ubstwo Jezusa, jako konieczne dla Jego odkupieczego dziea, a skoro my nie jestemy odkupicielami, to mylimy, e nie musimy cierpie adnych trudnoci w tym yciu. Nie wierz, aby Chrystus chcia, ebymy wszyscy yli w ten sposb, co On. Kiedy jednak depta po rzeczach tego wiata i pogardzi nimi, to prbowa nam w ten sposb powiedzie, e nie s warte, aby tak si do nich przywizywa. Dlatego te depta po nich, nie majc w nich udziau. On wynis na wiato nowy sposb ycia - chodzenie w pokorze z Bogiem, jako cudzoziemiec wobec wiata. Nawet jeli Bg zaoferowa Abrahamowi wszystkie te posiadoci, to jest tak, jakby on powiedzia: "Dzikuj Bogu", ale nie dzikowa, poniewa patrzy na miasto, ktrego budowniczym i stwrc by Bg. On by onierzem i obcym. Chocia to wszystko odziedziczy, nie chcia dotyka adnej budowli, a jedynie namiot. Widzicie, apostoowie yli tak jak Pan i umarli w warunkach ubstwa, przeladowania, w strapieniach, rozpaczy. Oni dali nam przykad cierpienia i haby, aby Boa aska moga si wzmocni. Pawe powiedzia: "A do tej chwili cierpimy gd i pragnienie, i jestemy nadzy, i policzkowani, i tuamy si... spotwarzaj nas, my bogosawimy; przeladuj nas - my znosimy... stalimy si jak miecie tego wiata, jak omieciny u wszystkich, a dotd" (1 Kor 4,11-13). Och ludzie, to co dzisiaj gosz nie wywouje nawet cienia oddwiku w tym kraju. O jake naraziby si Pawe, gdyby zasiad na naszych seminariach i konferencjach. Ten czowiek powstaby ze witym gniewem, stanby przed nami ze witym orem w swych rkach i przywidby nas z powrotem do tego poselstwa. Dlaczego tak jest, e Bg daje tyle wiatowego sukcesu i bogactwa dla najbardziej podych, bezbonych ludzi na ziemi? Bg wylewa bogactwo i saw na swoich najgorszych wrogw. Bezboni otrzymuj najwiksz porcj materializmu. Dyktatorzy s tak napenieni bogactwem, e nie wiedz, co z nim zrobi. Mona powiedzie, e Bg na tyle mao ceni te rzeczy, na ile obficie daje je bezbonym ludziom. Jeli jest to takie wartociowe, to czemu wylewa tego tak wiele na potpionych? Nasz Pan zna gupot czowieka, ktry ma poczucie bezpieczestwa w rzeczach materialnych. Wiecie, syszaem kaznodziejw, ktrzy gosz ze Starego Testamentu i mwi o naszych ojcach, patriarchach. Oni suyli Bogu. Ci przodkowie yli przez setki lat i yli w wielkim dobrobycie. Mona powiedzie - niesychanie bogaci i byli naszymi Boymi ojcami. Ale zapominaj, e to doprowadzio do gwatu i bezbonoci, ktrego zakoczeniem by potop. Widzicie, aby stan na witej ziemi, trzeba odci ten sznur, ktry wie z materializmem. Rwnie trzeba zakoczy gonienie za tymi rzeczami. Musisz spojrze na to, co Bg ci da mwic: "Dziki Ci Panie, ciesz si z tego, co mam. Mam wystarczajco duo", aby nie sta w miejscu. Aby to On sta si naszym deniem - Jezus Chrystus, a nie uganianie si za martwymi rzeczami. Aby w kocu nie mie miejsca tu na ziemi, ale powici swj czas i energi poszukiwaniu objawienia Chrystusa, a wtedy by moe bdziemy mogli piewa z naszymi ojcami: "Zabierz ten wiat cay, a daj mi Jezusa". To by najbardziej ulubiony hymn, kiedy byem modym chopcem. Widzicie, te wczorajsze luksusy stay si koniecznoci dnia dzisiejszego, a wic telefon, azienka, ciepa i zimna woda. Te rzeczy byy luksusem, kiedy byem maym chopcem, a dzisiaj s koniecznoci. Myl, e Bogu nie chodzi o to, jaki samochd prowadzisz, czy te w jakim domu mieszkasz. To nie jest to, e majc wszystkie te rzeczy mwisz, e s twoje. Tak naprawd nie s twoimi, poniewa s od Boga. To, co Bg prbuje powiedzie brzmi: "Czy twoje serce idzie za Mn? Czy naprawd postawie na Mnie?" Czy patrzysz za tymi wszystkimi rzeczami, czy te twoje serce jest przygotowane na objawienie Chrystusa, aby zobaczy tego, ktry jest niewidzialny? Boe, dopom mi, jeszcze tu nie dotarem, ale to jest mj cel. To jeden z moich najwikszych bojw, najwiksza bitwa jakiegokolwiek Amerykanina. Pozwlcie zaj si jeszcze jednym opisem witej ziemi. ------------------------------- 4. wita ziemia jest miejscem wizji. ------------------------------- Wizja jest zobaczeniem i poznaniem Jezusa Chrystusa naszego czasu - niczym innym. Jest to robienie czego, co reprezentuje prawdziwe wyraenie Jezusa Chrystusa dzisiaj. Syszaem jak mwiono o pewnym czowieku: "On ma wspania wizj. Ona ma wspania wizj." Co to znaczy? Czsto mwi si, e ten czowiek ma tak wspania wizj, e nie obawia si ponie ryzyka. On wychodzi z wiar, on jest tym, ktry buduje. Syszaem jak ostatnio mwiono na wielkiej konferencji: "Zawsze, gdy ten czowiek widzi trzy kamienie, to co buduje." Tak, to jest w porzdku, ale to nie jest wizja. Twoje chlubienie si nie jest wizj, jak rwnie twoja zdolno nie jest wizj. Jest tylko jedna wizja - to Jezus Chrystus, nic innego. Wizj jest Chrystus. Musimy doj do tego miejsca, gdzie powiemy: "Czy to, co czyni jest prawdziwym wyraeniem Jezusa w tych dniach ostatecznych?" Czy zamierzacie obej wkoo tego budynku i powiedzie: "To jest wyraenie Jezusa?" Nie, to nie jest! To jest cement i cega. Wok jest wiele krawnikw, ale to nie jest wyraenie Jezusa Chrystusa. To jest narzdzie i nic wicej. Musiaem to usysze ostatniej nocy. Wymieniono to tylko jako narzdzie - dokadnie te sowa. Jestem za to wdziczny. Loren Cunningham jest czowiekiem z wizj, nie dlatego, e ma pomysy. Jeli masz wizj, to nie otrzymujesz pomysw. Chrystus nie daje nam pomysw. On daje nam samego siebie. Loren Cunningham jest czowiekiem z wizj, poniewa widzi Tego, ktry jest niewidzialny. Jego oczy skupione s na Jezusie, to jest tam, gdzie my musimy wszyscy przyj, kiedy zobaczymy Jezusa. Kady, kto jest zrodzony z Jego wizji musi nieuchronnie by Jego prawdziwym wyraeniem. Teraz cigle patrz na wszystko, co robi i co gosz. Czy to jest naprawd to, co chc znosi zanim zobacz sd i zoy to przed Nim jako prawdziwe wyraenie Jezusa przeze mnie? To jest przeraajce modzi ludzie. Patrz na to wszystko, co robicie w "Modziey z Misj". Czy to jest naprawd prawdziwe wyraenie Jezusa Chrystusa? Powiem wam teraz co, przez co moecie przej wanie teraz. S jakie twoje plany, ktre trzeba zoy, drogi mczyzno czy kobieto. Zamkniesz si z Bogiem i zobaczysz Jezusa Chrystusa. On przyniesie ci co, aby zrodzio si to, co jest wyraeniem zamysu Jego wasnego serca. Ja nie chc robi niczego, co nie jest wyraeniem Jezusa Chrystusa w tych dniach ostatecznych. Ja chc by tym wyraeniem i usugiwa tym co jest wyraeniem peni Jezusa Chrystusa. Rozejrzyjcie si wok dzisiaj. Co widzimy? Czy to naprawd jest... Spojrzaem na niektre te plany. Chrzecijanie pofolgowuj sobie dzisiaj. To bardzo dobrane sowo: "folgowa sobie". Spojrzaem na to ze witym alem w sobie. Powiedziaem do Boga: "Czy to jest najlepsze wyraenie, ktre mona znale? Czy to naprawd reprezentuje Twoje serce, Twoje wite serce w tym umierajcym pokoleniu? Czy nie moemy zrobi niczego lepszego?" Czy to, co widzimy jest rezultatem tego, e czowiek zamkn si sam na sam z Bogiem? Czy jestemy gdzie na szczycie gry, syszc gos Boy? Czy to, co czowiek buduje jest t rzecz zasyszan z nieba? Rozmawiaem z kaznodziej jednego z najwikszych kociow w Ameryce. Jedlimy lunch. On jest moim drogim przyjacielem, mem Boym, ale przechodzi straszny wstrzs. Powiedzia: "Dawidzie, nie modliem si przez rok." Jednak wybudowa Tobie budynki, on powinien by wyraeniem Chrystusa. Myl o tych wszystkich fantazyjnych budynkach, gwnych biurach. Czy potrzebujemy budynkw? Lepiej si temu przeciwstawmy. Ja nie bd czeka, przeciwstawi si temu teraz. To dlatego od nastpnego tygodnia bior jeden rok pauzowania. Nie stan za kazalnic, dopki nie bd mia prawdziwego wyraenia, dopki nie bd wiedzia, co On mwi. Nie chc reprezentowa niczego wicej, jak tylko Niego. Chc by wyraeniem Jego serca, Jego zamiarw. Chc zobaczy Tego, ktry jest niewidzialny. Szczerze mwic, mam do i jestem znuony tym caym zym reprezentowaniem Jego natury, faszywym wyraaniem tego, kim On jest. Wy wiecie, e to nie jest Bg, kiedy patrzycie na te rzeczy. Wiecie, e niektrzy odchodz kiedy si potkn. Znacie Go poprzez sposb w jaki On mwi. Przysuchiwaem si grupie kaznodziejw rozmawiajcych o Boym bogosawiestwie. Jak to dziaa On wok, jak ludzie s zbawiani i uzdrawiani. Jeden powiedzia: "Wiesz, miaem dwadziecia pi akrw przy autostradzie, dobre dwadziecia pi akrw, i buduj koci na pi tysicy". Drugi odrzek: "A ja mam nadziej wybudowa na dziesi tysicy". To bya tylko wasno, dobra wasno. Boe dopom "Modziey z Misj", aby nie skupiali swego wzroku na wasnoci ziemskiej. Mj Boe, "Ikabot". Wasno to rzecz uboczna. Bolej nad tym i nie chc mie z tym nic wsplnego. Wol raczej uczciwie wszystko zakoczy, wyj i gosi do trzydziestu, czterdziestu, czy pidziesiciu tutaj, ktrzy s naprawd wyraeniem Chrystusa, ktrzy cakowicie oddali si Jemu i s poza tym faszywym wiatem, gdy to wszystko upada. To Babilon, to Babilon. Prosz nie klaska. Bg musi nas mie na witej ziemi. Bg nie pozwoli nikomu byszcze. Nie pozwoli ci wywysza si, powstawszy ze szmat. On przyj posta sugi. Jezus. Chcemy by wyraeniem zamysu Twego serca, w tych dniach ostatecznych. Chcemy reprezentowa to, kim jeste Panie, kim Ty naprawd jeste i to, co Ty naprawd mylisz. Boe, postaw nas na witej ziemi. Skadamy nasz mio do tego wiata, skadamy nasze wasne pragnienia, rezygnujemy z naszej reputacji. Alleluja! Rozprawimy si z trdem w naszej duszy. Patrzymy uczciwie na nasze serca i skadamy je w ofierze. Nie pozwlmy, aby cho jeden z tej konferencji opuci j, by wyj i wycign trdowat rk i aby wszystko, czego on dotknie zostao zaraone trdem i skaone. Oczyszczajcie swoje donie i swoje serca - czyste rce i czyste serca. A potem Panie, pokieruj nasze oczy na Ciebie, ktry jeste niewidzialny. Przesanie zostao przetumaczone na podstawie nagrania z kasety audio. --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. ------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------ Times Square Church Information | New Reader Information ------------------------------------------------------------------------ COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2001 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2001 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moeby publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. ------------------------------------------------------------------------ This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org ------------ Copyright (c) 2001 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie ! Stron zaktualizowano 25 listopada 2001 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studuim Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series