[Click here to go back to World Challenge Pulpit Series multilingual page] Mio, boja i posuszestwo (Love, Fear And Obedience) ------------------------------------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------------------------------------ By David Wilkerson 17 sierpnia 1992 __________ "... Dziki bojani Pana stronimy od zego" (Przyp. Sal. 16:6). "Ba si Pana - znaczy nienawidzi za..." (Przyp. Sal. 8:13). "Kto ma przykazania moje i przestrzega ich, ten mnie miuje..." (Jan 14:21). "A to jest mio, abymy postpowali wedug przykaza jego..." (2 Jana 6). Mio, boja i posuszestwo - znacz to samo, jeeli chodzi o nasze ycie z Bogiem. W przeszoci zwiastowaem na temat mioci Boej, bojani Boej i posuszestwa Bogu tak, jakby byy to trzy rne aspekty naszej relacji z Panem. Ale teraz ucz si, e te trzy s nierozczne, nie mona praktykowa jednej bez pozostaych dwch. Nie mona miowa Boga bez posiadania bojani Boej. Nie mona Go miowa nie bdc Mu posusznym. Nie mona mie prawdziwej bojani Boej, jeeli nie jeste Mu posuszny. Zadaj sobie pytanie: jaka jest twoja motywacja dla odnoszenia zwycistwa nad podliwociami, pragnieniami i grzechami? Do zdobywania witoci, pobonoci i czystoci serca? Niektrzy nauczaj, e tylko boja Boa powoduje, i wierzcy uciekaj przed podliwociami. Cytuj nastpujce fragmenty Sowa Boego: "Spustoszenie i ndza na ich drogach, a drogi pokoju nie poznali. Nie ma bojani Boej przed ich oczami" (Rzym. 3:16-18). "Bj si Pana i unikaj zego" (Przyp. Sal. 3:7). "Boja Pana jest krynic ycia, dziki niej mona unikn side mierci" (Przyp. Sal. 14:27). Sowo Boe mwi, e pierwszy koci by budowany poprzez "chodzenie w bojani Paskiej i pociech Ducha witego" (Dz. Ap. 9:31 BG). Jeremiasz mwi, e grzeszny Izrael nie naladowa Boga z caego serca, poniewa nie bali si Go: "Nie ma u ciebie bojani przede mn" (Jeremiasz 2:19). Natomiast inni kaznodzieje nauczaj, e jedyn waciw motywacj przeciwko grzechowi jest mio. Niedawno syszaem, jak pewien kaznodzieja grzmia przez radio: "Boja nie jest dla chrzecijanina - to jest udrka! Nie moesz chodzi z Bogiem, jeeli si Go boisz. Mio jest jedyn reakcj na ask, jakiej kiedykolwiek bdziesz potrzebowa. Jeeli miujesz Boga, to bdziesz mu posuszny." Ten pastor absolutnie odrzuci boja Bo, jako motywacj dla posuszestwa Panu! Sam pomys uczenia ludzi witej bojani Boej dla niego wydawa si czym odraajcym. Rzeczywicie, obecnie z kazalnic syszymy w wikszoci poselstwa o mioci. Bardzo mao syszymy o bojani Boej - prawie adnych proroczych kaza, ktre powoduj przekonanie o grzechu. Zamiast tego duchowni nauczaj: "tylko kochaj Jezusa z caego serca, a wszystko bdzie dobrze. Nie jestemy pod zakonem - jestemy powoani do wolnoci! Wszyscy upadamy, ale mio przykrywa kady grzech. Naucz si wic kocha. Kochaj Jezusa i braci, a masz zagwarantowane niebo." To brzmi dobrze - ale to nie to, co mwi Sowo Boe! Moe powiesz: "Ale czy Jezus nie powiedzia, e dwa najwiksze przykazania opieraj si na mioci, e mamy miowa Boga i bliniego?" Tak, to prawda! Ja nie mam argumentw przeciwko tym, ktrzy nauczaj, e mio powinna by nasz gwn motywacj. Moim problemem jest rnica pomidzy nowoczesn definicj mioci przedstawian przez koci, a tym, co Jezus nazywa mioci! Mio nie jest tylko emocj, czy uczuciem, ktre ywimy do Chrystusa. Nie moe ona by w peni pokazana tylko poprzez uwielbianie i kazanie. Nie moe ona rwnie by zmierzona emocjami. Wielu chrzecijan potrafi siedzie w kociele i przeywa wielkie emocje, woa do Boga i paka, a potem wyj z kocioa i by nieposusznym Bogu. Jezus powiedzia, e to nie jest mio do Niego! ------------------------------- Nie mona tego chyba przedstawi janiej: mio oznacza posuszestwo przykazaniom Pana Jezusa Chrystusa! ------------------------------- Jezus powiedzia, e jedynym rodzajem mioci, jak on przyjmuje jest posuszestwo kademu jego przykazaniu - posuszestwo jego sowu we wszystkim i zawsze! "Jeli mnie miujecie, przykaza moich przestrzega bdziecie" (Jan 14:15). "Jeli przykaza moich przestrzega bdziecie, trwa bdziecie w mioci mojej, jak i ja przestrzegaem przykaza Ojca mojego i trwam w mioci Jego" (Jan 15:10). "Na tym bowiem polega mio ku Bogu, e si przestrzega przykaza jego, a przykazania jego nie s uciliwe" (1 Jana 5:3). Chyba Chrystus nie mg tego ju janiej powiedzie: mio do Niego oznacza posuszestwo kademu Jego przykazaniu. Ale co wytwarza stae i trwae posuszestwo? Jestem przekonany, e pobone, ochotne posuszestwo wytryska z jednego rda: bojani ywego Boga! Posuszestwo zrodzone poprzez prawdziw i nabon boja Bo, jest udoskonalon mioci. Na poparcie tego proponuj nastpujce miejsca Sowa Boego: "A z tego wiemy, e go znamy, jeli przykazania jego zachowujemy. Kto mwi: znam go, a przykaza jego nie zachowuje, kamc jest i prawdy w nim nie ma. Lecz kto zachowuje Sowo jego, w tym prawdziwie dopenia si mio Boa. Po tym poznajemy, e w nim jestemy" (1 Jana 2:3-5). "Przeto okamy si wdzicznymi my, ktrzy otrzymujemy krlestwo niewzruszone i oddawajmy cze Bogu tak, jak mu to jest mie: z nabonym szacunkiem i bojani. Albowiem Bg nasz jest ogniem trawicym" (Hebr. 12:28-29). Teraz nieczsto syszymy to sowo zwiastowane z wielu kazalnic. Zamiast tego Jezus jest przedstawiany jako zdziecinniay dziadek, ktry przymyka oko na grzech! Oczywicie, On wie, e jestemy sabi i e czasami upadamy. Ale tu Sowo Boe mwi o czym innym: mwi, e posuszestwo Jego przykazaniom jest udoskonalon mioci - a boja Boa jest nasz motywacj do posuszestwa! W prosty sposb mona to powiedzie tak: Jeeli naprawd masz w sobie boja Bo, to bdziesz posuszny kademu Jego Sowu. Czynic to, bdziesz Go kocha tak, jak to jest Jemu przyjemne. Jeeli boisz si Pana i jeste mu posuszny we wszystkim, to nie bdziesz musia sprawdza swojego serca, aby si upewni, czy naprawd Go miujesz. Nie bdziesz musia prbowa mierzy swojej mioci przez pryzmat swoich ez lub braku ez. Moesz po prostu odpocz w Jego Sowie - sowie Chrystusa - e twoje posuszestwo wzgldem Niego jest mioci! Jednak po drugiej stronie monety s wszystkie drogi, co do ktrych my mylimy, e wyraamy w ten sposb mio do Jezusa. Na przykad moemy siada w Jego witej obecnoci i piewa ze zami: "Sercem kocham Jezusa...", "Ty jeste moj mioci...", "Jezu, Ty jeste moj radoci...". Ale jeeli nie jestemy posuszni Boemu Sowu w naszym codziennym yciu, to cae nasze mwienie, zwiastowanie i piewanie o tym, e kochamy Jezusa jest tylko nasz sentymentaln duszewnoci. Jest to tylko udawanie! Bg poleci nam, abymy odrzucili ten wiat, oddzielili si od zych przyjaci i ukrzyowali swoje ciao wraz z jego namitnociami i podliwociami. Czy jeste Mu posuszny w tym? Jeeli nie - jeeli stale jeste nieposuszny jego Sowu, to twoje uwielbianie jest dla Niego nie do przyjcia. Jest to jak mied brzczca, czy cymba brzmicy - haas bez znaczenia! ------------------------------- Wielu chrzecijan nie traktuje powanie Sowa Boego - nie wierz, e Bg naprawd tak myli! ------------------------------- Czy Jezus naprawd mia na myli to, co powiedzia do swoich przyjaci? Powiedzia do uczniw tak: "Nie bjcie si tych, ktrzy zabijaj ciao, a potem nie maj ju nic do zrobienia. Ale wska wam, kogo si ba macie. Bjcie si tego, ktry, gdy zabija, ma moc wrzuci do pieka. Zaiste powiadam wam, tego si bjcie" (ukasz 12:4-5). Czy Bg naprawd tak myli, kiedy powiedzia: "Jeli kto miuje wiat, nie ma w nim mioci Ojca" (1 Jana 2:15)? Albo: "Podliwo poczwszy rodzi grzech, a grzech bdc wykonany, rodzi mier" (Jakuba 1:15)? Niedawno syszaem, jak pewien kaznodzieja powiedzia: "Nie mona by posusznym wszystkim przykazaniom w Biblii. A nawet gdyby by im posuszny, to i tak by ci to nie zbawio. To byby legalizm!" Nie! Wrcz przeciwnie, mymy si starali zniszczy przykazania Chrystusa, nazywajc je zakonem! Wspaniae przykazania, ktre On nam da, byy dla naszego dobra, aby nas zbawi od samych siebie i od naszych grzechw! On nam nakaza pokut. On nakaza, abymy wierzyli w Niego i w niebiaskiego Ojca. On nam rwnie nakaza, abymy miowali naszego bliniego tak, jak siebie samego - abymy przebaczali innym, a wtedy On nam przebaczy. Jeeli jeste posuszny tylko tym przykazaniom - aby pokutowa z grzechw, wierzy, e Ojciec posa Jezusa, kocha i przebacza swojemu bliniemu - to jeste zbawiony. Chodzisz w wiatoci, poniewa j otrzymae. Kiedy Jezus mwi, e nie jestemy zbawieni z uczynkw zakonu, to mwi o czym zupenie innym. Mwi o naszych wysikach, aby "zasuy" sobie na zbawienie - tak, jak liderzy ydw starali si zasuy na zbawienie poprzez przestrzeganie zwyczajw religijnych; obmywania naczy, dokadnego obliczania dziesiciny i caej reszty 660 uczynkw ciaa. Nikt nie moe by zbawiony z uczynkw. Ale mam pytanie: Ktre z Dziesiciu Przykaza moesz zama i pj do nieba? Cudzostwo? Kamstwo? Nowy Testament mwi: "Bg bdzie sdzi cudzoonikw" (Hebr. 13:4) i "wszyscy kamcy bd wrzuceni do jeziora ognistego. To jest druga mier" (Obj. Jana 21:8). Umiowani, nie mamy prawa ama adnego z tych przykaza! Jezus powiedzia, e nie przyszed zniszczy zakonu, ale go wypeni - i e jeeli kto naucza inaczej, to naley mu przywiza do szyi kamie myski i wrzuci do morza! Podam teraz bardzo odwane stwierdzenie: Uwaam, e nie jest moliwe ustawiczne chodzenie w posuszestwie i witoci, jeeli nie masz w sercu bojani Boej. Jeeli nie masz bojani Boej, to zaczniesz wierzy, e Bg przymyka oko na grzech. Bdziesz myla, e poniewa jest twoim kochajcym Ojcem, to nigdy ci nie odrzuci - e moesz grzeszy ile chcesz i na nowo wstawa. Bdziesz si bawi z grzechem i cigle go wyznawa - i powiesz sobie: "Mog robi, co chc. Kiedy zechc, pobiegn do Jezusa i wyrwnam wszystko. On mi przebaczy w kadej chwili." Nie! Prawda, e zoczyca, ktry wisia na krzyu obok Jezusa zosta zbawiony w godzinie swojej mierci - ale w nim ju nastpia prawdziwa pokuta! Dzisiaj wielu uwaa, e bd mogli zawoa do Boga przed sam mierci - ale prawda jest taka, e bd oni wtedy zbyt zatwardzeni przez swj grzech! Moe teraz zadajesz sobie pytanie: "Jak mog zdoby t boja Bo? Jeeli boja Paska jest fundamentem posuszestwa, a posuszestwo jest udoskonalon mioci - to poka mi jak zdoby t wit boja". ------------------------------- Boja Bo zdobywa si tak samo, jak to robi Izrael: czowiek si jej uczy! ------------------------------- Pan jest gotowy nauczy swojej bojani wszystkich, ktrzy pragn: "Pjdcie synowie, suchajcie mnie, naucz was bojani Paskiej" (Psalm 34:10). Bg uczy nas swojej bojani poprzez swoje Sowo! Uy Mojesza, aby nam da dwa przykady na to, jak mamy si Go ba: 1. Mojesz przed mierci da przepis dla krlw Izraela jak maj chodzi w posuszestwie. Mojesz widzia proroczo, e nard Izraelski powoa sobie krlw wedug swoich podliwoci. Dlatego prorokowa do tych przyszych krlw: "A gdy zasidzie na swoim krlewskim tronie, niech sporzdzi sobie na zwoju odpis tego Prawa... I bdzie go mia u siebie i bdzie go czyta przez wszystkie dni swojego ycia, aby nauczy si bojani Paskiej, przestrzegania wszystkich sw tego Prawa i speniania tych wszystkich przepisw" (5Mojeszowa 17:18-19). Kady krl mia ustawicznie karmi swoj dusz Boym zapisem tego, co czyni w przeszoci dla Izraela. Mia si uczy ba Boga widzc, jak Pan Jahwe bogosawi posusznym - i jak cakowicie wygubi i przekl tych, ktrzy byli nieposuszni Jego Sowu. Umiowani, w taki sposb ja si nauczyem bojani Boej! Badaem cigle na nowo I i II Ksig Samuela, ksigi Krlewskie i Kronik - i za kadym razem Boe postpowanie byo jasne: "A krl czyni to, co byo dobre przed Panem, tak, jak jego ojciec i chodzi w bojani Boej. I Pan by z nim i bogosawi mu i dawa powodzenie i woy strach przed nim na jego wrogw...". Jednak cigle na nowo ten sam zapis biblijny mwi o innych krlach: "A krl ten czyni to, co byo ze w oczach Pana, opuci drogi Boe i chodzi wedug zamysu serca swego. I Pan odstpi od niego i by gd i ruiny i zniszczenie...". Byo to bardzo proste: Bg bogosawi tych, ktrzy czynili dobrze, a odrzuci tych, ktrzy czynili le. Bg mwi w Swoim Sowie: "Ja nigdy nie przymykaem oka na grzech i nigdy nie bd. A jeeli ty bdziesz nadal szed na kompromis i flirtowa z grzechem, to postpi z tob tak, jak postpiem z Dawidem! Ja nie mam ulubiecw. Czy wydaje ci si, e ja w jaki sposb przeocz twoje bezbone uczynki, jeeli osdziem tego, ktry by mem wedug Mojego serca?" 2. Mojesz rwnie poleci Izraelowi, aby czytali na nowo przykazania Pana kademu pokoleniu. Ludzie byli wzywani na specjalne zgromadzenie co siedem lat, aby sobie przypomnie wszystkie sprawiedliwe dziaania Boe wzgldem ich ojcw. Mojesz prorokowa im tak: "...aby usyszeli i aby nauczyli si bojani Pana, Boga waszego i pilnie speniali wszystkie sowa tego zakonu. Ich synowie za, ktrzy go jeszcze nie znaj, niech go wysuchaj i naucz si bojani Pana, Boga waszego po wszystkie dni waszego ycia na ziemi, do ktrej przeprawicie si przez Jordan, aby j obj w posiadanie" (5 Mojeszowa 31:12-13). Mojesz prorokowa: "Powstan nowe pokolenia dzieci, ktre nie wiedz nic o bojani Boej! Nie bd mieli adnej motywacji, aby by Mu posusznymi i chodzi w uwiceniu. Mowie i niewiasty Boe musz ich uczy Boych drg opisanych w Jego Sowie - jak bogosawi tych, ktrzy byli mu posuszni, a przekl tych, ktrzy byli nieposuszni!" Umiowani, Mojesz mwi o naszych czasach! Czy tak si nie dzieje teraz w naszym kraju? Przyszo nowe pokolenie modziey, ktre nie wie nic o odpowiedzialnoci i moralnoci. Posuchajcie rozmowy nastolatkw na ulicy - usyszycie najbardziej wulgarny i najbardziej brudny jzyk na ziemi! To pochodzi prosto z pieka - a nasze dzieci zostay w tym ochrzczone poprzez muzyk, filmy i telewizj! To pokolenie jest zgubione - nie wiedz nic o Bogu! Jeeli kocioy i szkoy niedzielne nie bd woay i napominay modych ludzi z powodu grzechw, to kto to zrobi? Nie zrobi tego pedagodzy! Dzieci w wieku szkolnym ucz si teraz na temat AIDS - co w praktyce oznacza, e ucz si jak zakada prezerwatywy i uprawia seks! Akurat teraz jest rozpowszechniany traktat wrd uczniw klas sidmych (13 lat) w Nowym Jorku, pod nazw "Twoje prawa". Mwi on: "Masz prawo uprawia seks z kadym, bez wzgldu na pe i kiedy tylko zechcesz". Traktat ten jest sponsorowany przez organizacje zwizane ze szko - a ich celem jest rozprowadzenie p miliona takich broszur we wszystkich szkoach w miecie! Bg mwi do kocioa: "Wasze dzieci nie bd wiedziay nic o Mnie i Mojej witoci. Wy ich musicie uczy bojani Boej - uczcie ich tego, co jest zapisane o Moim postpowaniu!" Jeeli nie chce ci si szuka w Boym Sowie, aby si dowiedzie, jak On traktuje grzech i nieposuszestwo, to po prostu zwr uwag na to, jak On osdza grzech w domu Boym przez ostatnie pi lat: Podci ca sub PTL. Cay wiat zobaczy kaznodziej ewangelii zwizanego jak zwyky przestpca z ulicy - prowadzonego do wizienia na wiele lat! Bg potrzsn swoim kocioem, pozwalajc, aby zostay ujawnione wszystkie brudne szczegy. Kiedy zobaczyem zdjcie na pierwszej stronie gazety, powiedziaem sobie: "Panie, jeeli nic z tego, co powiedziae poprzez ca histori nie wlao bojani w serce kadego kaznodziei w Ameryce, to niech przynajmniej to wydarzenie to sprawi!" Bg zburzy najchtniej ogldane programy telewizji chrzecijaskiej na ziemi! Haba i wstyd powaliy najbardziej znanego kaznodziej amerykaskiego, ktry wystpowa w telewizji wicej, ni ktokolwiek w historii. A to wszystko upado z powodu grzechu! Bg pokaza swojemu kocioowi, e czowiek moe sta za kazalnic i mwi o mioci do Jezusa - ale jeeli nie yje tym sowem, to nie kocha Chrystusa. Moe paka i baga ile tylko chce! Ja kocham obu tych ludzi - i nie stawiam si ponad nimi, czy kimkolwiek. Wiem, e jeeli nie bd chodzi w bojani Boej, to rwnie upadn! Czy jeste kim tak szczeglnym lub wanym, e Bg przeoczy twj grzech, twoj skrywan podliwo, twoje nieposuszestwo? Nie - moesz by pewny, e twj grzech znajdzie ci! Jeeli bye wiadkiem tego publicznego dziaania Boego przeciwko ukrytemu grzechowi w kociele, a pomimo tego nie nauczye si bojani Boej - to jeste zwizany poprzez swoj bezbono i zmierzasz do tego samego celu! Drogi przyjacielu, musisz chcie bojani Boej - musisz jej szuka z caego serca! Bg nie daje swojej bojani tym, ktrzy s leniwi duchowo: "Jeeli szuka jej bdziesz jak srebra i poszukiwa jej jak skarbw ukrytych, wtedy zrozumiesz boja Pana i uzyskasz poznanie Boga" (Przyp. Sal. 2:3-4). Ale otrzymanie bojani Boej jest waciwie bardzo proste: rozpoczyna si od posuszestwa Jemu w tym, co ju wiesz. Kiedy mwi o posuszestwie Bogu, to nie mam na myli uczenia si na pami wszystkich sw napisanych czerwonymi literami w Ewangeliach, aby je wszystkie spenia. Jeeli jeste po prostu wierny i posuszny temu wiatu, jakie ju masz - posuszny tym przykazaniom, ktre ju znasz - Bg ciebie poprowadzi krok po kroku do dalszego posuszestwa i do Jego witej bojani. Nie bdziesz musia wymyla jakich legalistycznych sposobw posuszestwa. Posuszestwo bdzie dla ciebie czym ukochanym i naturalnym! ------------------------------- Chc si podzieli z wami kilkoma chwalebnymi korzyciami wynikajcymi z posuszestwa! ------------------------------- Jezus obieca niewymowne bogosawiestwa dla tych, ktrzy "dopeniaj witobliwoci swojej w bojani Boej" (2 Kor. 7:1). Jest wiele takich korzyci, ale ja wymieni tylko trzy: 1. Bdziesz ubogosawiony manifestacj samego Jezusa w tobie. "Kto ma przykazania moje i przestrzega ich, ten mnie miuje; a kto mnie miuje, tego te bdzie miowa Ojciec i ja miowa go bd i objawi mu samego siebie" (Jan 14:21). Jest to jedna z najwspanialszych obietnic w Sowie Boym! Najpierw Jezus mwi: "Kto mnie miuje, tego te miowa bdzie Ojciec mj". Inaczej mwic: "Bg obdarzy ci szczegln mioci dlatego, e ty Mnie miujesz!" Wiemy, e Bg miuje wszystkich ludzi na tym wiecie. Ale Jezus mwi o czym wicej: mwi, e Ojciec ma szczegln mio w swoim sercu dla ciebie, kiedy chodzisz w posuszestwie Jego Synowi. Zaczyna ciebie kocha w szczeglny sposb! "I ja miowa go bd i objawi mu samego siebie" (Jan 14:21). Jezus mwi rwnie, e jeeli jeste Mu posuszny, to On objawi ci samego siebie! Jest to tak niesamowite, e ja tego nie mog poj. Kiedy przygotowywaem to kazanie, powiciem cay tydzie temu tematowi: "Panie, co masz na myli - jeeli bd Tobie posuszny, to Ty objawisz mi samego siebie?" Nadal nie wiem, jak On to zrobi. Ale mog przyj do Niego w modlitwie i powiedzie: "Jezu ty sprawie, e mog zaufa twojej obietnicy. Powiedziae, e nie znam jedynie historycznego Jezusa - ale, e kadego dnia mojego ycia, bez wzgldu na to jak stary bd, bdziesz si stawa dla mnie bardziej realny, a do ostatniego dnia!" I wreszcie Jezus powiedzia: "Jeli kto mnie miuje, Sowa mojego przestrzega bdzie i Ojciec mj umiuje go i do niego przyjdziemy i u niego zamieszkamy" (Jan 14:23). Wyobra to sobie: Jezus da ci osobist obietnic. Jeeli Go kochasz poprzez swoje posuszestwo Jemu, to On wemie na siebie obowizek, aby to wszystko dla ciebie speni! Pokae ci szczegln mio, jak Ojciec ma dla ciebie; objawi ci samego siebie; i On i Ojciec przyjd i zamieszkaj w tobie - biorc ciebie w cakowite posiadanie, otwierajc twoje zrozumienie tego, kim jest Bg i wypeniajc twoje ciao, dusz i ducha chwa swojej obecnoci! 2. Bdziesz ubogosawiony szczeglnym pomazaniem, aby mg sysze Jego gos. "A to namaszczenie, ktre od niego otrzymalicie, pozostaje w was i nie potrzebujecie, aby was kto uczy, lecz to namaszczenie jego poucza was o wszystkim i jest prawdziwe i nie jest kamstwem i jak was nauczyo, tak w nim trwajcie" (1 Jana 2:27). Kiedy boja Boa zaleje twoj dusz - kiedy jeste Mu posuszny i dajesz odpr diabu, uciekasz przed podliwoci i odrzucasz grzech, ktry tak atwo ci usidla - wtedy zaczynasz otrzymywa namaszczenie suchu i poznawa Jego gos. Bdziesz mia duchowy such! Nie bdziesz potrzebowa, aby jaki prorok, czy nauczyciel "przekaza ci sowo" od Boga. Bdzie ci uczy Duch Boy, ktry bdzie mieszka w tobie! Kady chrzecijanin, ktry yje w grzechu, podliwoci, cudzostwie, zazdroci lub nieposuszestwie, nie moe sysze prawdziwego gosu Boego. Waciwie nic z tego, co syszy, nie pochodzi od Boga - ale albo z ciaa albo od szatana! Znaem takich chrzecijan, wczajc w to kaznodziejw, ktrzy yli w grzechu - podliwoci, zmysowoci i byli zwizani jak nikczemn warowni. Zaczli sysze jakie delikatne gosy - pikne gosy, ktre kieroway nimi i obiecyway im dobre rzeczy. Te gosy mwiy: "Moje drogie, kochane dziecko - Bg jest z tob! Bdziesz oglda cuda, znaki i bogosawiestwa ze wszystkich stron". Ale to si nigdy nie spenia - poniewa te gosy nie byy od Boga! Byy to albo ich wasne cielesne pragnienia, albo moce ciemnoci, ktre ich oszukiway! Podliwo ma moc wic! Jezus powiedzia do ydw, ktrzy szli za nim: "Dlaczego mowy mojej nie pojmujecie? Dlatego, e nie potraficie sucha sowa mojego. Ojcem waszym jest diabe i chcecie postpowa wedug podliwoci ojca waszego" (Jan 8:43-44). Jezus mwi im: "Ja mwi jasno, ale wy nie syszycie tego, co ja mwi. Jest tak dlatego, poniewa wasze serce jest wypenione podliwoci i nie jestecie w stanie sysze prawdy!" Czy chcesz sysze Boy gos? To bd przed Nim szczery na temat twojego grzechu! Odrzu swoje podliwoci i pozwl, aby Bg mg w tobie dziaa - a wtedy zostanie zburzona ta dwikoszczelna ciana, ktra uniemoliwia ci suchanie Jego gosu. 3. Bdziesz ubogosawiony wysuchanymi modlitwami i peni radoci! "Jeli we mnie trwa bdziecie i sowa moje w was trwa bd, procie o cokolwiek bycie chcieli, stanie si wam... To wam powiedziaem, aby rado moja bya w was i aby rado wasza bya zupena" (Jan 15:7,11). Umiowani, penia radoci pochodzi z wyranego syszenia Jego gosu! Nic mi nie daje wikszej radoci ni to, kiedy wiem, e naprawd Pan do mnie mwi. Kiedy jestem posuszny i czyni to, co On mi poleci, to wchodz do miejsca osobistej spoecznoci z Nim - i On zaczyna do mnie mwi. To jest taka blisko nieba na ziemi, jaka jest tutaj moliwa! Jeeli powiesz Jezusowi: "Panie, chc chodzi w Twojej sprawiedliwoci i prawdziwie Ciebie kocha przez posuszestwo", to Bg obiecuje: "Zanim zawoaj, odpowiem im i podczas, gdy jeszcze mwi bd, ja ju ich wysucham (Izajasz 65:24). "Pan jest daleki od bezbonych, lecz wysuchuje modlitwy sprawiedliwych" (Przyp. Sal 15:29). "Ofiara bezbonych jest ohyd dla Pana, lecz modlitwa prawych podoba mu si" (Przyp. Sal. 15:8). Pro Boga, aby da w twoje serce wit boja. Zacznij chodzi w penym posuszestwie, wedug znanych ci przykaza - a bdziesz si udoskonala w mioci do Jezusa! --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. ------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------ Times Square Church Information | New Reader Information ------------------------------------------------------------------------ COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2001 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2001 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moeby publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. ------------------------------------------------------------------------ This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org ------------ Copyright (c) 2001 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie ! Stron zaktualizowano 13 marca 2001 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studuim Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series