[Click here to go back to World Challenge Pulpit Series multilingual page] Moc nienagannego ycia! (The Power of a Blameless Life!) ------------------------------------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------------------------------------ By David Wilkerson 12 lipca 1993 __________ "Wy jestecie wiadkami i Bg, jak witobliwe i sprawiedliwe, i nienaganne byo postpowanie nasze midzy wami, wierzcymi..." (1 Tes 2:10). Wzywanie Boga na wiadka swojej witoci - to naprawd potne stwierdzenie! A jednak Pawe bez wahania szczyci si przed wierzcymi w Tesalonikach: "Ja i moi wsppracownicy ylimy nienagannie przed wami i przed Bogiem. Nasze postpowanie byo prawe i czyste. Bg jest wiadkiem naszego witego zachowania - i wy rwnie jestecie wiadkami. Widzielicie, e chodzilimy w witoci i nienagannoci przez Bogiem i ludmi!" Pawe by efektywnym kaznodziej i zna sekret swojej efektywnoci w przyciganiu ludzi do Boga. Mg miao stan przed kadym miertelnikiem, kad wadz i zawiadczy: "Codziennie wity Bg kieruje na mnie swj wzrok. Zawsze postpuj tak, jakby Jego wite oczy byy zwrcone na mnie. A wy wszyscy jestecie wiadkami mojego nienagannego ycia!" Aposto pragn, aby kady wierzcy mia t sam moc w przyciganiu ludzi do Boga. I modli si w dzie i w noc, aby wszystkie Boe dzieci mogy stan przed Bogiem jako wite i nienaganne: "Aby serca wasze byy utwierdzone, bez nagany, w witobliwoci przed Bogiem i Ojcem naszym na przyjcie Pana naszego Jezusa Chrystusa, ze wszystkimi jego witymi" (3:13). Pozwlcie, e podziel si z wami opisem nienagannego ycia wedug Pawa - i tym, co taka moc wyzwala: ------------------------------- Pawe wyranie wyjania czym jest nienaganne ycie ------------------------------- Oto rodzaj zachowania wymagany wedug Pawa od witego, sprawiedliwego i nienagannego wierzcego: 1. By nienagannym to znaczy nie da si niczym zwie. "Albowiem kazanie nasze nie wywodzi si z bdu" (2:3). Nienagannym chrzecijaninem jest ten, ktrego serce nie zostao niczym oszukane! Pawe powiedzia: "Nie oszukiwaem was, goszc co innego i yjc inaczej. Moje zachowanie byo dla wszystkich oczywiste!" Ostrzega jednake Koryntian, e pojawiali si pewni ludzie uwaajcy si za apostow. Powiedzia: "Chepi si tym, e postpuj tak jak ja, nienagannie. Mwi: 'Jestem apostoem, wyznaczonym przez Boga...' Tacy bowiem s faszywymi apostoami, pracownikami zdradliwymi, ktrzy tylko przybieraj posta apostow Chrystusowych" (2 Koryntian 11:13). Pawe powiedzia: "Nie mona sfaszowa nienagannego postpowania. Moje poselstwo dociera prosto do sumie ludzkich - poniewa yj prawd, ktr gosz!" (zob. 4:2). 2. By nienagannym to znaczy nie dotyka niczego nieczystego. "... Nasze kazanie nie wywodzi si... z nieczystych pobudek" (1 Tesaloniczan 2:3). Pawe kadzie nacisk na zmysowo, podanie. Mwi: "adne nieczyste sowo nie wyszo z moich ust. Moja konwersacja bya czysta, pochodzca z czystego serca." Pawe kontrolowa swoje ciao. adna cielesna namitno nie miaa nad nim wadzy - aden duch podliwoci lub wszeteczestwa nie opanowa jego umysu. By wolnym czowiekiem! Poka mi kaznodziej - lub jakiegokolwiek wierzcego - ktry opowiada wiskie kaway, czyni seksualne insynuacje lub podliwie patrzy, a ja wam poka kogo, czyje serce nie zostao oczyszczone! Moesz siedzie w kociele mylc, i wielbisz Boga z czystego serca. Jeli jednak idziesz do pracy i z twoich ust wypywa potok nieczystej mowy - albo jeli nawet tylko suchasz nieczystych dowcipw - wtedy dajesz wiar nieczystoci! Bg mwi: "Nie pozwol na to! Jeli zamierzasz chodzi w nienagannoci przede Mn, bdziesz mia czyste uszy, czyste serce i czysty jzyk!" 3. By nienagannym to znaczy nie by podstpnym" (werset 3). Nie podstpny chrzecijanin nie jest sprytny, zrczny lub skonny do manipulacji. Nie ma adnego ukrytego grzechu ani ukrytych planw. Jest cakowicie szczery i otwarty! Jednak dzisiejszy koci peen jest manipulujcych - zarwno za kazalnic jak i w awkach! Ci ludzie pracuj, aby wypeni swoja wol - nie poprzez moc ani prowadzenie Ducha witego, lecz dziki sprytowi swoich umysw. Pawe powiedzia: "Ja nie wkrciem was podstpem w Krlestwo Boe. Nie uywaem sprytnych sw i nie graem na waszych uczuciach. Gosiem wam prost ewangeli!" Pawe nigdy nie gra w swka; nigdy nie uywa psychologii, aby wzbudzi w ludziach mio do siebie. Czy moesz sobie wyobrazi apostoa Pawa chodzcego do zborownikw, obejmujcego ich i zmuszajcego si do sztucznego umiechu, chccego by podziwianym i akceptowanym? Nigdy! Pawe powiedzia: "bylimy pord was agodni jak ywicielka, otaczajca troskliw opiek swoje dzieci" (werset 7). Kiedy jednak wkrad si grzech, zgromi go gromem z nieba! Nie pragn ani nie potrzebowa aprobaty adnego czowieka, a jednak kocha ludzi z caego serca. "Albowiem nigdy nie posugiwalimy si pochlebstwami, jak wiecie, ani te nie kierowalimy si pod jakimkolwiek pozorem chciwoci... Nie szukalimy te chway u ludzi ani u was, ani u innych" (wersety 5-6). Pawe nie szuka osobistego uznania u nikogo. Zawsze by wiadomy tego, e Bg patrzy na niego i sprawdza jego motywy. Zatem wstrzymywa si nawet od "wszelkiego rodzaju za" (5:22). y tak, jakby Jezus mia przyj w cigu godziny! Wiedzmy jednak, e istnieje wielu grzesznikw, ktrzy speniaj przedstawione tu wymogi zachowania. Bez wzgldu na to jak ze jest to pokolenie, wci istniej ludzie, ktrzy nie manipuluj i ktrych nie pociga zmysowo. Ich jzyk i moralno s czyste; nie s podstpni i nie daj si niczym zwie. Posiadaj si moraln, poniewa ich dobro powoduje dostojestwo i si charakteru. Tacy ludzie czsto wywyszani s przez innych. Jednak fakt pozostaje faktem - nie maj mocy Boej! Na przykad, bogaty modzieniec ktry przyszed do Jezusa, spenia te wymagania. Od modoci swojej postpowa waciwie. I to zjednao mu mio i szacunek Jezusa. Czego jednak brakowao. I ta jedna rzecz stanowi rnic! Pawe powiedzia: "Wszystkie dobre cechy w moim yciu - cay mj dobry charakter - opieraj si na fundamencie ze skay. To zachowuje mnie od grzechu, skaenia i zwiedzenia." Umiowani, jeli wszystkiemu co mwicie i robicie nie przywieca ten sam jeden cel, nigdy nie bdziecie nienaganni przed Bogiem i ludmi: "Aby imi Pana naszego Jezusa Chrystusa byo uwielbione (we mnie)" (2 Tesaloniczan 1:12). To jest to, co motywowao Pawa do ycia w nienagannoci: By zazdrosny o chwa i imi Jezusa! Wiedzia, e wszystko musiao by zbudowane na tym fundamencie - poniewa caa ludzka dobro jest jak splugawiona szata! To wanie wyrnia chodzenie w nienagannoci - pochaniajce pragnienie czczenia imienia Jezusa przed wszystkimi ludmi! Tacy wierzcy woleliby raczej umrze, ni powiedzie lub zrobi co, co przyniosoby Panu ujm. Nie s doskonali - wci walcz ze swoim ciaem - lecz teraz d do sprawiedliwoci Chrystusa przez wiar. Moe powiedziae ju swemu Ojcu niebieskiemu: "Panie, odkadam swj grzech - odkadam wszelk niegodziwo i zmysowo. Chc tylko chodzi w nienagannoci przed Tob. Chc podoba si Tobie i przynosi chwa Twemu imieniu." Oto trzy rzeczy, ktrych moesz si spodziewa w swoim yciu: ------------------------------- 1. Pierwsza rzecz, ktra przydarza si nienagannemu wierzcemu to to, e zyskuje przychylno Boga! ------------------------------- Oblubienic z Pieni nad Pieniami pochaniaa mio do jej ukochanego. I dlatego powiedziaa: "Jestem wic w jego oczach jako ta, ktra znalaza szczcie" (Pie nad Pieniami 8:10). I rzeczywicie, Bg obiecuje cudowne aski nienagannemu wierzcemu: "twoje serce niech przestrzega moich przykaza... Niech ci nie opuszcza aska i prawda, zawi je sobie na szyi, wypisz je na tablicy swojego serca! Wtedy znajdziesz yczliwo i uznanie w oczach Boga i ludzi" (Przypowieci 3:1-4). Bg mwi: "Jeli postanowisz chodzi przede Mn w nienagannoci, bdziesz chodzi w Mojej asce. Bdziesz Mi si podoba!" Najwiksz radoci chrzecijanina jest wiadomo, e idc przez ycie podoba si Bogu! Pan nie bdzie musia odwrci od ciebie Swojej twarzy ani uroni zy z powodu ciebie - poniewa nie przynosisz wstydu ani ujmy Jego witemu imieniu. Przeciwnie, przynosisz Mu chwa - a On jest zadowolony! To jednak nie wszystko. Boa aska zawiera w sobie moc! Pawe powiedzia: "Gdy ewangelia zwiastowana wam przez nas, dosza was nie tylko w Sowie, lecz take w mocy i w Duchu witym, i z wielk si przekonania" (1 Tesaloniczan 1:5). Jego aska sprowadza moc Ducha witego na wszystko, co mwisz i co robisz. Twoje sowa nie przemin - poniewa bd miay moc Ducha witego! (zob. 2:1). Pawe powiedzia, e sowa potwierdzone moc Ducha witego przynosz wspaniae rezultaty: "A wy stalicie si naladowcami naszymi i Pana i przyjlicie sowo w wielkim ucinieniu, z radoci Ducha witego" (werset 6). Dlaczego sowa Pawa byy tak pene mocy, tak efektywne? Poniewa, powiedzia: "stalicie si wzorem dla wszystkich wierzcych" (werset 7). To nie tylko nauczanie i modlitwa Pawa zdobyy ludzi dla Pana. Powodem byo jego wzorowe ycie! Pawe posiada czyste serce - a Bg okazywa mu przychylno moc Ducha witego! Boa aska powoduje rwnie wielkie uznanie w oczach ludzi. O Dawidzie napisano: "wiodo si Dawidowi lepiej ni wszystkim wojownikom Saula, tak i wsawio si bardzo jego imi" (1 Samuela 18:30). "Wtedy rozesza si sawa Dawida po wszystkich krajach, a Pan sprawi, e lk przed nim napawa wszystkie narody" (1 Kronik 14:17). Czowiek, ktry chroni dobre imi Jezusa yjc w witoci przed ludmi, bdzie cieszy si dobrym imieniem wrd nich - sam Bg to sprawi! Syszaem, jak niektrzy chrzecijanie mwi: "Nie obchodzi mnie moje dobre imi. Nie wane co inni o mnie myl. Nie chc by znany, nie chc by kim wanym. Nich Pan odbierze ca chwa". Moe to i brzmi pokornie - lecz wedug Pisma witego takim nie jest! Biblia mwi: "Cenniejsze jest dobre imi ni wielkie bogactwo, lepsza przychylno ni srebro i zoto" (Przypowieci 22:1). Dobra reputacja jest monet, ktr wydajemy dla Boej chway. Poprzez ni mamy wpyw na ludzi i narody. A Bg daje sprawiedliwemu dobre imi, ktrego moe uywa aby uwielbi Go jeszcze bardziej! ------------------------------- 2. Przychylno i bogosawiestwo, ktre Bg zsya na wite ycie wywouje moc, ktra wytrca z rwnowagi i zakca spokj! ------------------------------- Kiedy postanowisz chodzi w nienagannoci przed Bogiem - odrzucajc drczce ci grzechy, yjc w sposb, ktry podoba si Panu - ci, ktrzy utracili przychylno i bogosawiestwo Boe, bd si ciebie bali i gardzili tob. Letni i ulegajcy kompromisom chrzecijanie bd zupenie wytrceni z rwnowagi i odtrceni twoim zachowaniem! W 1 Ksidze Samuela widzimy ywy tego opis: "I Saul zacz ba si Dawida, gdy Pan by z nim, a od Saula odstpi... Dawidowi udawao si wszystko, co przedsiwzi, gdy Pan by z nim. Gdy za Saul widzia, e tamten ma tak wielkie powodzenie, zdj go lk przed nim" (1 Samuela 18:12-15). Nienaganne zachowanie Dawida wywoao w strach w sercu Saula! Kiedy Saul znajdowa si w pobliu Dawida, przypomina sobie chwile, kiedy cieszy si przychylnoci Boga i szacunkiem u ludzi. Jednak nieposuszestwo, zazdro, pycha i samowola kosztoway Saula utrat mocy Boej. Ograbiy go te z caego szacunku wrd ludzi. Teraz Saul sta twarz w twarz z modszym mem - mniej dowiadczonym, prawdopodobnie mniej wymownym - ktry posiada moc i prawo witoci. Mia czyste serce, by peen Ducha witego. I Saul ba si go! Zauwacie, to nie jaki bawochwalczy Kanaanita ba si Dawida. Nie - Saul by czowiekiem, ktry zna moc Ducha witego! By o gow wyszy od Dawida. By pomazacem Boym. Kiedy by potnym mem, wybracem Boga! Niestety, Saul reprezentuje dzisiejszy koci skonny do kompromisw - tych chrzecijan, ktrzy stracili pomazanie Boe. Jest typem wierzcego, ktry kiedy by peen Ducha witego, by ochrzczony, gorliwy dla Boga. Lecz nieposuszestwo, pycha i podliwo ograbiy go z wszystkiego, co kiedy mia od Boga! Dawid y po prostu czystym yciem - a Bg zsya na niego Swoj ask! "Cay za Izrael i Juda lubili, gdy Dawid na ich czele przedsibra wyprawy wojenne" (werset 16). Dawid chodzi na czele ludu jako obroca Boego witego imienia. Pamitali jego okrzyk wojenny, gdy zabi Goliata: "Ja wyszedem do ciebie w imieniu Pana Zastpw!" (17:45). Jednak Saul nie chcia by w pobliu Dawida! Pismo mwi: "Saul usun go wic od siebie" (werset 13). By tak wytrcony z rwnowagi i zazdrosny o blisko Boga, e cisn w niego wczni. Prbowa nawet uy swojej wasnej, bdcej na zej drodze crki, aby usidli Dawida. Pochaniaa go obsesja, aby zniszczy Dawida i jego dobre imi! Powiadam wam, nie ma nic groniejszego dla ulegajcego kompromisom chrzecijanina ni wite, nienaganne ycie! I czym bardziej twoje ycie bdzie zgodne z wol Bo i Jego witoci, tym bardziej bdziesz odrzucany przez upadych wierzcych. Najzagorzalsza opozycja wyjdzie spord kocioa Jezusa Chrystusa - od ludzi idcych na kompromis, ktrzy maja ukryte grzechy, z ktrych nie chc zrezygnowa! Bd ci nazywali legalist, niezrwnowaonym, dziwacznym. Bd prbowali ci zhabi, aby zniszczy twoje imi i tw nienaganno przed Bogiem. Istniej chrzecijanie, ktrzy nie ciesz si ju Bo przychylnoci. Moc Ducha nie spoczywa na nich. Ich sowa s jak pira - bez wagi, nie majce duchowego autorytetu. Nic co powiedz nie ma siy przebicia, poniewa utracili moc i obecno Jezusa. A twoje wite zachowanie zakci ich spokj i odrzuci ich! Nie musisz nic do nich mwi. Wystarczy tylko, e zobacz twoje nienaganne postpowanie, ktre bdzie dla nich jak wity palec proroka, wskazujcy na ich serce. Bd si ciebie bali, zazdrocili ci i nienawidzili ci! Moesz powiedzie: "Nie dowiadczyem takiego odrzucenia. Mj koci jest peen witych, ktrzy wysoko mnie ceni i wspieraj mnie. Czy to dlatego, e nie yj nienagannie?" Nie - prawdopodobnie jest tak dlatego, e siedzisz pord innych nienagannych wierzcych! Id jednak do swojego starego, martwego kocioa - i opowiedz im jak Jezus sta si dla ciebie realnym. Zaczekaj, a odkryj, e nie siedzisz przed telewizorem zanieczyszczajc swoj dusz... nie wdajesz si w nieczyste rozmowy... lubisz chodzi do kocioa na kade naboestwo - modlisz si, uwielbiasz Boga i nasikasz Boym Sowem. Dadz ci rk na poegnanie z ich spoecznoci! Odrzuc ci, bd tob pogardza. A kiedy odejdziesz, bd spoglda na siebie porozumiewawczo i mwi: "Ludzie, on naprawd straci rozeznanie. Co za fanatyk! Nie umie si bawi - jest zbyt ograniczony." "... ludzie was nienawidzi bd i... was wycz" (ukasza 6:22). Dlaczego? Poniewa twoje ycie przypomni im o tym, co kiedy mieli - i co teraz stracili! Pawe dowiadczy tego rodzaju odrzucenia, gdy bezkompromisowo chodzi za Bogiem. Napisa do Tymoteusza: "Odwrcili si ode mnie wszyscy, ktrzy s w Azji" (2 Tymoteusza 1:15). Bdc w wizieniu napisa do Kolosan, e mgby wymieni tylko dwch lub trzech, ktrzy byli dla niego pociech: "Oni s jedynymi ydami, ktrzy s wsppracownikami moimi dla sprawy Krlestwa Boego, oni stali si dla mnie pociech" (Kolosan 4:11). A w innym licie do Tymoteusza, napisa: "Nikogo przy mnie nie byo, wszyscy mnie opucili" (2 Tymoteusza 4:16). Pytam was - czy jestecie gotowi zapaci tak cen za Bo przychylno w swoim yciu? Jeli jednak wybierzesz ycie nienaganne, nawet bezboni bd ci szanowa. Bd wskazywa na twoje ycie i mwi: "Tak wanie powinno wyglda Chrzecijastwo". I podobnie, prawdziwie sprawiedliwi w kociele zbiegn si do ciebie. Powiedz: "Chc przebywa w pobliu ciebie. Masz w sobie co pocieszajcego i odnawiajcego. Bg jest z tob!" ------------------------------- 3. W kocu, Bg bogosawi nienagannego wierzcego moc waciwego rozeznania! ------------------------------- Od kiedy rozpoczniesz nienaganne ycie z Bogiem - yjc bez wymwek, wicie i niewinnie - Duch wity zoy na tobie to, co ja nazywam "moc waciwego rozeznania!" Nienaganne ycie Pawa przynioso mu duchowe rozeznanie, ktrego Bg pragnie dla kadego czonka Swego ciaa. W licie do Tesaloniczan Pawe zawar jedno z najpotniejszych stwierdze napisanych przez siebie: "Bo yjemy teraz, skoro wy trwacie w Panu" (1 Tesaloniczan 3:8). Czy wiesz, co Pawe mia na myli? Stwierdza: "Kiedy widz jak wzrastacie w Chrystusie, wtedy dowiadczam najwikszego bogosawiestwa, radoci, wtedy yj!" Kiedy, gdyby spytano mnie o moje duchowe rozeznanie, odpowiedziabym: "yje wtedy - dowiadczam prawdziwej radoci - kiedy chodz w zwycistwie. Kiedy wiem, e yj yciem zwycizcy, trwajc w Panu, wtedy jestem szczliwy. Ciesz si wiedzc, e nie trwam w grzechu!" Jednak Pawe nie to powiedzia. Widzicie, on ju przeszed przez to wszystko. Nie y koncentrujc si na jakim grzechu lub problemie. Wikszo dzisiejszych chrzecijan spdza cae swoje ycie koncentrujc si na swoich wasnych grzechach. Wielu zmagao si z podaniem, perwersj, wszeteczestwem lub naogiem przez cae lata! Osignli zwycistwo w prawie kadej dziedzinie swego ycia, z wyjtkiem jednej lub dwch. I s dosownie poerani przez tych kilka pozostaych! S oni duchowo chromi - bezsilni, peni winy, yjcy jak niewolnicy swoich grzechw. Ograniczyli swoje zainteresowanie do jednego pytania: "W jaki sposb mog uwolni si od tego?" Tacy chrzecijanie dowiadczaj najwikszej radoci i pokoju osigajc zwycistwo w swoim wasnym yciu. Nie maj jednak wizji dla kocioa, dla zgubionych ani odwiecznych celw Jezusa Chrystusa! Pawe powiedzia, e "nieustannie toczy za was bj w modlitwach, abycie byli doskonali i trwali we wszystkim, co jest wol Bo" (Kolosan 4:12). Nie wstawia si za sob samym ani swoimi wasnymi potrzebami. Powiedzia: "Dzie i noc zmagam si w modlitwie za was. Chc, abycie trwali we wszystkim, co jest wol Bo!" Drogi wity, cakowite zwycistwo bdzie twoim udziaem jeli naprawd tego chcesz! Bg chce, aby by ostatecznie wolny - wolny aby y dla innych, aby suy innym, pomaga innym osiga nienaganno - cieszy si prac Ducha w caym ciele Chrystusa, a nie tylko w sobie samym! Pawe wierzy, e nienaganne ycie zmienia ludzkie spojrzenie - od nieustannego patrzenia na siebie, do zauwaania potrzeb kocioa Chrystusa i wiata. Pytam was - kiedy siedzicie w kociele i widzicie kogo, komu wiadczylicie, czy potraficie si radowa poniewa widzicie zwycistwo w yciu tej osoby? Czy twoja caa rado skoncentrowana jest na tej jednaj zgubionej duszy? Na tym cierpicym starszym czowieku? Na Kubie, Chinach, Mongolii? Bg przygotowa dla nas wystarczajc ofiar Swego Syna, abymy mogli powiedzie: "Dziki asce, Bg woy w moje serce Swoj boja. Zaniechaem wszelkich swoich grzechw - jestem nienaganny przed Panem. Bg jest moim wiadkiem!" Takie co jest moliwe - dla kadego wierzcego! Pawe mg powiedzie: "Grzech wicej nade mn nie panuje. Odrzuciem kady ciar, kady otaczajcy mnie grzech. Umarem dla tego wiata i codziennie umieram dla ciaa." I dlatego nie marnowa czasu wzdychajc nad swoimi grzechami. Wszystkie byy zapomniane! Mg teraz wzdycha nad swoimi upadymi brami. I tskni za tym, aby Chrystus mg objawi si w Swoim kociele! "Bo kt jest nasz nadziej albo radoci, albo koron chway przed obliczem Pana naszego Jezusa Chrystusa w chwili jego przyjcia? Czy nie wy? Zaiste, wy jestecie chwa nasz i radoci" (wersety 19-20). Boym zamiarem nie jest, aby reszt ycia spdza walczc z jakimi perwersjami, naogami, cudzostwem lub ukrytym grzechem. Nie - On chce, aby skierowa swj wzrok na Jezusa! On chce, aby powiedzia: "Panie, chc odwrci swj wzrok od swoich wasnych potrzeb i modli si za innych - nawet jeli sam nie jestem jeszcze tam, gdzie chciabym by!" Zwycistwo nadejdzie wtedy, gdy zaczniesz dawa siebie innym - wstawiajc si za innych wierzcych i docierajc do zgubionych! ------------------------------- Nienaganne ycie jest moliwe - ale wszystko w tobie musi tego pragn! ------------------------------- Po pierwsze, musisz stan twarz w twarz z rzeczywistoci w jakiej si znajdujesz: "Jeli bd trwa w swoich grzechach, bd coraz sabszy i bezsilny. Nie bd ju wicej cieszy si Bo przychylnoci - nie bd Mu si podoba. I nigdy nie osign rozeznania, jakie On chce mi da. Skocz jak Saul - martwy wewntrz, peen nienawici i zoci. Pjd do wiecznoci, woajc, 'Bg ju wicej nie jest ze mn!' " Musisz by uczciwy przed Bogiem! Woaem do Niego: "Panie, polij Swoje Sowo! Przekonaj mnie i uzdrw mnie. Poka mi, jak odrzuci wszelkie grzechy!" A Bg posa do mnie to sowo: "Oto teraz dzie zbawienia. Nie dajemy w niczym adnego zgorszenia, aby suba nasza nie bya zniesawiona" (2 Koryntian 6:2-3). Bg mwi: "Moesz by wolnym teraz - nie musisz czeka!" Kiedy nakaza Izraelitom uwici si zanim pjd do walki, nie musieli czeka przez tydzie, miesic czy te rok, zanim stan si przed Nim czyci. Musieli zacz teraz, tego samego dnia! "Nie dajemy w niczym adnego zgorszenia, aby suba nasza nie bya zniesawiona" (werset 2). Zadam wam pytanie: Czy jeste zaangaowany w cokolwiek, co mogoby zniesawi imi Jezusa? Czy moesz powiedzie razem z Pawem: "Przy tym sam usilnie staram si o to, abym wobec Boga i ludzi mia zawsze czyste sumienie" (Dzieje Apostolskie 24:16)? Naka swemu sercu by nienagannym teraz - dzisiaj! Niech wszystko w tobie tego pragnie. Wkrtce odkryjesz Bo przychylno nad twoim yciem. Twoje sowa i czyny bd miay wpyw na innych, z moc Ducha witego. I twoje spojrzenie bdzie skierowane cakowicie na Jezusa i Jego pragnienia. To wanie jest nienaganne ycie! Alleluja! --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. ------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------ Times Square Church Information | New Reader Information ------------------------------------------------------------------------ COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2001 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2001 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moeby publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. ------------------------------------------------------------------------ This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org ------------ Copyright (c) 2001 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie ! Stron zaktualizowano 27 marca 2001 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studuim Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series