[Click here to go back to World Challenge Pulpit Seriesmultilingual page] Nie mieczem czowieka! (Not By the Sword of Man!) ------------------------------------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------------------------------------ By David Wilkerson 11 sierpnia 1997 __________ Nowe Przymierze Boga z nami moe zosta podsumowane w jednym, penym mocy stwierdzeniu: Bg nieodwoalnie przyrzek wyzwoli swj lud spod panowania grzechu poprzez moc Ducha witego! Nowe Przymierze rozprawia si ostatecznie z wszelkimi aosnymi wysikami przypodobania si Bogu ciaem. Jest ono kocem wszystkich naszych wysikw zapanowania nad grzechem nasz determinacj, siami, rozumowaniem czy jakimkolwiek innym dziaaniem naszego ciaa. Krtko mwic, Nowe Przymierze Boe uwalnia nas od tego ciaru i przenosi go w caoci na Boga. Poprzez to przymierze Pan mwi: "Ju nie bd was Prosi bycie ofiarowali mi pobone serce. Zamiast tego usun z waszego ciaa serce kamienne i dam wam serce nowe - to ktre bdzie mnie pragn. I sprawi, e zarwno zapragniecie jak i wypenia bdziecie moj wol moc mojego Ducha!" W prostych sowach, Nowe Przymierze jest kocem czowieczego "dam sobie sam rad". Tak wanie mwimy: "mog osign wszystko o wasnych siach". Jeli tylko powic wicej czasu na modlitw i studiowanie Pisma - jeli tylko przeanalizuj swoje problemy - bd w stanie zmieni moje ycie." Nowe Przymierze Boga rozprawia si definitywnie z naszym starym "dam sobie sam rad" i tworzy w nas "nowego czowieka", ktry mwi "nie mog nic osign o wasnych siach. Nie mam mocy uczyni jakiejkolwiek zmiany na lepsze w moim yciu ale mog wszystko w mocy Ducha witego!" I to jest wanie sekret zwyciskiego ycia w Dniach Ostatecznych i jedna z najwaniejszych rzeczy, ktrych nauczyem si podczas studiowania Nowego Testamentu. W obliczu przybliajcego si powrotu Chrystusa Szatan zamierza uwolni demoniczne siy jakich wiat jeszcze nie widzia. Widzimy, e wszystko to dzieje si ju w Kociele. Szatan przesczy Boy dom zawoalowanymi kamstwami, faszywymi doktrynami i demonicznymi naukami a niewiadomi niczego Chrzecijanie chon to wszystko. Wanie teraz cae mnstwo zwiedze i herezji przetacza si przez kocioy. Pytam ci - jak wierzcy mog si osta w takich czasach? Pan odpowiada nam obietnic wzicia na siebie tego problemu. On zapewnia nas: "Nie bj si. Ja si tym zajm. Wzmocni ci przeciwko kademu szturmowi nieprzyjaciela i uczyni to poprzez moje Nowe Przymierze z Tob!" Skoro tylko rozpoczem studiowanie Nowego Testamentu, od razu ujrzaem wspaniae prawdy przezierajce przez starotestamentowe dziaania Boga wobec Izraela. Pawe mwi: "A to wszystko na tamtych przyszo dla przykadu i jest napisane ku przestrodze dla nas, ktrzy znalelimy si u kresu wiekw" (I Koryntian 10:11). Poczuem, e Bg pyta mnie: "Dawidzie, czy chcesz otrzyma klucze do zwycistwa? Czy chcesz pozna jak pokona grzech, ciao i diaba? Czy chcesz wiedzie jak walczy z nieprzyjacielem? Jeli tak to spjrz w Stary Testament a dowiesz si tego wszystkiego z przykadw, ktre tam znajdziesz. Zapisaem je tam wszystkie dla ciebie aby mg uczy si witoci!" ------------------------------- Pierwsz lekcj, ktrej uczymy si ze Starego Testamentu jest po prostu to, jak bezpieczne jest Boe dziecko kiedy ufa ono Krwi! ------------------------------- W noc Paschy, kiedy Anio mierci przeszed przez Egipt aden Izraelita nie znalaz si w obliczu utraty ycia. Kady mczyzna, kobieta i dziecko Boego ludu pozostao bezpieczne pod oson krwi, ktr pokropione zostay drzwi jego domu. Ten obraz bezpieczestwa w Starym Testamencie reprezentuje chronic dzi Boe dzieci moc Krwi Chrystusa. Jako Chrzecijanie musimy wierzy i ufa Bogu majc drzwi swojego serca pokropione Krwi Chrystusa. Zaufanie, ktre Izraelczycy pooyli w krwi zabitego baranka zaowocowao wieloma rzeczami w ich yciu. Ochronio ich ono nie tylko przed anioem mierci ale rwnie wyprowadzio z Egiptu i wyzwolio z niewoli faraona. Jednake byli te inni wrogowie, spod panowania ktrych Izrael rwnie potrzebowa wyzwolenia. Podobnie dzi, nasze zaufanie zoone w krwi Chrystusa jest czym znacznie wicej anieli tylko zdobyciem Zbawienia na wieczno. Zawiera w sobie te oparcie si na mocy Boga dla oswobodzenia z kadej fortecy nieprzyjaciela. Prosz, nie zrozum mnie le. Jeli jeste zbawiony - yjcy pod oson krwi Chrystusa i zabezpieczony wiar w Jego dzieo na Krzyu dla ciebie - to jest to wspaniae. Ale co z toczc si w tobie bitw z moc grzechu? Co z drczcymi ci naogami? Co z ryczcym lwem, ktry patrzy by ci pore? Jak moc masz by walczy z wrogami twojej duszy? Faktem jednak jest, e jeli nawet zostalimy zbawieni i zapiecztowani krwi Chrystusa to nadal trwamy w wirze walki z przemonymi zwierzchnociami, szataskimi mocami i demonicznymi warowniami. Mamy gosi, e moc jest dla nas dostpna poprzez Nowe Przymierze. Moc jednake przychodzi tylko przez wiar. ------------------------------- Izajasz przekaza potne przesanie zapiecztowanym krwi dzieciom Izraela. ------------------------------- Prorok Izajasz ostrzega Izrael, e nie byo dla niego adnej moliwoci zwycistwa jeli bdzie prbowa pokona wroga swoimi wasnymi siami. Rozdzia 31 Izajasza przedstawia nam doskonay obraz bezuytecznoci prb wytaczania wrogowi bitwy opierajc si tylko na naszych ludzkich moliwociach. Wierz, e rozdzia ten jest typem i cieniem nieefektywnoci naszych wysikw pokonania dz, przyzwyczaje i zapanowania nad grzechem w oparciu na ludzkich doktrynach i moliwociach. W czasie kiedy Izajasz pisa to ostrzeenie, krl Sancheryb na czele asyryjskiej armii maszerowa ju przez Jude. Zdoby on wikszo miast i planowa oblenie Jerozolimy. W jzyku hebrajskim Sancheryb (Senak'erib) znaczy "zwyciski" a Asyria "wzmagajcy si grzech". Poczone, te dwa sowa daj nam obraz wroga odnoszcego wielkie sukcesy nad Boymi ludmi. Zaprawd, Asyria reprezentuje kadego grzesznego, demonicznego, penego dz ducha, ktry wystpuje przeciwko nam. Sancheryb sam jest diabem, przekonanym, e pokona nas i doprowadzi do rozpaczy. Wierz, e Bg pragnie pokaza nam przez pryzmat tego rozdziau jak diabe i jego demoniczne hordy zalewaj koci morzem pokusze z coraz wiksz intensywnoci i odnoszc coraz wiksze sukcesy! Rozdzia ten mwi te o tym jak grzech rozpanoszy si w dniach ostatecznych. Pismo mwi, e ludzie bd stawa si coraz gorsi a Koci zasypany zostanie szataskimi doktrynami. Wierz, e jestemy tego wiadkami ju teraz. Hordy Szatana przenikny wszystkie media i kad technologi zalewajc nasz kultur zmysowoci, nagoci i perwersjami wszelkiego rodzaju. Tak jak przepowiedzia w. Jan, Szatan wyrzuci "z paszczy swojej za niewiast strumie wody, aby j strumie porwa." (Obj 12:15). Hiskiasz by krlem Izraela w czasie kiedy nadszed Sancheryb i Asyryjczycy. Spojrza na olbrzymi armi otaczajc miasto a jego stare "dam sobie rad" doszo do gosu. Krl myla sobie, e przy odrobinie zastanowienia, czasu i pomocy z zewntrz Izraelici mogli wyj cao z tej strasznej sytuacji. Powiedzia sobie "stoimy w obliczu przeraajcej sytuacji. Asyria jest potnym wrogiem ale myl, e wszystko czego potrzebujemy to co nieco pomocy militarnej. Prawdopodobnie moemy powstrzyma jej armi wystarczajco dugo pki nie znajdziemy kogo, kto nam pomoe." Tak wic Hiskiasz wysa swoich ambasadorw do Egiptu, wyposaajc j w dary ze srebra i zota, z misj dyplomatyczn prbujc naj jego armi. udzi si, e z egipskimi komi, rydwanami i piechot Izrael mg odeprze atak Asyryjczykw. Moesz pomyle, e Izrael po prostu potrzebowa wiary w takiej sytuacji lecz Bg nazwa ich dziaania otwart rebeli! Izajasz pisze: "Biada tym, ktrzy zstpuj do Egiptu po pomoc, polegaj na koniach i ufno pokadaj w wozach wojennych, e liczne, i w jedcach, e bardzo silni, lecz nie patrz na witego Izraelskiego i nie szukaj Pana" (Iza 31:1). Bg mwi "Wiesz, e jestem twoj jedyn nadziej na zwycistwo lecz ty nie chcesz do mnie powrci!" Izrael reprezentuje tutaj wierzcego, ktry swoje nadzieje pokada w ciele. Izajasz pisze: "Przecie Egipcjanie to ludzie, a nie Bg; konie to ich ciao, a nie duch" (werset 3). W skrcie prorok mwi tu: "Mylicie, e jestecie w stanie wybawi siebie od tego wroga swoimi wasnymi siami." Mylisz, e zwycistwo ley w twojej wasnej sile, intelekcie i zdolnociach. Pokadasz swoje nadzieje w marnym ciele! Powr teraz do Pana. On jest twoj jedyn nadziej na wybawienie! ------------------------------- Dzisiejszy Koci ma swoj wasn wersj egipskich rydwanw! ------------------------------- Podobnie jak Izrael, wielu Chrzecijan dzisiaj zwraca si z ochot do uczynionych rk czowieka rzeczy aby osign zwycistwo nad ciaem. Bezprecedensowym przykadem jest wielka ilo ksiek typu "zrb to sam" czy te "pom sobie sam" na pkach chrzecijaskich ksigarni. Dosownie tysice ksiek obiecuje nam skuteczne sposoby udoskonalenia naszego ciaa, zaspokojenia naszego ciaa, ujarzmienia naszego ciaa. Zaprawd, gdziekolwiek si zwrcimy oferowane s nam cielesne sposoby zaspokojenia wszystkich naszych potrzeb. Kocioy udz nas namaszczonymi konferencjami przebudzeniowymi gdzie wszystkie nasze duchowe potrzeby mog zosta zaspokojone poprzez modlitw albo dotyk. Ewangelici oferuj nam natychmiastowe uwolnienie, natychmiastowe uzdrowienie natychmiastow odpowied Boga. Prawd jednak jest, e Bg da wwczas Izraelowi moliwo wyboru pomidzy Nim a ciaem. Pan powiedzia: "Ruszaj i dowiadcz swojego wasnego wyboru. Signij gboko do swojego wntrza i wyt wszystkie swoje siy i zdolnoci. Badaj swoje ksigi, planuj swoje strategie, rb wszystko, co tylko przyjdzie ci do gowy ale zawsze opiera si bdziesz na swoim ciele! Nic, czegokolwiek nie sprbujesz, nie pomoe ci. aden z twoich wysikw nie przyniesie ci choby jednego momentu zwycistwa!" Marshall Applewhite, przywdca "Niebiaskiej Bramy" - kultu, ktrego czonkowie popenili masowe samobjstwo w roku 1997, spodziewa si zabrania statkiem kosmicznym do "wyszego poziomu" egzystencji. Jak ktokolwiek mg uwierzy w tak bzdur? Wierz, e gdzie poza tym wszystkim tkwia ukryta bardzo tragiczna przyczyna. Ten czowiek by synem prezbiteriaskiego duchownego. Jako dorosy udziela si bardzo w pracy swojego kocioa prowadzc chr. Oeni si, mia dwoje dzieci i by uwaany za wspaniaego ma i ojca przez wszystkich, ktrzy go znali. Applewhite mia jednak problem, ktry nie mg by zignorowany - silne skonnoci homoseksualne. y z dotkliwym poczuciem winy, strachu i potpienia. Szuka pomocy lekarzy i psychiatrw mwic, e jego skonnoci byy "besti", ktra miaa pen kontrol nad nim. Raz zgosi si nawet do szpitala w nadziei "wyleczenia". Ten czowiek wykorzysta wszystkie rodki by zapanowa nad swoim zboczeniem ale nic nie przynioso mu uwolnienia. Lata pniej Applewhite opuci swoj rodzin i zaoy grup pod nazw "Zwycizcy". Grupa ta gosia absytencj seksualn, Applewhite mia nadziej, e taki styl ycia wreszcie go wyzwoli ale tak si nigdy nie stao. Pewna agencja prasowa ogosia, e prawdopodobnie podda si on kastracji aby "eksmitowa" swojego demona. Spord trzydziestu omiu ludzi, ktrzy zginli w Niebiaskiej Bramie, jedna trzecia poddaa si kastracji w rozpaczliwym prbie uwolnienia si spod wadzy "grzechu". Moemy czu odraz do sekciarskich praktyk Applewhite'a i zbiorowego samobjstwa, ktremu przewodzi. Jednake, cho smutno jest to przyzna, rzesze Chrzecijan rwnie walcz i przegrywaj dzi z przyzwyczajeniami i dzami ktre w peni kontroluj ich ycie. Grzech pokona wielu w Kociele, nawet nad tymi, ktrzy pakali i bagali o wyzwolenie. Ich krzyk jest gony i zrozumiay: "Ndzny ja czowiek! Kt mnie wybawi z tego ciaa mierci?" (Rzym 7:24), "czego nienawidz, to czyni" (werset 15). Im wicej studiuj Boe Sowo tym bardziej staje si to dla mnie jasne, e wszyscy walczcy o uwolnienie spod jarzma grzechu s skazani na porak. I Bg pozwoli nam przej przez wyymaczk raz za razem dopki nie uwierzymy, e musimy umrze dla wszystkich wysikw naszego ciaa. Kiedy Izraelici prbowali pokona nieprzyjaciela ludzkimi siami, Bg bezzwocznie potpi ich wysiki: "potknie si obroca i upadnie broniony, i wszyscy razem zgin" (Iza 31:3). Boe Sowo mwi nam w bardzo prostym jzyku, e zwycistwo zaley wycznie od Boga. Tylko On ma moc wybawi nas od naszych nieprzyjaci. Moesz sobie mie pobon wol, nieskaony brudem tego wiata umys i odebra solidne i moralne wychowanie. Moesz sobie nawet by najbardziej prawym czowiekiem chodzcym po tej ziemi, lecz adna z tych rzeczy nie bdzie wystarczajco efektywn broni kiedy przyjdzie ci walczy z mocami pieka. Biblia mwi, e wszystkie twoje ludzkie talenty, umiejtnoci czy moliwoci nie zdadz si na nic, kiedy staniesz oko w oko z diabem. Zawsze upadniesz, kiedy bdziesz sam prbowa go pokona! ------------------------------- Izajasz powiedzia jasno - nasi wrogowie nigdy nie zostan pokonani mieczem czowieka! ------------------------------- Jeli jeste w wirze walki, musisz pozna sowo, ktre Bg wypowiedzia przez proroka Zachariasza: "Nie dziki mocy ani dziki sile, lecz dziki mojemu Duchowi to si stanie - mwi Pan" (Zach 4:6). Twoje zwycistwo nigdy nie przyjdzie poprzez miecz czowieka - nawet poprzez twj wasny miecz! Izajasz pisze: "I padnie Asyria od miecza, lecz nie miecza ludzkiego, i nie miecz czowieczy j pore. I bd ucieka przed mieczem a modociani jej wojownicy pjd do robt paszczynianych" (Iza 31:8). Prorok mwi, e to wanie miecz pokona Asyryjczykw ale czyj to bdzie miecz jeli nie Izraela. W Ksidze Objawienia Aposto Jan wspomina wity miecz Pana: "A z ust jego wychodzi ostry miecz, ktrym mia pobi narody" (Obj 19:15). Jan mwi tu o Chrystusie: "Przeszywajcy, zwyciski miecz wyjdzie z ust naszego Pana!" Poprzez skojarzenie tego miecza z ustami Chrystusa Jan mwi, e nasz zwycisk broni w bitwie przeciw wszystkim naszym wrogom bdzie gos Pana. Zaprawd, to jest wanie obraz, ktrym Izajasz opisuje jak Bg pokona Asyryjczykw: "Bo gosem Pana przerazi si Asyria, gdy On rzg uderzy" (Iza 30:31). Izajasz mwi: "Twj Pan obiecuje walczy za ciebie. On da pozna swj gos a on sprawi, e wszyscy twoi wrogowie rozpierzchn si!" "I odezwie si Pan swoim potnym gosem, i ukae ciosy swojego ramienia w zapalczywoci gniewu i w pomieniu poerajcego ognia, wrd burzy i ulewy, i cikiego gradu" (werset 30). Izajasz nastpnie posuguje si obrazem ptakw aby przedstawi Bo, opiekucz moc ktr On roztacza nad swoimi ludmi: "Obroni Pan zastpw Jeruzalem, tak jak ptaki latajce nad gniazdem, ochroni i wyratuje, zachowa i wybawi" (Iza 31:5). Dosowne znaczenie tego wersetu jest nastpujce: "Tak jak kwoki trzepocz swoimi skrzydami nad swoimi piskltami, tak Jahwe, Pan zastpw rozpostrze swoje skrzyda nad Jeruzalem." Bg mwi do Izraela: "Jeli chcesz zachowa swe ycie z pogromu, ukryj si pod moimi skrzydami. Ja ci ochroni osaniajc ci tak jak kwoka osania swoje kurczta. Nie musisz ju y w strachu przed swoimi wrogami." Pozwl, e ci zapytam: czy toczysz teraz wielk bitw? Czy stoisz przed wrogiem, ktry jest dla ciebie zbyt potny? Jeli tak to jak spodziewasz si pozosta czysty, wierny Bogu, podobny do Chrystusa podczas gdy inni wok ciebie upadaj? Jak zwyciysz nad swoimi dzami i pokusami kiedy Szatan przyjdzie do ciebie jak ryczcy lew? Bg prosi ci tylko o jedno - aby odoy swj miecz dla swojego wasnego dobra. On pragnie by dojrza do tego, by mc powiedzie: "Panie, wiem, e straciem ju kontrol nad t bitw. Upadem tak wiele razy. Teraz przychodz do Ciebie w dziecicej wierze. Pom mi, Boe. Uchro mnie Panie przed klsk. Wybaw mnie z rk moich nieprzyjaci." ------------------------------- Bg pozwoli Izraelowi dziaa wedug jego wasnych sposobw i ten upad. ------------------------------- Egipt nigdy nie odpowiedzia na prob Izraela o pomoc. Niegdy potna nacja staa si zaman trzcin. Tymczasem Sancheryb i asyryjska armia otoczya Jeruzalem i wtedy wanie Hiskiasz zadecydowa: "Nie bdziemy si ju opiera na mocy ciaa tym razem. Zrobimy to Boemu!" Krl niezwocznie ukorzy si i szuka Boga w modlitwie: "A gdy to usysza krl Hiskiasz, rozdar swoje szaty i oblkszy si w wr, wszed do przybytku Pana" (Iza 37:1). Hiskiasz wyzna: "Panie, wiem, e nie mam nic, co mgbym Ci ofiarowa oprcz mojej wiary. Nie jestem w stanie pokona Sancheryba. Nie mog pokada nadziei w moich wasnych siach. Wszystko to przyszo na mnie od Ciebie, Panie. Co wic powinnimy teraz zrobi? Jestemy otoczeni przez wroga. Prosz, pokieruj nami!" Hiskiasz wiedzia, e Izajasz mg mie sowo od Pana. Tym razem wic, wysa swoich posacw do proroka. Ci ludzie powiedzieli Izajaszowi: "dzieci s bliskie narodzenia, a nie ma siy, aby je porodzi" (werset 3). Innymi sowy: "Tym razem chcemy zrobi wszystko na Boy sposb. Musisz jednak wiedzie, e jestemy absolutnie sabi. Nasze siy obronne s uszczuplone i pozbawione jakiejkolwiek siy. Co powinnimy zrobi?" I Izajasz mia Boe sowo dla nich. Prorok powiedzia: "Nie bj si tych sw, ktre syszae, a ktrymi mnie lyli pachocy krla asyryjskiego! Oto natchn go takim duchem, e gdy usyszy pewn wie, wrci do swojej ziemi, a ja sprawi, e padnie od miecza we wasnej ziemi" (wersety 6-7). Bg mwi: "Twj wrg jest teraz moim wrogiem poniewa oddae mi bitw! Jeli ktokolwiek mwi przeciw tobie, rani ci lub ci zniewaa bd to traktowa jako atak przeciwko mnie i zajm si tym wrogiem, bez wzgldu na to, czy bdzie to wrg ludzki czy demoniczny!" "... Nie wkroczy on do tego miasta ani nie wypuci tam strzay, ani nie wystpi przeciwko niemu z tarcz" (werset 33). Bg mwi: "Inni mog pada jak muchy wok ciebie ale to nic nie znaczy. Ty zaware przymierze ze mn a ja przyrzekem ci walczy za ciebie przeciw kademu wrogowi, ktry na ciebie nastaje" Myl, e Bg musi mie niesamowite poczucie humoru poniewa wysa zaledwie jednego anioa aby przegna asyryjsk armi. Pismo mwi: "I wyszed Anio Pana, i pozbawi ycia w obozie asyryjskim sto osiemdziesit pi tysicy mw. Oto nastpnego dnia rano wszyscy byli nieywi, same trupy" (werset 36). Jaki zdumiewajcy to musia by widok. Tego ranka Asyryjczycy obudzili si by znale 185.000 swoich towarzyszy zabitych. I to bez adnego znaku na ich ciaach! A stao si tak poniewa wystarczyo by Izrael ukorzy si i szuka Boga! Biblia mwi, e Asyryjczycy szybko wycofali si z Judei: "Tote Sancheryb, krl asyryjski, zwin obz i wyruszywszy wrci do swojej ziemi" (werset 37). Bg zatroszczy si nie tylko o to by rozproszy wroga ale rwnie aby go zniszczy. Pismo mwi, e wkrtce po tym wydarzeniu Sancheryb zosta zabity przez swoich dwch synw kiedy oddawa cze swojemu bogu w jego wityni (zobacz werset 38). Jake wspaniay obraz swojej mocy Bg da nam aby uwolni nas od naszych wrogw w naszym ciele. Wrg moe strzela do nas ognistymi strzaami ale one nas nie dosign. Szatan, wraz ze swoj wielk armi dz i pokus moe nas atakowa z wielkim rumorem ale w kocu odwrci si i pierzchnie precz. Bg owiadczy: "Obroni kade swoje dziecko, ktre wierzy we mnie na tyle by potrafio odoy swj miecz!" Drogi wity, Pan napomina ci: "Uchwy si mnie ze wszystkich si pord twojej bitwy. Twoje zwycistwo jest spraw wiary w moj moc i ch wyzwolenia ci. Kiedy wrg przytoczy ci swoj potg, przyjd do mnie i wylej swoj dusz przede mn. Szukaj mnie z caego swojego serca a ja bd walczy za ciebie. Ochroni ci poniewa yjesz w przymierzu ze mn. Twoj czci jest jedynie ukorzenie si, prawdziwa wiara obietnicom, ktre daem ci poprzez przymierze i szukanie mojego Oblicza. Otrzymasz wtedy moje sowo, ktre ci poprowadzi i ujrzysz jak wszyscy twoi wrogowie bd pierzcha przed nami. Twoim jedynym sposobem na kompletne zwycistwo jest zaufanie Mi w chwilach trwogi." Tego wroga nigdy nie pokonamy o wasnych siach. Bitwa zawsze naley do Pana. Wiara i tylko wiara - wiara w Boe obietnice uchronienia ci przed upadkiem, zaszczepienia w twoim sercu woli czynienia dobra - jest to jedyna droga do chwalebnego zwycistwa. --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. ------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------ Times Square Church Information | New Reader Information ------------------------------------------------------------------------ COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2001 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2001 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moeby publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. ------------------------------------------------------------------------ This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org ------------ Copyright (c) 2001 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie ! Stron zaktualizowano 27 lutego 2001 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studuim Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series