[Click here to go back to World Challenge Pulpit Series multilingual page] Czowiek, ktry min si z Chrystusem! (The Man Who Missed Christ!) ------------------------------------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------------------------------------ By David Wilkerson (bez daty) __________ Chc wam pokaza najtragiczniejszego czowieka w historii. Nie jest to Judasz; nie jest to Herod; nie jest to nawet kto nienawidzcy Boga. By synem Dawida, krlem w Jerozolimie oraz przykadem najsmutniejszego, najbardziej wzruszajcego czowieka na ziemi. Suchajcie, prosz, kiedy bd wam mwi, jak ten starotestamentowy krl, cae wieki przed Betlejem i Golgot, min si z Chrystusem. Jak mona min si z Chrystusem cae wieki przed Jego narodzinami? Chrystus objawiany jest w caym Starym Testamencie. Waciwie to jest to podstawowa przyczyna, dla ktrej Stary Testament zosta nam dany - wskazuje nam na Chrystusa. Na drodze do Emaus Chrystus objawi dwm ze Swoich uczniw prawd o Sobie, zawart w Starym Testamencie: "I poczwszy od Mojesza poprzez wszystkich prorokw wykada im, co o nim byo napisane we wszystkich Pismach" (ukasza 24:27). Chrystus stwierdzi swoimi wasnymi ustami, e mona byo Go znale od Mojesza poprzez prorokw. Dzieci Izraela "wszyscy ten sam pokarm duchowy jedli, i wszyscy ten sam napj duchowy pili; pili bowiem z duchowej skay, ktra im towarzyszya, a ska t by Chrystus" (1 Koryntian 10:3,4). Chrystus, Skaa, by na pustyni. On towarzyszy im, a oni jedli i pili Jego duchowy pokarm. Salomon rwnie pi duchowy napj Chrystusa i jad Jego duchowy pokarm. Na jaki czas krl ten wprowadzi Miego do swoich komnat i radowa si Jego mioci. Salomon by w winiarni Pana. Siada pod Jego godem mioci. Posiada wielk mdro, a w swoim duchu dotyka Ry Saronu i widzia lili dolin. Siada w Jego cieniu z wielk rozkosz. Czu rk Chrystusa pod swoj gow, a Jego prawica obejmowaa go. Dwik Jego imienia by dla niego najwiksz rozkosz. Nadszed jednak czas, gdy gos Miego powiedzia: "Salomonie, miy mj... wsta, mj przyjacielu, mj pikny .. i chod" (Pieni nad Pieniami 2:10). W tym poselstwie nie byo pomyki. Widz to bardzo wyranie! Salomon sysza powoanie do nagrody w grze przez Boga w Chrystusie Jezusie. Powoanie, aby zaspokaja swoj dusz jedynie duchowym napojem, duchowym chlebem. Byo to powoanie, aby wyj poza mdro do pochwycenia, aby ujrze miego jego duszy i przemieni swojego wewntrznego czowieka. Byo to powoanie, aby pozby si kadego maego liska niszczcego jego winnic. Byo to powoanie, aby sign do gbi, do duchowych zielonych pastwisk boskiego objawienia i ujrze Pana wywyszonego. By powoany na pastwiska wrd lilii (Pieni nas Pieniami 2:16). Powiedziano mu, "chod mj miy, bd jak gazela lub mody jelonek na grach..." (2:17). Chod i pragnij Miego tak jak jele pragnie wd na grach Beter. Czy Salomon syszy Boga wzywajcego go do ycia w cakowitym powiceniu i oddzieleniu? Czy powstanie, otrznie si i zaniecha wszystkiego, co wie go z rzeczami ziemskimi i ucieknie z Bogiem w gry? Czy odpowie na to wezwanie i przyjdzie? Dwa razy zosta wezwany - "Wsta i chod ze mn". Czy Salomon odwrci si od krlowej Saby i usidzie u stp swego Miego? Czy porzuci wszystkie dobre rzeczy ktre otrzyma od Boga - oklaski, rodek sceny, pomp, bogactwo - i uzna to za marno i gonitw za wiatrem? Czy odpowie na to powoanie i bdzie szuka Tego, ktrego miowaa jego dusza? Czy zrozumie, e nawet dobre rzeczy mog zaciemni nasze spojrzenie na Niego? Czy serce Salomona naprawd zachwyca si swoim Umiowanym? Czy bdzie czuwa w nocy tsknic za Nim? Czy uda si na gry by odpowiedzie na wezwanie? Tutaj pojawia si pewien problem! Salomon jest czowiekiem penym podania! W duszy tego ma Boego byo rozdwojenie. Mia tysic maych liskw w swojej winnicy, poerajcych cay owoc - siedemset on i trzysta naonic: "Krl Salomon pokocha wiele kobiet cudzoziemskich... z narodw, co do ktrych Pan nakaza Izraelitom: Nie czcie si z nimi... nakoni bowiem na pewno wasze serca do swoich bogw. Ot do tych zapaa Salomon mioci" (1 Krlewska 11:1,2). Bg nie da si z siebie namiewa. Nie wane, e ten m Boy by najbardziej uzdolniony na ziemi - prbowa mie to co najlepsze z dwch wiatw. Chcia mie swego Umiowanego Pana - i swoje mae liski. Jednak grzech zawsze nas znajdzie. "Gdy si za Salomon zestarza, jego ony odwrciy jego serce do innych bogw, tak e jego serce nie byo szczere wobec Pana, Boga jego... Salomon postpowa le wobec Pana i nie wytrwa wiernie przy Panu" (1 Krlewska 11:4,6). I tu tkwi problem, bardzo niebezpieczny. Umiowany rzek: "Chod", a Salomon "... nie wytrwa wiernie przy Panu (nie poszed zupenie za Panem)". Pozwlcie, e poka wam co staje si z czowiekiem, ktry mija si z powoaniem Boym w Chrystusie Jezusie! Te ywe lekcje powinny wstrzsn nami do duchowego szpiku koci. Bg poprzez t wielk tragedi mwi co do nas. Obserwujcie, jak czowiek ktry podda si ciau, powoli stacza si w d. ------------------------------- 1. Bg pobudzi przeciwko niemu jego wrogw! ------------------------------- "Tote Pan rozgniewa si na Salomona za to, e odwrci serce swoje od Pana, Boga izraelskiego, ktry mu si dwukrotnie ukaza" (1 Krlewska 11:9). Narazi na niebezpieczestwo wszystko co mia. Bg nie by jego wrogiem. Krlestwo powoli miao by mu odebrane i oddane innemu. Bg w pewnym sensie powiedzia mu, "Nie zabior ci wszystkiego, bdziesz jednak tylko cieniem tego, czym bye kiedy. Ludzie na zewntrz nie zauwa rnicy. Bdziesz szed swoj drog z nienaruszon zewntrzn skorup, lecz wewntrz bdziesz si powoli rozpada. Dowiesz si, e Ja ju z tob nie wsppracuj. Zostae sam. Stracie pomazanie z powodu grzechu". Bg cofn sw rk od Salomona - i od tego dnia jego mur ochronny run, a Bg wzbudzi wrogw aby go nkali. "Wzbudzi Pan Salomonowi przeciwnika w osobie Hadada Edomczyka" (1 Krlewska 11:14). Znw, w wierszu 23, "wzbudzi mu te Bg przeciwnika w osobie Rezona, syna Eliady". Tragedi jest, jeli kar za grzech i chost, za ktr stoi Bg, uwaamy za dzieo szatana. Bg wci kocha tego czowieka i On Sam pobudzi przeciwko niemu wrogw. Szatan mg by narzdziem, lecz to Bg by si napdow stojc za tym wszystkim. Bg mia nadziej przywrci Salomonowi jego zmysy i odnowi spoeczno z nim. Krl Hadad obudzi si pewnego dnia z chci zemsty na Salomonie, sam moe zdziwiony t nag chci utrudnienia mu ycia. Jego myli musiay wyglda mniej wicej tak: "Za kogo ten czowiek si uwaa - chce uchodzi za wielkiego ma Boego, yje w przepychu, ludzie garn si aby sucha jego mdroci, przynosz mu dary, traktuj go jak boga! Wemy si za niego, wystawmy go na pomiewisko, znajdmy jego sabe strony!" Przez cae lata Rezon nie omiela si podnie gosu przeciwko Salomonowi. Jednak pewnego dnia jego duch zosta dziwnie poruszony. Zwoa swoich doradcw, a oni rwnie byli pobudzeni przeciwko Salomonowi. "Dlaczego, on nie jest mem boym", rzekli; "on jest politykiem. Sucha go krlowa Saby; wiatowi przywdcy przyjmuj go i zasigaj jego rady. Narbmy mu kopotw i utrudnijmy mu ycie. On jest teraz naszym gwnym celem. Sprbujmy go pognbi!" Najgorszy cios spad z wasnego domu Salomona, kiedy Jeroboam, syn sugi, "zbuntowa si przeciwko krlowi" (1 Krlewska 11:26). Salomon pokocha go, uczyni swoim zaufanym wsppracownikiem. Uczyni nadzorc caego plemienia Jzefa. Lecz ten mody czowiek, mwic obrazowo, zada mu cios w plecy. Zbuntowa si i odwrci od swego dobroczycy, Salomona. Teraz Salomon mia wrogw zarwno wewntrz jak i na zewntrz. Zrozumcie, prosz, cierpienie za sprawiedliwo jest moliwe. Mona by przeladowanym z powodu Chrystusa, gosi ewangeli z tak moc, e cae pieko zaangauje si aby ci powstrzyma. Lecz wiele z tego co widzimy dzisiaj jest dzieem Boga - cho przypisuje si to szatanowi. Jeli lud boy nie ukorzy si i nie odwrci si od wiata i przyjemnoci ciaa, potrzeba im przeciwnikw ktrzy ich obudz. Jeli mowie boy nie odo na bok polityki i nie zajm si goszeniem Chrystusa, jeli nie pozwol Duchowi witemu upokorzy si i oczyci - Bg ma wszelkie prawo aby wzbudzi im wrogw. Mwimy tutaj o mach boych. Pan objawi mu si dwa razy. By pomazany w potny sposb. Jednak Salomon musia mie do czynienia z Bogiem - nie szatanem! Wpadnicie w rce szatana nie jest ani w czci tak straszne jak wpadnicie w rce rozgniewanego Boga. A Bg by rozgniewany na Salomona. Jestemy tak lepi. Nie potrafimy rozpozna dziaania Boga, ktry wyrywa krlestwo nieposusznym i dumnym; uywa przeciwnikw aby przywrci mom boym ich duchowe zmysy; kadzie kres zmysowoci i kompromisowi w ich subie; chosta tych, ktrzy nie sysz powoania boego w Chrystusie do pokuty i uwicenia. Moe znasz jakiego sprawiedliwego sug boego cierpicego wielkie przeladowanie i masz dowd na to, e szatan za tym stoi. Ten czowiek nie szuka swojej chway. Zamkn si w Bogu, a jego poselstwo to pokazuje. Jest cakowicie oddany Bogu a jego ycie jest pene pokory i nienaganne dla wiata. Syszysz jego gos wzywajcy do pokuty. Z mioci przedstawia wymagania ewangelii i porusza gniazdo nieprzyjaci. Szatan atakuje go fizycznie, psychicznie i kad dostpn broni ze swego arsenau. Prasa go krzyuje; kaznodzieje miej si i wyszydzaj. Lecz ten czowiek wie, e w oczach boych jest czysty - i ty rwnie to wiesz. On potrzebuje naszych modlitw i wsparcia. Pan wyprowadzi go na wyyny. Jest rwnie inny m boy, poddany srogim dowiadczeniom i przeladowaniom. Prasa wystawia go na publiczne pomiewisko. Jego rozrzutny styl ycia znany jest wiatu. Wydaje si, e zawizano spisek aby go pognbi i zakoczy jego sub. Kiedy jeden wrg odchodzi, nastpny przychodzi. Jest oskarany, oczerniany i bdnie interpretowany. Taki czowiek szuka wspczucia i mioci. Aprobata przyjaci tymczasowo podtrzymuje go na duchu. Jednak w gbi serca podejrzewa, e za tym wszystkim stoi Bg. W pewnym miejscu czowiek ten min si z celem. Sta si zbyt zajty, zbyt sawny, zbyt skoncentrowany na sobie, aby odpowiedzie na boe powoanie by zagbi si w Chrystusa. A wszyscy zwycizcy majcy waciwe rozeznanie czuj to. Wiedz, e to Bg prbuje sprowadzi go z powrotem do jego duchowych korzeni. Jeli jestem atakowany przez bezbonych nieprzyjaci, powinienem si dowiedzie kto ich przysa: Bg czy szatan? A jeli w moim yciu jest grzech, wiem skd pochodz ci nieprzyjaciele! Nie musz rozsya listw z probami o pienidze na walk z diabem. Nie omielam si mwi ludziom, e diabe jest na mnie wcieky - to Bg przez cay czas jest na mnie zy. ------------------------------- 2. Nastpnt krok w d - utrata obecnoci Umiowanego. ------------------------------- Suchajcie tego woania o zmiowanie - "Otworzyam mojemu miemu, lecz mj miy ju odszed, znik; Byam zrozpaczona, e odszed. Szukaam go, lecz go nie znalazam, woaam go, lecz mi si nie odezwa" (Pieni nad Pieniami 5:6). Zaczyna by ci al tej osoby, poniewa wci pragnie tej intymnoci ktr kiedy znaa, nie jest jednak gotowa zapaci cen za odnow. Z jednej strony wci bawi si z maymi liskami, wci paa dz - lecz z drugiej strony chce cay czas cieszy si obecnoci Miego. Potykajc si, wychodzi ze swojego krlewskiego haremu, pijany zakazanym winem podania, i przychodzi szuka Miego. "Dokd poszed? Gdy spotkacie mojego Miego, powiedzcie mu e jestem chory z mioci..." Ale podmiotu tutaj nie ma. Jest tylko cie, wspomnienie - po drugiej stronie okna, za szyb. Miy nie bdzie mia bliskiej spoecznoci z niewiernym kochankiem. Nic dziwnego, e Salomon straci wizj swojego Miego. Nic dziwnego, e Pan nie odpowiedzia, gdy on woa. Nic dziwnego, e zakrady si samotno i rozpacz. Salomon zagubi si w swoim podaniu! Poprzez zy blu i ze przeczucia, Salomon pogra si w swoim grzechu, raz za razem. By rozdarty pomidzy dwch kochankw. Raz grzech raz pokuta. Grzech i pacz. Grzech i aowanie. Grzech i tsknota za Bogiem. Grzech i modlitwa. Jednak ciao zawsze wygrywao. Widz chrzecijan, ktrzy minli si z powoaniem Boym w Chrystusie z powodu podania i grzechu i bez wtpienia peni s wyrzutw sumienia. Rado Pana odesza od nich. Tam, gdzie kiedy miao przemawiali, teraz zadaj pytania. Mwi o swoim duchowym godzie, potrzebie lepszego poznania Chrystusa, lecz wicej w tym formy ni treci. Wida to tskne spojrzenie, ktre mwi: "Tak, naprawd Go kocham - potrzebuj Go - lecz nie potrafi przemc tego co mnie trzyma!" Nie potrafi spojrze ci w oczy. Myl, e nie ma nic gorszego na ziemi ni utrata poczucia obecnoci Chrystusa. Patrzymy na ten smutny obraz Salomona i zastanawiamy si, jak taki bogosawiony i uzdolniony czowiek mg zamieni swoje dobre imi, swoje miejsce w historii, swoje krlestwo i swoje miejsce w Bogu na prawo do folgowania swoim nieopanowanym namitnociom. Czy to ten sam czowiek, ktry kiedy sta przez Izraelem i przestrzega, "Panie, Boe Izraela! Nie ma... takiego Boga jak Ty, ktry dotrzymujesz przymierza i okazujesz ask wobec swoich sug, ktrzy chc z caego serca by z tob... ktry zamyka niebiosa gdy twj lud zgrzeszy przeciwko tobie... wszelkie baganie jakie wypowie poszczeglny czowiek lub cay twj lud izraelski, kto tylko odczuje to w swoim sercu jako cios... racz wysucha i odpu... jeli zgrzesz przeciwko Tobie i Ty rozgniewasz si... i nawrc si do ciebie z caego swojego serca i z caej swojej duszy... ty racz wysucha i odpu... niech Pan, Bg nasz, bdzie z nami, niech nas nie opuci ani nas nie porzuci... aby potwierdzi sowo swojego sugi" (1 Krlewska 8). Jakim potnym kaznodziej by kiedy Salomon! Jakie cudowne wiato lnio w jego duszy. Min si jednak z powoaniem. Wybra szukanie przyjemnoci, a nie serca swego Miego. W swoich ostatnich dniach ostrzega modych: "Pamitaj o swoim Stwrcy w kwiecie swojego wieku, zanim nadejd ze dni i zbli si lata o ktrych powiesz: Nie podobaj mi si" (Kazn. Sal. 12:1). ------------------------------- 3. W kocu Salomon pozosta jedynie ze swymi pustymi marzeniami. ------------------------------- Odwrciwszy si od swojej niebiaskiej wizji, zaj si ziemsk. Salomon sta si budowniczym, spdzajcym wikszo czasu z architektami i wykonawcami robt. W swoim cielesnym umyle by czowiekiem wielkiej wizji i odwagi - przedsibiorczym duchem, czynicym wielkie rzeczy. Jego projekty wymagay wiele uwagi. Czowiek ktry nie mia czasu aby pj do Miego, znalaz czas aby "podj wielkie dziea" (Kazn. Sal. 2:4). Salomon by pochonity pasj budowania wspaniaych budynkw, staww, winnic, ogrodw i sadw. Zbudowa najwspanialsz wityni na wiecie. Spdzi 13 lat na budowaniu sobie wspaniaego paacu. Zaprojektowa najbardziej niezwyky domek letni w lasach Libanu. Zbudowa sal tronow, fortece, kamienne miasta, miasta-stajnie dla rydwanw, oraz nowe miasta w odlegych krajach. Sze mil na wschd od Jerozolimy, w Ain Karin, zaprojektowa i zasadzi wielkie ogrody i sady oraz wspaniae parki. Wybudowa stawy, baseny i akwedukty doprowadzajce wod do Jerozolimy i swoich rozrastajcych si ogrodw. Krl sta si hodowc byda; posiada wielkie stada krw, owiec, wow i egzotycznych koni. Mia 1400 rydwanw i 12 000 jedcw. Jzefus pisa, i jego wonicy mieli dugie, krcone wosy przypudrowane zotym pyem i nosili tuniki z tyryjskiej purpury. Salomon zbudowa flot. Otacza si zotem, koci soniow, srebrem, piknymi szatami, drewnem, przyprawami, pawiami i innymi egzotycznymi zwierztami. Zbudowa sobie wielki tron z koci soniowej i pokry go zotem. Kielichy z ktrych pi byy ze zota. Panowa taki dostatek, e nikt nie mg go zliczy. Goci i ony obrzuca biuteri. Wyprawia wielkie uczty, na ktrych wystpoway jego prywatne chry i orkiestry. Podejmowa goci muzyk, winem i tacem. Kiedy krlowa Saby ujrzaa krlewski orszak Salomona w caej swej wietnoci, nie moga wyj z podziwu. Jego zote powozy, jego wielkie zastpy stray, konnicy i suby, wszyscy zmierzajcy do jednego z "rajw" Salomona - c to by za widok. Krlowa Saby nie wiedziaa jednak, e Salomon mia si sta najsamotniejszym, najbardziej rozczarowanym czowiekiem w krlestwie. Cay czas szed w kierunku koca. Kada nowa budowla, kady nowy nabytek, pozostawiay go coraz bardziej duchowo rozbitym i rozczarowanym. Jego sukcesy w wiecie materialnym sprawiy, e polega na sobie, by czowiekiem zdeterminowanym. By tak zadufany z powodu swojego widocznego sukcesu i stanu posiadania, e zlekceway swj duchowy upadek. Kiedy oglda swoje imperium i nie odczuwa potrzeby kontrolowania siebie, czu si wyszy od innych i pewny siebie. Jego wpywy i posiadoci pozwoliy mu wyznacza swj wasny kurs, nie sucha niczyich rad i i za swoimi marzeniami. Kiedy rzeczy widzialne pocigaj i s w rodku zainteresowania, serce zibnie. Salomon oddali si od Boga i sta si sug rzeczy widzialnych. Przez krtki czas cieszy si swoimi osigniciami. Mg powiedzie: "moje serce radowao si z wszelkiego mojego trudu" (Kazn. Sal. 2:10). Lecz wkrtce po tym syszymy, jak wyznaje, "Potem zwrciem uwag na wszystkie moje dziea, ktrych dokonay moje rce, i na mj trud, ktry woyem w prac. I oto: wszystko to jest marnoci i gonitw za wiatrem i nie daje adnego poytku pod socem... I tak znienawidziem ycie... nie podoba mi si bieg rzeczy... zaczy si budzi w sercu moim wtpliwoci" (Kazn. Sal. 2: 11-20). Jakie to smutne! By podziwiany jako czowiek wizji i przedsibiorczoci. Jednak tumy niewiele wiedziay o tym, e by czowiekiem bardzo umczonym. Przyjrza si wszystkim swoim przedsiwziciom i to przyprawio go o bl gowy! Powiedzia, "Co za marnotrawstwo! C mi po tych wszystkich rzeczach materialnych? Nie przyniosy mi szczcia!" W pewnej mierze ja te przez to przeszedem. Znam to uczucie pogrania si, poczucie bezskutecznoci. Planowaem, projektowaem i budowaem - spdzaem cae tygodnie na projektach budowlanych, planowaniu coraz to nowych rzeczy, wmawianiu sobie, e czyni to wszystko "dla chway Boej". Budowaem dla Jezusa - przynajmniej tak mwiem innym. adna z tych rzeczy nie przyniosa mi szczcia, zamiast tego przy kocu przygnbiay mnie. Mylaem, "Mam ju do budowania - mam do szukania pienidzy. Chciabym, aby kto przyszed i przej to wszystko". Potem pewnego dnia usyszaem wezwanie Boga aby zagbi si w Chrystusa. Dopiero wtedy uwiadomiem sobie, e zajem si tymi wszystkimi dziaaniami, poniewa traciem kontakt z Umiowanym. Musiaem odda wszystko. Nie mogem ju duej marnowa czasu na puste marzenia. Moje rancho marze musiao odej. Szkoa biblijna moich marze musiaa odej. Moje stado Czarnego Angusa musiao odej. Syszaem Boga, woajcego mnie, gono i wyranie - "Dawidzie, szede z drog. Chod ze Mn. Spotkajmy si na grze. Przyjd do doliny lilii. Chod, odkryj R Saronu. Chod, obejmij Mnie, a Ja zaspokoj ci duchowym yciem, pokojem i radoci". Spjrzcie na wszystko, co Salomon wybudowa, a zobaczycie, e prbowa odzyska w sposb materialny to, co straci duchowo. * Akwedukty i stawy, zamiast ywej wody. * Zielone pastwiska i chodne wody Ain Karen, zamiast zielonych pastwisk Miego i chodnych wd z Psalmu 23. * Pokryta zotem witynia w Jerozolimie, zamiast duchowej wityni Ducha witego. * Swoje wasne stada na tuzinie wzgrz, zamiast Jego stad na tysicach wzgrz. * Chry ludzi, zamiast chrw anielskich. * Tron na ziemi, zamiast tronu w grze. * Rydwany Salomona, w miejsce rydwanw Pana zastpw. * Paac na ziemi, zamiast paacu w grze. * Ulice wykadane zotem w Jerozolimie, zamiast ulic wykadanych zotem w Nowym Jeruzalem. Czy to nie oczywiste, e Salomon prbowa zbudowa swoimi rkami to, co straci w swoim sercu? Czy mylisz, e m boy ktry idzie za Panem Jezusem Chrystusem ma czas na bawienie si ziemskimi marzeniami? M boy powinien siedzie w miejscach niebiaskich w Chrystusie, spdza cay czas na suchaniu boych planw, rozmawiajc z Wszechmogcym, aby mg zej i wybudowa duchowy dom! Dlaczego tak wielu szczerych mw boych ugrzzo w tak wielu przedsiwziciach, olbrzymich programach budowlanych i pochaniajcych czas marzeniach? Nie chodzi o to, e wszystkie przedsiwzicia budowlane s marnoci. Nie wtpi, i wielu sug boych naprawd zainteresowanych jest budowaniem tylko dla chway Pana. Bg ma swoich budowniczych i pionierw - ci ludzie buduj tylko z koniecznoci. Zasuguj na zachcenie i wsparcie. Z drugiej strony, nie mam wtpliwoci, e dzisiaj wiele religijnych budowli i planw jest dzieem mw boych, ktrzy minli si z powoaniem. Stracili rzeczy duchowe, wic zajli si materialnymi. Buduj swoimi rkami, poniewa utknli w poszukiwaniu Chrystusa. A czowiek bardziej zajty tym ma wiksze plany - "Czym wiksza forma, tym pytsza tre". To ma zastosowanie nie tylko dla kaznodziejw. Czowiek siedzcy w awce zda w tym samym kierunku. Dlaczego chrzecijanie tak bardzo zniewoleni s domami, ziemi i posiadociami? Dlaczego goni za przepychem, atwizn i przyjemnoci? To dlatego, e odrzucili powoanie Boe. Ich wasne "ja" panuje nad nimi. Bezpieczestwo i przyjemno zastpiy brzemi Pana. ------------------------------- Zakoczenie: Pawe by czowiekiem, ktry zdoby Chrystusa! ------------------------------- "Lecz wicej jeszcze, wszystko uznaj za szkod wobec doniosoci, jak ma poznanie Jezusa Chrystusa, pana mego, dla ktrego poniosem wszelkie szkody i wszystko uznaj za miecie, eby zyska Chrystusa" (Filipian 3:8). Tak jak Salomon, Pawe dowiadczy Boego nawiedzenia dwukrotnie - najpierw na drodze do Damaszku, potem w domu Judy, gdzie otrzyma Ducha witego. Mgby i naprzd w mocy tych dwch spotka z Bogiem, podrujc i wydajc cudowne wiadectwo. Jake poruszajce by to byo. Jednak Pawe usysza, jak Bg powouje go do czego wyszego. Usysza to samo powoanie, jakie sysza Salomon - Miy mwi: "Przyjd. Przyjd do mojego ogrodu i ucz si ode Mnie". Pawe pobieg za swym Miym do Arabii. By wcieky - wedug wszelkich ewangelicznych norm - musia zrezygnowa z natychmiastowej akceptacji i uznania. Dusze umieray, on by pomazany. Czemu nie miaby szybko i na bielejce pola, gotowe do niwa? Zamiast tego, uda si w odosobnienie, pozostawiajc za sob wszystkie religijne wymagania. Zapominajc o wszystkim, zmierza do nagrody w grze. Chrystus by wszystkim! Arabia bya dla Pawa zielonym pastwiskiem, dolin lilii, winnic, ktrej godem jest mio, uczt chleba ywota - gdzie R Saronu wida w peni rozkwitu, w caej Jego chwale i majestacie. Dziki Bogu, e midzy ludem Boym jest poruszenie. Jego wezwanie syszane jest przez wielu spragnionych sug Pana. W wielu sercach widz konieczno, by zamkn si w Bogu, i dalej, gbiej w Chrystusa. Niezadowolenie sprowadza wiele osb do kresu ich samych. Sysz o tym wszdzie, gdzie id - "Musi by co wicej! Chce widzie Jezusa! Chc wyj Mu na spotkanie! Chc Jego nowego objawienia. Jestem spragniony Jego peni. Dosy ju mam pytkoci, bycia zajtym, pdu, ycia na pokaz. Chc widzie Jezusa!" Czas ucieka - wkrtce nie bdziemy sysze wezwania. Czy przyjdziesz do niego? Nie chc sta przed sdem Chrystusa i sysze jak mwi: "woaem, lecz ty odmwie". C za okropno by sdzonym za lekcewaenie, lekko, apati! Chrystus musi by teraz Panem wszystkiego, inaczej nie bdzie Panem w ogle! --- Wykorzystano za zgod World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA. ------------------------------------------ Moje dokumenty + Indeks polskich kaza + Kaplica + Subscribe + Copyright ------------------------------------------ Times Square Church Information | New Reader Information ------------------------------------------------------------------------ COPYRIGHT/OGRANICZENIA WYNIKAJCE Z PRAW AUTORSKICH: Plik ten jest wyczn wasnoci World Challenge. Nie moe by zmieniany i poprawiany w aden sposb. Moe by powielany jedynie w caoci i wprowadzany do obiegu jako "freeware", za darmo. Kade powielanie tego pliku musi zawiera wzmiank na temat praw autorskich (np. "Copyright (c) 2001 by World Challenge"). Plik ten nie moe by odsprzedawany lub uywany do wzbogacania innych sprzedawanych produktw bez pozwolenia World Challenge. Dotyczy to caej zawartoci, z wyjtkiem kilu krtkich cytatw. W kadym przypadku naley powoywa si na Copyright (c) 2001 by World Challenge, Lindale, Texas, USA. Materia ten przeznaczony jest wycznie do osobistego uytku i nie moeby publikowany na innych stronach sieci. The Lorain County Free-Net Chapel posiada wyczne prawo do publikowania tych kaza na swojej stronie, nadane przez World Challenge, Inc. Moesz przegrywa, kopiowa, drukowa i rozprowadza ten materia jeli nie publikujesz go na innych stronach internetowych. Moesz jednak umieszcza odnoniki do tej strony. ------------------------------------------------------------------------ This site is a service of The Missing Link, Inc.(R) Wczanie modziey i dorosych z problemami w programy spoeczne majce na celu popraw ich ycia. Strona gwna - http://misslink.org Kaplica - http://misslink.org/chapel2.html Home of David Wilkerson's World Challenge Pulpit Series http://www.tscpulpitseries.org ------------ Copyright (c) 2001 - The Lorain County Free-Net Chapel North Central Ohio, U.S.A. GRA STRONY Nasz administrator potrzebuje twoich komentarzy aby zapewni tej stronie najwiksz funkcjonalno. Prosimy powiadom nas, jeli co nie jest w porzdku (nawet jeli nie masz pewnoci). W przeciwnym wypadku moemy nigdy si o tym nie dowiedzie ! Stron zaktualizowano 10 marca 2001 r. Dlaczego przebudzenie si opnia/ "Pomocy!"/ Co to ?/ Sponsorzy/ Wyznanie Wiary/ Studuim Biblijne Wok fortepianu/ Biuletyn/ Biblioteka/ Dom/ Indeks polskich kaza/ Pulpit Series